تبلیغات

تبلیغات

تاثیر بازدید ارگانیک روی سئو سایت

تاثیر-بازدید-ارگانیک-روی-سئو

جریان بازدیدهای ورودی از گوگل تعیین‌کننده درآمد یک کسب‌وکار آنلاین است. این واقعیتی است که باید در دیجیتال مارکتینگ برای موفقیت بپذیرید. بازدید‌های ارگانیک و رتبه خوب در گوگل حالا دیگر دو مفهوم کاملاً گره خورده هستند، به‌طوری که یکی بدون دیگری معنایی ندارد.

این روزها با هوشمند شدن هرچه بیشتر الگوریتم‌های گوگل برای بهینه سازی، صاحبان کسب‌وکار روز به‌روز بیشتر متوجه این می‌شوند که بدون بازدیدهای ارگانیک نمی‌توانند در اینترنت جایگاه مناسبی برای خودشان دست و پا کنند. اگر اخیراً قصد خرید ترافیک ارگانیک دارید یا می‌خواهید حجم بیشتری کاربر ورودی از گوگل در وبسایت خود داشته باشید با تک تیپ همراه شوید.

کاربران ورودی از گوگل و رابطه آن با بازدیدهای ارگانیک

در گام اول بهتر است ببینیم موتورهای جست‌وجو چه طور دست شما را در دست کاربران وب قرار می‌دهند؟ یک بعدازظهر بارانی من تصمیم می‌گیرم کالایی خریداری کنم که شاید محصول شرکت شما باشد.

بلافاصله موبایل را برای جست‌وجو دست می‌گیرم. در همین لحظه رقابت بی‌نهایت هیجان‌انگیز بین شما کسب‌وکارهای مشابه برای صید یک ورودی از گوگل (یعنی من!) شروع می‌شود.

در کمتر از یک ثانیه بیش از ۱۰۰هزار لینک به ترتیب برای من نمایش داده می‌شود اما ترتیب قرارگیری این لینک‌ها چطور است؟ عوامل زیادی بر رتبه گوگل تأثیر می‌گذارد اما مهم‌ترین عامل این است که چقدر محتوای وب‌سایت شما می‌تواند نیاز مشتری را بهتر برآورده کند؟

به عبارت دیگر شما در بازدیدهای ارگانیک باید به بهترین شکل نیاز مخاطبتان را بشناسید و اطلاعات مفید‌تری به او بدهید تا در ازای آن مخاطب استفاده بیشتری از وبسایت شما داشته باشد. وقتی برای چند صد کاربر این اتفاق می‌افتد، موتورهای جست‌وجو سخاوتمندانه شما را در رده‌های بالاتری قرار می‌دهند.

چرا گوگل به بازدیدهای ارگانیک اهمیت می‌دهد؟

برای پاسخ به این سؤال باید بدانیم که گوگل به‌عنوان بزرگ‌ترین موتور جست‌وجو مسئولیت بزرگی بر عهده دارد. در واقع زمانی یک ورودی از گوگل به مقصد صحیح می‌رسد، که این موتور به بهترین شکل نیاز او را رفع کند. علاوه بر محتوای مناسب، تجربه‌ای که کاربران یک وب‌سایت در مورد سرعت سایت و مدت زمانی که در آن می‌گذرانند در رتبه‌بندی مؤثر است.

چرا گوگل به بازدیدهای ارگانیک اهمیت می‌دهد؟

چه عناصری باعث افزایش بازدیدهای ارگانیک می‌شود؟

گوگل می‌خواهد ارزشمند‌ترین و غنی‌ترین محتواهای اینترنت در بالاترین رتبه قرار بگیرند. پس اگر می‌خواهید شما در بالاترین رتبه قرار داشته باشید باید چند استراتژی حیاتی را در مورد وبسایت خود مورد توجه قرار دهید.

  • کلمات کلیدی: کلمات کلیدی کلماتی هستند که کاربران وقتی دنبال یک محصول هستند از آن استفاده می‌کنند. هر چقدر کلمات کلیدی که در وبسایت استفاده می‌کنید نزدیک به چیزی باشد که کاربران بیشتری آن را جست‌وجومی کنند، حجم بیشتری ورودی از گوگل به‌عنوان بازدید ارگانیک در سبد سایت شما قرار می‌گیرد.
  • تولید محتوا: برای اینکه محتوای بتوانید بازدیدهای خود را بالا ببرید تولید محتوای متنوع و قوی را فراموش نکنید. محتوایی که به بهترین شکل نیاز مخاطب شما را رفع می‌کند، رتبه شما بالا می‌برد.
  • لینک‌دهی داخلی: اگر محتوای شما ارزش بالایی داشته باشد، حتماً کاربر می‌خواهد از سایر مقاله‌های سایت شما هم بازید کند. پس در مکان‌های مناسب به مطلب مرتبط داخل سایت لینک دهی کنید. این کار علاوه بر افزایش سئو ارگانیک، باعث می‌شود ربات‌های جست‌وجو هم در نمایه کردن سایت شما بهتر عمل کنند.
  • چند رسانه‌ای‌ها: خیلی مهم است که به متن اکتفا نکنید! اضافه کردن عناصر دیداری مثل عکس، اینفوگراف و فیلم هم جذابیت سایت شما را بالا می‌برد و هم باعث می‌شود کاربر زمان بیشتری را در وب‌سایت شما بگذراند. به یاد داشته باشید که اینفوگراف‌ها و موشن‌گرافی‌ها این روزها طرفداران زیادی دارد.
  • کیفیت طراحی سایت: قالب و ظرف محتوای شما طراحی سایت شماست. پس اطمینان حاصل کنید که استفاده از وب‌سایت شما برای کاربر راحت باشد. همین‌طور زیبایی سایت و رعایت اصول گرافیکی هم کمک زیادی به کاربر پسند شدن و افزایش بازدیدهای ارگانیک دارد.
  • بهینه کردن زمان بالا آمدن سایت: اگر کاربر بیشتر از دو تا سه ثانیه منتظر بالا آمدن یک سایت باشد، به احتمال زیاد وبسایت شما را ترک می‌کند. پس بهینه شدن این زمان جریان ورودی از گوگل به وبسایت شما را قوی‌تر خواهد کرد.
  • اضافه کردن توضیحات مناسب برای عکس: اضافه کردن توضیحات مناسب برای عکس‌ها در کد‌نویسی سایت باعث می‌شود گوگل بفهمد که عکس‌ها به محتوا مرتبط هستند و این در رتبه گوگل سایت شما مؤثر خواهد بود.
همچنین بخوانید  لوازم یدکی کیا سراتو در بازار ایران

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *