تبلیغات

تبلیغات

چگونه ایرپاد را تمیز کنیم ؟ آموزش کامل تمیز کردن ایرپاد و ایرپاد پرو اپل

How-to-clean-your-AirPods

ایرپاد شما کثیف شده و نمی دونید چطور باید ایرپاد اپل رو تمیز کنید ؟ نگران نباشید در ادامه راهنمای کامل تمیز کردن ایرپاد آورده شده است ، با تک تیپ همراه باشید .

ایرپاد های شما احتمالاً بعد از مدتی استفاده کثیف می شود . کثیفی گوشها ، عرق ، خاک و آهک همه روی درز های ایرپاد قرار می گیرند . تمیز کردن مرتب آنها مفید است ، اما باید مراقب باشید که به ایرپاد ها آسیب نرسانید . در ادامه چند روش برای انجام این کار آورده شده است .

در مقاله های قبلی با آموزش آپدیت کردن ایرپاد و وصل کردن دو ایرپاد به آیفون صحبت کردیم ، در این مقاله می خواهیم با آموزش تمیز کردن ایرپاد و ایرپاد پرو صحبت کنیم .

راهنمای اپل برای تمیز کردن ایرپاد

اپل به شما توصیه می کند برای تمیز کردن ایرپاد خود از یک پارچه نرم ، خشک و بدون پرز استفاده کنید و از یک گوش پاک کن برای تمیز کردن بلندگو های ایرپاد استفاده کنید . دستورالعمل ها به شما یادآوری می کنند که ایرپاد و ایرپاد پرو ضد آب نیستند ، (ایرپاد پرو صرفاً در برابر پاشش آب مقاوم هستند ) .

به راحتی ایرپاد خود را تمیز کنید

واقعیت کمی متفاوت است . حفره درون ایرپاد شما به دام می افتد و در برابر بلندگو مزاحمت ایجاد می کند . اگر معمولاً ایرپاد خود را در جیب یا کیف خود می اندازید ، ناحیه لولا ظرف چند هفته کثیف می شود . و تمیز کردن هر دوی این مناطق فقط با گوش پاک کن و پارچه ای دشوار است .

حتی ممکن است شما نیاز به تمیز کردن عمق درون کیس ایرپاد شوید زیرا به راحتی در انتهای کیس ایرپاد خاک و سایر آشغال ها گیر نمی افتند . مانند آیفون یا آیپد شما ، پورت شارژر در قسمت پایین نیز می تواند با گرد و خاک یا سایر آوارها مسدود شود .

در حالی که دستورالعمل های تمیز کردن اپل بعید به نظر می رسد شما در این پروسه به ایراپاد شما آسیب نرسانید ، دیگر تمیز کاری زیادی انجام نخواهید داد . خوشبختانه روشهای دیگری وجود دارد ، با تک تیپ همراه باشید .

آموزش تمیز کردن ایرپاد

سوراخ های اسپکرد ایرپاد حساس ترین قسمت است ، بنابراین آنها به مراقبت بیشتری نیاز دارند . از اعمال فشار بیش از حد روی صفحه بلندگو خودداری کنید . با این کار فقط کثیفی ، گرد و خاک بیشتر به عمق سوراخ های اسپیکر فرو می کنید و حتی ممکن است ، اسپیکر صدای نامطلبوبی داشته باشد .

همچنین بخوانید  نحوه تبدیل اسکرین شات و عکس به JPG در ویندوز 10

می توانید توصیه های اپل را دنبال کنید و قسمت بیرونی ایرپاد را با یک پارچه نرم تمیز کنید . همچنین ، می توانید پارچه را کمی مرطوب کرده و دوباره امتحان کنید. فراموش نکنید که سنسورها را نیز تمیز کنید .

همانطور که اپل توصیه می کند ، ابتدا سعی کنید منطقه کوره ایرپاد را تمیز کنید . اگر تمیز نشد ، با این وجود ، مطمئناً با یک شیء نوک تیز مانند یک خلال دندان بیشترین موفقیت را خواهید داشت . از نوک استفاده کنید تا به تدریج موم و خاک را از سوراخ های اسپیکر جدا کنید . باز هم ، مراقب باشید خیلی محکم فشار ندهید ، اما باید بتوانید خیلی راحت هر نوع کثیفی را برطرف کنید .

آموزش تمیز کردن ایرپاد

از خلال دندان برای تمیز کردن ایرپاد به آرامی استفاده کنید.

همچنین می توانید از خیمرهای بازی یا چسب های نواری برای تمیز کردن ایرپاد خود استفاده کنید . برای این کار ، یک تکه خمیر یا همان چسب قابل استفاده مجدد مشابه بگیرید . چسب یا خمیر را سوراخ های اسپیکر ایرپاد فشار داده و سریع آن را بیرون بکشید . این فرآیند را تکرار کنید تا زمانی که تمام کثیفی های ایرپاد خود بیرون را بیاورید . مراقب باشید که خمیر به درون سوراخ های اسپیکر ایرپاد نفوذ نکند .

چگونه ایرپاد را تمیز کنیم ؟

می توانید برای تمیز کردن از اسلایم یا خمیر یا چسب استفاده کنید .

همچنین می توانید نوک گوش پاک کن را به راحتی با الکل اسپری کنید و از آن برای تمیز کردن ایر پاد خود استفاده کنید ، الکل اضافی در عرض چند دقیقه تبخیر می شود.

آموزش تمیز کردن ایرپاد

همچنین میتوانید از گوش پاک کن برای تمیز کردن بلندگو ایرپاد استفاده کنید.

روش دیگر این است که ایرپاد خود را کامل خشک کنید و سپس از یک مسواک متوسط یا محکم استفاده کنید تا هرگونه اشغال یا کثیفی را از بین ببرید .

آموزش تمیز کردن ایرپاد پرو

ایرپاد پرو قطعات سیلیکونی دارد که باعث می شود به راحتی در گوش شما قرار گیرد . برای تمیز کردن راحت تر می توانید این قطعات سیلیکونی را جدا کنید . اپل به شما توصیه می کند تا زمانی که ایرپاد ها سالم هستند می توانید آنها را جدا کنید و بشورید ، ولی باید بگذارید آنها کاملاً خشک شوند و دوباره از ایرپاد پرو خود استفاده کنید .

هرگز ایرپاد پرو خود را کامل زیر آب نبرید ، آنها فقط ضد پاشش آب هستند و ضد آب نیستند . بعد از اینکه قطعات سیلیکونی را حذف کردید ، باید ایرپاد پرو را با پارچه ای خشک یا مرطوب تمیز کنید .

همچنین بخوانید  آموزش فعال کردن حالت تاریک یا تم مشکی اینستاگرام در اندروید و iOS

اگر در حفره اسپیکر مشکلی کثیف است ، برخی از تکنیک های فوق را برای تمیز کردن ایر پاد پرو را امتحان کنید . باز هم ، هنگام تمیز کردن مواظب باشد فشار بیش از حد وارد نکید .

آموزش تمیز کردن کیس ایرپاد

کیس ایرپاد شما ممکن است کثیف شده باشد . تمیز کردن ناحیه اطراف لولا بسیار دشوار است ، در حالی که همین لولا خود باعث جلوگیری ورود گردو خاک و سایر آشغال ها می شوند .

آموزش تمیز کردن کیس ایرپاد

از مسواک برای تمیز کردن کیس ایرپاد استفاده کنید .

توصیه می کنیم که لولای یش ایرپاد را با یک مسواک تمیز کنید زیرا این تنها راه برای نفوذ به عمق داخل ناحیه لولا است . همچنین می توانید مسواک را مرطوب کنید تا کثیفی ها را به راحتی تمیز کنید .

لولای کیس ایرپاد را به آرامی تمیز کنید

به دلیل فشرده سازی مداوم ناشی از باز و بسته شدن در کیس ، برداشتن برخی از گرد و غبارها تقریبا غیرممکن است . اگر یک دستمال مرطوب یا مسواک کار نمی کند ، نوک خلال دنبال استفاده کنید . نوک خلال را روی قسمت کثیفی بکشید تا تمیز شود ، صبور باشید این ممکن است مدتی طول بکشد .

آموزش تمیز کردن کیس ایرپاد

برای تمیز کردن داخل کیس ایرپاد از گوشی پاک کن استفاده کنید .

به حفره هایی کیس که ایرپاد ها در آن قرار می گیرند نگاهی بیندازید . در انتهای کیس ایرپاد احتمالا کثیف باشد ، و باید از آسیب دیدن جلوگیری کنید . گوش پاک کن خشک باید به شما در تمیز کردن این منطقه کمک کند . همچنین می توانید نوک گوش پاک کن را با کمی آب یا الکل مرطوب کنید .

چیزهایی که نباید برای تمیز کردن ایرپاد استفاده کنید

بنابراین ، فقط برای یادآوری ، می توانید با خیال راحت از پارچه ، توپهای پنبه ای ، خلال دندان ، گوش پاک کن ، مسواک ، چسب یا خمیر و حتی کمی الکل استفاده کنید تا ایر پاد خود را تمیز کنید تا زمانی که مراقب باشید .

چیزهایی که نباید برای تمیز کردن ایرپاد استفاده کنید

با این حال ، یک مورد که شما هرگز نباید برای تمیز کردن ایرپاد از آن استفاده کنید ، تمیز کردن هوای با سرعت زیاد ، به خصوص در اطراف سوراخ بلندگو و درگاه شارژ ایرپاد . هوای پر سرعت می تواند به قطعات آسیب برساند و اپل به مشتریان هشدار می دهد که از این کار برای تمیز کردن هیچ یک از محصولات خود استفاده نکنند .

همچنین ، مواد تمیز کننده سخت مانند تیرک ، ممکن است ایرپاد شما را دوباره سفید کنند ، اما می تواند به پلاستیک آسیب برساند . این مواد شیمیایی همچنین تمایل دارند که باقی مانده ها را بر روی سطوح باقی بگذارد ، و احتمالاً ایده خوبی نیست که سفید کننده را در گوش خود قرار دهید .

همچنین بخوانید  چگونه پشتیبانی از فرمت Webp را در مرورگر Edge ویندوز 10 اضافه کنیم؟

سرانجام ، از قرار دادن کامل ایرپاد درون آب ، حتی اگر از ایرپاد ضد آب برخوردار هستید ، خودداری کنید . همچنین در صورتی که با ایرپاد خود به مشکل خوردید مقاله آموزش ریست کردن ایرپاد را مشاهده کنید .

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *