تبلیغات

تبلیغات

13 روش سریع و آسان برای حل مشکل داغ شدن گوشی اندرویدی

Thirteen-Ways-to-stop-overheating-android-phones

مشکل داغ شدن گوشی می تواند دلایل مختلفی داشته باشد ، ممکن است به خودی خود گوشی داغ شود ، برنامه ای در گوشی اندرویدی خود دارید که پردازش های پس زمینه (Background) انجام می دهد و از آن بی خبرید و یا ویدیو های زیادی را بصورت آنلاین مشاهده می کنید؟ شاید هم به دلیل گرم بودن هوا ممکن است گوشی شما داغ شود. اینکه بخواهیم بصورت دقیق مشکل داغ شدن گوشی را بررسی کنیم کمی سخت است و باید با دنبال کردن این مقاله و انجام مراحل مختلف و آزمون و خطا ها بتوانید مشکل مورد نظر پیدا کرده و اقدام به برطرف کردن آن کنید.

 

با گرم شدن گوشی احتمال کند شدن و کاهش عملکرد آن خواهید بود ، همچنین ممکن است گوشی وقتی گرم یا دان می شود بصورت اتوماتیک خاموش شده و تا سرد شدن روشن نشود! به هرحال شما باید این موارد را برطرف کنید که در زیر به شما گفته می شود.

 

با تک تیپ همراه باشید تا با بررسی موارد مختلف بتوانید به راحتی مشکل داغ شدن گوشی را پیدا کرده و آن را برطرف کنید.

 


حتما بخوانید : 20 ویژگی Gboard کیبورد مجازی گوگل برای گوشی های اندروید


 

مورادی که می تواند دلیلی برای داغ شدن گوشی اندرویدی باشد

 

معمولا داغ شدن گوشی می تواند دلایل مشترکی در بین دستگاه ها داشته باشد.  این موارد شامل استفاده ی بیش از حد ، اتصال به یک دستگاه بلوتوثی در مدت طولانی ، مدت اتصال به اسپیکر های بلوتوثی.

 

اگر شما خوش شانس باشید شما می توانید تنها با بستن برنامه ها یا ریستارت کردن گوشی مشکل داغ شدن را به راحتی برطرف کنید. ما لیست زیر را برای شما تهیه کرده ایم که نشان چه دلایلی می تواند به گوشی آسیب رسانده و آن را داغ کند :

 

 

  • روشن بودن وای فای و اتصال به مدت طولانی

 

  • بازی کردن با گوشی برای ساعت ها

 

حالا با دانستن موارد مشخص به موارد زیر که تخصصی تر هستند پراخته تا مشکل داغ شدن گوشی را پیدا کنید.

 

آیا گوشی شما واقعا دمای بسیار بالایی (داغ) دارد؟

 

قبل از اینکه شروع کنیم ، باید بدانید که بصورت نرمال گوشی شما نباید داغ شود درصورتی که چنین مشکلی دارید باید آن را با موارد زیر بررسی کنید.

 

با این حال ، باید ابتدا معنای گرم بودن را متوجه شوید ، برای مثال زمانی که ما یک بازی را به مدت 15 دقیقه اجرا کرده ایم و گوشی از حالت دمای عادی خارج می شود و گرم می شود باید بگوییم که این امر طبیعی است و نباید نگران باشید. اما اگر گوشی شما یک پیغام مربوط به داغ شدن گوشی نمایش دهد باید در زمان لمس کردن صفحه نمایش متوجه داغ بودن آن شوید.

همچنین بخوانید  آموزش کامل و تصویری دسترسی به دامنه‌ های بلاکچین در مرورگر های ویندوز

 

داغ شدن گوشی آیفون

 

فیلمبرداری با کیفیت و رزولوشن بالا

 

استفاده از رزولوشن و کیفیت بالا برای فیلمبرداری می تواند یکی دیگر از دلایل داغ کردن گوشی و سریع تر خالی شدن باتری گوشی شود. این مورد همیشه در گوشی ها اعمال نمی شود و ممکن است به برخی از موارد زیر بستگی داشته باشد :

 


حتما بخوانید : نکاتی که برای افزایش عمر باتری گوشی های اندروید باید رعایت شود


 

  • رزولوشن و فریم ریت انتخاب شده
  • روشنایی صفحه نمایش
  • دمای محیط

 

داغ شدن گوشی آیفون

 

برای مثال ، در یک گوشی تست شده از دوربین جلو برای فیلم برداری استفاده شد و کمی بعد گوشی دمای آن بالا رفته و داغ می شود. بعد از آن گوشی یک پیغام خطا نمایش داد که دلیل مشخصی داشت.

 

کاور گوشی که استفاده می شد از یک چرم جعلی و فیک بود که این موضوع باعث می شود به دلیل وجود اصطکاک گوشی داغ شود.

 

درحالیکه تنظیمات فیلم برداری روی بالاترین رزولوشن قرار داشت و فیلم ضبط شده 20 دقیقه طول کشید ، جالب بود که طی این مدت به دلیل افزایش دما و داغ شدن گوشی باعث شود تا به غیر از دریافت پیغام خطا ، گوشی خاموش شود!

 

با توجه به موارد گفته شده پیشنهاد می شود برای فیلمبرداری طولانی مدت از رزولوشن های پایین استفاده کنید.

 

کاهش عملکرد و داغ شدن گوشی؟ اسکن امنیتی کنید

 

وجود ویروس می تواند یکی دیگر از دلایل داغ شدن بیش از حد گوشی باشد. البته بیشتر ویرویس ها برای این ساخته می شوند که داده ها و اطلاعات ما را بدزدند و از آن ها استفاده کنند و خیلی کم پیش می آید که یک ویروس بخواهند از لحاظ سخت افزاری ، سلامت گوشی را بهم بزند. به شما پیشنهاد می شود برای جلوگیری از نفوط تروجان یا ویروس به گوشی مقالات زیر را مطالعه کنید :

 



 

 

آیا گارد (قاب) گوشی باعث گرم شدن آن می شود؟

 

گارد یا قابی که برای گوشی خریداری می کنیم می تواند یکی از دلایل داغ شدن گوشی باشد! چرا که در خرید قالب گوشی هم باید دقت داشته باشیم و هر نوع و جنسی از قاب را برای گوشی خریداری نکنیم. بیشتر گارد های گوشی از پلاستیک تشکیل شده است ، استفاده از قالب های کیفی پیشنهاد نمی شود چرا که می تواند یک دلیل برای داغ شدن گوشی و افزایش بی دلیل دما شود.

همچنین بخوانید  تاریخ انتشار اندروید 10 برای گوشی های سامسونگ (نوت 10 و اس 10)

 

داغ شدن گوشی با گارد

 

با توجه به دلایل امنیتی ، همانطور که بطور طبیعی گوشی در هنگام استفاده گرم می شود ، نیاز دارد تا به روش هایی دمای خود را کاهش دهد و بیش از حد گرم نشود. به همین دلیل وجود قاب های کیفی باعث می شود تا این گرما از گوشی خارج نشود و گوشی همانطور گرم بماند. این موضوع دقیقا مانند این است که با کت و شلوار یا کاپشن ورزش کرده و بدن ما گرم شده و این گرما داخل لباس بماند!

 

شاید این موضوع کمی حرفه ای نباشد و بیشتر ما با آن آشنا باشیم اما همین امر باعث می شود تا کمک بزرگی به داغ نشدن گوشی کمک کنیم. سعی کنید گارد هایی تهیه کنید که در داخل خود سوراخ هایی که برای خارج کردن هوا و گردش هوا داشته باشند.

 

باتری گوشی و کابل شارژر را بررسی کنید

 

مورد دیگری که می تواند دلیل داغ شدن گوشی باشد باتری و کابل شارژر است چرا که باید آن ها را هم بررسی کنیم.

 


پیشنهادی : آشنایی با انواع کابل USB ، کدام کابل یو اس بی را باید استفاده کنیم؟


 

اگر گوشی شما قدیمی است و تعداد بسیار زیادی تابحال شارژ شده باشد ، حال وقت آن رسیده است که یک دلیل برای داغ شدن گوشی داشته باشید. زمانی که گوشی شارژ می شود نباید گرم و یا داغ شود. اگر زمان شارژ کردن گوشی داغ شود ممکن است کابل شارژر یا پورت خراب شده باشد.

 

در اولین قدم اقدام به تغییر کابل شارژر کنید. اگر این مورد هم کمکی به داغ نشدن گوشی نکرد وقت آن رسیده است که باتری گوشی را تعویض کنید.

 

آیا وای فای دلیلی برای داغ شدن گوشی می تواند باشد؟

 

جواب خیر است! اما گوشی شما ممکن است در زمان استفاده از وای فای داغ شود.

 


بخوانید : 4 دلیل کند شدن سرعت Wi-Fi (وای فای) و برطرف کردن مشکل کند بودن سرعت


 

کاربران اندروید همیشه به اینکه برنامه ها در پس زمینه اجرا می شوند حساس هستند چرا که دلیلی برای استفاده از منابع گوشی و در نهایت خالی شدن باتری می شوند. شما در نسخه های جدید اندروید می توانید به مراجعه به تنظیمات > برنامه ها > غیرفعال کردن فعالیت در پس زمینه می توانید جلوی پردازش های برنامه در پس زمینه را بگیرید.

 

داغ شدن گوشی با Background Data

 

در نسخه های قدیمی اندروید ، برنامه ای به نام Greenify وجود دارد که به راحتی جلوی اجرا شدن برنامه ها در پس زمینه را می گیرد و نمی گذارد از منابع سخت افزاری گوشی برای داغ شدن گوشی استفاده شود.

همچنین بخوانید  چگونه اکانت ویندوز 10 را پاک کنیم؟ نحوه حذف پروفایل و اطلاعات ویندوز 10

 

[app_link title=”دانلود برای اندروید” link=”https://play.google.com/store/apps/details?id=com.oasisfeng.greenify” store=”android”]

 

یکی دیگر از روش ها بستن اجباری یا Force Stop کردن برنامه ها هر از گاهی می باشد. شما می تواند زمانی که از گوشی خود استفاده کرده و برنامه های زیادی را باز کرده اید در آخر با رفتن به تنظیمات > برنامه ها و انتخاب برنامه و زدن دکمه ی Force Stop یا بستن اجباری ، برنامه ی مورد نظر بصورت اجباری ببنید و از حالت اجرا در پس زمینه خارج کنید.

 

اگر یک گوشی قدیمی دارید و احساس می کنید بیشتر مواقع داغ می شود پیشنهاد می شود این روش را جدی گرفته و همیشه آن را انجام دهید.

 

8 راه آسان دیگر برای جلوگیری از داغ شدن گوشی اندرویدی

 

با توجه به مراحل بالا که گفته شد ، شما می توانید با انجام موارد زیر کمک دیگری به سرد شدن و سرد نگه داشتن گوشی خود کنید :

 

  • از گارد های سنگین و چرمی استفاده نکنید.
  • در زمانی که از گوشی استفاده نمی کنید روی حالت هواپیما بگذارید.
  • گوشی را روبروی نور مستقیم آفتاب قرار ندهید.
  • گوشی را هر از گاهی روبروی فن کولر قرار دهید.
  • نور صفحه نمایش را تا می توانید کم کنید.

 

زمانی که موارد بالا را رعایت کردید میتوانید با انجام مراحل پایین از داغ شدن بیش از حد گوشی جلوگیری کنید :

 

  •  استفاده از حالت ذخیره باتری یا Battery Saver
  • شناسایی و پاک کردن فایل های اضافی
  • جلوگیری از استفاده ی بیش از حد وای فای ، بلوتوث و GPS

 

با انجام موارد بالا نه تنها گوشی شما داغ نمی کند بلکه عمر باتری هم افزایش می یابد!

 

منبع :
MAKEUSEOF

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *