چگونه از آیفون خود به عنوان کلید امنیتی رمزگذاری شده گوگل استفاده کنیم ؟

کاربران اندرویدی مدتی است که می توانند از تلفن های خود به عنوان کلید امنیتی گوگل استفاده کنند ، و اکنون گوگل سرانجام به قول ارائه عملکردهای مشابه به آیفون عمل می کند . به روزرسانی برنامه قفل هوشمند گوگل در این هفته ، با استفاده از Secure Enclave برای جستجوی پیام کوتاه و ایمن نگه داشتن حساب های خود ، آیفون شما را به کلید FIDO2 تبدیل می کند .

فقط تاکنون با اکانت گوگل کار می کند ، اما این یک ابزار عالی برای امنیت کاربران دارای حساب گوگل است . به جای تکیه بر کد های یک بار بار مصرف از طریق پیامک ، می توانید از آیفون خود استفاده کنید تا به راحتی و بدون هزینه کردن بر روی یک کلید سخت افزاری جداگانه ، وارد حساب شخصی خود در یک سیستم شخصی دیگر شوید .

این روش روی تلفنهای اندروید کار نمی کند و لازم است فعالیت مرورگر با استفاده از گوگل کروم انجام شود . هر آیفون با یک Enclave Secure کار خواهد کرد ، که دستگاه های جدیدتر از آیفون 5S را شامل می شود . (مشخص نیست که آیا آیفون 5S از این ویژگی پشتیبانی می کند یا نه ، زیرا یک Secure Enclave را در iOS 13 بسته بندی می کند اما آیفون 5 اس پشتیبانی نمی کند .)

بیشتر بدانید :

استفاده از گوشی اندروید به عنوان یک کلید امنیتی برای ورود به حساب گوگل خود

استفاده از آیفون به عنوان کلید امنیتی حساب گوگل

بدیهی است ، برای تأیید استفاده از لایه امنیتی اضافی ، باید تأیید هویت دو مرحله (تأیید صحت دو مرحله ای ) را فعال کنید تا حساب گوگل شما استفاده کند ، بنابراین اگر این کار را نکردید ، اکنون این کار را انجام دهید. پس از راه‌اندازی ، نحوه عملکرد آن اینجا آورده شده است :

  • برنامه Google Lock Lock را از اپ استور دانلود یا آپدیت کنید .
  • وارد حسابی شوید که می خواهید به عنوان کلید امنیتی از آن استفاده کنید .
  • برای تنظیم کلید امنیتی داخلی گوشی ، از اعلان ها پیروی کنید .
  • روی مدیریت حساب ها ضربه بزنید و حساب دارای کلید امنیتی خود را انتخاب کنید .
  • برگه Security را در صفحه بعدی انتخاب کنید .
  • تأیید صحت دو مرحله ای را ضربه بزنید .
  • به مرحله دوم خود بروید .
  • اگر آیفون شما در آنجا نیست ، روی افزودن کلید امنیتی ضربه بزنید و تلفن خود را از لیست انتخاب کنید و این تنها کاری است که شما باید انجام دهید .

اکنون وقتی در یک دستگاه جدید وارد یک سرویس گوگل می شوید ، می توانید از آیفون خود برای تأیید اعتبار خود استفاده کنید.

پس از طی مراحل تنظیم ، آیفون در کنار همه کلیدهای امنیتی که به حساب خود پیوند داده اید ، ظاهر می شود.

پیشنهادی :

امنیت سیستم چیست ؟ انواع تهدیدات وحملات امنیتی سیستم که باید بدانید

تا زمانی که آنها در محدوده بلوتوث باشند ( بلوتوث برای هر دو حساب فعال باشد ) ، هنگام ورود به حساب گوگل در یک دستگاه جدید ، سریعاً از طریق آیفون پیامی مبنی بر ورود به حساب گوگل شما دریافت خواهید کرد و می توانید به سرعت آن را تأیید کنید تا آن دستگاه اجازه ورود به حساب گوگل شما را داشته باشد .

این روش بدون ترس از اینکه کسی است که رمز اکانت گوگل شما را فهمید کاربرد داره ، و یا حتی اگر آیفون خود را گم کرده اید ، می توانید با انتخاب گزینه ورود به روش دیگری ” Sign in another way ” مانند پیامک را به عنوان گزینه انتخاب کرده یا از برنامه Authenticator برای تولید رمز یکبار مصرف استفاده کنید .