تبلیغات

تبلیغات

نصب کالی لینوکس در اندروید ؟اجرا کردن لینوکس روی اندروید روت و بدون روت شده

phone-hands-on

آموزش نصب کالی لینوکس روی اندروید بدون روت را برای شما به سه روش مختلف آماده کرده ایم که با مطالعه آن بتوانید در کوتاه ترین زمان کالی لینوکس را در دیوایس اندرویدی خود نصب نمایید.

اگر این مطلب را می خوانید ، احتمالاً قبلاً از لینوکس استفاده کرده اید و می دانید که تقریباً روی هر سخت افزار کار می کند. در همین حال ، شما یک گوشی در جیب خود دارید ، و می دانید که همه کاره است. بنابراین گوشی اندرویدی شما می تواند لینوکس را اجرا کند ؟

بله می شود. در مورد اجرای لینوکس در گوشی یا تبلت اندروید شما این چیزهایی است که باید بدانید.

هسته اندروید لینوکس نیست؟

اندروید بر روی هسته لینوکس ساخته شده است ، نرم افزاری که با سخت افزار یک دستگاه ارتباط دارد. این اساساً یک سیستم عامل را قادر می سازد با دستگاه ارتباط برقرار کند -،خواه این یک سیستم شخصی ، یک تلفن هوشمند یا سایر سخت افزارها باشد.

سیستم عامل لینوکس واقعاً باید به عنوان GNU / Linux شناخته شود. اما با گذشت زمان ، کلمه “لینوکس” به طور متناوب توصیف کرنل و سیستم عاملهای مختلف شد. این موارد شامل Arch Linux ، Ubuntu ، Gentoo و بسیاری دیگر است.

بنابراین ، در حالی که اندروید از هسته لینوکس استفاده می کند ، محیط دسکتاپ را ارائه نمی دهد. این همان چیزی است که بیشتر مردم هنگام فکر کردن به راه های نصب لینوکس برای اندیشه ، در مورد آن فکر می کنند.

چرا کالی لینوکس باید در اندروید نصب کنیم ؟

بنابراین چرا ممکن است بخواهید یک محیط دسکتاپ لینوکس روی گوشی یا تبلت اندرویدی خود نصب کنیم .

ممکن است بخواهید برنامه ای را اجرا کنید که در اندروید موجود نیست. اما در بیشتر موارد ، شما به سادگی می می توانید به نوعی از محیط دسکتاپ دسترسی پیدا کنید . شاید شما یک تبلت اندرویدی یدکی را بخواهید که بتواند دوباره احیا شود و نصب لینوکس روی آن روش خوبی برای این کار است.

دستگاه های اندروید فعلی سخت افزار ایده آل برای یک تجربه شبیه به سیستم شخصی دارند و نصب لینوکس راهی عالی برای فعال کردن این کار است.

البته ممکن است متوجه شوید که کارهایی که می خواهید در لینوکس انجام دهید در اندروید نیز کار می کند. تنها موانعی که شما را عقب می اندازد ممکن است چند وظیفه همزمان برنامه اندروید باشد. خوشبختانه ، این ویژگی است که بسیاری از دستگاه های مدرن اندرویدی از آخرین نسخه های سیستم عامل پشتیبانی می کنند.

بیشتر بدانید :

LVM یا Logical Volume Management در لینوکس چیست ؟

آیا گوشی یا تبلت من می تواند کالی لینوکس را اجرا کند؟

برای اجرای لینوکس در اندروید ، راه های مختلفی دارید. که شما باید استفاده کنید با توجه به اینکه آیا دستگاه اندروید شما روت شده است یا نه تعیین می شود.

همچنین بخوانید  چگونه پست های اینستاگرام را سیو کنیم ؟ آموزش سیو کردن پست های اینستاگرام

تقریباً در همه موارد ، تلفن ، تبلیت یا حتی تلویزیون اندروید شما می تواند محیط دسکتاپ لینوکس را اجرا کند. همچنین می توانید یک ابزار خط فرمان لینوکس را روی اندروید نصب کنید. فرقی نمی کند تلفن شما روت باشد یا خیر.

گزینه های زیر برای نصب لینوکس در تبلت یا گوشی اندروید خود موجود است:

برای نصب لینوکس در اندروید بدون روت نسخه های زیر را استفاده کنید :

  • دبیان نوروت
  • UserLAnd
  • آندرونیکس

برای نصب کالی لینوکس بر روی اندروید روت شده :

  • از Linux Deploy استفاده کنید
  • کالی لینوکس برای تست نفوذ نصب کنید

چندین روش دیگر به شما لینوکس یا همان تجربه دسکتاپ را در اندروید ارائه می دهد. ما آنها را نیز بررسی خواهیم کرد.

نصب کالی لینوکس در اندروید (بدون روت)

نصب لینوکس در اندروید (بدون روت)

در ابتدا ، ما به سه روش برای نصب لینوکس در گوشی یا تبلت اندرویدی شما بدون روت بودن اندروید نگاهی خواهیم انداخت.

نحوه اجرای کالی لینوکس در اندروید با Debian Noroot

بهترین راه برای اجرای کالی لینوکس بر روی گوشی شما استفاده از Debian Noroot است. برای اجرای این برنامه به اندروید 4.1 یا بالاتر نیاز دارید.

ویژگی Debian Noroot این است که Debian Buster را بر روی تلفن شما با یک لایه سازگاری نصب می کند. این به شما امکان می دهد برنامه های Debian را بدون نیاز به روت کردن اندروید اجرا کنید. با توجه به اینکه روت کردن اندروید برای بعضی از دستگاه ها مشکل است ، این ویژگی مفید است.

عملکرد با Debian Noroot عالی نیست ، اما قابل استفاده است. برای بهترین نتیجه نصب کالی لینوکس برای اندروید ، ابتدا دستگاه خود را روت کنید.

دانلود : Debian Noroot (رایگان).

با UserLAnd کالی لینوکس را در اندروید نصب کنید

یک گزینه جایگزین برای Debian Noroot استفاده از UserLAnd یک برنامه اندروید از گوگل پلی است که دسترسی به انواع سیستم عامل های لینوکس را ارائه می دهد. علاوه بر Alpine ، Arch ، Debian ، Kali و Ubuntu ، این ابزار به شما امکان می دهد تا برنامه ها را نصب کنید.

قبل از نصب لینوکس در اندروید می توانید ابزارهایی مانند GIMP ، Firefox و LibreOffice را نصب کنید. به سادگی برنامه را اجرا کنید ، با مجوزها موافقت کنید ، و برنامه ها را برای نصب انتخاب کنید. گزینه ای برای مشاهده نسخه نصب شده لینوکس روی SSH (خط فرمان) یا استفاده از برنامه VNC (برای دسکتاپ) وجود دارد.

تنظیم و استفاده بسیار شگفت آور است. بنابراین ، اگر به دنبال راه حلی برای اجرای لینوکس در اندروید هستید ، این کار را امتحان کنید.

دانلود : UserLAnd (رایگان)

با AndroNix لینوکس را بر روی اندروید نصب می کند

دارای 8 توزیع لینوکس (بهترین توزیع های لینوکس) ، این ابزار مفید همچنین نسخه های اصلاح شده برخی از سیستم عامل های کالی لینوکس را برای بهبود عملکرد ارائه می دهد. توزیع هشت استاندارد عبارتند از:

  • Ubuntu
  • Kali
  • Debian
  • Arch
  • Parrot OS
  • Fedora
  • Manjaro
  • Alpine
همچنین بخوانید  آموزش تنظیم قفل تشخیص چهره در گوگل پیکسل 4 و 4XL

از این میان ، اوبونتو ، دبیان ، و مانجارو دارای نسخه های اصلاح شده در دسترس برای دستگاه های اندرویدی با چیپست های ARMv8 و بعد از آن هستند.

برای نصب یک سیستم عامل کالی لینوکس در اندروید با AndroNix ، روی نسخه دلخواه خود ضربه بزنید ، سپس بر روی Install ضربه بزنید. برای کپی کردن یک دستور در یک پنجره ترمینال Termux و همچنین انتخاب یک محیط دسکتاپ ، باید مراحل را دنبال کنید.

ویدیوی فوق جزئیات بیشتری را ارائه می دهد. فقط مطمئن باشید که Termux و یک برنامه مشاهده VNC (مانند VNC Viewer) نصب شده است. برای استفاده از محیط دسکتاپ انتخاب شده لینوکس به VNC نیاز دارید.

AndroNix رایگان است ، اما دارای یک نسخه برتر است که تبلیغات را حذف می کند و ویژگی های اضافی (غیر حیاتی) را معرفی می کند. این شامل پشتیبانی از دانلود آفلاین از سیستم عامل ها است.

دانلود : AndroNix (رایگان)

3 راه دیگر برای اجرای کالی لینوکس در اندروید بدون روت

3 راه دیگر برای اجرای لینوکس در اندروید بدون روت

در حالی که ما چند گزینه خوب را برای اجرای لینوکس در گوشی اندروید شما قرار داده ایم ، روش های دیگر در دسترس هستند:

  • DeX: اگر صاحب یک دستگاه مدرن سامسونگ هستید ، می توانید سخت افزار خود را با حالت DeX به حالت دسکتاپ تغییر دهید. اگرچه دقیقاً یک سیستم عامل کالی لینوکس نیست ، این یک محیط دسکتاپ با هسته Linux است.
  • ریموت از راه دور به سیستمی که لینوکس را اجرا می کند ، با استفاده از برنامه Splashtop.
  • Termux: این محیط لینوکس مبتنی بر خط فرمان به شما امکان می دهد تا برنامه های لینوکس را بر روی اندروید اجرا کنید. بنابراین ، به معنای واقعی کلمه لینوکس در اندروید است.

روت کردن اندروید و نصب کالی لینوکس در اندروید

روت کردن اندروید و نصب لینوکس در اندروید

برای کاربران اندرویدی که دستگاهشان روت است یا هر کسی که مایل به روت کردن دستگاه اندرویدی خود است ، نصب لینوکس ساده تر و سریعتر است.

نحوه نصب لینوکس در گوشی های اندروید روت شده

اگر دستگاه اندروید روت شده ای دارید ، می توانید نسخه های مختلف لینوکس را با استفاده از ابزار Linux Deploy در اندروید نصب کنید. این کار به بهترین وجه انجام می شود که ابتدا دستگاه خود را به یک شبکه وای فای وصل کنید .

با نصب BusyBox ، که برخی از قابلیت های روت شده پیشرفته را دارد ، کار خود را شروع کنید. بعد ، نصب لینوکس . در اولین اجرا ، برای اطمینان از فعال کردن مجوزهای روت ، روی گزینه Start ضربه بزنید ، سپس روی تنظیمات در گوشه پایین سمت راست ضربه بزنید.

از منوی گزینه های نمایش داده شده برای انتخاب توزیع ” Distribution ” دلخواه خود استفاده کنید. دبیان ، اوبونتو ، جنتو ، فدورا و موارد دیگر برای نصب در دسترس هستند. ما از Arch Linux استفاده کردیم .

همچنین بخوانید  چگونه امنیت واتساپ را افزایش دهیم؟ آموزش بالا بردن امنیت واتساپ
نحوه نصب لینوکس در گوشی های اندروید روت شده

برای مشاهده یک دسکتاپ لینوکس در تلفن خود ، باید کادر Enable را تحت GUI بررسی کنید. همچنین اطمینان حاصل کنید که VNC برای زیر سیستم Graphics انتخاب شده است. در مرحله بعد ، وضوح صفحه را تحت تنظیمات GUI بررسی کنید و مطمئن شوید که از محیط دسکتاپ راضی هستید.

در آخر ، نام کاربری و رمزعبور کاربر را وارد کنید. یا از آنها یادداشت بگیرید یا آنها حفظ کنید .

از این فهرست خارج شوید ، سپس به گزینه سه نقطه در گوشه بالا سمت راست ضربه بزنید و نصب را انتخاب کنید ، سپس OK کنید .

پس از اتمام این کار ، VNC Viewer را از گوگل پلی نصب کنید. برای راه اندازی لینوکس ، بر روی گزینه شروع ” Start ” برای اجرای لینوکس ضربه بزنید. سپس VNC Viewer را باز کنید و به localhost:5900 متصل شوید برای مشاهده دسکتاپ لینوکس خود با گواهی نامه های قبلی را وارد کنید.

نحوه نصب لینوکس در گوشی های اندروید روت شده

پس از راه اندازی و راه اندازی ، می توانید نرم افزار لینوکس را با استفاده از ترمینال به روش معمول نصب کنید.

تبریک می گویم: شما اکنون لینوکس را در Android اجرا می کنید!

نحوه نصب کالی لینوکس در اندروید (روت لازم)

روش فوق برای اجرای موارد دلخواه لینوکس در اندروید احتمالاً بهترین روشی است که پیدا خواهید کرد. این یک انتخاب خوب از توزیخ های لینوکس ، از جمله کالی لینوکس را فراهم می کند.

آیا می خواهید از گوشی یا تلبت اندروید خود به عنوان دستگاه تست نفوذ استفاده کنید؟ در حالی که ابزارهای مختلف شبکه های مفید اندروید را پیدا خواهید کرد ، بهترین گزینه نسخه قابل حمل Kali Linux است. به سادگی دستورالعمل های بالا را با استفاده از Linux Deploy دنبال کنید و کالی لینوکس را برای نصب بر روی اندروید انتخاب کنید.

پس از نصب ، یک سیستم عامل تست نفوذ قابل حمل در جیب خود خواهید داشت. با این کار ایمنی هر شبکه ای که تلفن شما به آن متصل می شود را می توانید بررسی کنید.

نصب کالی لینوکس در اندروید بدون روت , نصب لینوکس روی اندروید بدون روت , آموزش نصب کالی لینوکس روی اندروید بدون روت , نصب لینوکس روی اندروید , نصب کالی لینوکس روی اندروید , نصب لینوکس در اندروید , دانلود andronix , نصب لینوکس
دانلود لینوکس برای اندروید , دانلود kali linux برای اندروید , تبلت لینوکسی , نصب کالی لینوکس روی اندروید بدون روت , کالی لینوکس برای اندروید , دانلود termux برای ایفون , کالی لینوکس چیست؟ , نصب لینوکس روی گوشی , آموزش نصب کالی لینوکس روی اندروید , لینوکس برای اندروید , نصب کالی لینوکس در اندروید , نصب کالی روی اندروید , کالی لینوکس اندروید , آموزش کار با کالی لینوکس اندروید

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *