تبلیغات

تبلیغات

10 دلیل دیر شارژ شدن گوشی‌ های اندرویدی‌ و ios به همراه راه حل آن ها

charging-slowly

می توانید زمانی را به خاطر بیاورید که گوشی شما به سرعت شارژ می شد و لازم نبود تمام شب برای شارژ کردن تلفن منتظر بمانید. اما امروزه ، برای اینکه تلفن شما شارژ شود مدت طولانی طول میکشد و در طول روز مرتبا باید تلفن خود را شارژ کنید.ما قصد داریم 10 دلیلی که باعث می شود تلفن اندرویدی شما دیر شارژ شود را به شما توضیح دهیم.

 

در ادامه با تک تیپ همراه باشید .

 

حل مشکل دیر شارژ شدن باتری در اندروید و ios

 

از آنجا که این مطلب را می خوانید ، احتمالا مشکل دیر شارژ شدن گوشی شما با برخی تغییرات در اندروید و iOS این مشکل حل شود  . خوب ، یک دستگاهی که دیر شارژ میشود می تواند سه دلیل کلی داشته باشد : خود دشتگاه ،شارژر یا کابل و  شما . در ادامه این سه دلیل را کامل توضیح خواهیم داد .

 

1) هنگام شارژ با گوشی کار نکنید

 

شما چقدر معتاد به فیس بوک هستید؟ آیا شما Candy Crush Saga دارید؟ آیا به طور عادی هنگام شارژ شدن با تلفن خود بازی می کنید ؟

 

تعداد زیادی از کاربران تلفن های هوشمند آگاه نیستند که بزرگترین تخلیه باتری تلفن آنها صفحه نمایش است. بهتر است که برنامه ها اضافی خود در در گوشی ببندید تا گوشی شما به سرعت شارژ شود همینطور هنگامی که گوشی در حال شارژ است با آن کار نکنید.

 


بیشتر بدانید :

چرا گوشی های هوشمند عمر باتری کمی دارند؟ بررسی 5 دلیل


 

2) بستن برنامه هایی که در حال اجرا هستند

 

بستن برنامه هایی که در حال اجرا هستند

 

ممکن است برخی از برنامه های خاموش را در پس زمینه اجرا کنید که به طور مداوم در حال تخلیه انرژی هستند و باعث می شوند تلفن شما کندتر شود.

برنامه های اندرویدی اغلب پس از باز شدن فقط برای لحظه ای ، در پس زمینه خود را بوت یا اجرا می کنند. اجرا شدن یک یا دو برنامه در پس زمینه می تواند عملکرد تلفن شما را به یک عملکرد نامطبوع تبدیل کند.

 

ساده ترین راه حل این است که یک مدیر وظیفه خوب داشته باشید و مرتباً آن را بررسی کنید. وقتی برنامه نادرستی را پیدا کردید ، آن را حذف کنید و ببینید که آیا باتری و سرعت شارژ شما طی چند روز آینده بهبود یافته است یا خیر.

 

3) خاموش کردن اتصالات رادیویی برای مشکل شارژ نشدن گوشی

 

بعضی از افراد زمانی که با تلفن هوشمند خود کارشان تمام می شد، اتصالات رادیویی مانند بلوتوث ، وای فای ، اینترنت سیم کارت را غیرفعال نمی کنند ، در صورتی که این کار کاملا اشتباه هست .

همچنین بخوانید  چگونه تایید دو مرحله ای جیمیل را فعال کنیم ؟ فعال سازی دو مرحله ای جیمیل

 

زمانی که اتصالات رادیویی مانند بلوتوث ، وای فای ، اینترنت سیم کارت فعال باشند هر ثانیه از انرژی باتری استفاده می کنند تا فعال بمانند ، به همین دلیل می توان یکی از دلایل دیر شارژ شدن تلفن های هوشمند می باشد .

 

توجه دقت داشته باشید که زمانی که دستگاه شما در حال شارژ شدن می باشد موبایل دیتا یا اینترنت سیم کارت غیر فعال باشد .

 

دلایل دیر شارژ شدن گوشی‌ های اندرویدی‌ به خاطر شارژر

 

باید اعتراف کنیم وقتی تلفن اندروید شما باید به یک پریز برق متصل شود آزاردهنده است که دیر شارژ شود . اگر این اتفاق اغلب برای شما رخ می دهد ، احتمالاً بارها از خودتان پرسیده اید “چرا دیر شارژ می شود ؟ ” اگر این مسئله برای دستگاه شما جدید است ، ممکن است این مسئله مهمی باشد که باید برطرف کنید.

 


پیشنهادی :

تم مشکی (Dark Mode) چطور باعث افزایش عمر باتری در گوشی های OLED می شود؟


 

4) شما یک کابل خراب دارید

 

شما یک کابل خراب دارید

 

اگر تلفن شما به آرامی شارژ می شود ، کابل شارژر را بررسی کنید. بسیاری از مردم از همان کابل شارژر که سالها با دستگاه خود همراه بوده استفاده می کنند ، غافل از اینکه کابل های شارژر را باید بعد از مدتی مشخص تعویض کنید.

 

کابل های شارژر خم می شوند ، پاره می شوند و در مواقع احتراق و انجماد در اتومبیل ها باقی می مانند و به صورت روزانه به دستگاه ها وصل می شوند. نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که کابل های USB طوری طراحی شده اند که از پورت دستگاه شما استحکام کمتری داشته باشند. وقتی کابل شارژر خراب می شود شما ترجیح می دهید آن را تعویض کنید زیرا تعویض کابل بسیار ساده تر و ارزان تر است. به همین دلیل است که تولید کنندگان به طور عمدی کابل های شارژر را این چنین ساخته اند.

 

یک کابل USB جدید بخرید تا مشکل شما رفع شود. ( 90 درصد از مشکلات شارژ به خاطر کابل USB است.)

 

 

5) کابل شارژر شما دارای خوردگی می باشد

 

شما در این مرحله به کمک یک فرد حرفه ای نیاز دارید. با پیشروی ، شما می توانید گارانتی تلفن خود را بی اعتبار کنید و آسیب جدی به دستگاه وارد کنید. با این حال ، اگر با روند جداسازی و نصب مجدد دستگاه های تلفن همراه آشنا هستید ، باید بدانید که با استفاده از سرکه سفید و مالیدن الکل بسیاری از مشکلات خوردگی قابل حل است.

 

دستگاه خود را جدا کنید تا ناحیه خوردگی را در معرض دید خود قرار دهید. پیچیدگی های این فرآیند از دامنه این مقاله فراتر می رود و از دستگاهی به دستگاه دیگر متفاوت خواهد بود. بهتر است که این کار را به یک فرد حرفه ای بسپارید زیرا کوپکترین خطاایی باعث میشود مشکل بزرگتری به وجود آید.

همچنین بخوانید  چگونه نام کاربری توییچ (Twitch) را عوض کنیم؟

 

6) آداپتور (منبع قدرت) ضعیفی دارید

 

 آداپتور (منبع قدرت) ضعیفی دارید

 

اگر برای شارژ تلفن خود از رایانه شخصی خود استفاده می کنید ، گوشی شما خیلی آهسته شارژ می شود. هرگونه صدمه به کابل USB یا پورت های شما می تواند جریان ناچیز انرژی را حتی پایین بیاورد.

 

به همین ترتیب ، اگر از شارژ بی سیم (یا حتی شارژ بی سیم معکوس ) استفاده می کنید ، در مقایسه با یک پریز برق یک شارژ کند خواهید داشت.

بسیاری از دارندگان دستگاه از روش های ناکارآمد استفاده می کنند ، زیرا آنها فقط فکر می کنند “charging is charging” کافی است ، اما در حال حاضر سریعترین راه برای شارژ کامل باتری شما استفاده از یک شارژر دیواری اختصاصی است و به صورت فیزیکی دستگاه خود را به آن وصل کنید. اگر این کار را انجام می دهید و هنوز شارژ به آرامی انجام می شود ، مشکل از سیم کشی خانه شما می باشد.

 

7) شما یک آداپتور خراب دارید

 

شما یک آداپتور خراب دارید

 

این ساده ترین دلیل است که ممکن است باعث کندی سرعت شارژ دستگاه شما شود. یک آداپتور دیگر امتحان کنید  اگر هنوز کار نکند ، این احتمال وجود دارد که آداپتور مورد استفاده شما مشکل داشته باشد .

 

بله ، آن وسیله کوچک مسخره که به دیوار وصل می شود. ممکن است آداپتور شما باعث این مشکل باشد بنابراین یک آداپتور جدید خریداری کنید تا مشکل شما رفع شود.

 

مشکل شارژ نشدن موبایل

 

تلفن هوشمند شما می تواند کار زیادی انجام دهد ، اما در صورت خالی بودن باتری. متأسفانه ، کارهای زیادی نمی توانید انجام دهید .

 


بیشتر بدانید :

افزایش ماندگاری شارژ باتری گوشی‌هوشمند یا تبلت اندرویدی


 

ساده ترین دلیل ممکن که تلفن همراه شما کندتر از گذشته شارژ می شود، کابل شارژر یا آداپتور مشکل داشته باشد. نکاتی که در این مقاله وجود دارد را انجام دهید و در صورتی که مشکل حل نشد دستگاه خود را به نزدیکترین مرکز خدمات مجاز مراجعه کنید تا یک متخصص آن را بررسی کند.

 

8) تلفن شما قدیمی است

 

ممکن است زمان به روزرسانی دستگاه شما رسیده باشد. تلفن های هوشمند مدرن دارای پردازنده هایی هستند که از شارژ سریعتر پشتیبانی می کنند و برخی از دستگاه ها قابلیت شارژ توربو را دارند. اگر تلفن شما در مقایسه با افرادی که دستگاه های جدیدتری دارند ، کندتر شارژ می شود ، این ممکن است مشکل شما باشد.

بهتر است که یک گوشی جدید بخرید.

 

9) باتری شما خراب است

 

همچنین بخوانید  آموزش مشاهده و دانلود استوری های اینستاگرام بدون متوجه شدن شخص مقابل

باتری شما خراب است

 

موارد بسیاری وجود دارد که تولید کنندگان فراخوانی برای برخی از باتری ها می دهند. به صورت آنلاین جستجو کنید تا ببینید که آیا مدل تلفن شما با باتری بدی وارد بازار شده است یا خیر ، می توانید جایگزینی را از ارائه دهنده خود بدست آورید یا خیر.

 

متأسفانه ، اکثر تلفن های هوشمند مدرن دیگر باتری های قابل تعویض ندارند. این بدان معناست که اگر باتری شما مشکل داشته باشد یا باید گوشی را باز کنید یا باید آن را به فروشگاه یا OEM ارسال کنید تا باتری جایگزین شود.

 

10) پورت USB دستگاه شما آسیب دیده است

 

 پورت USB دستگاه شما آسیب دیده است

 

اگر تمام مراحل بالا را انجام دادید ولی مشکل شما حل نشد، ممکن است یک پین را در درگاه USB تلفن خود شکسته یا خم کرده باشید. در این مرحله ، شما باید تلفن خود را برای تعمیر به یک فرد حرفه ای بسپارید. اگر از ارائه دهنده تلفن همراه خود بیمه دریافت کردید ، ممکن است بتوانید این موضوع را به صورت ارزان یا رایگان تعمیر کنید.

 

11) تمیز کردن پورت USB گوشی

 

تمیز کردن پورت USB گوشی

 

تلفن شما در تمام طول روز در جیب یا کیف شما در کنار همه نوع پارچه ، گرد و غبار و ذرات است. اگر شارژر خود را به درگاه USB گوشی وصل کردید ولی مانع اتصال گوشی به شارژ شد مشکل شما همین است.

 

با استفاده از یک چراغ روشن داخل پورت USB تلفن خود بگردید تا هر چیزی را که نباید در آنجا باشد، پیدا کنید. اگر چیزی را می بینید که ظاهراً متعلق به آن نیست ،به آرامی آن را از پورت USB گوشی خارج کنید. بسیار مراقب باشید که به هیچکدام از اجزا آسیب نرسانید.

توصیه می کنم در صورت یافتن چیزی از خلال دندان پلاستیکی (نه چوبی) استفاده کنید. از طرف دیگر می توانید از یک مسواک خشک و کاملاً جدید برای این کار استفاده کنید.

 

چگونه با خیال راحت تلفن های هوشمند خود را تمیز کنیم

 

هنگامی که خوردگی را با سرکه پوشاندید ، پنج تا هشت دقیقه صبر کنید ، سپس از نوک یک حوله کاغذی برای پاک کردن سرکه استفاده کنید. این روند را تا زمانی که هیچ نشانی از خوردگی وجود نداشته باشد تکرار کنید. وقتی که کار به پایان رسید منطقه را با مالش یک پنبه خیس ، خیس کنید و بگذارید دستگاه به مدت نیم ساعت در هوا آزاد خشک شود. دوباره تلفنتان را مجدداً جمع کنید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *