تبلیغات

تبلیغات

نحوه فعال کردن قابلیت نرخ تازی سازی 120 هرتز در ایکس باکس سری X و S

Enable-120-Hz-on-Xbox-Series-X-and-S

ایکس باکس سری X و S هر دو از خروجی فیلم با قابیت فریم ریت یا نرخ تازه سازی 120 هرتز در مانیتور یا تلویزیون های سازگار پشتیبانی می کنند. قبل از اینکه مزیت را ببینید ، باید ویژگی را فعال کرده و بازی ای را که از نرخ فریم بالاتر بهره می برد دانلود کنید. در اینجا نحوه فعال کردن 120 هرتز آورده شده است.

قابلیت 120 هرتز چیست؟

بیشتر نمایشگرها با سرعت 60 هرتز تازه سازی می شوند ، یعنی 60 تصویر در هر ثانیه به روز می شود (فریم ریت نام گذاری شده است) . به همین دلیل است که میزان نرخ فریم در کنسول های نسل گذشته اغلب با 60 فریم در ثانیه محدود می شود. یک صفحه نمایش که از هرتز 60 هرتز پشتیبانی می کند ، فقط می تواند حداکثر 60 فریم در ثانیه را نمایش دهد.

از آنجا که جدیدترین کنسول های مایکروسافت قدرت زیادی دارند ، آنها قادرند بازی ها را با فریم ریت بسیار بالاتر حتی از ایکس باکس وان X ارائه دهند. این شامل ایکس باکس سری S قدرت کمتری دارد، که ارزان تر از سری X است .

پیشنهادی:

آموزش فعال کردن صفحه نمایش 120 هرتزی سامسونگ اس 20

با ورودی HDMI نسخه 2.1 ، نمایشگرهای مدرن اکنون می توانند تا نرخ تازه سازی 120 هرتز را با وضوح 4K کامل پشتیبانی کنند. برخی از بازی ها از نرخ تازه سازی 120 هرتز با رزولوشن پایین تر مانند 1440p پشتیبانی می کنند. صرف نظر از اینکه از کدام کنسول استفاده می کنید یا از رزولوشن استفاده می کنید ، صفحه نمایش شما باید تا نرخ تازه سازی 120 هرتز پشتیبانی کند تا کار کند.

خوشبختانه ، ایکس باکس هر دو سری X و S از یک ابزار مفید برای کالیبراسیون صفحه نمایش بهره می برند که به شما می گوید دقیقاً تلویزیون شما قادر به چه کاری است. هنگامی که به درستی راه اندازی شد ، کنسول شما در نرخ تازه سازی 120 هرتز قفل خواهد ماند و در صورت پشتیبانی می توانید از بازی های با نرخ فریم بالاتر بهره مند شوید.

فعال کردن نرخ تازه سازی 120 هرتزی صفحه نمایش

ابتدا ایکس باکس را روشن کرده، و دکمه Xbox را در دسته خود فشار دهید و سپس با استفاده از دکمه ها به تب “Profile & System” بروید. به پایین بروید و گزینه “Settings” را انتخاب کنید ، سپس در بخش “General” ، گزینه “TV & Display Options” را انتخاب کنید.

همچنین بخوانید  آموزش ترکی استانبولی از پایه تا حرفه ای + فیلم آموزش زبان ترکی

در منوی ظاهر شده ، گزینه “4K TV Details” را انتخاب کنید تا لیستی از حالت های پشتیبانی شده تلویزیون را مشاهده کنید. ببینید که حالت 120 هرتز ، “4K UHD (120 Hz)” یا حالت “120 FPS” را مشاهده می کنید یا خیر . در صورتی که مشاهده نمی کنید تلویزیون شما از این نرخ تازه سازی پشتیبانی نمی کند.

نکته: در صورتی که مطمئن هستید که تلویزیون یا مانیتور شما از قابلیت نرخ تازه سازی 120 هزتز پشتیبانی می کنید، اما این گزینه را مشاهده نمی کنید ، مطمئن شوید که کابل شما درست باشد.

فعال کردن نرخ تازه سازی 120 هرتزی صفحه نمایش

اگر ایکس باکس می گوید تلویزیون شما از نرخ تازه سازی بالاتر پشتیبانی می کند ، اکنون می توانید قابلیت 120 هرتز را فعال کنید. از بخش “4K TV Details” خارج شوید و سپس گزینه “Refresh Rate” را از فهرست کشویی انتخاب کنید. گزینه”120 هرتز” را انتخاب کنید و سپس منتظر بمانید تا صفحه نمایش شما تازه شود. اگر رابط کاربری Xbox را می بینید ، همه چیز به درستی کار می کند.

اگر به جای آن صفحه سیاه ببینید ، متأسفانه تلویزیون شما پشتیبانی نمی کند. اگر یک ثانیه صبر کنید ، به طور پیش فرض به 60 هرتز می رسد.

فعال کردن نرخ تازه سازی 120 هرتزی صفحه نمایش

در حالی که در این فهرست هستید ، ممکن است بخواهید رنگ 10 بیتی را نیز فعال کنید. گزینه “Video Fidelity & Overscan” را انتخاب کنید و سپس منوی کشویی “Color Depth” را باز کنید. و گزینه “30 Bits per Pixel (10-Bit)” را انتخاب کنید و منتظر بمانید.

فعال کردن نرخ تازه سازی 120 هرتزی صفحه نمایش

اگر تلویزیون شما رابط کاربری ایکس باکس را نمایش می دهد ، این قابلیت کار می کند و می توانید از منو خارج شوید. اگر صفحه سیاه دارید ، فقط صبر کنید تا ایکس باکس به رنگ 8 بیتی برگردد.

بازی کردن بازی هایی که از 120 فریم در ثانیه پشتیبانی می کنند

فقط انتخاب حالت 120 هرتز در تنظیمات ایکس باکس برای دیدن کیفیت واقعی بازی کافی نیست. برای آن ، شما باید یک بازی را اجرا کنید که از خروجی حداکثر 120 فریم در ثانیه پشتیبانی می کند.

بیشتر بدانید:

نحوه وصل کردن دسته ایکس باکس به سیستم

همچنین ممکن است لازم باشد برای فعال کردن قابلیت “120 FPS” گزینه “Performance” یا “High Frame Rate” را در تنظیمات بازی فعال کنید ، زیرا اکنون بسیاری از قابلیت ها به شما امکان انتخاب کیفیت و عملکرد را می دهند.

همچنین بخوانید  چرا نباید با گوشی که در حال شارژ است به رختخواب نرویم ؟

برخی از بازی های AAA که از نرخ فریم تا 120 FPS پشتیبانی می کنند عبارتند از:

  • Dirt 5
  • Call of Duty: Black Ops Cold War
  • Destiny 2
  • Gears 5 (multiplayer only)
  • Rainbow Six Siege

بازی های شخصیت حقیقی زیر نیز از 120 FPS پشتیبانی می کنند:

  • Ori and the Will of the Wisps
  • The Touryst
  • The Falconeer

در تنظیمات ایکس باکس در هر زمان می توانید بین حالت های نرخ تازه سازی 120 و 60 هرتز تغییر حالت دهید. سپس ، می توانید هر دو حالت را مقایسه کنید تا ببینید آیا این فریم های اضافی واقعاً تفاوت زیادی ایجاد می کنند. بازی ای که با سرعت 120 هرتز اجرا می شود ، باید نرم و روانتر باشد ، اما برخی از افراد تفاوت زیادی را مشاهده نمی کنند.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *