تبلیغات

تبلیغات

برنامه های آیفون با استفاده از تاچ آیدی اقدام به سرقت پول می کنند

iPhone-Apps-Scammers-Money-Apple-asd12

تاچ آیدی اقدام به سرقت پول کرده پس مواظب حساب برنامه های آیفونی خود باشید تا در آی او اس به چنین مشکلی نخورید.

همانطور که انتظار می رود وجود تاچ آیدی باعث افزایش امنیت می شود ، اما اخیرا مشاهده شده است که برخی از برنامه ها ی آیفون/آیپد که کلاهبردار هستند می توانند با استفاده از اطلاعات تاچ آیدی شما دست به عوامل دزدی و سرقت زنند.

طبق آخرین موارد گفته شده در Reddit ، موارد دزدی با استفاده از تاچ آیدی در برخی از برنامه های فیتنس یا تناسب اندام دیده شده است. این 2 برنامه “Calories Tracker app” و “Fitness Balance app” توانسته با استفاده از این روش مقدار 119.99$ سرقت پول کند.


پیشنهادی : آموزش کالیبره کردن باتری آیفون / آیپد تنها در 6 قدم آسان!

روش این برنامه ها برای دزدی پول چه بود؟

هر دو برنامه از یک روش برای کلاهبرداری و سرقت پول استفاده می کردند. آن ها از شما می خواستند که برای افزایش امنیت اطلاعات خود انگشت خود را برای چند لجظه روی تاچ آیدی نگه دارید. زمانی که انگشت خود را روی Touch ID قرار دادید ، برنامه یک صفحه ی پاپ آپ از عملیات خرید نشان داده که در زمان نگه داشتن انگشت خود بر روی تاچ آیدی باعث می شود این خرید تایید شده و نهایی شود.

برنامه اپل

در نهایت یکی از کاربران این برنامه توانسته این دزدی را پیدا کرده و مستقیما با سازنده برنامه در ارتباط  باشد. بعد از اینکه کاربر مورد نظر با سازنده در ارتباط بود چنین پیامی را دریافت کرد :

“I am aware of this issue. I’m working hard to fix it. Please wait for version v1.1, everything will be fixed in that version.”

“ما از این موضوع با خبر هستیم و در حال تلاش هستیم تا بتوانیم این مشکل را حل کنیم. لطفا تا زمان انتشار نسخه ی 1.1 صبر نموده تا همه چیز درست شود”

در قوانین اپل آمده است که سوء استفاده از امنیت کاربران غیرمجاز می باشد ، اما این سازنده آن را در نظر نگرفته و کار خود را انجام داده است. برنامه هایی که کاربران را اجبار به عملی می کنند یا پرداخت های غیر منتظره انجام می دهند و یا اطلاعاتی را بدون اجازه به اشتراک می گذارند ، خرید یک محصولی که به دست مشتری نمی رسد و در نهایت دستکاری در برنامه ، این ها مواردی هستند که در قوانین اپل برای سازندگان گفته شده و همه ی سازندگان باید آن ار در نظر بگیرند.

همچنین بخوانید  بررسی شرایط و قوانین مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری و خرید بیزنس در کشورهای مختلف

حتما بخوانید : 7 نکته برای شناسایی برنامه جعلی موجود در مارکت های اندرویدی و iOS


اپ استور اپل

جالب است بدانید قبل از اینکه برنامه ی “Fitness Balance” اقدام به سرقت پول کند امتیاز آن در اپ استور 4.3 بود! اینکه بخواهیم بگوییم تمامی نظرات و امتیاز دهی چقدر فیک یا تقلبی بوده سخت بوده و نمی توان آن ها را تشخیص داد. اما با توجه به بررسی هایی که وبسایت Reddit انجام داد مشخص شد که کاربران بیشتر آن ها با یک نام شروع شده ، یک فاصله ، نام خانوادگی و در نهایت 2 عدد در آخر اسم خود دارند.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *