تبلیغات

تبلیغات

نحوه تشخیص باتری اصلی هواوی

main-huawei-battery

امروزه گوشی های هوشمند متنوع با امکانات منحصر به فردی از قبیل هواوی به بازار عرضه شده اند. حال منبع تغذیه شارژ گوشی به عنوان قلب تپنده موبایل بسیار حائز اهمیت می باشد و تشخیص باتری اصلی هواوی در زمان خرید یا تعویض باتری به یکی از دغدغه های افراد تبدیل شده است؛

از این رو بسیاری از افراد این سوال را در ذهن دارند که چگونه اصلی بودن آن را تشخیص دهیم؟! اگر به دنبال تشخیص اصلی بودن باتری هواوی هستید، توصیه می کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا روش های تشخیص اصلی یا تقلبی بودن باتری در گوشی هواوی را بیان کنیم.

برای دریافت قیمت خرید باتری هواوی کلیک کنید.

چرا تعویض باتری گوشی موبایل هواوی؟!

چرا تعویض باتری گوشی موبایل هواوی؟!

اغلب باتری هایی که در گوشی های موبایل حال حاضر وجود دارند از نوع لیتیوم یونی هستند و به عنوان بهترین نوع منبع تغذیه شارژی به شمار می آید اما تعویض باتری گوشی های موبایل به مرور زمان امری طبیعی و اجتناب ناپذیر است و افراد پس از مدتی به دلایلی چون ورم کردن، افت تدریجی ظرفیت و توان شارژدهی و … میشوند، پیشنهادی میکنیم مقاله افزایش عمر باتری گوشی را برای بالابردن عمر باتری گوشی خود مطالعه کنید .

باید به تعویض باتری اقدام کنند که بدون تردید صاحبان گوشی های هواوی نیز با چنین مشکلاتی مواجه می شوند. حال سوالی که در ذهن بسیاری از افراد پیش می آید این است که چطور می‌توانیم باتری های اصل هواوی را از تقلبی تشخیص دهیم؟!

در پاسخ به این سوال باید گفت که راه های بسیاری به منظور تشخیص اصل یا تقلبی بودن آن وجود دارد که در ادامه به برخی از آن ها اشاره می کنیم.

چالش تشخیص باتری اصلی هواوی

اگر صاحب گوشی هواوی هستید و باتری آن با مشکل مواجه شده است، بدون تردید در تعویض آن با چالش تشخیص باتری اصلی هواوی از تقلبی رو به رو خواهید شد که با وجود نمونه های تقلبی یا فیک از باتری های لیتیوم یونی گوشی های موبایل، کار بسیار سختی در شناسایی باتری اصلی هواوی خواهید داشت.

معمولا باتری های تقلبی نسبت به اورجینال با قیمت بسیار پایین تری عرضه می شوند یا در برخی مواقع با قیمت گران به فروش می رسند و این کار تشخیص را دشوارتر هم خواهد کرد؛ بنابراین اگر به دنبال خرید باتری اصلی هواوی هستید باید به نکات مختلفی توجه داشته باشید.

چالش تشخیص باتری اصلی هواوی

روش های تشخیص باتری اصلی هواوی از تقلبی

اگر منبع تغذیه گوشی موبایل هواوی شما با تورم همراه شده است و سریع شارژ خالی می کند یا با افت تدریجی ظرفیت و توان شارژدهی همراه شده است، بدون شک به تعویض آن نیاز خواهید داشت که در بازار نمونه های فیک زیادی وجود دارد که امر تشخیص باتری اصلی هواوی را دشوار می کند. در ادامه برخی از روش های تشخیص اصل بودن باتری هواوی را بیان خواهیم کرد:  

همچنین بخوانید  نحوه کار میکروفون و بلندگو

بررسی بسته بندی باتری

یکی از بهترین روش های تشخیص باتری اصلی هواوی از تقلبی، بررسی بسته بندی باتری می باشد که باید تمام مشخصات و اطلاعات روی بسته با وضوح و کیفیت خوبی مشخص باشد. با این حال دقت کنید که پر رنگ بودن و مشخص بودن نوشته های روی باتری، لزوما به معنای اصل بودن آن نمی باشد ولی بدون شک بررسی جعبه یا بسته بندی باتری به شما در  تشخیص باتری تقلبی از اصل کمک شایانی خواهد کرد.

بررسی تاریخ تولید باتری

انطباق تاریخ تولید حک شده روی باتری با تاریخ تولید روی بسته بندی یا جعبه باتری بسیار حائز اهمیت می باشد که تطابق آنها به منزله اصلی بودن باتری گوشی موبایل هواوی خواهد بود.

بررسی برچسب دور باتری

وجود برچسب از ترکیب رنگ های نقره ای و مشکی که حاوی اطلاعاتی از قبیل تاریخ تولید باتری، ظرفیت آن، هشدارها، لوگوی شرکت سازنده و … می باشد که باید کاملا صاف و بدون برآمدگی یا فرورفتگی بر روی بدنه نصب شده باشد و این نشانه خوبی برای تشخیص باتری اصل هواوی از تقلبی خواهد بود.

بررسی لبه باتری

یکی دیگر از روش های تشخیص باتری اصل از تقلبی، به لبه فوقانی و زیرین آن مربوط می شود که با یک آزمایش ساده می توان این بررسی را انجام داد. با خواباندن باتری روی میز، می توانید تشخیص دهید که لبه های باتری صاف است یا خیر؟  همچنین هماهنگ بودن برچسب روی باتری با لبه در تشخیص اصل یا تقلبی بودن آن کمک می کند.

بررسی محل اتصالات باتری

یکی دیگر از روش های تشخیص باتری اصل هواوی از فیک، بررسی اتصالات طلایی رنگ باتری می باشد که کمی دشوار است اما به عنوان یکی از روش های تشخیص محسوب می شود. بدین صورت که اگر اتصالات با هم هماهنگ باشند و عمق کم و ظریفی داشته باشند، به منزله اصل بودن باتری می باشد.

بررسی جنس بدنه باتری

در باتری های اصلی از پلاستیک PC برای تهیه بدنه باتری استفاده می شود اما در باتری های تقلبی به منظور کاهش هزینه ها از پلاستیک بازیافتی استفاده می شود که همین موضوع در یکنواخت و صاف نبودن سطح بدنه باتری موثر خواهد بود و از این رو قیمت فروش باتری های تقلبی بسیار ارزان تر از باتری های اصل می باشد.

جمع بندی

اگر به دنبال تعویض باتری گوشی موبایل هواوی خود هستید، بهتر است از روش های بیان شده به منظور تشخیص باتری اصلی هواوی از تقلبی بهره ببرید؛ بنابراین اگر به دنبال خرید باتری اصل هواوی هستید، توصیه می کنیم به نمایندگی های معتبر و مجاز فروش مانند babaphone.ir مراجعه کنید.

همچنین بخوانید  کمی هزینه هایم را کنترل کردم و ثروتمند شدم

تبلیغات

دیدگاه ها

  • مهرخ بهمن 14, 1399 :: 14:41

    این موضوع یکی از موضوعات موردعلاقه منه

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *