تبلیغات

تبلیغات

آموزش جلوگیری از استخراج ارز دیجیتال در مرورگر فایرفاکس ، کروم ، اپرا و …

Block-Web-Based-Crypto-TechTip

امروزه تقریبا می توان گفت همه ی ما یکبار کلمه ی “ارز دیجیتال” را شنیده ایم و اطلاعاتی از آن نیز داریم. ارز دیجیتال که معروف ترین آن می توان به بیت کوین اشاره کرد در حال حاضر سر و صدای زیادی کرده است. با توجه به پیشرفت های بیشتر در ارز دیجیتال شاهد موارد مختلفی نیز شده ایم.

یکی از این موارد استفاده غیرقانونی و بدون اجازه از کاربر برای استخراج ارز دیجیتال توسط مرورگر می باشد بطوریکه فرآیند و عملیات استخراج ارز دیجیتال زمانی که مرورگر ما فعال شود به عنوان واسطه از CPU سیستم ما استفاده می کند. با تک تیپ همراه باشید تا به تمامی موارد مورد نظر جهت جلوگیری از استخراج ارز دیجیتال بپردازیم.


پیشنهادی : سی پی یو Core i3 ,Core i5 , Core i7 اینتل کدام را واقعا نیاز داریم ؟


از کجا بفهمیم سیستم ما دچار استخراج ارز دیجیتال بصورت غیرقانونی شده است؟

اولین قدم برای اینکه بفهمیم آیا سیستم شما دچار این آلودگی شده است یا نه این است که خودمان آن را به راحتی تشخیص و ادامه ی مراحل را برای مسدود سازی این استخراج غیرقانونی انجام دهیم تا منابع سیستم ما از این موضوع خلاص شوند!

روز به روز شاهد افزایش وبسایت هایی هستیم ( از جمله وبسایت های پربازدید ) که از کد های مخرب جاوا اسکریپت برای استخراج بیت کوین یا ارز دیجیتال استفاده می کنند. حالا شما به راحتی می توانید این موضوع را با استفاده از مرورگر خود شناسایی کنید و مجرم را پیدا کنید!

فرآیند عملیات استخراج بیت کوین یا ارز های دیگر که این روز ها معروف شده است با استفاده از وبسایت ها انجام می شود. بطور کلی 2 مورد وجود دارد که وبسایت دارای کد های مخرب استخراج ارز دیجیتال دارد :

  • 1- مدیر وبسایت با اراده و اجازه خود این کد ها را در وبسایت خود قرار داده است.
  • 2- وبسایت مورد نظر هک شده است و توسط هکر ها این کد ها به وبسایت تزریق شده اند.

در نهایت ، زمانی که ما وارد یک وبسایت می شویم ، می توانیم با روش های مختلفی استخراج ارز دیجیتال بصورت غیرقانونی و بدون اجازه ما را شناسایی کنیم. معمولا در اولین قدم زمان ورود به وبسایتی که به این کد ها آلوده شده است .

سیستم ما اجزای سخت افزاری آن که مهم ترین آن CPU است اقدام به افزایش سرعت و بیشتر شدن پردازش هایش می شود. یعنی شما می توانید به راحتی با افزایش صدای سیستم و داغ شدن آن ، این موضوع را تشخیص دهید. چرا که CPU در این مواقع به 100% استفاده تبدیل می شود!

همچنین بخوانید  چرا بیشتر برنامه ها موقعیت مکانی (Location) ما را می خواهند و کدام یک واقعا نیاز دارند؟

همانطور که گفته شد بهترین راه و آسان ترین راه تشخیص با استفاده از تسک منیجر ویندوز است. بدین منظور شما می توانید با زدن کلید های [ Ctrl + Shift + ESC ] وارد تسک منیجر ویندوز شوید. اگر CPU سیستم شما 100% شده باشد این بدان معناست که شما وارد وبسایتی شده اید که ارز دیجیتال را از مرورگر استخراج می کند. البته باید توجه داشته باشید که مصرف CPU باید در مرورگر شما بالا رفته باشد ، اگر این مورد خارج از مرورگر باشد ممکن است سیستم شما دچار مشکل دیگری شده باشد.

ارز دیجیتال

جلوگیری از استخراج ارز دیجیتال با استفاده از پلاگین No Coin در مرورگر فایرفاکس

ما برای شما عزیزان با توجه به نوع انتخاب شما به تعداد 4 پلاگین برای مرورگر فایرفاکس شما آماده کرده ایم که رتبه بندی آن ها به ترتیب نیز می باشد. پیشنهاد ما استفاده از پلاگین اولی می باشد.

جهت آموزش و نصب افزونه ها می توانید مقاله آموزشی (آموزش نصب افزونه های فایرفاکس) را مطالعه کنید.

کافیست پس از دانلود و نصب یکی از افزونه ها ، آن را در مرورگر فایرفاکس خود فعال کنید. پس از فعال سازی این افزونه کار خود را بصورت اتوماتیک انجام می دهد و نیازی نیست تنظیمات خاصی را انجام دهید.

پس از اینکه افزونه در مرورگر شما فعال شود ، زمانیکه وارد یک وبسایت آلوده به اسکریپت های استخراج ارز دیجیتال شوید ، آیکون افزونه یک علامت تعجب در کنار خود نمایش می دهد. این بدان معناست که وبسایت آلوده است و افزونه به راحتی جلوی استخراج غیرقانونی را گرفته است.

شما می توانید در صورت لزوم وبسایتی را در لیست سفید قرار دهید. با قرار دادن یک وبسایت در لیست سفید یعنی وبسایت مورد نظر می تواند بصورت آزادانه از CPU سیستم شما برای استخراج ارز استفاده کند. بدین منظور وقتی وارد وبسایت شدید با کلیک بر روی آیکون افزونه و انتخاب یکی از گزینه ها و زدن White List وبسایت را در لیست سفید قرار دهید.

  • White List For 1 Minute : با انتخاب این گزینه تنها برای 1 دقیقه افزونه به وبسایت مورد نظر کاری ندارد.
  • White List For 30 Minutes : با انتخاب این گزینه تنها برای 30 دقیقه افزونه به وبسایت مورد نظر کاری ندارد.
  • White List Permanently : با انتخاب این گزینه وبسایت مورد نظر همیشه در لیست سفید بوده و کارش را به راحتی انجام خواهد داد.

درصورتی که خواستید وبسایتی را از لیست سفید در آورید باید دوباره وارد وبسایت مورد نظر شده و با کلیک کردن روی آیکون افزونه دکمه ی “Remove From White List” را فشار دهید.

همچنین بخوانید  تغییر منو استارت ویندوز 11 به ویندوز 10

توجه داشته باشید ، اگر خواستید بطور کلی افزونه را برای تمامی وبسایت ها غیرفعال کنید کافیست روی آیکون افزونه کلیک کرده و دکمه ی “Pause No Coin” را فشار دهید.

ارز دیجیتال

افزونه No Coin برای مرورگر کروم

این افزونه دقیقا همان افزونه ای است که در بالا توضیح داده شد تنها تفاوت این است که برای مرورگر کروم ساخته شده است که می توانید توسط لینک زیر برای مرورگر کروم خود دانلود کنید.

افزونه No Coin

به غیر از مورد بالا می توانید از افزونه زیر نیز درصورت نیاز استفاده کنید :

افزونه بلاک کردن ماینر

مسدود سازی وبسایت ها در مرورگر اپرا

مرورگر اپرا بصورت داخلی بخشی را برای کاربرانش ایجاد کرده است که به راحتی با فعال کردن گزینه ی مورد نظر وبسایت مورد نظر دیگر نمی تواند با CPU اقدام به استخراج ارز کند. بدین منظور به مسیر Settings > Basic > Block ads  بروید و در قسمت Manage Lists کمی به پایین رفته و تیک NoCoin را فعال کنید.

مسدود سازی ارز دیجیتال

در صورتی که می خواهید از افزونه در اپرا استفاده کنید می توانید از لینک های زیر استفاده کنید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *