تبلیغات

تبلیغات

آموزش وصل کردن گوشی اندرویدی به پروژکتور (با سیم و بی سیم)

Connect-Android-to-Projector-via-USB-and-Wireless

گوشی های اندرویدی خیلی عالی هستند ، اما بعضی اوقات اندازه کوچک آنها می تواند باعث محدودیت بشود. هنگامی که دستگاه خود را به یک پروژکتور وصل می کنید ، می توانید صفحه نمایش گوشی خود را برای کار یا تماشای فیلم به اشتراک بگذارید. در اینجا چند روش برای اتصال دستگاه اندروید به پروژکتور را به شما توضیح می دهیم.

 

اگر پروژکتور ندارید ، می توانید گوشی اندروید خود را به تلویزیون وصل کنید . پروژکتورها گزینه بهتری هستند ، زیرا معمولاً اندازه صفحه نمایش پرژکتورها بسیار بزرگتر از تلویزیون است و آنها را برای پخش رسانه یا ارائه داده ها ایده آل می کند.

 


بیشتر بدانید :

آموزش اتصال گوشی به تلویزیون به استفاده از برنامه Chromecast

آموزش انتقال برنامه ها به گوشی جدید در اندروید


 

اتصال دستگاه اندروید از طریق Chromecast به پروژکتور

 

ساده ترین روش برای اتصال دستگاه اندروید ی به پروژکتور استفاده از Google Chromecast است. برای انجام این کار ، پروژکتور شما باید از اتصالات HDMI پشتیبانی کند. هنگامی که Chromecast خود را به پورت HDMI وصل کردید ، می توانید صفحه دستگاه اندروید خود را به صورت بی سیم به نمایش بگذارید. Chromecast محتوا را از طریق پروژکتور نمایش می دهد.

 

اطمینان حاصل کنید که هر حالت صرفه جویی در مصرف برق را در دستگاه اندروید خود غیرفعال کرده اید ، زیرا این امر می تواند کیفیت را کاهش دهد. اگر برنامه Google Home را ندارید ، آن را از گوگل پلی دانلود و نصب کنید .

 

برنامه «Home» را باز کنید و سپس روی حساب در پایین گوشه سمت راست کلیک کنید.

 

اتصال دستگاه اندروید از طریق Chromecast به پروژکتور 

 

به پایین حرکت کرده و روی “Mirror Device” کلیک کنید.

 

اتصال دستگاه اندروید از طریق Chromecast به پروژکتور 

 

اگر هشداری را مشاهده می کنید که دستگاه شما برای این کار بهینه نیست ، روی “OK” ضربه بزنید. این هشدار نباید مانع از قرار گرفتن صفحه در Chromecast شود.

 

اتصال دستگاه اندروید از طریق Chromecast به پروژکتور 

 

روی “Cast Screen / Audio” کلیک کنید و سپس Chromecast خود را انتخاب کنید تا به آن متصل شوید.

 

اتصال دستگاه اندروید از طریق Chromecast به پروژکتور 

 

پس از اتصال ، صفحه شما باید از طریق Chromecast  به پروژکتور وصل شود.

 

آموزش وصل شدن گوشی به پروژکتور با سیم

 

اگر گزینه بی سیم مناسب نیست ، می توانید به جای آن از یک اتصال سیمی استفاده کنید. همه دستگاه های اندروید دارای گزینه microUSB یا USB-C هستند.

با کابل مناسب می توانید دستگاه اندرویدی خود را به یک پروژکتور متصل کنید ، که بیشتر افراد از کابل HDMI استفاده می کند. یکی دیگر از استاندارد های پشتیبانی شده MHL است که از طریق درگاه های HDMI نیز متصل می شود.

همچنین بخوانید  6 راه ساده برای افزایش امنیت شبکه اجتماعی به شیوع مدرن

 

کابل USB-C تا HDMI

 

دستگاه های جدید Android مانند آخرین تلفن های سامسونگ برای شارژ از USB-C استفاده می کنند. اگر دستگاه شما USB-C دارد ، می توانید از یک کابل USB-C به HDMI برای اتصال مستقیم دستگاه خود به یک پروژکتور با قابلیت HDMI استفاده کنید.

 

کابل USB-C تا HDMI

 

دیگر لازم نیست کاری کنید فقط اطمینان حاصل کنید که پروژکتور بر روی ورودی صحیح HDMI تنظیم شده است.

با این حال ، توجه داشته باشید که یکی از مضرات USB-C به HDMI ، کمبود قدرت است. اگر از روش های دیگری مانند MHL استفاده می کنید ، می توانید دستگاه خود را در حین اتصال ، شارژ کنید.

 

استفاده از کابل MHL یا (Mobile High-Defination Link)

 

برخلاف روش USB-C ، کابل های MHL از microUSB استفاده می کنند . همانطور که در بالا گفته شد ، می تواند علاوه بر نمایش ویدئو و داده ها ، دستگاه شما را نیز شارژ کند. برخی از پروژکتورها از HDMI پشتیبانی می کنند ، اما باید به طور خاص به دنبال پورت HDMI با  برچسب MHL  در پروژکتور خود باشید. اگر یکی از آنها را مشاهده نکنید ، دستگاه شما همزمان شارژ نمی شود. دستگاه Android شما نیز باید از MHL پشتیبانی کند .

 

استفاده از کابل MHL یا (Mobile High-Defination Link)

 

برای اتصال از طریق MHL ، لازم نیست کاری را در دستگاه Android خود انجام دهید فقط کافی است از طریق این کابل گوشی و پروژکتور را به هم متصل کنید.  در پروژکتور خود ، ورودی را به پورت MHL اچ دی ام آی مربوطه تغییر دهید تا صفحه Android خود را ببینید.

 

آموزش وصل شدن موبایل به پروژکتور به صورت بی سیم

 

Miracast و WiFi Direct روش های بی سیم هستند  که دستگاه ها را به دستگاه های دیگر متصل می کنند. پیش از این ، اندروید از Miracast پشتیبانی می کرد اما آن را با اندروید 6 Marshmallow کنار گذاشت. Miracast هنوز با برخی از دستگاه های Android همکاری می کند ، زیرا این ویژگی مبتنی بر Wi-Fi Direct است که هنوز توسط اندروید پشتیبانی می شود.

 

اگر هر دو دستگاه  از Wi-Fi Direct یا Miracast پشتیبانی کنند ، بهترین راه برای دیدن  داده های خود اتصال به این شیوه است. برای شروع در پروژکتور خود به دنبال “Mirroring Screen” ، “Device Mirroring” یا تنظیم مشابه آن باشید و سپس به آن حالت بروید.

 

بهترین راه برای استفاده از Miracast استفاده از یک برنامه جانبی مانند Castto برای برقراری ارتباط است. از آنجا که دیگر به صورت رسمی پشتیبانی نمی شود ، استفاده از Miracast برای دستگاه های مدرن اندرویدی کارایی لازم را ندارد. در این صورت از Chromecast یا اتصال سیمی استفاده کنید یا حتی سعی کنید از Wi-Fi Direct استفاده کنید.

همچنین بخوانید  ارور 0x80071ac3 چیست ؟ به همراه حل خطای 0x80071ac3

 

WiFi Direct

 

اگر می خواهید از WiFi Direct استفاده کنید ، می توانید این کار را به طور مستقیم در اندروید انجام دهید. این مراحل بسته به نسخه اندروید و دستگاه شما ممکن است کمی متفاوت باشد.

شما به یک پروژکتور نیاز دارید که از WiFi Direct پشتیبانی کند و به شما امکان دهد صفحه نمایش خود را با استفاده از این روش پخش کنید.

 

برای شروع به قسمت تنظیمات گوشی خود بروید یا در نوار اعلانات روی نماد چرخ دنده کلیک کنید تا به منوی “Settings” اندروید خود دسترسی پیدا کنید.

 

اگر دستگاه سامسونگ دارید، روی “Connections” ضربه بزنید. در سایر دستگاه های Android  روی”Network & Internet”کلیک کنید.

 

وصل شدن به پروژکتور با wifi direct

 

برای دسترسی به منوی Wi-Fi روی “Wi-Fi” ضربه بزنید.

 

وصل شدن به پروژکتور با wifi direct

 

در منوی WiFi ، اطمینان حاصل کنید که تنظیمات وای فای روشن باشد و سپس روی “Wi-Fi Direct” ضربه بزنید. در سایر دستگاه های Android ، ممکن است ابتدا در این منو روی” Advanced “یا”Wi-Fi Preferences “ضربه بزنید ، و سپس روی “Wi-Fi Direct” ضربه بزنید.

 

وصل شدن به پروژکتور با wifi direct

 

دستگاه شما به طور خودکار دستگاههای Wi-Fi Direct موجود را اسکن می کند. اگر پروژکتور شما را پیدا کرد ، روی گزینه اتصال ضربه بزنید و سپس دستورالعمل ها را دنبال کنید.

 

Smart View در دستگاه های سامسونگ

 

اگر یک دستگاه سامسونگ دارید ، می توانید از Smart View برای اتصال بی سیم به برخی دستگاه ها استفاده کنید. نوار اعلانات خود را به پایین بکشید و روی “Smart View” ضربه بزنید.

 

Smart View در دستگاه های سامسونگ

 

دستگاه شما دستگاه های Chromecast یا Miracast  را در نزدیکی اسکن می کند. دستگاه خود را پیدا کرده و برای اتصال به آن ضربه بزنید. دستگاه سامسونگ شما باید به پروژکتور وصل شود و داده های خود را در پروژکتور مشاهده کنید.

 

Smart View در دستگاه های سامسونگ

 

متصل شدن به پروژکتور با برنامه های جانبی

 

برخی از تولید کنندگان پروژکتور برنامه های اندرویدی خود را ارائه می دهند که به شما امکان می دهد مستقیماً از دستگاه خود از طریق وای فای به پروژکتور متصل شوید. برنامه هایی مانند پروژکتور بی سیم پاناسونیک ، Epson iProjection و  Projector Quick Connection  نمونه هایی از برنامه هایی هستند که بسته به تولید کننده پروژکتور خود می توانید از آن ها استفاده کنید.

 

این برنامه ها ممکن است به شما امکان ندهد که کل صفحه نمایش خود را به صورت خودکار نمایش دهید ، اما باید به شما امکان دهند تصاویر استاتیک یا پرونده های مستند را در پروژکتور نمایش دهید.

همچنین بخوانید  چگونه آی پی مک را پیدا کنیم + نحوه عوض کردن آی پی مک

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *