تبلیغات

تبلیغات

چرا از برق کشیدن دستگاه ها بیشتر مشکلات را حل می کند؟

Unplugging-a-Device-Fix-So-Many-Problems

هنگام تلاش برای برطرف کردن یک دستگاه مشکل دار، اگر موارد زیر را مطالعه نکرده اید حتما به شما گفته شده است: که دستگاه را از برق جدا کنید ، 10 ثانیه صبر کنید و دوباره آن به برق را وصل کنید. غالباً برای حل بیشتر مشکلات این روش کار ساز است. این چه کاری را انجام می دهد و چرا کار می کند؟

شما یک راه اندازی مجدد اجباری را انجام می دهید

قطع اتصال برق چیزی معمولاً به این دلیل انجام می شود که بسیاری از دستگاه های دارای فناوری مصرف کننده ، مانند مودم ها ، روتر، تلویزیون های هوشمند و… دارای رایانه های کوچکی در داخل خود هستند. قطع اتصال برق و وصل مجدد آنها ، این رایانه ها را مجبور به راه اندازی مجدد و پاکسازی هرگونه مشکل موقت نرم افزار می کند.

رایانه های داخلی در دستگاه ها، نرم افزار داخلی (به نام firmware) را اجرا می کنند که عملکرد دستگاه را کنترل می کند. بعضی اوقات ، سیستم عامل شامل اشکالاتی می شود که می تواند منجر به خطا ، مشکل حافظه یا خرابی شود. راه اندازی مجدد دستگاه ، کامپیوتر داخلی را مجبور به راه اندازی مجدد می کند ، که حافظه دستگاه را پاک می کند و مجبور می شود بارگیری مجدد و اجرای مجدد نرم افزار را از ابتدا انجام دهد.

پیشنهادی:

USB PD چیست؟ و چرا USB پاور دلیوری مهم است؟

این یک رفع مشکل موقت است

راه اندازی مجدد دستگاه با قطع برق آن ممکن است در بعضی مواقع خوب عمل می کند ، اما در واقع فقط یک راه حل موقت است. این مشکل اساسی که منجر به نقص ، قطع و یا تصادف در وهله اول شد را برطرف نمی کند. برای انجام این کار ، باید یک نسخه به روزرسانی سیستم عامل را برای آن دستگاه خاص دانلود و انجام دهید.

خطاهای سخت افزاری در یک دستگاه همچنین می تواند مشکلاتی را ایجاد کند که راه اندازی مجدد ممکن است به طور موقت حل شود. با این وجود ، تعمیر نیاز به باز شدن یا تعویض دستگاه دارد. در این موارد ، بهتر است با بخش پشتیبانی تولید کننده مشورت کنید.

دستگاه هایی که غالباً از روش جدا کردن و متصل کردن برق استفاده می کنند

دستگاه هایی که غالباً از روش جدا کردن و متصل کردن برق استفاده می کنند

به طور کلی ، بهتر است فقط دستگاه هایی را که به عنوان لوازم مصرفی طراحی شده اند و کلید روشن یا خاموش ندارند ، جدا کنید. این دستگاه ها نرم افزار خود را از سیستم عامل دانلود می کنند ، که به طور کلی با چرخه ناگهانی برق خراب نمی شوند.

همچنین بخوانید  اپلیکیشن آموزش نقاشی مرحله به مرحله + فیلم های آموزشی

چند مثال:

  • مودم ها
  • روترهای اینترنتی
  • یخچال هوشمند
  • تلویزیون های هوشمند
  • دستگاه های خانگی هوشمند

بیشتر بدانید:

کامپیوتر چقدر برق مصرف می کند؟

اگر دستگاه کلید برق داشته باشد چه می شود؟

اگر دستگاهی که مشکل دارد، کلید برق دارد ابتدا از کلید استفاده کنید تا دستگاه را مجدداً راه اندازی کنید ، زیرا به طور بالقوه می تواند مشکل را برطرف کند.

با این حال ، گاهی اوقات کلید برق کافی نیست. این روزها ، بسیاری از دستگاه ها از کلید های برق “نرم افزاری” استفاده می کنند که به کنترل نرم افزار متکی هستند. برخی از این سوئیچ ها فقط دستگاه را در حالت “خواب” قرار می دهند ، در حالی که برخی دیگر ممکن است دنباله خاموش شدن داخلی را شروع کنند.

خاموش کردن با دکمه “روشن وخاموش کردن” و روشن کردن مجدد آن در دستگاه معیوب ، لزوماً سیستم عامل داخلی را مجبور به راه اندازی مجدد نخواهید کرد. بنابراین ، شما هنوز هم باید به مرحله بعد بروید: دستگاه را از برق جدا کنید و دوباره به برق وصل کنید.

چه زمانی لازم نیست دستگاه خراب را از برق جدا کنید

خاموش کردن ناگهانی برق برای دستگاه هایی مانند رایانه های رومیزی یا لپ تاپ معمولاً ایده بد است. این امر به این دلیل است که آنها نرم افزار خود را از یک منبع قابل نوشتن دوباره مانند هارد یا SSD بارگذاری می کنند. آنها همچنین غالباً از آن دستگاه ها برای ذخیره تنظیمات موقتی هنگام کار رایانه استفاده می کنند.

اگر به طور ناگهانی برق را روی رایانه خود قطع کنید ، ممکن است یک فرآیند نوشتن را مختل کرده و سیستم فایل را در دستگاه شما خراب کند.

با این وجود ، گاهی اوقات ، رایانه کاملاً بی پاسخگو می شود و راهی برای رفع آن در نرم افزار وجود ندارد. در این موارد ، درست است که سیم برق را بکشید ، و سپس دستگاه را به عنوان آخرین راه حل مجدداً راه اندازی کنید. ممکن است برخی از دست دادن داده ها وجود داشته باشد ، اما گاهی اوقات ، شما انتخاب دیگری ندارید.

همچنین انواع خاصی از تجهیزات حساس علمی و پزشکی وجود دارد که هرگز نباید به طور ناگهانی از برق جدا شوند. انجام این کار می تواند باعث صدمه یا زندگی کسی در معرض خطر شود.

بدیهی است ، شما می خواهید مطمئن شوید که هر وسیله مورد نظر برای جدا کردن آن ، امنیت آن را در معرض خطر قرار نمی دهد در حالی که به صورت آفلاین و قدرت دوباره فعال می شود.

همچنین بخوانید  نحوه فعال کردن حالت Ultra Low Latency برای بهبود گرافیک NVIDIA

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *