تبلیغات

تبلیغات

4 دلیل برای اینکه باید مانتیور قدیمی کامپیوتر خود را عوض کنیم ؟

Why-You-Should-Upgrade-Your-Old-Computer-Monitor

مانیتور ها در چند سال گذشته پیشرفت چشمگیری داشته است. اگر به فکر ارتقا دادن کامپیوتر و یا جایگزینی سایر سخت افزار سیستم به فکر افتاده اید ، ممکن است مدت طولانی مانیتور خود را عوض نکرده اید باشید. این چیزی است که شما از دست رفته اید!

مانیتورهای IPS با تأخیر 1 میلی ثانیه

قبلا، اگر می خواستید مانیتور با کم تأخیر کم خریداری کنید ، مجبور به خرید مانتیور های TN بودید. همانطور که در مقاله بهترین مانتیورهای گیمینگ 2020 صبحت کردیم ، بیشتر مانیتورها در سه نوع صفحه نمایش عرضه شده اند : TN ، IPS و VA. هر کدام جوانب مثبت و منفی داشت.

ماینتور های TN زمان پاسخ پاسخ گویی بسیار کم و حتی زیر یک میلی ثانیه داشتند. این باعث می شود تاخیر قابل درک بسیار کمی بین صفحه کلید و صفحه نمایش ایجاد شود ، که باعث کاهش شبح و تاری می شود. تنها مشکل این است که پانل های TN دارای زاویه دید مهیب و تولید رنگی کمتر از حد ایده آل هستند.

مانیتورهای IPS به هر دو موضوع پرداختند. علاوه بر داشتن نسبت کنتراست بهتری نسبت به بیشتر مانتیورهای TN ، که از زاویه دید بسیار بهتری برخوردار هستند. تنها مشکل این است که تا همین اواخر ، مانیتورهای IPS تنها می توانند تأخیر 4 میلی ثانیه یا بیشتر را مدیریت کنند.

مانیتورهای IPS با تأخیر 1 میلی ثانیه

همه در ژوئن سال 2019 تغییر کرد ، زمانی که LG اعلام کرد طیف جدیدی از نمایشگرهای “Nano IPS” در E3 اعلام شده است. این اولین پنل IPS در جهان با تأخیر 1 میلی ثانیه بود. این بدان معناست که گیمرها اگر بخواهند مانیتور با کارایی بالا داشته باشند دیگر نیازی به تولید مثل رنگ و زاویه دید ندارند.

در حال حاضر ، شما می توانید دو مانیتور Nano IPS را از LG خریداری کنید:

  • UltraGear کیفیت عالی : اندازه 38 اینچ با نسبت تصویر 21:9 و نرخ تازه سازی 144 با قیمت 1799 دلار
  • UltraGear : اندازه 27 اینچ با نسبت تصویر 16:9 و نرخ تازه سازی 144 با قیمت 499 دلار

نرخ تازه سازی صفحه یکی از مهم ترین نکات

نرخ تازه سازی یعنی تازه سازی صفحه یک مانیتور در ثانیه . نرخ تازه سازی 60 هرتز به این معنی است که مانیتور 60 بار در ثانیه صفحه نمایش را به روز می کند. در حالی که 60 هرتز برای استفاده عمومی از سیستم کاملاً مناسب است ، مانیتورهای سرعت تجدید بالاتر نسبت به گذشته رایج شده اند .

تنها چند سال پیش ، گیمرها از صفحه نمایش هایی با نرخ تازه سازی 144 هرتز تعجب می کردند. اکنون ، صفحه نمایش ها با نرخ تازه سازی 240 هرتز غیر معمول نیست و برخی از مانیتورها حتی تا 280 هرتز نیز پشتیبانی می کنند . وقتی با یک کامپیوتر به اندازه کافی قدرتمند جفت می شوید ، یک مانیتور با سرعت بالا می تواند کل تجربه بازی شما را تغییر دهد.

نرخ تازه سازی صفحه یکی از مهم ترین نکات

اگر از مانیتور با نرخ تازه سازی 60 به 240 هرتز ارتقا دهید ، مانیتور جدید شما چهار بار بیشتر از نسخه قدیمی خود را به روز می کند. این چیزی است که تقریباً در هر کاری که در دستگاه خود انجام می دهید ، از حرکت موس و پیمایش صفحات وب گرفته تا بازی کردن ، متوجه خواهید شد.

  • آیا نرخ تازه سازی بالا ضروری است؟ نه.
  • آیا نرخ تازه سازی بالا چیز خوبی است؟ آره.
همچنین بخوانید  بررسی کامل مشخصات و ویژگی های لپ تاپ Acer Swift 7

خوشبختانه ، شما نیازی به صرف خرید مانتیورهای گران قیمت ندارید. مانیتورهای ارزان قیمت TN با هزینه عالی ، رنگ و زاویه دید ، بالاترین نرخ تازه سازی را ارائه می دهند. اگر هزینه بیشتری برای خرید دارید ، مانتیورهای IPS گزینه خوبی هستند فقط اطمینان حاصل کنید که زمان تاخیر تا حد ممکن کم باشد (در حالت ایده آل ، 1 میلی ثانیه) برای جلوگیری از تیرگی یا تار شدن حرکات.

دو مانیتور را با یک مانیتور Ultrawide جایگزین کنید

به طور کلی ، مانیتورهای ultrawide نمایشگر سیتم با نسبت ابعاد 21:9 هستند . مانتیورهای پهنل با صفحه گسترده از نسبت ابعاد 16:9 برخوردار هستند ، در حالی که آیپد دارای استاندارد تلویزیون قدیمی CRT 4:3 است.

مانیتورهای Ultrawide به دلیل کاهش هزینه های تولید ، هرگز محبوب تر و مقرون به صرفه نبودند. شما می توانید یک مانیتور ultravide با کیفیت مناسب 21:9 مانند Acer XR342CK 34 اینچی 1440 پیکسل با نرخ تازه سازی 100 هرتز با قیمت زیر 700 دلار خریداری کنید. اگر تأخیر فوق العاده کم نگرانی شما نیست، می توانید حتی با قیمت کمتر خریدری کنید.

ممکن است مانیتور های 21:9 زیاد برای شما پهن نباشد. شاید بخواهید سه مانیتور استاندارد را جایگزین کنید ، و پول بیشتری برای خرید دارید. در این حالت ، مانیتور فوق العاده پهن با نسب تصویر 32:9 و اندازه 49 اینچ 49WL95C-W ال جی را امتحان کنید ، که قیمتی حدود 1500 دلار دارد.

دو مانیتور را با یک مانیتور Ultrawide جایگزین کنید

سامسونگ ، دل ، ایسوس و سایر تولید کنندگان همه در یک سال گذشته وارد تولید کردن مانیتورهای گسترده شده اند. این مانیتورهای گسترده تر از حد معمول تمایل به قربانی کردن نرخ تازه سازی زیاد و تأخیر فوق العاده کم به نفع کاربران دارند ، بنابراین اگر به دنبال مانیتور بازی هستید ، این نکته را در نظر داشته باشید.

اگر مانیتور ultrawide را میخواهید خریداری کنید ، یک چیز دیگر باید به خاطر بیاورید ، و آن فضای میز است. به یک میز با عرض و عمق فراوان نیاز دارید. یک راه آسان برای حل این امر ، قرار دادن مانیتور خود بر روی یک مانیتور VESA است که باید لرزش مانیتور را نیز کاهش دهد (و ، بله ، این چیزها واقعاً تکان می خورند).

فناوری های FreeSync و G-Sync

FreeSync و G-Sync دو فناوری مشابه هستند که باعث جلوگیر از خراب شدن تصویر می شوند. “پاره شدن صفحه” به خطوط افقی ناخوشایند که هنگامی که سرعت همگام سازی با سیستم کم است، در صفحه نمایش ظاهر می شود.

همچنین بخوانید  لیست فیلترشکن های روسیه - فیلتر شکن روسی چه معایبی دارد ؟

علیرغم اهداف مشابه ، دو فناوری متفاوت به کار گرفته می شوند. G-Sync یک فناوری اختصاصی است ، به این معنی که آن متعلق به NVIDIA می باشد. این با یک تراشه سخت افزاری اختصاصی در مانیتور پیاده سازی شده است ، که باعث می شود فشار از پردازنده گرافیکی خارج شود.

فناوری های FreeSync و G-Sync

از سوی دیگر ، FreeSync فناوری AMD است که از تراشه استفاده نمی کند. در عوض ، این فناوری به اسم Adaptive Sync است که در استاندارد DisplayPort ساخته شده است. همچنین نیاز به تلاش بیشتری در سمت پردازنده گرافیکی نسبت به G-Sync دارد. همچنین برای استفاده از آن باید از پورت DisplayPort (نه HDMI) استفاده کنید (دیسپلی پورت چیست).

مانیتورها بیشتر از فناوری FreeSync استفاده می کنند زیرا اجرای آن ساده تر است و هزینه کمتری دارند. هر دو فناوری، به طور قابل توجهی خرابی صفحه را کاهش می دهند ، و پیشرفت قابل توجهی نسبت به V-Sync منسوخ شده است.

اگر یک گیمر هستید ، احتمالاً یک مانیتور معتبر FreeSync یا G-Sync می خواهید. خبر خوب این است که فناوری در حال پیدا کردن راه خود به طیف گسترده ای از مدل ها ، در تمام نقاط قیمت است. اگر بودجه دارید ، مطمئناً مانیتور FreeSync را خریداری کنید. اگر هزینه بیشتری داشته باشید ، با یک مانیتور G-Sync عملکرد بهتری خواهید داشت.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *