تبلیغات

تبلیغات

بهترین مرکز مشاوره باید چه ویژگی هایی داشته باشد

moshaver

خیلی از افراد به دنبال یک مرکز مشاوره خوب هستند تا برای پیدا کردن راه حل مشکلاتشان به آنها رجوع نمایند. شاید پیدا کردن یک مرکز مشاوره تهران کار سختی باشد زیرا در تهران نسبت به شهرهای دیگر مراکز مشاوره بیشتر است و انتخاب کلینیکی که مورد اطمینان باشد دشوار است. با دانستن ویژگی های یک مرکز مشاوره خوب می توان با مشورت و کمک گرفتن از آن به نتیجه ای درست برای حل مشکلات رسید.

 یکی از خوبی های مشاوره گرفتن این است که می توان از تجربیات یک شخص متخصص کمک گرفت تا بتوان مشکل به وجود آمده را به بهترین شکل مدیریت و حل کرد. در صورتی که به یک مرکز مشاوره نامناسب مراجعه شود، وضعیت به وجود آمده پیچیده تر شده و وضع بدتر می شود پس لازم است تا با ویژگی های یک مرکز مشاوره خوب آشنا شد، برای دانستن این ویژگی ها با ما تا انتهای مطلب همراه شوید.

 

تاثیر اعتماد به نفس بر موفقیت

زندگی پر دغدغه شهری، دوری افراد از یکدیگر و افزایش استفاده از شبکه های اجتماعی، همه و همه باعث شده است که مقدار اعتماد به نفس افراد ضعیف تر شود. این مقایسه کردن ها و ضعیف شدن اعتماد به نفس باعث شده تا افراد مدام درجا بزنند و راکد بماند. یک مشاوره خوب مانند یک مربی ورزش است که با دادن مکمل های غذایی باعث رشد و پیشرفت ما در ورزش می شود.

یک مشاوره خوب کمک می کند در بدترین شرایط اعتماد به نفس خودمان را حفظ کنیم، اعتماد به نفسی که اگر نباشد شاید رسیدن به موفقیت  به امری غیر ممکن تبدیل شود، پس لازم است برای اینکه اعتماد به نفس داشته باشیم، اشتباهات و حوادث تلخ گذشته را فراموش کنیم تا همراه با داشتن روحیه بسیار خوب، قله های موفقیت را پشت سر هم فتح کرد.

در این خصوص راهکارها و راهنمایی هایی یک مشاوره خانواده متخصص کمک زیادی در بالا بردن اعتماد به نفس دارد چرا که باعث خاک کردن حوادث تلخ گذشته می شود و راه های رسیدن به موفقیت را هموار می کند.

 

ویژگی های شخصیت سالم از نظر روانشناسان

روانشناسان و روانکاوان متخصص به افرادی که دارای 7 معیار گسترش مفهوم خویشتن، ایجاد ارتباط صمیمانه با سایرین، امنیت عاطفی، درک واقع بینانه، مهارت و وظایف، عینیت بخشیدن به خویش و مفهوم یگانه سازندگی هستند را به عنوان فردی با شخصیت سالم به شمار می آورند.

به افرادی که در کار و حرفه خود موفق هستند نمی توان گفت که دارای شخصیت سالم هستند به این دلیل که، آن چیزی که شخصیت یک فرد را شکل میدهد تنها افکار، اعتقادات و برداشت ها نیست بلکه کنترل درست هیجانات، عواطف و احساسات در شرایط حساس و مختلف نشان دهنده یک شخصیت سالم به حساب می آید.

همچنین بخوانید  فولاد ضد زنگ دوپلکس

برخی اوقات زندگی به گونه ای پیش می رود که افراد قصد این را پیدا می کنند که اقدام به رفتاری غیر معقول و اشتباه بزنند که در این مورد مشورت و کمک گرفتن از متخصصین روانشناسی در مراکز مشاوره و کلینیک های روانشناسی باعث می شود تا علاوه بر اینکه در موقعیت به وجود آمده از خود انعطاف نشان دهند، باعث میشود تا موقعیت پیش آمده را به بهترین  شکل ممکن مدیریت کنند و از آن درس بگیرند.

مرکز مشاوره و بررسی اختلالات روانی

بررسی مشکلات و اختلالات روانی در مرکز مشاوره خوب

از ویژگی های بارز کسانی که مشکلاتی در زندگی زناشویی دارند این است که به صدا درون خود هیچ توجهی نمی کنند و از سلامت روان ضعیفی برخوردار هستند. اما هستند کسانی که هنوز، از مشاوره زناشویی کمک می گیرند تا مشکلات خود و شریک زندگیشان را بهبود ببخشند و برای داشتن سلامت روان از یک مشاوره با تجربه کمک بگیرند که خوشبختانه این تعداد افراد در حال افزایش است. 

ذاتا ذهن انسان به گونه ای است که در آن هیچ انتهایی نیست که در این خصوص در صورتی که راهنمایی نباشد فرد در زندگی  خود گم می شود و اقدام به انجام کارهای خطرناک میکند، برای مشاوره گرفتن در این خصوص نباید از خود هیچ تردیدی نشان داد به دلیل این که هر چقدر انسان پشتکار و اراده برای رفع مشکلاتش داشته باشد در حالی که از هیچ راهنما و مشاوری کمک نگیرد، این امکان وجود تا در برهه طولانی از زندگی خود از داشتن چنین مشکلی رنج ببرد.

 

ویژگی های مرکز مشاوره خوب

به دلیل اینکه یک مرکز مشاوره خوب، اهمیت و ضرورت بسیاری در بهبود وضعیت به وجود آمده دارد ، پس باید به ویژگی های یک مرکز مشاوره خوب خیلی توجه کرد به دلیل اینکه ممکن است وضع و مشکل به وجود آمده را بدتر کند. برخی از مهم ترین ویژگی های یک مرکز مشاوره خوب که باید به آن توجه کرد به شرح زیر می باشد:

داشتن کادری مجرب و معتبر

داشتن مجوزهای قانونی از سوی سازمان روانشناسی و بهزیستی

 خودشان را جای شما می گذارند و هرگز شما را قضاوت نمی کنند.

در گرفتن تست های روان شناسی و پرسیدن سوال افرط نمی کنند.

عوامل خطرآفرین در امر ازدواج را ارائه می دهند.

به شما کمک میکنند تا خودتان را جای دیگران بگذارید و با دیگران کنار بیایید.

تصویر شماره سه

مشاوره کودک

علت مشاوره گرفتن

با داشتن یک مشاوره یا روانشناس خوب می توان، روند طولانی درمان و رفع مشکل به وجود آمده را در مدت زمان کوتاهی به پایان رساند، در این خصوص به افرادی که فکر می کنند باید به تنهایی و بدون هیچ مشورتی مشکلات خود را پشت سر بگذارند می توان گفت که راه میانبری وجود دارد و آن کمک گرفتن از یک مرکز مشاوره خوب است.

همچنین بخوانید  معرفی دو سایت برتر خرید فالوور در جمعه سیاه با کدهای  تخفیف شگفت انگیز

برای مثال مشاوره کودک کمک می کند بتوانید ارتباطی موثر و دوستانه با فرزندان خود برقرار کنید.

 

معرفی مرکز مشاوره آرامش من

مرکز مشاوره تهران آرامش من، یکی از مراکز مشاوره خوب در شمال تهران در شهرک پاسداران می باشد. این مرکز مشاوره خوب با داشتن متخصصین مجرب و با سابقه، مشاوره تلفنی و آنلاین و… یکی از دغدغه های خانواده برای داشتن یک مرکز مشاوره خوب را رفع می کند. مرکز مشاوره آرامش من، خدمات روان درمانی بسیاری برای رفع مشکلات خانوادگی و شخصی ارائه می دهد. با مراجعه به این مرکز همچنین می توان برای مشکلات رفتاری، فکری در خانواده، محیط کار و روابط اجتماعی راه حل های عالی و کاربردی و دائمی پیدا کرد.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *