تبلیغات

تبلیغات

چگونه صدای فن کامپیوتر را کم کنیم ؟ حل مشکل صدای زیاد فن کامپیوتر

How-to-Fix-a-Noisy-Computer-Fan

اگر صدای فن کامپیوتر شما زیاد است و صدای زیاد فن سیستم باعث ناراحتی شما می شود نگران نباشید ، در ادامه مشکل صدای زیاد فن کامپیوتر را حل خواهیم کرد . فکر کنید ، احتمالاً زمان آن رسیده است تا تشخیص دهید که چرا سیستم شما سر و صدای زیادی ایجاد می کند . این می تواند یک مسئله مهم ، یک ناراحتی جزئی باشد .

نرم افزار های اضافی را برای صدای زیاد فن کامپیوتر ببندید

نرم افزار های اضافی را برای صدای زیاد فن کامپیوتر ببندید

قبل از اینکه عجله کنید و پیچ ​​گوشتی خود را بردارید ، به نرم افزار ها بپردازید که در حال حاضر چه نرم افزاری در حال اجرا است ، منابعی که از آن استفاده می کنید و اینکه آیا این سر و صدای فن کامپیوتر طبیعی است یا خیر . در ویندوز دکمه های Ctrl + Shift + Esc را فشار دهید تا Task Manager اجرا شود و روی دکمه More Details کلیک کنید .

اگر در مک هستید ، دکمه های Ctrl + Space را فشار داده و Activity Monitor را جستجو کنید. همچنین ممکن است برنامه ای مانند Core Temp (برای ویندوز) یا Temp Monitor (برای مک) را دانلود کنید تا ببینید که پردزنده شما داغ است یا خیر .

اگر در حال حاضر هیچ پردازش سنگینی ای انجام نمی دهید ، استفاده از پردازنده شما باید در Task Manager کم باشد ، کمتر از 20 درصد یا بیشتر . اگر کامپیوتر شما بیکار است و پردازنده (CPU) شما 100 درصد از قدرت خود استفاده می کند ، لیست بروید تا ببینید چه برنامه ای منابع زیادی استفاده می کند .

اگر سر و صدا فن سیستم فقط وقتی می خواهید کار های سنگین انجام دهید ، مانند بازی یا تبدیل یک فایل ویدیویی بزرگ ، پس صدای زیاد فن کامپیوتر طبیعی است

برای کاهش صدای فن سیستم ، کامپیوتر خود را خنگ نگه دارید

برای کاهش صدای فن سیستم ، کامپیوتر خود را خنگ نگه دارید

خوب ، سیستم شما مانند یک انسان نفس نمی کشد. اما اگر جایی برای گردش هوا در کامپیوتر شما وجود نداشته باشد ، گرمتر از حد لازم خواهد شد و این باعث می شود تا فن ها با سرعت بیشتری کار کنند تا بتوانند قطعات را خنک کنند ، در نتیجه باعث شنیدن صدای زیای فن کامپیوتر خواهید شد .

اگر از لپ تاپ استفاده می کنید ، آن را در بر روی بالشت یا پارچه ای یا سطح صاف قرار ندهید ، در زیر لپ تاپ وسلیه بگذارید تا هوا در داخل و خارج از لپ تاپ جریان داشته باشد . (کول پد های لپ تاپ گزینه بسیار بهتری است .)

همچنین بخوانید  مشاهده فعالیت انجام شده کاربران در ویندوز

اگر از کامپیوتر استفاده می کنید   هر چیزی که مانع از جریان هوا می شود ، و کامپیوتر شما را بیش از حد گرم می کند جلوگیری کنید ، تا برای رسیدن به دمای مطلوب سیستم فن ها با سرعت بیشتر کار نکنند ، و صدای زیاد فن کامپیوتر کم شود .

کاهش صدای فن کامپیوتر با کنترل سرعت فن سیستم

کاهش صدای فن کامپیوتر با کنترل سرعت فن سیستم

بعضی از سیستم ها تمام مدت در حال کار کردن با قدرت بالا هستند ، این امر معمولاً در صورتی که کامپیوتر شخصی خود را تنظیم کردید اما تنظیم خنک کننده سخت افزار را انجام ندهید ، صدای زیاد فن سیستم معمول است . اگر فن های سیستم به مادربورد کامپیوتر وصل شده اند ، ممکن است بتوانید آنها را با استفاده از BIOS مادربرد خود کنترل کنید .

هنگام راه اندازی سیستم می توانید با فشار دادن دکمه DEL یا F2 ، وارد منوی BIOS سیستم خود شوید . سپس به دنبال بخش نظارت بر سخت افزار ” hardware monitoring ” یا چیزی مشابه باشید .

بایوس هر سیستم کمی متفاوت است (آموزش دسترسی به بایوس سیستم) ، بنابراین ما نمی توانیم مراحل دقیقی را طی کنیم . بعضی از آنها فقط تنظیمات پایه سرعت فن “بالا” و “کم” را ارائه می دهند ، در حالی که برخی دیگر ممکن است گزینه های پیشرفته سرعت فن را ارائه دهند که به شما امکان می دهد سرعت فن را در حالت های مختلف تنظیم کنید .

بعضی از مادربردها می توانند تمام فن های متصل را کنترل کنند ، در حالی که برخی دیگر فقط می توانند فن هایی را که از آداپتورهای 4 پین PWM استفاده می کنند کنترل کنند (به جای مدل های فن ارزان تر 3 پین). با تنظیمات کنترل فن بازی کنید و ببینید چه چیزی برای شما مفید است .

اگر بایوس شما هیچ گزینه کنترل فن ندارد ، برنامه ای مانند SpeedFan نیز می توانید استفاده کنید یا مقاله آموزش کنترل سرعت فن سیستم را مطالعه کنید ، تا صدای زیاد فن سیستم را کنترل کنید .

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *