تبلیغات

تبلیغات

چگونه سایز اسلاید های پاورپوینت را تغییر دهیم؟ عوض کردن سایز اسلاید پاورپینت

Change-Slide-Size-in-Powerpoint

پاورپوینت به شما امکان می دهد محتوای اسلایدها را به روش های مختلف قالب بندی و ارائه دهید. اگر می خواهید اسلایدهای پاورپوینت خود را در اندازه بزرگتر ، کوچکتر یا متوسط چاپ کنید یا نمایش دهید ، می توانید اندازه اسلایدهای پاورپوینت را تغییر دهید.

بیشتر بدانید :

نحوه تبدیل PDF به پاورپوینت

تغییر اندازه اسلایدهای پاورپوینت (استاندارد)

پاورپوینت دارای دو اندازه اسلاید معمولی است. در صورت استفاده از سخت افزارهای قدیمی برای ارائه اسلایدهای خود گزینه اول ، اندازه 4:3 ، گزینه خوبی است. اگر قصد دارید ارائه با یک پروژکتور یا نمایشگر مدرن ، پاورپوینت خود را ارائه دهید ، اندازه اسلاید 16:9 باید گزینه مورد نظر شما باشد.

به طور پیش فرض ، پاورپوینت در اندازه 16:9 قرار خواهد گرفت. برای چاپ اسلایدها (اندازه کامل ، هر صفحه) ، احتمالاً به جای یکی از این گزینه ها ، باید از اندازه اسلایدها استفاده کنید.

خوشبختانه تغییر اندازه اسلاید های پاورپوینت روند ساده ای است ، مراحل زیر را دنبال کنید .

  • ارائه پاورپوینت خود را برای شروع باز کنید ،
  • سپس روی نوار منو روی گزینه [ طراحی یا Design ] کلیک کنید.
تغییر استاندارد اندازه اسلایدهای پاورپوینت

در بخش [Customize] از برگه [ طراحی یا Design ] ، دکمه [ اندازه اسلاید یا Slide Size ] را انتخاب کنید. این دو اندازه اسلایدهای معمول را در یک منو نمایش می دهد.

بر روی گزینه [ Standard 4:3 ] یا [ Widescreen 16:9 ] کلیک کنید تا همه اسلایدهای پاورپوینت خود را به اندازه آن تغییر دهید.

عوض کردن اندازه اسلایدهای پاورپوینت

متأسفانه ، استفاده از چندین سایز اسلاید در یک ارائه پاورپوینت امکان پذیر نیست. دقیقاً مثل اینکه شما در حال ساخت اسلایدهای پاورپوینت به صورت عمودی هستید ، هر تغییری که در اندازه اسلایدهای پاورپوینت خود ایجاد کنید ، برای همه اسلایدها اعمال می شود.

پیشنهادی :

چگونه در ارائه پاورپوینت لینک بزاریم ؟

تغییر اندازه اسلایدهای پاورپوینت (سفارشی)

اگر گزینه های پیش فرض 4:3 یا 16:9 نامناسب باشند ، می توانید از اندازه سفارشی اسلایدهای پاورپوینت استفاده کنید. به عنوان مثال اگر در حال چاپ اسلایدهای پاورپوینت با اندازه کامل با استفاده از یک صفحه صفحه سفارشی هستید ، می توانید از اندازه اسلایدها استفاده کنید.

برای انجام این کار ، از نوار ابزار به سربرگ [ Design ] بروید و بخش [ Slide Size ] را انتخاب کنید در پنجره باز شده گزینه [ Custom Slide ] را انتخاب کنید.

تغییر اندازه اسلایدهای پاورپوینت (سفارشی)

اندازه های مختلف از پیش تعیین شده اسلاید ، مانند اندازه کاغذ A3 یا A4 ، در فهرست کشویی “اندازه اسلایدها برای اندازه” نشان داده شده است.

یکی از این گزینه های از پیش تعیین شده را انتخاب کنید ، یا با استفاده از جعبه گزینه [ Width ] و [ Height ] ابعاد اسلاید پاورپینت خود را تنظیم کنید. از آنجا برای ذخیره ، بر روی دکمه [ OK ] کلیک کنید.

تغییر اندازه اسلایدهای پاورپوینت

اگر اندازه اسلاید پاورپینت خود را کوچک انتخاب کرده اید ، پاورپوینت از شما سؤال می کند که چگونه این محتوای اسلاید را ارائه می کنید.

همچنین بخوانید  چگونه اکانت تیک تاک را امن کنیم ؟ افزایش امنیت اکانت تیک تاک

اگر می خواهید محتوای اسلاید در یک اندازه فعلی باقی بماند ، “Maximize” را انتخاب کنید ، اما با این خطر که ممکن است کیفیت برخی از مطالب کاهش یابد. روش دیگر ، برای اطمینان از اندازه اسلایدها ، بدون از دست دادن هیچ محتوا ، روی گزینه [ Ensure Fit ] کلیک کنید تا اندازه اسلایدها در اندازه کوچک شود.

تغییر اندازه سفارشی اسلایدهای پاورپوینت

پس از ذخیره ، اندازه اسلایدهای سفارشی که انتخاب کردید بلافاصله روی همه اسلایدهای شما اعمال می شود ، محتوای اسلاید تغییر اندازه یا برش داده می شود.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *