تبلیغات

تبلیغات

USB-PD چیست؟ و چرا اهمیت دارد که از USB پاور دلیوری استفاده کنیم؟

What-Is-USB-PD

روش های مختلف برای شارژ تلفن ها هوشمند و دستگاه های دیگر وجود دارد ، و فناوری “USB-PD” روشی است که به سرعت در حال پیشرفت است. در واقع ، خیلی زود ، تلفن های اندرویدی به سمت فناوری تحویل نیرو یا Power Delivery روی می آورند و همه از این فناوری برای شارژ سریعتر استفاده می کنند.

بنابراین ، USB-PD چیست و چگونه به شما کمک می کند؟

USB-PD چیست؟

USB-PD چیست؟

قسمت USB از USB-PD مخفف عبارت”Universal Serial Bus” است. این باید برای شما آشنا باشد زیرا این همان فناوری است که به شما امکان می دهد موس ها ، صفحه کلیدها و سایر لوازم جانبی را به سیستم وصل کنید. با این حال ، بخش PD چیز جدیدی است که به معنای ” Power Delivery یا تحویل نیرو” است.

بنابراین ، تحویل نیرو چیست و چه کاری انجام می دهد؟ هدف آن شارژ سریعتر دستگاه با استفاده از USB معمولی است. از فناوری USB-C استفاده می کند ، که امروزه بسیاری از دستگاه های مدرن از آن استفاده می کنند. اگر “USB-C” برای شما نا آشناست ، حتما مقاله انواع مختلف کابل های USB و نحوه تفاوت آنها بخوانید.

یک شارژر USB-PD می تواند دستگاههایی را با توان حداکثر 100 وات شارژ کند ، که می تواند برخی از دستگاه های USB-C با کارایی بسیار سنگین را نیرو بخشد. البته اگر یک کابل 100 واتی را به گوشی خود وصل کنید ، احتمالاً ضرر بیشتری دارد تا خوب. به همین دلیل USB-PD بر اساس نوع دستگاه ، جریان انرژی آن را متناسب با آن تنظیم می کند.

با استاندارد جهانی USB-C همراه با خروجی قابل تنظیم USB-PD ، کابلی دریافت می کنید که می تواند طیف گسترده ای از دستگاه ها را به آن وصل و شارژ کند.

چرا USB-PD مهم است

بنابراین ، چرا ما به طور خاص در مورد USB-PD صحبت می کنیم؟ از این گذشته ، اگر به فناوری های شارژ سریع دیگر نگاهی بیندازید ، خواهید دید که رقابت زیادی وجود دارد. USB-PD باید با نام های:

  • Qualcomm’s Quick Charge
  • Huawei’s SuperCharge
  • Samsung’s Adaptive Fast Charging

که هر شرکت نام اختصاصی خود را دارد.

1- رفع موانع اختصاصی و کاهش زمان

با این حال ، مشکل این فناوری ها این است که آنها اختصاصی هستند. تولید کنندگان آنها را وادار به شارژ فقط دستگاه های خود می کنند و دستگاه دیگر قابل پشتیبانی از این قابلیت نخواهند بود. به عنوان مثال ، یک شارژر سریع Qualcomm از بیشتر دستگاه ها پشتیبانی می کند، اما با یک دستگاه سامسونگ که از Adaptive Fast Charging استفاده می کند ، محدود خواهد بود.

همچنین بخوانید  حذف نور آبی در صفحه نمایشگر گوشی برای محافظت از چشم ها در تاریکی

اگر تلفن هواوی شما خراب شود ، همه چیز از بین می رود و زمان که یک تلفن سامسونگ جایگزین می کنید. اکنون شارژر هواوی شما نمی تواند به درستی تلفن جدید شما را شارژ کند ، بنابراین به جای آن از شارژر سریع سامسونگ استفاده می کنید. شما دیگر به شارژر هواوی احتیاج ندارید.

این مشکل مهمی است که بازار با استفاده از روش های شارژ اختصاصی درآمد کسب می کند. با پیشرفت فناوری ها ، شارژرها و کابل های قدیمی را کنار می گذارند ، و این به مقدار ضایعات فن آوری تولید شده اضافه می کند.

USB-PD قصد دارد با معرفی یک استاندارد جدید ، جلوی این کار را بگیرد. شما برای شارژ سریع تلفن خود از یک شارژر USB-PD استفاده می کنید ، سپس از همان شارژر برای برقراری تلفن ساخته شده توسط یک شرکت دیگر یا حتی چیزی بزرگتر مانند یک کنسول بازی های قابل حمل استفاده کنید.

مهم نیست که دستگاه کوچک یا بزرگ باشد یا چه کسی آن را تولید کند ، زیرا شارژر همیشه خروجی را نسب به دستگاه تنظیم می کند تا تقاضای دستگاه را برآورده کند.

2- USB-PD از شارژ دو طرفه استفاده می کند

حال بیایید یک قدم جلوتر برداریم و تصور کنیم که کابل می تواند برق را از هر طریق هدایت کند. به جای داشتن دستگاه هایی که فقط شارژ می شوند و دستگاه هایی که فقط شارژ دریافت می کنند ، هر دستگاه USB-PD می تواند انرژی را بپذیرد یا از آن استفاده کند. این ویژگی مفید به معنای آشفتگی کمتری با انواع مختلف شارژر است.

به همین دلیل USB-PD بسیار ضروری است. این پتانسیل را دارد که دنیای فناوری شارژ سریع را خدشه دار کند و یک راه حل ساده و ساده برای مصرف کنندگان و تولید کنندگان به طور یکسان ارائه دهد.

آیا USB-PD در آینده کاربرد خواهد شد؟

این ها همه ویژگی های خوبی هتسند، اما شارژر های اختصاصی است در بازار زیاد هستند. همانطور که XKCD به طور دقیق آن را بیان می کند ، چه چیزی مانع از بین رفتن USB-PD در دنیای شارژرها می شود؟

بیشتر بدانید:

کابل مناسب برای مانیتور 4K

اگر فناوری USB-PD را دوست دارید، گوگل می خواهد تمام تلفن های اندروید آینده از USB-C PD پشتیبانی کنند. به این ترتیب ، USB-PD فقط یک روش شارژ مجلل نیست ، به زودی یک استاندارد در بین دستگاه های اندروید خواهد بود.

چگونه از USB-PD استفاده کنیم؟

بنابراین اگر می خواهید از این فناوری جدید استفاده کنید ، چگونه شروع می کنید؟ برای به دست آوردن سرعت شارژ USB-PD ، شما هم به یک شارژر و هم به دستگاهی نیاز دارید که از فناوری USB-PD پشتیبانی می کند. به این ترتیب ، باید دو بار بررسی کنید که همه چیز قبل از شروع کار می تواند از USB-PD استفاده کند.

همچنین بخوانید  چگونه رتبه سایت رو در گوگل افزایش بدیم؟ افزایش رتبه سایت در گوگل 2020

برای دستگاه های خود ، راهنمای و مشخصات آنها را بررسی کنید تا از USB-PD پشتیبانی کنند. شایان ذکر است تحقیقاتی در مورد سازگاری دستگاه شما انجام شود ، زیرا برخی از USB-PD را پشتیبانی می کنند اما مطابق با USB-C نیستند.

به عنوان مثال ، Nintendo Switch از USB-PD استفاده می کند و اگر از شارژر رسمی آن استفاده می کنید ، می توانید به ارحتی از بازی های خود لذت ببرید.

چگونه از USB-PD استفاده کنیم؟

در مورد شارژرهای شما ، ممکن است در حال حاضر شارژر سازگار با USB-PD داشته باشید. اگر نمی دانید که درگاه های شارژ “PD” برای چه هستند ، آنها پورت های بی نظیری هستند که با مشخصات USB-PD مطابقت دارند. می توانید از این پورت ها برای شارژ سریعتر دستگاه های USB-PD خود استفاده کنید.

اگر یکی از آنها را ندارید ، پیدا کردن آنها در فروشگاه های الکترونیکی آسان است. فقط به دنبال شارژر با درگاه با “USB-PD” یا فقط “PD” باشید و از آن درگاه برای شارژ دستگاه های خود استفاده کنید.

تبلیغات

دیدگاه ها

  • جواد آذر 11, 1399 :: 21:56

    خیلی خیلی مفید بود برای اطلاعات پاور بانک که میخواستم بخرم استفاده کرد مممنون

    • رسول توکلی آذر 12, 1399 :: 14:47

      سلام خواهش میکنم

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *