تبلیغات

تبلیغات

چگونه و چرا باید کنترل صدا (Voice Control) را در iOS 13 فعال کنیم ؟

iOS-13-Voice-Control-on

این قابلیت ممکن است  مانند سیری به نظر برسد ، اما این ویژگی جدید در واقع بسیار متفاوت است . کنترل صوتی بیشتر به عنوان جایگزینی برای لمس کردن صفحه نمایش آیفون است ، بنابراین هر کاری که معمولاً مجبور هستید برای انجام کار با دستگاه ارتباط برقرار کنید ، اکنون فقط با صحبت کردن می توانید این کار را انجام دهید .

 

دستوراتی ساده مانند “go home” یا “go back” . اما همچنین می توانید آیفون خود را راهنمایی کنید تا برنامه های خاصی را باز کند ، کلمات را در یک زمینه متن وارد کرده و آنها را بعد از واقعیت ویرایش ، بزرگنمایی ، کشیدن و رها کردن و حتی 3D Touch ، همه از صدای شما استفاده کند. و اگر در شرایطی قرار دارید که باید روی صفحه نمایش خود ضربه بزنید که به طور واضح برچسب زده نشده ، می توانید به iOS دستور دهید که صفحه نمایش گوشی را شماره گذاری کند ، به شما امکان می دهد یک عدد خاص را برای آن بگویید .

 

آموزش فعال کردن Voice Control در iOS 13

 

این ویژگی همانطور که در بررسی iOS 13 فهمیدیم کاملاً مناسب نیست و کمی تسلط برای کار کردن با دستورات آن وجود دارد. اما شما نمی توانید یک ویژگی را که فعال نکرده اید ، کار کنید . در اینجا نحوه استفاده از Voice Control آورده شده است :

 

ابتدا به تنظیمات دستگاه بروید سپس بخش  Accessibility را انتخاب کنید به Voice Control بروید

 

آموزش فعال کردن Voice Control در iOS 13

 

گزینه “کنترل صدا” یا “Voice Control” را فعال کنید. اکنون که Voice Control فعال است ، می بینید که یک نماد میکروفون آبی در کنار ساعت در گوشه سمت چپ بالای صفحه نمایش داده می شود. ظاهر این نماد به این معناست که Voice Control روشن است و همیشه به دستورات گوش می دهد.

 

آموزش فعال کردن وویس کنترل در iOS 13

 

در این مرحله ، می توانید از Voice Control استفاده کنید ، اما احتمالاً نمی دانید چه دستوراتی برای شما موجود است. برای مرور کلی در مورد آنچه می توانید بگویید و انجام دهید ، روی گزینه Customize Commands کلیک کنید. دستورات زیادی وجود دارد ، و هر یک به دسته بندی تقسیم می شوند . با ضربه زدن تمام عبارات پیشفرض مختلفی را که باعث می شود یک عمل خاص انجام دهند ، به شما نشان می دهد .

 

 Voice Control در iOS 13

 

همچنین می توانید با استفاده از گزینه Create New Commands در صفحه Customize Commands ، دستوراتی را اضافه کنید. برای ایجاد یک فرمان صوتی ، کنترل صدا را تشخیص می دهد ، باید قبل از نوشتن دستور خود ، ماهیت عمل و برنامه مورد نظر خود را مشخص کنید .

همچنین بخوانید  آموزش جلوگیری از قفل شدن صفحه ی گوشی و وارد کردن رمز هنگام راه رفتن

 

 

اگر فقط می خواهید زمانی که به گوشی نگاه می کنید کنترل صوتی به شما گوش دهد ، گزینه Attention Aware را فعال کنید . هنگامی که دستگاه شما متوجه می شود که نگاه نمی کنید (با استفاده از دوربین جلوی TrueDepth) ، کنترل صدا به طور خودکار غیر فعال شد . برای استفاده از کنترل صوتی بدون نگاه کردن به آیفون ، باید دستور بعدی خود را با گفتن “بیدار شوید” تنظیم کنید .

 

آموزش فعال کردن Voice Control در iOS 13

 

کنترل صوتی بسیار شگفت انگیز است ، بنابراین به احتمال زیاد مجبور خواهید بود برای مدتی از آن استفاده کنید تا درک کنید چگونه می توانید بیشترین استفاده را از آن داشته باشید ، دو دستور به ویژه وجود دارد که باید از آنها حتما استفاده کنید: “Show Grid” و “Show Numbers” تلاش برای ایجاد صدای کنترل.

 

همچنین به این نکته توجه داشته باشید که داشتن کنترل صوتی به این معنی است که آیفون شما همیشه گوش می کند. و از آنجا که این ویژگی به صدای شما شخصی سازی نشده است (برخلاف ویژگی Hey Siri در iOS) ، آیفون شما بطور خودکار به عباراتی که تشخیص می دهد پاسخ خواهد داد ، جدا از اینکه چه کسی آنها را بگوید. برای این منظور ، کنترل صوتی احتمالاً ویژگی خاصی نیست که می خواهید خیلی اوقات از آن استفاده کنید ، گرچه برای بعضی از موارد بسیار مفید است ، مثلاً هنگام پخت و پز که به دستان خود نیاز دارید.

 

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *