تبلیغات

تبلیغات

5 تا از بهترین توزیع های لینوکس در سال 2019

top-linux-distros

در زیر لیستی از بهترین نسخه های منتشر شده لینوکس در سال 2019 آورده شده است ، این لیست را بر اساس نمره و رای کاربران انتخاب کردیم با تک تیپ همراه باشید .

بهترین نسخه های عرضه شده لینوکس در 2019

خوب ، قبل از شروع بحث اصلی به دو نکته قابل توجه زیر دقت کنید :

در مرحله اول ، در لیست زیر به ترتیب ارائه نشده است . و این به این دلیل است که همه این نسخه ها بسیار جذاب هستند . انتخاب یک “برنده” به سادگی کار سختی خواهد بود.

اما در صورت تمایل می توانید برترین نسخه لینوکس را در بخش نظرات برای ما و دیگران بنویسید .

دوم ، لیستی که در ادامه برای شما آماده کرده ایم توسط کاربران لینوکس انتخاب شده بودند. اگر توزیع مورد علاقه لینوکس شما در لیست ذکر نشده است ، به این معنی است که به اندازه کافی رای کسب نکرده است ، نه این که ما آن را قرار نداده ایم .

اگر شما یا کسی که به دنبال بررسی سیستم عامل های جدید لینوکس هست ، این مقاله را برای آن ارسال کنید .

مقالات مرتبط با لینوکس :

Manjaro 18.1.x

 Manjaro 18.1.x

Manjaro یک توزیع لینوکس مبتنی بر Arch است که از Pacman به عنوان مدیر بسته اصلی خود استفاده می کند. محیط دسکتاپ از جمله Xfce ، KDE Plasma 5 و GNOME Shell نیز موجود است. اکنون منجارو همان چیزی است که “آزادی ” نامیده می شود . این بدان معنی است که شما یک بار آن را نصب کرده و سپس به روزرسانی ها را برای اجرای اخرین نسخه نصب می کنید .

نسخه Manjaro 18.1 جدید ترین نسخه ای است که در ماه سپتامبر عرضه شد. Manjaro 18.1 با یک طراحی گرافیکی کاربرپسند جدید به نام buah عرضه می شود که مدیریت Snap و Flatpak را در کلیه نسخه های اصلی آسانتر می کند. همچنین یک تم کاری وجود دارد که به کاربران اجازه می دهد تا هنگام کار کردن ، بین LibreOffice و FreeOffice Softmaker را انتخاب کنند.

نکته قابل توجه پشتیبانی عالی Manjaro از تراشه های ARM 64 بیتی است. این امر باعث می شود که یک توزیع سیستم عامل جایگزین مناسب برای کاربران لپ تاپ PineBook یا PineBook Pro Linux باشد.

Fedora Workstation 31

Fedora Workstation 31

هیچ توزیع لینوکس از سیستم عامل فدورا کامل تر نیست . به عنوان یکی از توزیع های پیشرو لینوکس ، می توانید درک کنید که چرا و به همین ترتیب ، به طور طبیعی آخرین نسخه Fedora Workstation 31 در ادامه آورده شده است.

همچنین بخوانید  گوشی های آیفون / آیپد ساخت چه کشوری هستند؟

به گفته کاربران ، فدورا نسخه 31 زیاد جذاب نیست . قابلیت اصلی انتشار “ویژگی کانتینر جدا شده” به نام Fedora Toolbox است .

Fedora Workstation 31 از هسته GNOME 3.34 استفاده می کند . متیو میلر ، فدورا می گوید: این ارتقاء “پیشرفت های قابل توجهی را به همراه می آورد که مخصوصاً در سخت افزارهای کم مصرف قابل توجه خواهند بود.”

برای جزئیات بیشتر در مورد این نسخه ، می توانید مجموعه تغییر را بررسی کنید و یا نسخه ی جدید را برای تجربه خود دانلود کنید :

Ubuntu 19.10

 Ubuntu 19.10

حالا نوبت سیستم عامل محبوب لینوکس اوبونتو 19.10 می رسد که صحبت کنیم. اوبونتو موفق ترین رخداد رایانه لینوکس در جهان است و انتشار نسخه جدید در اکتبر گذشته به نام “Eoan Ermine” با عنوان واقعی این واقعیت را تأیید کرد.

یکی از مطمئن ترین نسخه اوبونتو درطی سال ها ، Ubuntu 19.10 کاربران زیادی را به خود جلب می کند. عملکرد کاربر پسندی دسکتاپ GNOME بهبود یافته است . درایورهای گرافیکی اختصاصی NVIDIA موجود در ISO. و پشتیبانی آزمایشی برای نصب سیستم با استفاده از سیستم فایل ZFS.

همچنین یک تم سیستم پیشرفته (از جمله حالت تاریک) ارائه می دهد. چندین آیکون برنامه جدید؛ و به لطف درج GNOME 3.34 ، ایجاد پوشه برنامه در راه‌انداز. به طور خلاصه ، ایوان ارمین عالی است ، اطمینان حاصل می کند که یک پایه عالی وجود دارد که بتواند نسخه اوبونتو 20.04 در آوریل 2020 را گسترش دهد.

Zorin OS 15

Zorin OS 15

انتشار نسخه جدید سیستم عامل Zorin در تابستان ، باعث تحسین تعداد زیادی از طرفداران جدید و قدیمی شد ، ما هم همین طور .

یک توزیع منحصر به فرد بر پایه اوبونتو مستقر در USB ، عالی است زیرا RRP دارد : نسخه Zorin 15 Ultimate قیمتی حدود 39 یورو دارد . به همین دلیل ، کاربران با تنوع نرم افزاری عالی به همراه برخی از طرح های دسکتاپ جایگزین ، که دیگر تم ها برایشان تکرار نباشند .

زیبایی دسکتاپ Zorin OS 15 GNOME Shell همه را فرا می گیرد اما آن را به چیزی سنتی تر تبدیل می کند ، سیستم عامل را به رقیبی واقعی برای Linux Mint تبدیل می کند ، که در این بخش به عنوان بهترین مزاحمت برای تازه کارها ذکر شده است.

البته ، لازم نیست آن را بخرید زیرا نسخه رایگان (Zorin OS Core) به راحتی در دسترس است .

Zorin OS 15 Lite ، نسخه ای که برای دستگاه های کم مصرف طراحی شده است ، همچنین ارزش بررسی دارد. اواخر ماه نوامبر منتشر شد .

همچنین بخوانید  راهنمای خرید آی مک استوک اپل + 7 نکته خیلی مهم

elementary OS 5.1

elementary OS 5.1

نسخه elementary OS 5.1 با وجود اینکه در این ماه منتشر شد ، در بین کاربران که به سؤال ما پاسخ می دهند ، بسیار رتبه خوبی کسب کرد .

نسخه elementary 5.1 بر پایه مبانی موجود در سیستم عامل elementary 5 ، مبتنی بر اوبونتو 18.04 LTS ساخته شده است.

در سراسر تجربه دسکتاپ Pantheon چندین موضوع پیشرفت قابل ملاحظه وجود دارد ، از یک صفحه ورود به سیستم طراحی مجدد (“سلام”) و ابزار خوش آمدید ، تا برجسته سازی میانبرهای صفحه کلید در بسیاری از فهرست های برنامه.

پشتیبانی بومی برای برنامه های Flatpak (هرچند بله ، شما می توانید برنامه های Snap را نیز اجرا کنید) و پشتیبانی از هسته یا کرنل لینوکس 5.0 که راحتی را برای کاربران فراهم می کند .

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *