تبلیغات

تبلیغات

5 تا از تنظیمات داخلی اندروید برای افزایش امنیت گوشی شما

Android-Settings-to-Increase-Your-Device-Security

اگر تلفن اندرویدی دارید ، باید مدتی وقت بگذارید تا از صحت آن مطمئن شوید. نسخه های مدرن اندروید دارای چندین ابزار امنیتی داخلی هستند. در حالی که آنها از شما می خواهند مهمترین موارد را هنگام تنظیم دستگاه انتخاب کنید ، ارزش دارد که آنها را خیلی اوقات بررسی کنید.

بیشتر بدانید:

نحوه افزایش امنیت شبکه های اجتماعی

بیایید نگاهی به برخی از ویژگی های اساسی امنیتی داخلی اندروید داشته باشیم که همه باید نحوه استفاده را بدانند. تصاویر زیر اندروید 10 را مشاهده خواهید کرد. ممکن است کمی متفاوت از دستگاه شما باشد.

1. دستگاه من را پیدا کنید (Find My Device)

دستگاه من را پیدا کنید (Find My Device)

از دست دادن یا گم کردن گوشی شما در بیرون از خانه می تواند می تواند ترسناک باشد. ویژگی Find My دستگاه اندروید به شما کمک می کند تلفن خود پیدا کنید. این عاقلانه است که قبل از اینکه اشتباهی رخ دهد ، درست تنظیم کنید.

برای اطمینان از فعال بودن آن ، از تنظیمات گوشی به بخش “امنیت یا Security” بروید و گزینه “یافتن دستگاه من یا Find My Device” انتخاب کنید. این گزینه را فعال On کنید، مطمئن شوید که قابلیت موقعیت مکانی یا Location دستگاه شما فعال باشد.

2. Google Play Protect

Play Protect به طور مؤثر یک اسکنر بدافزار داخلی برای اندروید است. این برنامه به صورت پیش فرض فعال شده و برنامه های موجود در تلفن شما و همچنین برنامه های جدیدی را که از فروشگاه Play در گوشی اندروید خود دانلود می کنید اسکن می کند. در حالی که کامل نیست ، اما به شما کمک می کند تا دستگاه شما از برنامه های مخرب محافظت شود.

محافظ گوگل Google Play Protect

برای اطمینان از فعال بودن Play Protect ، به از تنظیمات گوگل پلی بخش Google Play Protect را مشاهده کنید. در اینجا می توانید یک اسکن را انجام داده و ببینید آخرین زمان انجام اسکن چه زمانی است. روی آیکون چرخ دنده در بالا سمت راست ضربه بزنید و گزینه “Scan apps with Play Protect” را انتخاب کنید تا برنامه های خطرناک را که از خارج از فروشگاه پلی دانلود کرده اید را بررسی کنید.

3. مجوزهای برنامه را مدیریت کنید

برنامه ها باید برای دسترسی به اطلاعات حساس از طریق تلفن ، مانند مکان و مخاطبین خود ، مجوز بخواهند. مهم است که مرتباً بررسی کنید که چه برنامه هایی به اطلاعات گوشی شما دسترسی پیدا می کنند ، بنابراین جزئیات شخصی را به برنامه هایی که نباید آنها را داشته باشید ، فاش نمی کنید.

همچنین بخوانید  آموزش زبان انگلیسی با نرم افزار اندروید - از پایه تا پیشرفته

برای مشاهده مجوزها بر اساس طبقه بندی و کنترل برنامه هایی که می توانند به آنها دسترسی داشته باشید ، از تنظیمات دستگاه به بخش “حریم خصوصی یا Privacy” بروید سپس گزینه “مدیر مجوز یا Permission manager” دیدن کنید. هنگامی که یک برنامه را انتخاب می کنید ، همه مجوزهای برنامه را مشاهده کنید تا سایر دسترسی که به آن اعطا کرده اید را مرور کنید.

4. از مرورگر امن مانند کروم استفاده کنید

کروم ، مرورگر پیش فرض در بیشتر دستگاه های اندروید، شامل یک حالت “Safe Browsing” برای از بین بردن خطرات وب سایت هایی که ممکن است در آن پیدا کنید. باید به طور پیش فرض فعال شود ، اما حتما بررسی می کنید تا مطمئن شوید که آن را غیرفعال نکرده اید.

از مرورگر امن مانند کروم استفاده کنید

کروم را باز کنید ، روی دکمه منو سه نقطه در بالا سمت راست ضربه بزنید و گزینه “تنظیمات یا Settings” را انتخاب کنید. روی گزینه “همگام سازی و خدمات گوگل یا Sync and Google services” ضربه بزنید و مطمئن شوید قابلیت “مرور ایمن یا Safe Browsing” فعال است.

5. بررسی امنیتی گوگل را فعال کنید

بررسی امنیتی گوگل را فعال کنید

در حالی که این یک تنظیم دقیق اندروید نیست ، ما از این ابزار گوگل استفاده می کنیم زیرا حساب گوگل شما برای ورود به سیستم و سایر اهداف با دستگاه اندروید شما ارتباط نزدیکی دارد. می توانید از قابلیت “بررسی امنیتی گوگل یا security checkup” استفاده کنید تا روش های امنیتی برای حساب خود دریافت کنید.

برای امتحان کردن آن ، از تنظیمات دستگاه خود به بخش “گوگل” بروید و در بالای صفحه روی گزینه “مدیریت حساب گوگل یا Manage your Google Account” خود ضربه بزنید. به بخش “Security یا امنیت” بروید و یک بخش امنیتی پیدا شده را مشاهده می کنید، روی گزینه “حساب امن یا Secure account” اینجا ضربه بزنید.

با این کار روش هایی برای افزایش امنیت اکانت گوگل خود از جمله حذف دستگاه های قدیمی ، فعال کردن تأیید هویت دو مرحله (2FA) و لغو دسترسی به برنامه جانبی ارائه می شود. به طور خاص ، استفاده از قابلیت 2FA در صورتی که قبلاً انجام نشود ضروری است.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *