تبلیغات

تبلیغات

چگونه لوازم الکترونیکی (موبایل، هدفن، لپ تاپ، ساعت هوشمند) را ضد عفونی کنیم ؟

Spring-Clean-Your-Electronics

میخواهید لوازم الکترونیکی را تمیز کنید اما نمیدونید چگونه موبایل ، لپ تاپ و … را ضدعفونی کنید ؟ نگران نباشید در ادامه با روش های تمیز کردن و ضدعفونی لوازم الکترونیکی آشنا خواهید شد .

خبرهای زیادی در رابطه با ویروس کرونا به گوش می رسد و شما باید هر لحظه وسایل الکترونیکی خود را ضد عفونی کنید ، آیا شما از اینکه روزانه چند بار تلفن و دستگاه های دیگر را لمس می کنید آگاه هستید ؟

ممکن است شما بخواهید همه دستگاه ها را با یک سفید کننده تمیز کنید ، اما اینکار اشتباه است ، مقداری پارچه ، پنبه ، آب مقطر ، الکل و بشقاب تهیه کنید و راهنمای ما را برای ضد عفونی وسایل الکترونیکی خود مشاهده کنید .

چگونه گوشی را ضدعفونی کنیم ؟

چگونه گوشی را ضدعفونی کنیم ؟

تلفن ها و تبلت ها دارای روکش اولئوفوبی (مقاوم در برابر اثر انگشت) هستند که می تواند کثیف شوند ، بنابراین تولید کنندگان به طور کلی توصیه می کنند که آنها را با یک پارچه اغشته به الکل پاک کنید و سپس با پنبه برای تمیز کردن اطراف شکاف مانند لبه های صفحه و دکمه ها استفاده کنید .

اپل در حقیقت دستورالعمل های “چگونه می توان محصولات اپل خود را تمیز کرد” را انتشار داد برای استفاده ، یک دستمال آغشته به الکل اماده کنید . سطوح سخت و غیر غیر طبیعی محصول اپل مانند صفحه نمایش ، پشت دستگاه و لبه ها را به آرامی پاک کنید، و همچنین از سفید کننده ها استفاده نکنید.

از هرگونه پاشیدن شدن رطوبت خودداری کنید و دستگاه را زیر آب ببرید . محصولات اپل را در هر ماده نظافتی استفاده کنید. از پارچه یا سطوح چرمی استفاده نکنید. “

چگونه هدفن و هندزفری را ضدعفونی کنیم ؟

چگونه هدفن و هندزفری را ضدعفونی کنیم ؟

هدفون و هندزفری شما نزدیکترین چیز برای شماست. گذشته از عرق و موم ، آنها به احتمال زیاد با عوامل بیرونی برخورد کرده اند و ویرویسی شده اند (آموزش کامل تمیز کردن ایرپاد اپل).

توصیه می شود که با یک پارچه آغشته به الکل تمام سطح هندزفری و هدفن خود را تمیز کنید ، قرار است ایرپاد و سایر هندزفری های بیسیم را فقط با یک پارچه تمیز کنید . برای از بین بردن موم و گرد و غبار از هدفون ، می توانید یک خلال دندون بردارید و آشغال و گرد و غبار را پاک کنید .

چگونه لپ تاپ را ضدعفونی کنیم ؟

چگونه لپ تاپ را ضدعفونی کنیم ؟

از آنجا که شما با لپ تاپ مسافرت می روید ، احتمال بیشتری وجود دارد که ویروسی شده باشد . ابتدا لپ تاپ خود را وارونه کنید و (به آرامی) صفحه کلید را لرزش دهید تا آشغال های داخل کیبرود (خاک و خرده) بیرون آیند .

همچنین بخوانید  چگونه فایل گوگل داک (Google Docs) را به پی دی اف تبدیل کنیم ؟

اکنون مطمئن شوید که لپ تاپ به برق متصل نباشد و در صورت امکان باتری را نیز جدا کنید . با یک پارچه تمیز و مرطوب (آب یا الکل) به آرامی بدنه لپ تاپ را تمیز کنید .

برای تمیز کردن صفحه نمایش لپ تاپ ، از پارچه و محلول مخصوص استفاده کنید ، برای صفحه نمایش های لمسی ، از محلول تمیزکننده ی عینک استفاده کنید. همچنین می توانید برای ضد عفونی کردن صفحه لپ تاپ از الکل استفاده کنید ، دقت کنید پارچه مخصوص زیاد الکلی نباشد .

چگونه کامپیوتر را ضدغفونی کنیم ؟

چگونه کامپیوتر را ضدغفونی کنیم ؟

مانیتور سیستم شما ممکن است پنجره دنیای شما باشد ، اما این یک پنجره واقعی نیست ، بنابراین نیاز است که تمیز کنید . در عوض ، اگر از صفحه LCD استفاده می کنید ، از پارچه مرطوب شده با آب مقطر یا پاک کننده صفحه نمایش استفاده کنید. اگر صفحه نمایش لمسی دارید ، آن را با پارچه مخصوص یا پارچه و محلول مخصوص عینک استفاده کنید .

در مورد قسمتهای پلاستیکی اطراف صفحه نمایش ، می توانید با پارچه مرطوب تمیز کنید . کیس کامپیوتر شما هم همینطور است. فقط کافی است با یک پارچه مرطوب تمیز یا تمیز کننده ها یا مخلوطی که از الکل و نیمی از آب است ، استفاده کنید .

اگر از آن دسته از افرادی هستید که عادت خوردن هنگام کار کردن با سیستم را دارید حتما داخل صفحه کلید شما خرده غذا وجود دارد . صفحه کلید خود را روی سطل زباله تکان دهید و یا با جارو برقی خرده ها را تمیز کنید . سپس یک دستمال مرطوب (الکی) آماده کنید و کیبورد را کاملا تمیز کنید.

از یک گوش پاک کن آغشته با الکل (پنبه ای) استفاده کنید تا داخل شکاف های کیبورد را هم تمیز کنید .

موس شما هر روز در حال استفاده است و می تواند بسیاری از گردو خاک ها و ویروس ها را به خود جذب کند. از پارچه آغشته به الکل استفاده کنید ، همچنین تمامی درز و شکاف ها را هم با گوش پاک کن تمیز کنید .

ضدعفونی کردن دسته های بازی XBOX و PS4

ضدعفونی کردن دسته های بازی XBOX و PS4

خبر بد این است که دسته های کنسول بازی به این خاطر که افراد زیادی بازی می کنند ، می توانند به خصوص خیلی کثیف و آلوده باشند.

ابتدا دسته کنسول بازی را خاموش کنید . سپس آن را با یک پارچه آغشته به الکل کاملا تمیز کنید . یک تکه پنبه الکلی را آماده کنید و با خلال دندان درز های کوچک را تمیز کنید (نکته : داخل درگاه USB و هندزفری را تمیز به پنبه خشک و با آرامی تمیز کنید) .

همچنین بخوانید  چگونه پخش خودکار فیلم های گوگل پلی استور را در اندروید غیرفعال کنیم ؟

نحوه ضدعفونی کردن ساعت و دستبند هوشمند

نحوه ضدعفونی کردن ساعت و دستبند هوشمند

ساعت و دستبند های هوشمند منبع آلودگی هستند به این خاطر که همیشه و همجا همراه شما هستند ، که این بدان معنی است که همراه شما عرق می کند. خبر خوب این است که هر دو می توانند در مقابل رطوبت کمی مقاومت کنند ، با پارچه آغشته به الکلی تمیز کنید.

بند های پلاستیکی (سیلیکون و غیره) را می توانید با آب بشویید یا آنها را با مقدار کمی از الکل تمیز کنید . باندهای پلاستیکی می توانند بوی بدی بدهند زیرا عرق بدن را به خود جذب می کنند . اگر بند ساعت یا دستبند شما هم بوی نامطبوع می دهد، می توانید با مقدار کمی از مواد شوینده و آب آنها را تمیز کنید .

باندهای فلزی باید با پارچه ای تمیز شوند و در صورت لزوم می توانید پارچه الکی استفاده کنید . اگر بند از جنس استیل دارید و رنگ آن در حال از بین رفتن است ، مقداری از استیل ضد زنگ مانند استفاده کنید ، اما حتماً آن را کاملاً بشویید تا در هنگام پوشیند ساعت یا دسبند ، مواد شیمیایی را به پوست خود منتقل نکنید.

باندهای چرمی را می توانید با آب و یک پارچه تمیز کرد و با یک پاک کننده چرمی مناسب و به دنبال آن نرم کننده تمیز کرد. توصیه می شود که درگاه شارژر دستبند و ساعت هوشمند خود را با یک خلال دندان یا مسواک آغشته به الکل تمیز کنید . و با پارچه ای خشک ، خشک کنید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *