در گوشی های هواوی TomTom جایگزین نقشه ی گوگل خواهد شد !

گویا نبرد بین کمپانی چینی هواوی و امریکا تمامی ندارد . پس از مشکلات ایجاد شده ، هواوی تمام توان خود را به کار بسته تا استفاده از سرویس های امریکایی را به صفر برساند با تک تیپ همراه باشید .

حالا به صورت رسمی با خبر شدیم که این روند پاک سازی به شرکت گوگل و سرویس هایش نیز رسیده و هواوی دیگر قصد ندارد از گوگل مپ استفاده کند بلکه با شرکت هلندی تام تام قراردادی امضا کرده است و از این به بعد شاهد سرویس مپ تام تام خواهیم بود .

بیشتر بدانید :

انتشار هواوی پی 40 پرو با پنج دوربین و پشت سرامیکی

چرا هواوی دیگر از سرویس نقشه ی گوگل استفاده نخواهد کرد ؟

در سال گذشته کمپانی هواوی که یکی از برجسته ترین کمپانی ها در زمینه فناوری و تکنولوژی در چین می باشد ؛ توسط ایالات متحده امریکا در لیست تحریم قرار گرفت . شرکت هواوی روند رو به رشدی را طی کرده بود و چشم انداز و آینده ی خوبی در زمینه اسمارت فون ها نشان می داد اما با قرار گرفتن در این لیست با چالش های گوناگونی رو به رو شد .

یکی از مهم ترین چالش هایی که هواوی با آن دست و پنجه نرم کرد مربوط به سیستم عامل اندروید بود . طبق تحریم های علیه این شرکت ، آن ها حق استفاده از این سیستم عامل را نداشتند . هواوی نیز برای ادامه ی کار خود در این عرصه اقدام به شخصی سازی زد و دست به طراحی سیستم عامل اختصاصی خود زد .

خدمات گوگل صرفا به سیستم عامل ختم نمی شوند ، یکی از مهم ترین خدمات گوگل سیستم نقشه و ناوبری پیشرفته آن است و همانطور که می دانید گوگل یکی از غول های تکنولوژی است که شرکت امریکایی به حساب می آید . بنابراین شرکت هواوی دیگر قصد استفاده از خدمات گوگل را ندارد . هواوی ناگریز باید با این موضوع نیز خود را سازگار کند و شرایط را تطابق دهد .

راه حلی که کمپانی هواوی برای این موضوع اندیشیده است استفاده از جایگزنی برای سرویس نقشه گوگل است . شرکت هواوی با کمپانی هلندی که در این زمینه فعالیت دارد توافق کرده است . کمپانی تام تام اپلیکیشن برای گوشی های هواوی ارائه خواهد داد که شامل نقشه و اطلاعات ترافیک و قابلیت جهت یابی خواهد بود .

Remco Meerstra ( سخنگوی شرکت هلندی TomTom ) گفته است : این توافق مدتی قبل انجام شده بود اما به اطلاع عموم نرسیده و خبر آن نشر نشده بود .

درباره ی شرکت TomTom چه می دانیم ؟

شرکت تام تام هم اکنون همکار هواوی در رویکرد سازگار پذیری با شرایط جدیدش به حساب می آید . این شرکت چند ملیتی هلندی در زمینه فناوری ها مکان یابی و تجهیزات الکترونیکی فعالیت دارد . سابقه ی فعالیت کمپانی تام تام به 1991 میلادی بر میگردد . از این پس اپلیکیشن این کمپانی در تلفن همراه های هواوی به کار می رود . حالا باید صبر کرد تا ببینیم تا چدی می تواند انتظارات برآورده کند ؟

چیزی که مشخص است کمپانی هواوی فشار زیادی را به خاطر این تحریم ها متحمل شده است اما سعی دارد به بهترین شکل سازگاری پیدا کند . حالا باید منتظر ماند و دید در راه ساخت سیستم عامل اختصاصی و نسل های جدید گوشی های Huawei دیگر چه چالش هایی ایجاده شده و چه موانعی بر سراه قرار خواهند گرفت …

همچنین موضوع دیگری که مهم است ؛ بازخورد ها درباره ی این خبر است . آیا اپلیکیشن تام تام می تواند از نظر عملکردی با سرویس گوگل رقابت کند و جایگزین مناسبی باشد ؟