تبلیغات

تبلیغات

6 مسیری که ربات ها در آن در حال پیشرفت اند و شما بی‌خبرید!

Six-ways-robots-are-used-today

به نظر شما طی چند روز و یا هفته پیش زندگی شما توسط روبات ها ادامه یافته و تاثیر گذار بوده است؟ شاید با خود بگویید با داشتن یک ربات جاروبرقی تغییری در زندگی شما ایجاد نمی کند و تاثیری نخواهد داشت. اما این کاملا اشتباه است! در این مقاله قصد داریم به فعالیت ها و مسیرهایی از ربات ها صحبت کنیم که روزانه در حال فعالیت کردن در زندگی ما هستند ، بطوری که برخی از ما از فعالیت این روبات ها باخبر نیستیم. با تک تیپ همراه باشید.

 

اما معنی ربات چیست و چه می کند؟

 

قبل از اینکه بخواهیم که فعالیت های ربات ها بپردازیم ، باید بدانیم که در اصل روبات ها چه هستند و نقشان چیست؟ بطور کلی تا به امروز هیچ تعریف رسمی ای برای اینکه ربات از چه چیزی تشکیل شده است گفته نشده است. اما اگر بخواهیم به تعریف افرادی که با روباتیک سروکار داریم بپردازیم ، ربات به معنای ماشینی است که بتواند راه برود ، قطعات متحرک داشته باشد و در نهایت بتواند تصمیماتی برای انجام وظیفه مشخص شده بگیرد.

 

بدین منظور ، زمانی که جارو برقی را زمانی که در خانه نیستید رها کرده و آن را روشن می کنید تا خانه را تمیز می کند ، این یعنی روبات! با توجه به برنامه نویسی که دارد در زمان فعال شدنش اقدام به بررسی محیط کرده و با پیدا کردن زباله ها با سنسوری که دارد محیط خانه را تمیز می کند.

 

اما چیزی که باید بدانید این است که ماشین لباس شویی که ربات نیست! بلکه کاملا با یک روبات متفاوت است. چرا که تنها با زدن دکمه ای از قبل مشخص شده فرمان انجام عملیات شست و شو و مشخص شده را به ماشین می دهید. با قرار دادن لباس های کثیف در محوطه مشخص شده می توانید اقدام به شستن لباس ها کنید.

 

پس به ماشینی که بتواند راه برود ، عملی انجام دهد و یا تصمیمی بگیرد ربات گفته می شود.

 

ربات مرتب سازی غذا و خوراکی ها

 

اگر از دسته افرادی هستید که برنج زیادی می خورید ، شانس اینکه دانه های برنج توسط روبات ها جدا شده است بسیار زیاد است. ماشین های تفکیک دانه های برنج یکی از بهترین ایده هایی است که مردم به وجود آن ها پی نمی برند. هر دانه برنج زمانی که رشد می کند یکسری عملیات را با استفاده از روبات ها که روی برنج ها انجام می شود طی می کند. طی این فرآیند از دوربین هایی با سرعت بالا و همچنین نور و در نهایت کامپیوترهایی استفاده می شود. هر تصویری که از دانه برنج با استفاده از دوربین گرفته می شود ، توسط کامپیوتر بررسی و آنالیز می شود.

همچنین بخوانید  سامسونگ Galaxy Book S در مقابل مایکروسافت Surface Pro 6

 

هر دانه برنج با توجه به مشخصه و ویژگی هایی که دارد ممکن است در یک دسته بندی متفاوت قرار بگیرد. همین فرآیند در هر ثانیه چندین هزاربار انجام می شود تا در نهایت بسته بندی برنج ها تهیه می شوند.

 

در واقع برنج ها تنها غذا و خوراکی ای نیستند که توسط ربات ها تفکیک می شوند ، با توجه به پیشرفت تکنولوژی کارخانه هایی که از سیستم جداسازی خوراکی ها توسط روبات ها بهره می برند روز به روز افزایش می یابد.

 

ربات های آموزشی در پزشکی

 

آیا یک متخصص بهداشت و درمان را دیدید؟ اگر دیده باشید ، باید متوجه این شده باشید که از ربات استفاده شده یا نیروی انسان بکار رفته است. معمولا بیشتر مواقع انسان ها در این مورد سروکار دارند.

 

اما آیا می دانستید که بسیاری از پرستار ها ، امدادگر ها و حتی دکتر ها در حال تعلیم ربات ها برای امور بهداشتی هستند. ربات های مربوط به بخش پزشکی می توانند پیش از هر چیزی شرایط را بررسی و شبیه سازی کنند تا کار کارکنان مربوط به رشته پزشکی پیش از هر چیزی آسان تر شود. بگونه ای ربات ها طراحی شده اند که بتوانند قبل از نزدیک شدن دکتر به فرد بیمار ، با شبیه سازی شرایط و وضعیت بیمار ، موارد مربوطه را شناسایی کرده و اطلاعات بدست آمده را در اختیار پزشک قرار دهند.

 

پیشرفت ربات ها در صنعت ها و کره زمین

 

کارایی این ربات ها دقیقا مانند شبیه ساز های پرواز است که خلبان پیش از پرواز واقعی اش می تواند از فضای شبیه سازی شده استفاده کند تا بتواند آمادگی لازم را داشته باشد. برخی از این ربات ها دقیقا مانند انسان ها طراحی شده و برخی تنها مانند یک ابزار می باشند.

 

ربات های هوشمند آموزشی برای پلیس ها

 

آیا تابحال در یک سرقت مسلحانه از شما به عنوان گروگان استفاده کرده اند؟ امیدوارم که اینطور نباشد ، اما اگر تابحال چنین اتفاقی برای شما افتاده است ، زمانی که  پلیس های ویژه و گارد های متفاوت به صحنه دزدی می آیند ، اگر دقت داشته باشید ، تک تیر انداز ها بصورت کاملا دقیق با نور قرمز رنگ لیز تفنگ خود آماده برای تیر اندازی به دزد ها هستند. این نوع از پلیس ها معمولا با ربات ها تمرین هایی داشته اند تا بتوانند به بهترین نحو ممکن ماموریت خود را انجام داده و به پایان برسانند.

 

پیشرفت ربات ها در صنعت ها و کره زمین

 

شرکتی با نام Marathon Targets مستقر در سیدنی ، ربات های موبایلی عرضه می کند که توانایی کار در بخش های نظامی و پلیس ها نیز دارد. برخی از این ربات های آموزشی برای پلیس ها پوشش زرهی دارند ، که برای استفاده و شبیه سازی به عنوان فرد واقعی بکار می رود. دقیقا زمانی که پلیس ها بخواهند تمرینی برای شلیک کردن انجام دهند می توانند از این نوع ربات های شبیه سازی شده استفاده کنند.

همچنین بخوانید  هشدار به ماینرهای غیرقانونی / شما در حال ردیابی هستید!

 

ربات های سم زدایی

 

آیا تابحال دارو خریداری کرده اید؟ ممکن است دارویی که تهیه کرده باشید برای رفع بیماری هایی مانند مالاریا باشد. تنها روش بهبود این بیماری استفاده زهر عقرب است. به همین دلیل ممکن است کار خطرناکی باشد تا انسان ها بخواهند به تنهایی انجام دهند. بدین منظور با استفاده از ربات ها باعث شده است تا فرآیند مربوط به تهیه پادزهر آسان تر شود.

 

ربات هایی که با لوله های فاضلابی سروکار دارند

 

بدون شک همه ما از سرویس های بهداشتی استفاده میکنم. تا زمانی که به مشکلی بر نخوریم خیالمان راحت است اما روزی که توالتمان با مشکل روبرو شود آنجاست که دنبال راه و چاره هستیم. Fatbergs ها یا توده های محکمی که این روز ها دلیلی بر خراب شدن چاله های فاضلاب شده اند.

 

وجود ربات های کمکی برای بررسی وضعیت چاه و فاضلاب و یا ترمیم لوله های مشکل دار باعث شده است تا در این صنعت پیشرفت بزرگی داشته باشند. علاوه بر این باعث می شود تا کارمندان بتوانند کارشان را به راحتی و آسان تر از قبل توسط ربات ها انجام دهند.

 

ربات های مربوط به خرید کردن

 

پیشرفت ربات ها در صنعت ها و کره زمین

 

همه ی ما بدون شک یکبار هم که شده است خرید آنلاین کرده و تجربه ای در این حیطه داشته ایم. آیا می دانید زمانی که خریدی را تکمیل می کنید ، محصول شما توسط ربات ها از انبار تهیه شده و به بخش بسته بندی برای ارسال فرستاده می شوند. تمامی این فرآیند ها را ربات ها بصورت برنامه ریزی شده انجام می دهند. این موضوع باعث شده است تا سرعت کار در فروشگاه های آنلاین افزایش یافته و توسعه ای را به همراه خود داشته باشد.

 

همانطور که اشاره شد برخی از فروشگاه های آنلاین مانند آمازون از ربات ها برای تهیه و ارسال محصول خریداری شده استفاده می کنند. در این بین ممکن است صادر کننده هایی وجود داشته باشند که از کشتی ها برای جابجایی کلی محصولات استفاده می کنند.

 

پیشرفت ربات ها در صنعت ها و کره زمین

 

بسیاری از انبار های مربوط به محصولات هم از ربات های موبایلی استفاده می کنند. یکی از مشهور ترین آن ها فروشگاه Amazon است که از این تکنولوژی بهره می برد. بزرگترین فروشگاه آنلاین در جهان یعنی آمازون از زمانی که از ربات های موبایل برای بسته بندی محصولات خود استفاده می کرد ، به این نتیجه رسید که موفقیتش را توانسته با استفاده از این ربات ها چند برابر کند ، بدین منظور تصمیم گرفت تا در سال 2012 به مقدار 775$ میلیون دلار برای این ربات ها هزینه کند.

همچنین بخوانید  انویدیا CUDA Cores چیست ؟ و چه نقشی در پردازش بازی دارد

 

انقلاب ربات ها فرا رسیده است

 

این لیست تنها 6 مورد از ربات های ساده ای است که در هفته های گذشته ممکن است با آن روبرو شده باشید. بدون شک هزاران راه و روش دیگر وجود دارد که ربات ها در آن دست دارند. این لیست تنها بخش کوچکی از آن ها است. روز به روز با توجه به پیشرفت تکنولوژی ربات ها در حال توسعه یافتن هستند ، طوری که می توانند جای ما انسان ها را بگیرند و یا حتی آنقدر ترسناک باشد که برخلاف انسان ها جنگ کنند!

 

منبع :
THECONVERTATION

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *