تبلیغات

تبلیغات

در گوشی های هواوی TomTom جایگزین نقشه ی گوگل خواهد شد !

TomTom

گویا نبرد بین کمپانی چینی هواوی و امریکا تمامی ندارد . پس از مشکلات ایجاد شده ، هواوی تمام توان خود را به کار بسته تا استفاده از سرویس های امریکایی را به صفر برساند با تک تیپ همراه باشید .

حالا به صورت رسمی با خبر شدیم که این روند پاک سازی به شرکت گوگل و سرویس هایش نیز رسیده و هواوی دیگر قصد ندارد از گوگل مپ استفاده کند بلکه با شرکت هلندی تام تام قراردادی امضا کرده است و از این به بعد شاهد سرویس مپ تام تام خواهیم بود .

بیشتر بدانید :

انتشار هواوی پی 40 پرو با پنج دوربین و پشت سرامیکی

چرا هواوی دیگر از سرویس نقشه ی گوگل استفاده نخواهد کرد ؟

در سال گذشته کمپانی هواوی که یکی از برجسته ترین کمپانی ها در زمینه فناوری و تکنولوژی در چین می باشد ؛ توسط ایالات متحده امریکا در لیست تحریم قرار گرفت . شرکت هواوی روند رو به رشدی را طی کرده بود و چشم انداز و آینده ی خوبی در زمینه اسمارت فون ها نشان می داد اما با قرار گرفتن در این لیست با چالش های گوناگونی رو به رو شد .

یکی از مهم ترین چالش هایی که هواوی با آن دست و پنجه نرم کرد مربوط به سیستم عامل اندروید بود . طبق تحریم های علیه این شرکت ، آن ها حق استفاده از این سیستم عامل را نداشتند . هواوی نیز برای ادامه ی کار خود در این عرصه اقدام به شخصی سازی زد و دست به طراحی سیستم عامل اختصاصی خود زد .

خدمات گوگل صرفا به سیستم عامل ختم نمی شوند ، یکی از مهم ترین خدمات گوگل سیستم نقشه و ناوبری پیشرفته آن است و همانطور که می دانید گوگل یکی از غول های تکنولوژی است که شرکت امریکایی به حساب می آید . بنابراین شرکت هواوی دیگر قصد استفاده از خدمات گوگل را ندارد . هواوی ناگریز باید با این موضوع نیز خود را سازگار کند و شرایط را تطابق دهد .

راه حلی که کمپانی هواوی برای این موضوع اندیشیده است استفاده از جایگزنی برای سرویس نقشه گوگل است . شرکت هواوی با کمپانی هلندی که در این زمینه فعالیت دارد توافق کرده است . کمپانی تام تام اپلیکیشن برای گوشی های هواوی ارائه خواهد داد که شامل نقشه و اطلاعات ترافیک و قابلیت جهت یابی خواهد بود .

Remco Meerstra ( سخنگوی شرکت هلندی TomTom ) گفته است : این توافق مدتی قبل انجام شده بود اما به اطلاع عموم نرسیده و خبر آن نشر نشده بود .

درباره ی شرکت TomTom چه می دانیم ؟

شرکت تام تام هم اکنون همکار هواوی در رویکرد سازگار پذیری با شرایط جدیدش به حساب می آید . این شرکت چند ملیتی هلندی در زمینه فناوری ها مکان یابی و تجهیزات الکترونیکی فعالیت دارد . سابقه ی فعالیت کمپانی تام تام به 1991 میلادی بر میگردد . از این پس اپلیکیشن این کمپانی در تلفن همراه های هواوی به کار می رود . حالا باید صبر کرد تا ببینیم تا چدی می تواند انتظارات برآورده کند ؟

همچنین بخوانید  بهترین نژاد های پرندگان

چیزی که مشخص است کمپانی هواوی فشار زیادی را به خاطر این تحریم ها متحمل شده است اما سعی دارد به بهترین شکل سازگاری پیدا کند . حالا باید منتظر ماند و دید در راه ساخت سیستم عامل اختصاصی و نسل های جدید گوشی های Huawei دیگر چه چالش هایی ایجاده شده و چه موانعی بر سراه قرار خواهند گرفت …

همچنین موضوع دیگری که مهم است ؛ بازخورد ها درباره ی این خبر است . آیا اپلیکیشن تام تام می تواند از نظر عملکردی با سرویس گوگل رقابت کند و جایگزین مناسبی باشد ؟

منبع :
Reuters

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *