تبلیغات

تبلیغات

معرفی بهترین سیستم عامل لینوکس برای برنامه نویسان و توسعه دهندگان

best-Linux-Distro

ما بهترین نسخه های لینوکس را آماده کرده ایم ، که در این میان توصیه می کنیم مقاله های تفاوت عملکرد ویندوز 10 در مقابل لینوکس و مقاله آموزش بوتیبل کردن فلش برای نصب سیستم عامل را مطالعه کنید ، و مثل همیشه می توانید از قسمت جستجو برای درخواست هر موضوعی که علاقه مندید استفاده کنید .

لیست سیستم عامل های لینوکس مناسب توسعه دهندگان

امروز تمرکز ما فقط روی توزیع های لینوکس نیست بلکه بهترین سیستم عامل لینوکس ها که مناسب برنامه نویسان و توسعه دهنگان است. این بدان معنی است که از اولین باری که سیستم عامل را بوت می کنید تا هنگام نصب برنامه های مورد نیاز چه کار هایی باید انجام دهیم و یا چقدر زمان میبرد .

Ubuntu

سیستم عامل اوبونتو معتبرترین توزیع لینوکس

اوبونتو یک سیستم عامل لینوکس کاربر پسند است که با هدف ایجاد GNU / Linux در دسترس کاربران بدون از دست دادن استانداردهای محاسباتی و پردازشی است ، به عنوان مثال یک کارمند ، برنامه نویس یا دانشمند می توانند کارهای خود را انجام دهند .

سیستم عامل لینوکس اوبونتو معتبرترین توزیع لینوکس در جهان است و اگر سیستم عامل ویندوز نبود حتما اکثر جهان می دانستند و استفاده می کردند .

openSUSE

 openSUSE یک سیستم عامل عملی و حرفه ای

openSUSE یک os عملی و حرفه ای با پشتیبانی جامعه است که به منظور ارائه یک محیط کاری قابل اعتماد برای حوزه کار متخصصان طراحی شده است. این سیستم عامل لینوکس در 2 نسخه ، Leap (پشتیبانی بلند مدت (LTS)) و Tumbleweed ( نسخه نورد توزیع شده ) است ، و هر دو آنها از مدیر بسته YaST برای ارائه برنامه های کاربردی استفاده می کنند .

سیستم عامل openSUSE یک توزیع لینوکس مستقل است که توسط SUSE Linux با همکاری سایر شرکتها پشتیبانی می شود و هدف آن ساده سازی روند تهیه و کار با نرم افزار برای توسعه دهندگان و فروشندگان است .

Manjaro

 Manjaro یک سیستم عامل مبتنی بر Arch Linux

Manjaro یکی از بهترین سیستم عامل لینوکس مبتنی بر Arch Linux است که در عین اینکه سریع ، کاربر پسند و انعطاف پذیر سات از سیستم عامل Arch Linux و سایر موارد قدرتمند تر است ، طراحی شده است. ساخته شده است با یک طراحی کاربر پسند (UI) عالی که کاربرانی که از سیستم عامل های ویندوز و مک به این سیستم عامل رجوع می کنند هیچ مشکلی در استفاده و کار با آن را نداشته باشند ، و در دو نسخه رسمی و پشتیبانی شده توسط جامعه در دسترس است.

کاربران Manjaro به غیر از بهره مندی از جذابیت Arch Linux ، از پیکربندی چندین هسته بهره می برند و از اسکریپت های مخصوص bash برای پیکربندی سیستم به سلیقه خود بهره می گیرند.

همچنین بخوانید  دوربین DSLR چیست؟ چرا عکاسان حرفه ای باید قابلیت DSLR را بدانند.

Debian

دبیین یک توزیع مستقل از لینوکس

دبیان یا دبیین یک توزیع مستقل از لینوکس است که با همکاری مشترک کاربران با تمایل به ایجاد یک سیستم عامل رایگان در دسترس جهان قرار گرفته است. این دستگاه به عنوان یک نیروگاه محاسباتی طراحی شده است که قادر به پشتبیانی از انواع سخت افزارها برای اجرا است .

دبیان یکی از معدود بهترین سیستم عامل لینوکس هایی است که با بیش از 50 هزار بسته و نرم افزار از پیش آماده شده برای نصب آسان ، پیکربندی و توسعه طراحی شده است .

Fedora

سیستم عامل فدورا یک توزیع رایگان و منبع باز

سیستم عامل فدورا یک توزیع رایگان و منبع باز (Open Source) لینوکس است که با هدف استفاده از فناوری های جدید با نوآوری پیشرو ، همکاری نزدیک با انجمن های لینوکس ساخته شده و جزو اولین سیستم عامل هایی است که فن آوری های جدید را ادغام می کند .

این توسط پروژه فدورا پشتیبانی می شود و متعلق به رد هت است ، مستقل از هرگونه توزیع دیگر لینوکس ، ساخته شده است و در نسخه های مختلفی با عنوان ” Spins ” موجود است. و در نسخه های مختلفی مانند بازی ، امنیت ، محاسبات و روباتیک و غیره ساخته شده اند .

Red Hat Enterprise Linux یا RHEL

Red Hat مبتی بر فدورا

RHEL (همچنین فقط Red Hat) یک توزیع منبع باز اما اختصاصی مبتنی بر فدورا است که صریحاً برای محاسبات سازمانی بر روی سیستم عامل های فناوری اطلاعات ساخته شده است . این ویرایش در نسخه های سرور برای معماری IBM System z و PowerPC منتشر شده است و هدف آن تهیه سرور قابل اعتماد ، توسعه برنامه ها ، اتوماسیون و مدیریت ، ادغام و خدمات زیرساختی از طریق لینوکس است.

RHEL منبع باز است بنابراین کد منبع آن به طور رایگان در دسترس کسانی است که مایل به بازسازی کد های منبع باز آن هستند موجود است . اما بخاطر داشته باشید که به دلیل قوانین سختگیرانه علامت تجاری آن ، در شرکتها هدف قرار گرفته است و و در دسترس برای توزیع مجدد نیست .

Raspbian

Raspbian یک توزیع مستقر از دبیان

Raspbian یک توزیع مستقر از دبیان است که برای Raspberry Pi بهینه شده است و بنابراین با تمرکز روی ویژگی های لازم برای توسعه دهندگان برای تهیه برنامه سخت افزاری Raspberry Pi برای ارائه بهترین عملکرد ممکن ساخته شده است . اولین ساخت سیستم عامل لینوکس در سال 2012 انجام شد .

توجه: Raspbian ابتکار عمل تیمی اختصاصی از همکاران و دوستداران پروژه دبیان است که مایل به تحقق اهداف آموزشی و ترغیب توسعه با Raspberry Pi هستند ، و وابسته به بنیاد رزبری پای نیست.

همچنین بخوانید  مقایسه آیفون X ، گلکسی اس 9 و پیکسل 2 ، کدام گوشی امنیت بیشتری دارد؟

Arch Linux

Arch Linux یک سیستم عامل مستقل و قدرتمند

Arch Linux یکی از بهترین سیستم عامل لینوکس مستقل و قدرتمند است که برای معماری x86 و x64 (تفاوت پردازنده 32 و 64 بیتی ) بهینه شده و در اختیار کاربران علاقمند به لینوکس قرار گرفته است . این ویژگی برای توانایی کنترل 100 درصدی بر محتوا و عملکرد سیستم عامل خود عرضه شده است .

Arch Linux یک مشکل سخت برای کاربران علاقمند ومبتدی لینوکس می باشد ، به این خاطر که کار با این سیستم عامل کمی مشکل است .

CentOS

CentOS یک سیستم عامل مبتنی بر Fedora

CentOS یک سیستم عامل مبتنی بر جامعه Fedora است که به عنوان یک بازسازی غیر تجاری RHEL با تمرکز بر استفاده از لینوکس برای ارائه اکوسیستم منبع باز قوی با استفاده از 2 نسخه ، CentsOS Linux ) یک نسخه پایدار) و CentOS Stream طراحی شده است .

اگر شما شیفته سیستم عامل Red Hat Enterprise شده اید اما شرکتی نیستید ، CentOS توزیعی است که شما به دنبال آن هستید.

در حال حاضر این دانش عمومی است که محیط های محاسباتی لینوکس به آسانی پیکربندی و نصب می شوند .

بهترین لینوکس برای برنامه نویسی  , بهترین نسخه لینوکس برای برنامه نویسی , بهترین توزیع لینوکس برای برنامه نویسی , لینوکس برای برنامه نویسان , بهترین سیستم عامل برای برنامه نویسی , بهترین سیستم عامل لینوکس , بهترین نسخه لینوکس , بهترین سیستم عامل لینوکس برای برنامه نویسی , بهترین نسخه لینوکس برای هک

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *