تبلیغات

تبلیغات

کدام بهتر است : گوگل درایو در مقابل مایکروسافت وان درایو

onedrive-vs-google-drive

سه سرویس ذخیره سازی ابری محبوب وجود دارد که اکثر افراد از آنها استفاده می کنند Dropbox ، Google Drive و OneDrive . بیشتر اوقات از دو مورد دوم انتخاب می کنند . ترکیب جادویی قیمت مناسب و امکانت بیشتر سرویس های گوگل و مایکروسافت با رقبا ، آنها را به گزینه های برتر تبدیل می کند .

در حالی که هر دو سرویس قابلیت اساسی را دارند ، هزاران حافظه های ذخیره سازی آنلاین با قیمت مناسب . اما برخی از تفاوت های اصلی وجود دارد که بسته به نیاز شما ، هر سرویس را به انتخاب صحیح تبدیل می کند.

قیمت و خدمات گوگل درایو و وان درایو

اولین تفاوت بزرگ این است که هرچقدر پول بدید ، همون قدر هم امکانات بدست می آورید . هرکسی که به دنبال قیمت کمتر و حافظه ذخیره سازی آنلاین بیشتر است ، باید به گوگل مراجعه کند . این شرکت دارای یک سرویس چتر به نام Google One است که به شما امکان ذخیره مشترک را می دهد که در تمام سرویس های گوگل شما از جمله گوگل درایو و گوگل فوتو کار می کند . همچنین می توانید فضای ذخیره سازی را برای افراد خانواده در حساب گوگل خود گسترش دهید.

ابتدا با عضویت در گوگل ، از 15 گیگابایت حافظه ذخیره سازی آنلاین بهرمند می شوید وجود دارد که همه کاربران با حساب گوگل به طور پیش فرض از آن استفاده می کنند. هرکسی که به فضای ذخیره بیشتری نیاز داشته باشد ، می تواند 20 دلار در سال برای 100 گیگابایت ذخیره سازی ، 30 دلار برای 200 گیگابایت یا 100 دلار برای 2 ترابایت پرداخت کند . مورد دوم همچنین 10 درصد از خریدتون (به عنوان اعتبار فروشگاه) از خریدهای موجود در فروشگاه گوگل را پس می دهد .

قیمت مایکروسافت کمی متفاوت است. در مایکروسافت به جای اینکه فقط برای حافظه ذخیره سازی آنلاین هزینه پرداخت کنید ، حساب وان درایو یک اشتراک مایکروسافت آفیس ارائه می دهد. Office 365 Home در هر سال 100 دلار هزینه دارد و با این کار ورد ، اکسل ، پاورپوینت ، اوتلوک و همچنین اکسس به همراه 1 ترابایت حافظه ذخیره سازی آنلاین وان درایو دریافت می کنید . مهمتر از آن ، می توانید از خدمات Office 365 Home با 5 نفر از اعضای خانواده شما با 1 ترابایت حافظه ذخیره آنلان خود به اشتراک گذاشت. از طرف دیگر ، می توانید با پرداخت 70 دلار برای Office 365 Personal ، که شما فقط می توانید از خدمات مجموعه آفیس به همراه حافظه ذخیره سازی 1 ترابایت ، استفاده کنید .

همچنین بخوانید  سامسونگ Galaxy Book S در مقابل مایکروسافت Surface Pro 6

همچنین می توانید مبلغ بیشتری برای اضافه کردن فضای ذخیره اضافی به حساب واحد خود بپردازید. برای مثال ، اگر می خواهید 2 ترابایت حافظه ذخیره سازی آنلان در وان درایو داشته باشید ، 10 دلار اضافی در ماه یا 120 دلار در سال پرداخت کنید. این قیمت بیش از مبلغی است که برای گوگل پرداخت می کنید ، اما در کنار حافظه ذخیره سازی ، مجمموعه مایکروسافت آفیس را هم دریافت می کنید. اگر فقط نیاز به ذخیره سازی OneDrive دارید ، می توانید ماهانه با پرداخت 2 دلار از حافظه ذخیره سازی آنلاین 100 گیگابایتی بهرمند شوید . اما تمرکز مایکروسافت بر وان درایو به عنوان بخشی از اشتراک Office 365 است.

هر دو سرویس ارزش خوبی دارند اما با امکانات مختلف. اگر می خواهید نیاز به حافظه ذخیره سازی آنلاین بیشتر دارید و با بهترین قیمت ، انتخاب واضح گوگل است . اگر در کنار حافظه به مجموعه مایکروسافت آفیس نیاز دارید گزینه مناسب OneDrive است .

  • برنده بر اساس خدمات : مایکروسافت
  • برنده بر اساس قیمت : گوگل

جستجو کردن

هنگامی که از جستجو کردن می خواهید استفاده کنید ، تفاوتهای قابل توجهی بین این دو سرویس وجود دارد و جای تعجب نیست که گوگل مزیت مشخصی دارد . هنگامی که در گوگل درایو جستجو می کنید نتایج همزمان که تایپ می کنید درست در زیر کادر جستجو شروع به نمایش می کنند ، این عالی است .

جستجو کردن در گوگل درایو

حالا در OneDrive عبارتی را وارد کنید تا جستجو کنید و با مایکروسافت مقایسه کنید ،می بینید تا زمانی که دکمه Enter روی صفحه کلید انتخاب کنید ،هیچ نتیجه ای نشان نمی دهد .

جستجو کردن در مایکروسافت وان درایو
  • برنده : گوگل درایو

بر روی دسکتاپ

وان درایو ، همانطور که هر کاربر ویندوز 10 می داند ، درست در سیستم عامل نصب شده است. پس از ورود به ویندوز ، می توانید مستقیماً از فایل اکسپلورر به کلیه فایل ها در حساب وان درایو خود دسترسی پیدا کنید ، همچنین تصمیم بگیرید که کدام فایل های را می خواهید در سیستم خود قرار دهید ، و کدام یک می توانند در حساب ابری قرار بگیرند .

همین کار را می توانید با گوگل درایو انجام دهید ، از طریق برنامه ای که گوگل به نام Backup and Sync عرضه کرده است . درست مانند وان درایو ، یک پوشه در سیستم قرار می گیرد ، و تمام اطلاعات با حساب گوگل درایو به صورت آنلاین همگام سازی می شوند.

  • برنده : هر دو

رمزگذاری اطلاعات

هیچکدام از سرویس ها رمزگذاری end-to-end ارائه نمی دهند . این بدان معناست که آنها گزینه رمزگذاری فایلها را از سیستم شخصی شما و ارسال آنها به حساب ابری (از طریق کانال رمزنگاری شده) و سپس ارسال روی سرورهای گوگل یا مایکروسافت ندارند و تنها با داشتن کلید رمزگشایی آنها می توانید ذخیره شوند .

همچنین بخوانید  کتیا یا سالیدورک؛ کدام بهتر است؟ مقایسه نرم افزارهای کتیا و سالیدورک + راهنمای یادگیری

در عوض ، فایلهای شما از طریق رمزگذاری HTTPS به ابر ارسال می شوند ، و سپس گوگل و مایکروسافت هر دو فایل های شما را با استفاده از کلیدهای خود رمزگذاری می کنند . استفاده از این رمزگذاری ، مانع از کارکردن هکرها می شوند .

هرکسی که به گزینه رمزگذاری end-to-end علاقه دارد می تواند همه اطلاعات وان درایو یا گوگل درایو خود را رمزگذاری کند ، هر چند این کار خیلی سریع انجام می شود. برنامه های رمزگذاری end-to-end مانند Cryptomator را انتخاب کنید ، گزینه منبع باز است که اطلاعات وان درایو و گوگل درایو شما را رمزگذاری می کند .

  • برنده : هر دو

افزایش امنیت

مشکلی که در حساب های ابری وجود دارد اینست که اگر هکر نام کاربری و رمز عبور اکانت شما را بدست آورد ، به همه چیز دسترسی پیدا می کند. وان درایو به تازگی ویژگی ای به نام ” Personal Vault ” را ارائه داده است که به محافظت در برابر اطلاعات کمک می کند.

این ویژگی رمزگذاری را به اطلاعات شما اضافه نمی کند . درعوض ، یک لایه اضافی از تأیید اعتبار برای اطلاعات حساس ، مانند اثر انگشت یا اسکن صورت یا پین از برنامه تأیید اعتبار شما یا کد تأیید صحت ارسال شده به ایمیل یا پیامک اضافه می کند . کاربران دارای حساب کاربری رایگان وان درایو می توانند حداکثر سه فایل را اضافه کنند ، در حالی که مشترکین Office 365 می توانند تعداد نامحدودی را تا حداکثر میزان حافظه ذخیره سازی آنلاین خود اضافه کنند . هنگامی که Personal Vault خود را باز کنید ، باز می ماند تا زمانی که مایکروسافت 20 دقیقه از عدم فعالیت شما با اطلاعات شما را تشخیص دهد .

  • برنده : مایکروسافت وان درایو

نتیجه نهایی

ما قصد داریم این نتیجه رو مساوی بنامیم. نگاه کنید ، هر دو سرویس بسیار خوب کار می کنند ، اما برای افرادی که نیازهای مختلف دارند قضیه فرق می کند . اگر در مورد با ویندوز و مایکروسافت آفیس سر و کار دارید ، وان درایو انتخاب مناسبی است. اگر قابلیت Personal Vault را دوست دارید پس باید با وان درایو هم پیش بروید.

با این حال ، اگرنیاز به سرویس های گوگل مانند : حساب ایمیل یا جیمیل ، گوگل داک یا گوگل شیت بهترین انتخاب گوگل درایو است. گوگل درایو همچنین برای کسانی که صرفاً علاقه دارند با کمترین قیمت ممکن و بیشترین فضای ذخیره سازی را تهیه کنند ، بهترین گزینه است.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *