تبلیغات

تبلیغات

همه چیز درباره تبلیغات از طریق پیامرسان واتساپ

whatsapp advertise

امروزه واتس اپ انتخاب شماره 1 بسیاری از کسب و کارهای کوچک و بزرگ برای تبلیغات خدمات و محصولاتشان و نیز انجام اطلاع رسانی ها است. اما شاید ندانید که تبلیغات در پیامرسان واتس اپ به سادگی نوشتن متن پیام و ارسال آن به تعداد کثیری از افراد نیست.

انجام تبلیغات در مقیاس انبوه کاری نیست که بشود به صورت دستی انجام داد؛ بلکه نیاز به اتوماسیون با استفاده از ابزار مناسب دارد. مورد بعدی اینکه قوانین واتس اپ دست را برای ارسال آزادانه و نامحدود تعداد دلخواه پیام به افراد ناشناس باز نمی گذارد.

در این مقاله با ما همراه باشید تا به همه زیر و بم و نکات عملی و مفید درباره تبلیغات واتساپی بپردازیم.

انواع تبلیغات در واتساپ 

حتما خودتان می دانید که برای تبلیغات در واتس اپ، دو روش پیش رو دارید:

  1. تبلیغات در گروه واتساپ
  2. ارسال پیام انبوه به چت خصوصی افراد در واتساپ

تبلیغات در گروه واتساپ چندان پیشنهاد نمی شود زیرا تعداد اعضای گروه ها محدود است و پیام تبلیغاتی شما توسط تعداد افراد زیادی دیده نمی شود. علاوه بر این، پیام تبلیغاتی شما ممکن است در میان انبوه پیام های ارسالی به گروه دیده نشود و توجه چندانی را به خود جلب نکند.

ارسال پیام به چت خصوصی افراد، موثرترین شیوه تبلیغات در واتساپ است زیرا افراد اغلب به پیام هایی که در چت خصوصی خود دریافت می کنند توجه ویژه نشان می دهند.

پیش از اقدام به تبلیغ بااستفاده از این روش باید به چند سوال مهم پاسخ دهید.

  1. پیام تبلیغاتی خود را به چه کسانی باید بفرستید؟
  2. شماره تلفن مخاطبین هدف خود را چگونه باید بیابید؟
  3. متن پیام تبلیغاتی شما چگونه باید نوشته شود تا بیشترین اثرگذاری را داشته باشد؟
  4. چه کار کنید تا ریپورت نشوید؟
  5. از چه ابزار جانبی برای تبلیغات در واتس اپ باید استفاده کنید؟

اگر می خواهید تبلیغات موثری درواتس اپ داشته باشید ابتدا باید به این چهار سوال پاسخ دهید.

پیام تبلیغاتی خود را به چه کسانی ارسال کنم؟

پیش از هر کاری باید بدانید که می خواهید چه کسانی را هدف پیام تبلیغاتی خود قرار دهید و آن را دقیقا برای چه کسانی ارسال کنید. توصیه ما به شما یافتن افرادی است که به زمینه کاری شما علاقمند هستند یا به محصولات و خدمات شما نیاز دارند. زیرا اگر این افراد را مخاطب قرار دهید به خاطر نیاز، ارتباط یا علاقه ای که به موضوع دارند بیشتر احتمال دارد به بازدید از کانال، سایت یا پیج شما سر بزنند و مشتری شما شوند. فرض کنید به آقایان پیامی تبلیغاتی بفرستید تا محصولات ارایشی و بهداشتی خود را به آنان معرفی کنید. واضح است که فروش حاصل از این تبلیغ صفر خواهد بود.

همچنین بخوانید  چاپ سی دی و چاپ دی وی دی

شماره تلفن مخاطبین تبلیغات خود را چگونه بیابم؟

مسئله اینجاست که از کجا بفهمیم چه کسانی به حوزه کاری ما علاقه یا ارتباطی دارند. عصر دیجیتال امروز پر از اطلاعات شخصی افراد است که نیازمندی ها و علاقمندی های آنها را عیان می سازد، این که هر فرد چه عباراتی را در گوگل سرچ می کند، چه صفحاتی را فالو می کند یا عضو چه فروم ها و گروه هایی است همگی بیانگر این موضوع است. این اطلاعات در واتس اپ نیز قابل دستیابی هستند؛

با نگاهی به اعضای یک گروه خاص در واتس اپ می توان دریافت که این افراد در چه زمینه ای فعال هستند، با چه موضوعاتی سرگرمند و در پی چه هستند. پس با استخراج اطلاعات اعضای گروه هایی که رقیب شما یا نزدیک به زمینه کاری شما هستند می توانید به لیستی طویل از افرادی دست یابید که پتانسیلش را دارند تا مشتری شما گردند.

لازم به ذکر است که استخراج شماره تلفن مخاطبین هدف از منابع گوناگون و تهیه بانک شماره مخاطبین هدف به صورت دستی امکان پذیر نیست و شما برای این کار نیاز به ابزار مناسب دارید که در پایان این مقاله معرفی خواهیم کرد.

متن پیام تبلیغاتی ام چگونه باشد تا بیشترین اثرگذاری را داشته باشد؟

نوشتن متن پیام جذاب تنها راه جذب مخاطب هدف تبلیغات شماست زیرا تنها چیزی که مخاطب در ابتدا از شما می بیند متن پیام شماست. این که تصمیم بگیرد از طریق لینک موجود در متن پیام شما به سایت یا کانال شما سر بزند بستگی به میزان جذابیت پیام شما دارد.

هرگز بدون مقدمه چینی، به اصل موضوع معرفی و تبلیغ نپردازید. پیام خود را با سلام و احوالپرسی شروع کنید. بهتر است ذکر کنید که شماره موبایل مخاطب را از چه طریق به دست آورده اید زیرا بعضی افراد به خصوص خانم ها نسبت به این موضوع حساسیت دارند. لحن پیام باید گرم و صمیمی باشد. طبیعی است که اگر گیرنده حس کند یک پیام صرفا تبلیغاتی دریافت کرده است توجهی به آن نمی کند، پس روی روانشناسی متن پیامتان کار کنید.

چه کار کنم تا ریپورت نشوم؟

حتما می دانید که اگر به فرد ناشناسی (کسی که تا به حال با او چت نکرده اید) پیام ارسال کنید، آن فرد می تواند حساب شما را ریپورت کند؛ او با ریپورت کردن در واقع به واتس اپ گزارش می دهد که پیام شما سبب ایجاد مزاحمت برای او شده است. اگر تعداد ریپورت ها بالا برود واتس اپ نسبت به فعالیت اکانت شما حساس شده و ممکن است حساب شما را مسدود کند.

همچنین بخوانید  تخته وایت برد مغناطیسی همه کاره و مقرون به صرفه

اگر می خواهید ریپورت نشوید باید افراد علاقمند یا نیازمند به محصولات و خدمات خود را مخاطب قرار دهید. فرض کنید پیام تبلیغاتی معرفی محصولات آرایشی و بهداشتی خود را برای آقایان بفرستید، چقدر احتمال دارد شما را ریپورت کنند؟ زیاد! زیرا آقایان نیازی به این محصولات ندارند و پیام شما تنها سبب ایجاد مزاحمت برایشان شده است.

محدودیت های واتساپ در تبلیغات واتساپی به چه صورت است؟

همان طور که ذکر شد تبلیغات در واتساپ چالش های بسیاری پیش رویتان قرار می دهد. خود واتس اپ برای اینکه بتواند تبلیغات در این پلتفرم را در انحصار خود نگه دارد محدودیت هایی در تعداد پیام های ارسالی روزانه اعمال می کند. در تبلیغات واتساپ، یک نکته مهم در رابطه با تعداد ارسال روزانه وجود دارد که باید به آن توجه داشته باشید:

در این زمینه، واتساپ افرادی که میخواهید به آنها پیام ارسال کنید را به دو دسته تقسیم میکند:

افراد آشنا

    اگر بخواهید به افراد آشنا (منظور کاربرانی که قبلا به شما حداقل یک پیام به شما ارسال کرده اند) پیام ارسال کنید، هیچ محدودیتی شامل حال شما نخواهد بود، و در طول یک روز، میتوانید به تمام مخاطبین خود پیام ارسال کنید.

افراد جدید (ناشناس)

اما برای افراد غریبه (منظور افرادی هستند که شماره شما را سیو نـدارند و تا کنون هیچ چتی با شما نـداشته اند) واتساپ اجازه نمی دهد، با هر خط در هر روز به بیشتر از 100 نفر، پیام خصوصی ارسال کنید. بدیهی است که این تعداد، رقم بسیار پایینی برای یک تبلیغات در واتساپ مؤثر میباشد، لذا باید چندین خط مجازی یا واقعی تهیه کنید تا بتوانید با هزینه ای جزئی تعداد ارسال های روزانه خود را افزایش دهید.

مدیریت چندین خط برای انجام امور تبلیغاتی و ارسال پیام به تک تک شماره های موجود در بانک شماره به صورت دستی نشدنی است و این مورد نیز خود نیاز به ابزار مناسب دارد که در ادامه معرفی خواهیم کرد.

از چه ابزار جانبی برای تبلیغات در واتس اپ استفاده کنید؟

نرم افزار تبلیغات در واتساپ، ابزار کمکی مناسبی برای اتوماتیک کردن کلیه مراحل انجام تبلیغات و رفع چالش های پیس رو برای تبلیغات در این پیامرسان است. این نرم افزار شماره تلفن کلیه اعضای گروه های واتساپی را که می خواهید برایتان استخراج کرده و در قالب فایل اکسل به شما ارائه می دهد.

در نتیجه شما بانک شماره ای از مخاطبین هدف خود خواهید داشت. نکته مهم این است که این نرم افزار می تواند با تعداد دلخواه از خطوط واتساپی کار کرده و پیش از رسیدن به محدودیت های واتساپ استفاده از یک خط را متوقف و کار را با خط دیگری ادامه بدهد. این نرم افزار می تواند متن پیام تبلیغاتی شما را به صورت خودکار و بدون دخالت شما، به افراد شناس و ناشناس و نیز به گروه های واتساپی ارسال کند و اینگونه مانع اتلاف وقت و انرژی شما شده تا کارها را با سرعت جلو ببرید.

همچنین بخوانید  لیزر چگونه به روند جراحی ایمپلنت دندان کمک می کند؟

نرم افزار تبلیغات در واتساپ کاربر مجازی از نمونه های موجود در بازار ایران است که در بازار بین المللی نیز به فروش می رسد و تمامی امکانات ذکر شده برای انجام امور تبلیغاتی در واتساپ را دارا می باشد. از نمونه های مشابه این نرم افزار میتوان ربات ارسال پیام انبوه در واتساپ و تبلیغات در تلگرام را نام برد.

برای کسب اطلاعات بیشتر از سایر محصولات کاربر مجازی به سایت v-user.com مراجعه نمایید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *