تبلیغات

تبلیغات

بررسی و نقد فیلم Crawl 2019 + تریلر فیلم خزنده

Crawl-2019

بررسی و نقد فیلم Crawl

 

فیلم Crawl داستان سر راستی دارد. فیلم از جایی شروع می شود که هیلی در حال تمرین شنا است. در اینجا با مهارت نقش اصلی آشنا می شویم و ارتباط مهارتش با داستان فیلم.

 

الکساندرا آجا Crawl را خیلی سریع به جلو میبرد و داستان و روایت خود را بدون هیچ مکث و سکانس اضافی ای و در طول فیلم و با دیالوگ به مخاطب خود  میفهماند.
هر کسی که قبل از دیدن فیلم خلاصه آن را خوانده باشد میتواند پیش بینی کند که با چه چیزهایی روبرو خواهد شد، و این یک روند کاملا طبیعی برای این نوع فیلم های بقا در این ژانر است. اما در عین حال Crawl ساخته اکساندرا آجا باز هم میتواند مخاطب خود را غافلگیر کند .

 

 

معمولا این نوع فیلم ها که بازیگر اصلی داستان طی اتفاقاتی در یک مکانی گیر می افتد، به جایی ختم می شود که کسی به کمکش می آید. چند سالی است که فیلم های نجات بقا به این سمت پیش رفته که خود بازیگر خودش را از آن مخمصه نجات می دهد. و داستان متفاوت Crawl همینجاست که چیزی بین این دو داستان است. یعنی کمک می رسد، حتی تا مرز نجاتشان، اما از بین می روند. سکانس دزدی از فروشگاه در آن طوفان به آن عظیمی و خورده شدن دزد ها توسط تمساح ها به نظر من درخشان ترین سکانس فیلم بود .

 

قصه ای در طول داستان به آن برمیخوریم – رابطه پیچیده پدر و دختری – خوب گره داستانی ایجاد میکند و تنها با دیالوگ گره، کم کم برای مخاطب باز می شود، همچنین برای خود شخصیت های فیلم. داستان پدری که از همسرش جدا شده و خودش را گم میکند و به تنهایی پناه می برد و دخترش تا الان فکر میکرده است که این جدایی تقصیر اوست، در صورتی که به این شکل نبوده.

 

بررسی و نقد فیلم Crawl

 

از محتوای فیلم که بگذریم به فرم میرسیم. جلوه های ویژه Crawl یکی از نقاط قوت فیلم بوده، همچنین بازی خوب و قابل قبول Kaya و Barry.
شاید یکی نقاط ضعف فیلم های به این سبک و داستان، قابل پیش بینی بودن آن باشد. اما میتوان با جلوه های بصری و بازیگری خوب و یک فیلمنامه چفت و بست دار، فیلم را برای مخاطب جذاب کرد.

 

یکی از اهداف مهم سینما هم همین است، سرگرمی. و شما به راحتی میتوانید با فیلم Crawl یک ساعت و نیم سرگرم باشید و لذت ببرید.
و اما در آخر، سکانس پایانی و فوق العاده فیلم، که از نگاه پدر به تصویر میکشید. تصویر دخترش را که برای هلی کوپتر نجات دست تکان می دهد. تصویر به زیبایی هرچه تمام تر، افتخار کردن پدر به دخترش را به نمایش میگذارد، و بدون هیچ سکانس اضافی دیگری بعد از این فیلم به پایان می رسد.

همچنین بخوانید  جیمز گان توضیح می دهد که چرا Suicide Squad نیازی به جوکر جرد لتو ندارد.

 

اگر مثل من میخواهید ساعتی را در کنار دوستان و خانواده خود سرگرم باشید دیدن این فیلم را به شما پیشنهاد میکنم. بدون شک از دیدنش پشیمان نخواهید شد.
نمره من به فیلم: 6.5 از 10

 

کارگردان فیلم Crawl

 

الکساندرا آجا کارگردان تازه کار فرانسوی سینما، متولد سال 1978 که نخستین فیلمش را با عنوان The 9th Life of Louis Drax در سال 2016 با بازی Aaron Paul بازیگر شناخته شده سینما که در سریال Breaking Bad نقش آفرینی کرده ساخت. او امسال با فیلم Crawl دوباره به عرصه بازگشت و پیشرفت قابل توجهی نسبت به فیلم قبلی او مشهود است.

 

بررسی و نقد فیلم Crawl

 

فیلم Crawl در ژانر اکشن – ترسناک – ماجراجویی داستان یک زن جوان شناگر را به تصویر میکشد که سعی میکند در طول یه طوفان رده 5 جان پدر خودش را نجات دهد. در ادامه او داخل خانه قبلی شان میشود و همانطور که خانه در حال غرق شدن است باید با تمساح های بزرگی هم مبارزه کند.

 

Kaya Scodelario بازیگر اصلی فیلم در نقش هیلی و Barry Pepper در نقش پدر هیلی ایفای نقش میکنند.
از آثار قبلی Kaya Scodelario میتوان به مجموعه دونده هزارتو و مجموعه دزدان دریایی کارائیب اشاره کرد.

 

  • اگر مثل من میخواهید ساعتی را در کنار دوستان و خانواده خود سرگرم باشید دیدن این فیلم را به شما پیشنهاد میکنم. بدون شک از دیدنش پشیمان نخواهید شد.
    نمره من به فیلم: 6.5 از 10

 


بیشتر بدانید :

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *