تبلیغات

تبلیغات

آموزش فعال کردن تم مشکی برای مرورگر فایرفاکس ( ویندوز ، مک ، اندروید و ios )

Enable-dark-mode-for-Firefox

فایرفاکس یکی از اولین مرورگر هایی بود که تم مشکی اختصاصی را برای ویندوز ، macOS ، iOS و اندروید ارائه داد. دلیل ایجاد حالت تاریک در فایرفاکس به خاطر صرفه جویی در مصرف انرژی و کاهش نور آبی بود. در ادامه نحوه فعال کردن حالت تاریک فایرفاکس در ویندوز ، مک ، اندروید و ios را آموزش می دهیم.

سخنگوی موزیلا به تک تیپ گفت: ” محبوبیت تم مشکی چند سال است که در حال افزایش است و این محبوبیت به خاطر این است که افراد به مدت طولانی در طول شب و در محیط های تاریک به صفحه های خود خیره می شوند . حالت تاریک می تواند باعث کاهش فشار چشم و همچنین باعث افزایش عمر باتری شود.”

فعال کردن تم مشکی فایرفاکس در ویندوز و مک

فعال کردن تم مشکی فایرفاکس در ویندوز و مک

برای فعال کردن حالت تاریک فایرفاکس در ویندوز ، macOS یا Linux ، منوی اصلی را باز کنید ، روی «Customize» کلیک کنید و از منوی کشویی “Themes” در پایین صفحه گزینه “Dark” را انتخاب کنید.

همچنین می توانید تم های اضافی را در اینجا دانلود کنید که دارای گزینه های متنوعی ازجمله تصاویر پس زمینه جذاب به جای سیاه و خاکستری ساده است.


بیشتر بدانید :


تم مشکی فایرفاکس در اندروید و iOS

اگر از مرورگر فایرفاکس در iOS استفاده می کنید ، منو را باز کرده و روی “Night mode” کلیک کنید تا تم تاریک فعال شود.

Firefox هنوز برای اندروید حالت تاریکی ارائه نکرده است ، اما هم اکنون برای آزمایش در دسترس است .. این موضوع به طور پیش فرض با دستگاه شما مطابقت دارد ، اما می تواند به صورت دستی روشن یا تیره تنظیم شود .

برای دسترسی به گزینه ها ، منو را باز کنید ، روی “Theme” ضربه بزنید و از بین سه گزینه ، گزینه خود را انتخاب کنید. همچنین می توانید به http://addons.mozilla.org مراجعه کرده و یک تم دلخواه را دانلود کنید.

افزونه هایی نیز وجود دارد که حالت تاریک را در وب سایت هایی که در حال حاضر از آن پشتیبانی نمی کنند ، فعال می کند ( Dark Reader یکی از محبوب ترین افزونه ه است ).

همچنین بخوانید  چگونه در آیفون 11 پرو عکس های بهتری بگیریم ؟

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *