تبلیغات

تبلیغات

پیام‌رسان ایتا (Eitaa)، مسنجری بومی با امکانات و قابلیت هایی فوق العاده

پیام‌رسان ایتا

تیم تک تیپ در این پست قصد دارد به بررسی پیام‌رسان ایتا پرداخته و لیستی از مجموعه قابلیت‌های آن را به شما عزیزان معرفی کند. پس برای آشنایی هرچه بیشتر با این مسنجر بومی، با ما همراه باشید.

با پخش شدن خبر فیلترینگ تلگرام، بسیاری از کاربران دستگاه‌های هوشمند به دنبال جایگزینی برای این پیام‌رسان بودند. در این میان شاهد معرفی مسنجرهای داخلی زیادی نظیر سروش، گپ، بله و … بودیم. اما یکی از این پیام‌رسان‌ها با مجموعه قابلیت‌های خاص خود توانست توجه کاربران بسیاری را به خود جلب کند.

دلیل اصلی محبوبیت ایتا در بین کاربران ایرانی، محیط خاص و امکاناتش بود که همانند تلگرام طراحی‌شده بود. این طراحی به گونه‌ای است، که با ورود به صفحه اولیه این مسنجر تصور می‌کنید که وارد نسخه‌ای شخصی‌سازی شده از تلگرام شده‌اید.

به‌هرحال ایتا در ابتدای مسیر خود با مشکلاتی نظیر محدودیت‌های زیر ساختی روبه‌رو بود؛ اما به مرور زمان تیم توسعه‌دهنده این مشکلات را برطرف کردند.

سیستم یکپارچه مولتی پلت فرم، یکی از دلایل اصلی محبوبیت پیام‌رسان ایتا

گرچه می‌توان دلایل بسیاری برای محبوبیت بالای ایتا نزد کاربران عنوان کرد اما یکی از اصلی‌ترین آن‌ها سیستم یکپارچه مولتی پلت فرم می‌باشد. این مسنجر همانند دیگر پیام‌رسان های خارجی در نسخه‌های اندروید، ویندوز، IOS و مک عرضه شد و شرایطی را فراهم کرد که تمامی کاربران دستگاه‌های هوشمند قادر به استفاده از آن و خدماتش باشند.

دیگر موضوعی که ایتا را خاص‌تر جلوه می‌دهد نسخه وب آن است. این نسخه رسپانسیو به‌گونه‌ای عمل می‌کند که برای بهره‌مندی از خدمات پیام‌رسان ایتا نیازی به نصب هیچ‌گونه اپلیکیشنی نبوده و دسترسی کاربر را به مجموعه زیادی از امکانات برقرار می‌کند.

برقراری ارتباط ساده و ارزان برای کاربران ایرانی در ایتا

برخلاف دیگر مسنجرهای خارجی که حتی گاها برای استفاده از آن‌ها نیازمند نرم‌افزار گذر از تحریم هستیم، ایتا با داشتن بستری بومی یک ارتباط آسان را برای کاربرانش فراهم می‌کند. به‌وسیله پیام‌رسان ایتا قادر خواهید بود به‌سادگی برای دوستان خود پیام‌های گوناگونی را ارسال کرده و یا اینکه فایل‌های متنوع با آن‌ها به اشتراک بگذارید.

همان‌طور که در عنوان پاراگراف نیز اشاره کردیم دیگر ویژگی خاص ایتا ارزان بودن آن است. کاربران برای متصل شدن به این پیام‌رسان داخلی نه تنها نیازی به برنامه‌های جانبی ندارند، بلکه تمامی ترافیک مصرفی آن‌ها نیز به‌صورت نیم بها محاسبه می‌شود.

ربات هوشمند و پر کاربرد ایتا

همان‌طور که خود نیز آگاه هستید کاربران دلایل زیادی برای محبوبیت بالای تلگرام داشتند. یکی از این ویژگی‌های خاص توانایی ساخت ربات‌های اختصاصی بود که در شرایط متنوع کاربردهایش همه ما را شگفت‌زده می‌کرد. بااین‌وجود پیام‌رسان ایتا تلاش کرد که این ویژگی پر طرفدار را به لیست امکاناتش اضافه کند.

همچنین بخوانید  تفاوت نسل های پردازنده های AMD

امروزه کاربران ایتا می‌توانند همانند تلگرام ربات‌هایی فوق‌العاده را ایجاد نموده و آن‌ها را به سادگی با دوستان خود به اشتراک بگذارند. برنامه‌ریزی تمامی ربات‌های ایجادشده به شما و توانایی‌های تان بستگی دارد و می‌توانید حتی سنگین‌ترین پردازش‌ها و دستورات را بدون پرداخت هیچ‌گونه هزینه‌ای توسط ربات شخصی خود انجام دهید.

قابلیت بی نظیر ساخت کانال های درختی

خب همان‌طور که می‌دانید ما در بسیاری از مسنجرها می‌توانیم کانال‌ها و گروه‌های متنوعی را برای برقراری ارتباط آسان‌تر با سایر کاربران ایجاد کنیم. بالطبع این ویژگی نیز در پیام‌رسان ایتا فعال بوده و قادر به ساخت کانال‌هایی شخصی و یا عمومی هستید.

اما چیزی که باعث تمایز کانال‌های ایتا با سایر استارت اپ های مشابه می‌شود؛ سیستم فوق‌العاده ساخت کانال‌های درختی است. با این ویژگی بی‌نظیر شما می‌توانید کانال‌های گوناگون را به‌سادگی ایجاد نموده و مطالب منتشر شده در آن‌ها را دسته‌بندی کنید.

این ویژگی نه تنها به شما بلکه به کاربران کانال کمک می‌کند به‌سادگی مطالب را یافته و نیازهای خود را به محتوای موجود در زمان کوتاه‌تری برطرف کنند.

فضای ابری راز موفقیت پیام‌رسان ایتا

یکی از موضوعاتی که وب سایت‌های کمی به آن اشاره دارند فضای ابری این پیام‌رسان فوق‌العاده می‌باشد. همانند دیگر پیام رسان‌های مشابه خارجی شما اگر برنامه ایتا را حذف کرده و یا اینکه از حساب کاربری خود خارج شوید اطلاعاتتان در سرورهای ابری حفظ شده و با نصب دوباره اپلیکیشن به تمامی‌شان دسترسی خواهید داشت.

پس برای حفظ اطلاعات خود نیازی به تهیه نسخه‌های پکاپ نبوده و در هرزمانی در پلت فرم‌های گوناگون می‌توانید بار دیگر به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

شاید دیگر مسئله‌ای که ذهن شمارا درگیر می‌کند امنیت این اطلاعات باشد. برخلاف شایعاتی که بسیار از وب سایت‌ها و شبکه‌های معاند پخش کردند نه تنها سرورهای ابری پیام‌رسان ایتا دارای امنیت فوق‌العاده بالایی هستند بلکه تمامی پیام‌های ارسال شده توسط کاربران رمزنگاری شده تا هکرها توانایی مشاهده آن‌ها را نداشته باشند.

بااین‌وجود اگر باز هم به امنیت اطلاعات خود شک دارید برای جلوگیری از هرگونه نفوذ می‌توانید از سیستم تأیید دو مرحله‌ای استفاده کنید. در این حالت حتی اگر فرد نفوذ گر به پیام کوتاه ارسال‌شده توسط پیام‌رسان ایتا دسترسی داشته باشد با یک رمز عبور قوی و از پیش تنظیم شده توسط شما روبه‌رو خواهد شد.

رابط کاربری پیام رسان ایتا

همان‌گونه که در ابتدای توضیحات نیز اشاره کردیم رابط کاربری به گونه‌ای طراحی شده است که به تمامی امکانات مورد نیاز خود دسترسی داشته و به سادگی نیازهای تان را برطرف کنید.

همچنین بخوانید  بررسی کامل مشخصات و ویژگی های لپ تاپ Acer Swift 7

از طرفی شباهت بالای این رابط کاربری با مسنجری هم چون تلگرام کمک می‌کند که در هنگام استفاده از آن احساس راحتی کنید!

بااین‌وجود پیام‌رسان ایتا تلاش کرده است که علاوه بر تلگرام سیستم تأیید دریافت پیام واتساپ را نیز شبیه سازی نماید. به گونه‌ای که هنگام ارسال هر گونه پیامی توسط ایتا اگر کاربر مد نظرتان آنلاین باید دو تیک ارسال پیام نمایش داده شده و با رنگی شدن این تیک‌ها متوجه خوانده شدن آن توسط کاربر مدنظر خود خواهید شد.

نتیجه گیری نهایی

پیام‌رسان ایتا یکی از محبوب‌ترین مسنجرهای داخلی است که برای ارائه خدمات هر چه بهتر و بیشتر نیازمند حمایت کاربران ایرانی و مسئولین است. گرچه ایتا همانند دیگر پیام رسان‌های ایرانی دارای نقاط ضعفی است اما امکانات ارائه شده توسط آن بسیار مطلوب بوده و حتی در بسیاری از موارد می‌تواند با مسنجرهای خارجی نیز رقابت کند.

 

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *