تبلیغات

تبلیغات

بیت کوین چیست (Bitcoin)؟ بیت کوین چگونه تولید می شود؟ قیمت بیت کوین

What-is-Bitcoin

بیت کوین چیست ؟ بیت کوین چگونه کار می کند ؟ طرز استخراج بیت کوین چگونه است ؟ دستگاه مانیر بیت کوین چیست ؟ این ها سوالاتی هستند که بیشتر کاربران باید بدانند ، با تک تیپ همراه باشید .

دسترسی سریع به مطالب بیت کوین :

همچنین توصیه می کنم مقاله آموزش جلوگیری از استخراج ارز دیجیتال در مرورگر فایرفاکس ، کروم و اپرا را مطالعه کنید .

بیت کوین چیست ؟

بیت کوین چیست ؟

بیت کوین یک ارز دیجیتالی است که در ژانویه سال 2009 ایجاد شده است . این ایده ها را توسط توسعه دهنده اسرارآمیز و اسم مستعار Satoshi Nakamoto ارائه شده است ، که هنوز هویت واقعی آن تأیید نشده است . بیت کوین وعده هزینه های معامله پایین تر از مکانیسم های پرداخت آنلاین را ارائه می دهد و برخلاف ارزهای صادر شده توسط دولت توسط یک مقام غیرمتمرکز اداره می شود .

هیچ بیت کوین فیزیکی وجود ندارد ، فقط تعادلهایی که در یک دفترچه عمومی در حساب ابری نگهداری می شوند ، این است که با انبوهی از قدرت محاسبات تأیید می شود. بیت کوین توسط هیچ بانک یا دولت صادر و پشتیبانی نمی شود و همچنین بیت کوین های شخصی به عنوان کالایی با ارزش نیستند. علیرغم اینکه این مناقصه قانونی نیست ، بیت کوین از محبوبیت بالایی برخوردار است و باعث شده است تا صدها ارز مجازی دیگر که به طور مشترک با عنوان Altcoin شناخته می شوند ، راه اندازی شود .

چه کسی بیت کوین را اختراع کرد ؟

یک توسعه دهنده نرم افزاری با نام مستعار Satoshi Nakamoto در سال 2008 بیت کوین را به عنوان یک سیستم پرداخت الکترونیکی مبتنی بر اثبات ریاضی پیشنهاد کرد . ایده این بود که یک وسیله مبادله ، مستقل از هر مرجع مرکزی ، تولید کند که بتواند بصورت الکترونیکی به روشی مطمئن ، قابل اثبات و تغییر ناپذیر منتقل شود .

هیچ کس نمی داند چه کسی بیت کوین را اختراع کرده است ، یا حداقل نه به طور قطعی . Satoshi Nakamoto نامی است که در ارتباط با شخص یا گروهی از افراد است که در سال 2008 کاغذ سفید ، بیت کوین را منتشر کرده و روی نرم افزار اصلی بیت کوین که در سال 2009 منتشر شد کار کرده است . تا به امروز ، هیچ کس نمی داند که واقعاً Satoshi Nakamoto کیست.

بیت کوین چه تفاوتی با ارزهای سنتی است؟

در صورت تمایل هر دو طرف می توان از بیت کوین برای پرداخت هزینه های الکترونیکی استفاده کرد. به این معنا ، مانند دلارهای معمولی ، یورو یا ین است که به صورت دیجیتال نیز معامله می شوند.

اما با ارزهای دیجیتال قوانین به چندین روش مهم متفاوت است:

1 – عدم کنترل

مهمترین ویژگی بیت کوین عدم کنترل است . هیچ موسسه واحدی شبکه بیت کوین را کنترل نمی کند. این برنامه توسط گروهی از رمزگذار داوطلب نگهداری می شود و توسط یک شبکه باز رایانه های اختصاصی که در سراسر جهان پخش شده اند ، اداره می شود. این باعث می شود افراد و گروه هایی که از کنترولی که بانک ها یا موسسات دولتی بر روی پول خود دارند ناراحت هستند.

بیت کوین “مشکل هزینه دو برابر” ارزهای الکترونیکی (که در آن دارایی های دیجیتال به راحتی قابل کپی و استفاده مجدد هستند) را از طریق ترکیبی مبتکرانه از رمزنگاری و مشوق های اقتصادی حل می کند. در ارزهای فیات الکترونیکی ، این عملکرد توسط بانک ها انجام می شود ، که به آنها امکان کنترل سیستم سنتی را می دهد. با بیت کوین ، تمامیت معاملات توسط یک شبکه توزیع و باز ، متعلق به هیچ کس حفظ می شود.

2 – عرضه محدود بیت کوین

ارزهای دلار ، یورو ، ین و غیره عرضه نامحدودی دارند ، بانکهای مرکزی می توانند به اندازه دلخواه خود صادر کنند و می توانند نسبت به دیگران ارزش پول را دستکاری کنندر. دارندگان ارز و به ویژه شهروندان با بدیل کمی هزینه را متحمل می شوند.

از طرف دیگر ، بیت کوین توسط الگوریتم اساسی تأمین می شود . تعداد کمی از بیت کوین های جدید هر ساعت از بین می روند و تا رسیدن به حداکثر 21 میلیون نفر این کار را با سرعت کمتری ادامه می دهند . این باعث می شود بیت کوین به عنوان یک دارایی جذاب تر شود ، در تئوری ، اگر تقاضا رشد کند و عرضه یکسان بماند ، ارزش آن افزایش می یابد .

3 – نام مستعار

در حالی که معمولاً کاربران برای پرداخت های الکترونیکی سنتی (به منظور تأیید صحت ، و برای رعایت پولشویی و سایر قوانین) رعایت می کنند ، کاربران بیت کوین در تئوری به طور ناشناس کار می کنند . از آنجا که کاربران هنگام ارسال بیت کوین به کاربر دیگر نیازی به شناسایی خود ندارند .

هنگامی که یک درخواست تراکنش ارائه شد ، پروتکل کلیه معاملات قبلی را بررسی می کند تا تأیید کند که فرستنده دارای بیت کوین لازم و همچنین اختیار ارسال آنها است، سیستم نیازی به شناخت هویت وی ندارد. در عمل ، هر کاربر با آدرس کیف پول خود مشخص می شود . معاملات با برخی تلاشها می توانند از این طریق پیگیری شوند . همچنین ، اجرای قانون روشهایی را برای شناسایی کاربران در صورت لزوم ایجاد کرده است.

علاوه بر این ، بیشتر صرافی ها طبق قانون موظف هستند قبل از اجازه خرید بیت کوین ، خرید و فروش بیت کوین را بر روی مشتریان خود انجام دهند ، و راه دیگری را برای پیگیری استفاده از بیت کوین تسهیل می کند. از آنجا که شبکه شفاف است ، پیشرفت یک معامله خاص برای همه قابل مشاهده است.

این امر باعث می شود که بیت کوین به عنوان یک ارز ایده آل برای مجرمان ، تروریست ها یا پولشویی ها نباشد.

4 – تغییر ناپذیری

معاملات بیت کوین برخلاف معاملات الکترونیکی قابل برگشت نیست . این امر به این دلیل است که هیچ “داوری” اصلی وجود ندارد که بتواند بگوید “خوب ، پول را پس بدهید.” اگر معامله ای در شبکه ضبط شد و اگر بیش از یک ساعت از آن گذشته باشد ، اصلاح آن غیرممکن است .

اگرچه این ممکن است برخی را ناراحت کند ، به این معنی است که نمی توان هرگونه معامله در شبکه بیت کوین را دستکاری کرد .

5 – تقسیم پذیری

کوچکترین واحد یک بیت کوین یک ساتوشی نام دارد. این صد میلیونم بیت کوین (0.00000001) است ، با قیمت های امروز ، تقریباً یک صدم درصد . این امر می تواند ریزگردهایی را که پول الکترونیکی سنتی قادر به انجام آن نیست ، ممکن سازد .

نحوه ذخیره بیت کوین

نحوه ذخیره بیت کوین

قبل از در اختیار داشتن هر بیت کوین ، برای ذخیره بیت کوین نیاز به جایی دارید. آن مکان “کیف پول” نام دارد. به جای اینکه بیت کوین شما را نگه دارد ، کلید خصوصی را نگه می دارد که به شما امکان می دهد به آدرس بیت کوین خود دسترسی پیدا کنید (که این نیز کلید عمومی شماست).

همچنین بخوانید  چه برنامه هایی در ویندوز از اینترنت استفاده می کنند

اگر نرم افزار کیف پول به خوبی طراحی شده باشد ، به نظر می رسد که بیت کوین های شما واقعاً در آنجا هستند و همین باعث می شود استفاده از بیت کوین راحت تر و شهودی تر شود . در واقع ، یک کیف پول معمولاً دارای چندین کلید خصوصی است و بسیاری از سرمایه گذاران بیت کوین چندین کیف پول دارند.

کیف پول ها می توانند روی سیستم و یا دستگاه تلفن همراه شما ، روی یک ابزار ذخیره سازی فیزیکی یا حتی بر روی یک تکه کاغذ زندگی کنند . در اینجا به طور مختصر انواع مختلفی از روش های ذخیره بیت کوین را بررسی خواهیم کرد .

1- کیف پول الکترونیکی بیت کوین

کیف پولهای الکترونیکی را می توان نرم افزار دانلود کرد یا در حساب ابری میزبانی کرد . اولی فقط یک فایل فرمت شده است که بر روی سیستم یا تلفن شما زندگی می کند ، که معاملات را تسهیل می کند . کیف پولهای میزبان (مبتنی بر حسب ابری) تمایل دارند که رابط کاربری بیشتری داشته باشند ، اما با کلیدهای خصوصی خود به شخص ثالث اعتماد خواهید کرد .

2- کیف پول نرم افزار بیت کوین

نصب یک کیف پول به طور مستقیم بر روی سیستم شما امنیت شما را کنترل می کند تا کلیدهای خود را کنترل کنید . بیشتر تنظیمات نسبتاً آسان دارند و رایگان هستند . نقطه ضعف این است که آنها به شکل پشتیبان گیری نیاز به نگهداری بیشتری دارند. اگر دستگاه شما به سرقت رفته یا خراب شود و کلیدهای خصوصی شما نیز در جای دیگری ذخیره نشوند ، بیت کوین خود را گم می کنید .

آنها همچنین نیاز به اقدامات امنیتی بیشتری دارند. اگر رایانه شما هک شده است و دزد کیف پول یا کلیدهای خصوصی شما را در دست می گیرد ، او نیز به بیت کوین شما دسترسی دارد .

کیف پول اصلی نرم افزار پروتکل Bitcoin Core است ، برنامه ای که شبکه بیت کوین را اجرا می کند. شما می توانید کیف پول نرم افزاری را از سیات بیت کوین دانلود کنید (این بدان معنا نیست که شما باید به یک گره کاملاً عملیاتی تبدیل شوید) ، اما باید از زمان شروع بیت کوین (2009) ، دفترچه راهنمای کلیه معاملات را نیز دانلود کنید.

همانطور که می توانید حدس بزنید ، این حافظه زیادی را به خود اختصاص می دهد ، هنگام نوشتن ، بیش از 145 گیگابایت .

امروزه بیشتر کیف پولهای مورد استفاده ، کیف پولهای “سبک” یا کیف پول SPV (تأیید پرداخت ساده) هستند که کل دفترچه راهنما را دانلود نمی کنند بلکه با چیز واقعی همگام سازی می کنند . Electrum یک کیف پول بیت کوین رومیزی مشهور SPV است که همچنین “سرد نگه داشتن” را ارائه می دهد (یک گزینه کاملا آفلاین برای امنیت بیشتر).

3- کیف پول آنلاین

کیف پول های آنلاین (یا مبتنی بر حساب ابری) راحتی بیشتری را ارائه می دهند ، اگر رمزهای صحیحی داشته باشید ، می توانید به طور کلی از هر دستگاهی به بیت کوین خود دسترسی پیدا کنید. همه به راحتی قابل تنظیم هستند ، با برنامه های سیستمی و موبایل همراه هستند که صرف هزینه و دریافت بیت کوین را آسان می کند و بیشتر آنها رایگان است.

ضرر امنیت پایین تر است . با کلیدهای خصوصی خود که در حساب ابری ذخیره شده اند ، باید به اقدامات امنیتی میزبان اعتماد کنید ، و با پول شما ناپدید نمی شوند ، یا دسترسی شما را بسته و محروم می کنند .

برخی از کیف پول های آنلاین پیشرو به صرافی ها متصل هستند (مانند Coinbase و Blockchain). برخی از ویژگی های امنیتی اضافی مانند ذخیره آفلاین (Coinbase و Xapo) را ارائه می دهند .

4- کیف پول موبایل

کیف پول های تلفن همراه به عنوان برنامه هایی برای تلفن هوشمند شما در دسترس هستند ، به ویژه اگر مفید بخواهید چیزی را در یک بیت کوین در یک فروشگاه بپردازید ، یا اگر می خواهید در حال حرکت خرید ، فروش یا ارسال کنید .

همه کیف پول های آنلاین و بیشتر دسکتاپ های ذکر شده در بالا دارای نسخه های موبایل هستند ، در حالی که سایرین مانند Abra ، Airbitz و Bread با استفاده از تلفن همراه ساخته شده اند .

5- کیف پول سخت افزاری

کیف پولهای سخت افزاری دستگاه های کوچکی هستند که گهگاه برای فعال کردن معاملات بیت کوین به وب وصل می شوند . آنها بسیار ایمن هستند ، زیرا عموماً آفلاین هستند و بنابراین قابل هک نیستند . با این وجود ، آنها را می توان به سرقت برد یا گم کرد ، به همراه بیت کوین هایی که به کلیدهای خصوصی ذخیره شده تعلق دارند.

برخی از سرمایه گذاران بزرگ ، کیف پولهای سخت افزاری خود را در مکانهای امن مانند اتاقهای بانکی نگه می دارند. نمونه های قابل توجه Trezor ، Keepkey و Ledger و Case هستند .

6- کیف پول کاغذی

شاید ساده ترین از همه کیف پول ها ، تکه های کاغذ باشد که روی آنها کلیدهای خصوصی و عمومی یک آدرس بیت کوین چاپ می شود . ایده آل برای ذخیره طولانی مدت بیت کوین (به دور از آتش و آب) یا برای دادن بیت کوین به عنوان هدیه ، کیف پول های کاغذی بیت کوین با توجه به اینکه به یک شبکه وصل نشده ایمن تر هستند . با این حال ، از دست دادن آنها آسانتر است .

با سرویس هایی مانند WalletGenerator می توانید به راحتی آدرس جدیدی ایجاد کرده و کیف پول را بر روی چاپگر خود چاپ کنید . پوشه ، مهر و موم شده و تنظیم شده است. مقداری بیت کوین را به آن آدرس ارسال کنید و سپس با خیال راحت آن را ذخیره کنید یا آن را کنار بگذارید.

آیا کیف پول های بیت کوین ایمن هستند؟

این به نسخه و قالب مورد نظر شما و نحوه استفاده از آنها بستگی دارد . امن ترین گزینه کیف پول سخت افزاری است که شما آن را بصورت آفلاین در یک مکان امن نگه دارید . به این ترتیب هیچ خطری برای هک شدن حساب شما ، کلیدهای شما به سرقت رفته و بیت کوین شما از بین نخواهد رفت . اما اگر کیف پول را گم کنید ، بیت کوین شما از بین می رود ، مگر اینکه یک کلون ایجاد کرده باشید و یا از پشتیبان های قابل اعتماد کلیدها استفاده نکنید.

کمترین امنیت کیف پول آنلاین بیت کوین است ، زیرا کلیدها توسط شخص یا شرکت مجزا نگهداری می شوند . همچنین به نظر می رسد ساده ترین گزینه برای تنظیم و استفاده ، انتخابی کاملاً آشنا برای شما باشد: راحتی در مقابل ایمنی.

بسیاری از سرمایه گذاران جدی بیت کوین از رویکرد ترکیبی استفاده می کنند: آنها مقدار اصلی و طولانی مدت بیت کوین را به صورت آفلاین نگه می دارند ، در حالی که دارای یک “مانده هزینه” برای نقدینگی در یک حساب موبایل هستند . انتخاب شما به استراتژی بیت کوین شما و تمایل شما برای به دست آوردن بستگی دارد.

همچنین بخوانید  حمله چندین هکر و Deface کردن سایت های ایرانی

هر گزینه ای که می خواهید ، لطفاً مراقب باشید. از همه موارد پشتیبان تهیه کنید و فقط به نزدیکترین و عزیزترین مکان خود در جایی که نسخه پشتیبان تهیه شده است بگویید.

درک مفهوم کلی بیت کوین

بیت کوین نوعی رمزنگاری است . بیت کوین با استفاده از “کلیدهای” عمومی و خصوصی حفظ می شود ، که رشته های طولانی اعداد و حروف مرتبط با الگوریتم رمزگذاری ریاضی هستند که برای ایجاد بیت کویین استفاده شده است .

  • کلید عمومی (قابل مقایسه با شماره حساب بانکی) به عنوان آدرسی است که به جهانیان منتشر می شود و ممکن است دیگران بیت کوین ارسال کنند .
  • کلید خصوصی (قابل مقایسه با پین ATM) به معنای یک راز محافظت شده است و فقط برای مجوز انتقال بیت کوین استفاده می شود .

کلیدهای بیت کوین را نباید با کیف پول بیت کوین اشتباه گرفت ، که یک وسیله فیزیکی یا دیجیتالی است و تجارت بیت کوین را تسهیل می کند و به کاربران امکان می دهد مالکیت سکه ها را ردیابی کنند . اصطلاح کیف پول کمی گمراه کننده است ، زیرا ماهیت غیرمتمرکز بیت کوین بدان معنی است که هرگز آن را در “یک کیف پول” ذخیره نمی کند ، بلکه بطور غیرمستقیم روی یک بلاک چین قرار می گیرد .

بر اساس بنیاد رسمی بیت کوین ، کلمه ” Bitcoin ” در متن مراجعه به نهاد یا مفهوم سرمایه گذاری می شود ، در حالی که ” bitcoin ” در هنگام مراجعه به مقدار کمی از ارز مانند ” 20bitcoin ” استفاده می شود . بیت کوین نیز معمولاً با عنوان “BTC” مخفف می شود .

نحوه کار بیت کوین

بیت کوین یکی از اولین ارزهای دیجیتالی است که از فناوری همتا به همتا برای تسهیل پرداختهای فوری استفاده می کند. افراد و شرکتهای مستقل که دارای قدرت محاسباتی حاکم هستند و در شبکه بیت کوین شرکت می کنند ، همچنین به عنوان “ماینر بیت کوین ” نیز شناخته می شوند ، انگیزه ای برای پاداش و هزینه های معامله شده در بیت کوین پرداخت می کنند .

این ماینر های بیت کوین را می توان بعنوان مرجع غیرمتمرکز و معتبر اعتبار شبکه بیت کوین اعمال کرد . بیت کوین جدید با نرخ ثابت اما به صورت دوره ای رو به زوال به ماینرها عرضه می شود ، به گونه ای که کل عرضه بیت کوین ها به 21 میلیون نفر می رسد . در حال حاضر ، تقریباً 3 میلیون بیت کوین وجود دارد که هنوز مورد بهره برداری قرار نگرفته اند .

به این ترتیب ، بیت کوین (و هر رمزنگاری که از طریق یک فرآیند مشابه ایجاد شود) متفاوت از حکم پول عمل می کند . در سیستم های بانکی متمرکز ، ارز در تلاش برای حفظ ثبات قیمت ، ارز با نرخی مطابق با بازار آزاد می شود ، در حالی که یک سیستم غیر متمرکز مانند بیت کوین نرخ آزادی را از قبل و طبق الگوریتم تعیین می کند.

طرز استخراج بیت کوین چگونه است

طرز استخراج بیت کوین چگونه است

استخراج بیت کوین یا ماینر کردن بیت کوین روندی است که بوسیله آن بیت کوین ساخته می شود . به طور کلی ، ماینر بیت کوین برای کشف یک بلوک جدید ، که به بلاک چین اضافه می شود ، نیاز به حل معماهای محاسباتی دشوار دارد . در زمینه مشارکت در بلاک چین ، استخراج بیت کوین سوابق معامله در سراسر شبکه را اضافه و تأیید می کند . برای افزودن بلوک به بلاک چین ، کارگزاران پاداش را در قالب چند بیت کوین دریافت می کنند .

هرچه بیت کوین ها بیشتر و بیشتر ایجاد شوند ، دشواری فرآیند استخراج بیت کوین ( یعنی میزان توان محاسباتی درگیر ) افزایش می یابد . سختی ماینر بیت کوین در 1.0 با شروع بیت کوین در سال 2009 آغاز شد. در پایان سال ، تنها 1.18 بود . از اکتبر سال 2019 ، سختی ماینر بیت کوین بیش از 12 تریلیون است .

یک سیستم معمولی برای فرایند استخراج بیت کوین کافی بود . اکنون برای مقابله با سطح دشواری ، باید از دستگاه ماینر بیت کوین و از سخت افزارهای گران قیمت و پیشرفته تر مانند پردازنده گرافیکی (GPU) استفاده کنند . این پردازنده های ماینر پیچیده به “دکل های ماینر ” معروف هستند.

یک بیت کوین در هشت مکان اعشاری تقسیم می شود (100 میلیونم از یک بیت کوین) ، و این کوچکترین واحد به عنوان ساتوشی شناخته می شود. در صورت لزوم ، و اگر معدنچیان شرکت کننده این تغییر را بپذیرند ، سرانجام می توان بیت کوین را برای مکانهای اعشاری حتی بیشتر تقسیم کرد.

ماینر bitcoin

وقتی درباره “ماینر بیت کوین” می شنوید ، سکه های خارج شده از زمین را پیش بینی می کنید . اما Bitcoin فیزیکی نیست ، پس چرا آنرا مانیر بیت کوین می نامیم ؟

از آنجا که شبیه به استخراج طلا است به این معناست که بیت کوین در طراحی پروتکل وجود دارد (دقیقاً همانطور که طلا در زیر زمین وجود دارد) ، اما هنوز آنها را به چشم نمی آوردند . پروتکل بیت کوین تصریح می کند که 21 میلیون بیت کوین در مقطعی وجود خواهد داشت . آنچه “ماینر ها” انجام می دهند ، بیرون آوردن آنها از نور ، در هر همزمان .

نحوه تولید بیت کوین

کمی به عقب برگردید ، بگذارید درباره “گره ها” صحبت کنیم . یک گره یک کامپیوتر قدرتمند است که نرم افزار بیت کوین را اجرا می کند و با مشارکت در رله اطلاعات ، به اجرای بیت کوین کمک می کند. هر کسی می تواند گره ای را اجرا کند ، شما فقط نرم افزار بیت کوین (رایگان) را دانلود کرده و یک درگاه مشخص را باز می گذارید (اشکال این است که انرژی و فضای ذخیره سازی را مصرف می کند – شبکه در زمان نوشتن حدود 145 گیگابایت طول می کشد).

گره معاملات بیت کوین را در سراسر شبکه پخش می کند . یک گره اطلاعات را به چند گره که می داند ، ارسال می کند ، چه کسی اطلاعات را به گره هایی که می شناسند انتقال می دهد و غیره. از این طریق ، خیلی سریع به کل شبکه می رسیم .

بعضی از گره ها ، گره های استخراج بین کوین (معمولاً به عنوان “ماینر ها” خوانده می شوند) هستند. این گروه معاملات قابل ملاحظه ای را به بلوک انجام می دهند و آنها را به بلاک چین اضافه می کنند . آنها چطور این کار را انجام میدهند؟ با حل یک معمای پیچیده ریاضی که جزئی از برنامه بیت کوین است و شامل پاسخ در بلاک.

معمای مورد نیاز برای حل کردن ، یافتن عددی است که وقتی با داده های موجود در بلوک ترکیب شده و از یک تابع هش عبور داده شود ، نتیجه ای حاصل می کند که در یک محدوده مشخص است. این بسیار سخت تر از آن است که به نظر برسد. این عدد “nonce” نامیده می شود ، که یکعدد مورد استفاده یکبار مصرف است. در مورد بیت کوین ، تعداد این اعداد یکبار مصرف صحیح بین 0 و 4،294،967،296 است .

همچنین بخوانید  مفهوم رنگ ها در نرم افزار Google Maps

نحوه پیدا کردن Bitcoin

چگونه آنها این شماره را پیدا می کنند ؟ با حدس زدن تصادفی . عملکرد هش باعث می شود پیش بینی اینکه چه خروجی خواهد بود غیرممکن است . بنابراین ، ماینرها شماره رمز و راز را حدس می زنند و عملکرد هش را روی ترکیب آن شماره حدس زده و داده های موجود در بلوک اعمال می کنند . هش حاصل باید با تعداد صفرهای از پیش تعیین شده آغاز شود.

هیچ راهی برای دانستن اینکه کدام شماره کار خواهد کرد وجود ندارد ، زیرا دو عدد صحیح متوالی نتایج متفاوتی می دهند. علاوه بر این ، ممکن است چندین مانیر وجود داشته باشد که نتیجه مورد نظر را بدست آورد ، یا ممکن است هیچکدام نباشد (در این صورت ماینر ها تلاش می کنند ، اما با پیکربندی بلوک متفاوت) .

اولین ماینر که یک هش حاصل از آن را در محدوده مورد نظر بدست آورد ، پیروزی خود را به بقیه شبکه اعلام کرد. تمام ماینرها دیگر بلافاصله کار روی آن بلوک را متوقف کرده و سعی می کنند شماره رمز و راز را برای شخص بعدی بشناسند. به عنوان پاداش کار خود ، ماینر پیروز مقداری بیت کوین جدید کسب می کند.

معاملا بیت کوین چگونه انجام می شود ؟

معاملا بیت کوین چگونه انجام می شود ؟

معاملات ساده بیت کوین :

اگر بخواهم مقداری از بیت کوین خود را برای شما ارسال کنم ، گره ها کل شبکه بیت کوین را اسکن می کنند تا تأیید کنند که من :

  • 1) دارای بیت کوینی هستم که می خواهم ارسال کنم
  • 2) قبلاً آنرا برای شخصی ارسال نکرده ام

پس از تأیید این اطلاعات ، معامله من در “بلوکی” که به بلوک قبلی متصل می شود ، از این رو اصطلاح “blockchain” وارد می شود .

معاملات متوسط بیت کوین :

کیف پول بیت کوین من در واقع بیت کوین من را نگه نمی دارد. آنچه انجام می دهد ، نگه داشتن آدرس بیت کوین من است ، که ثبت کننده تمام معاملات من و بنابراین تعادل من است . این آدرس مجموعه ای طولانی از 34 حرف و شماره همچنین به عنوان “کلید عمومی” من شناخته شده است . هر آدرس یا کلید عمومی دارای “کلید خصوصی” مربوط به 64 حرف و شماره است .

این خصوصی است و بسیار مهم است که من آن را مخفی و ایمن نگه دارم. این دو کلید به هم مرتبط هستند ، اما به هیچ وجه نمی توانید کلید خصوصی من را از کلید عمومی پیدا کنید .

این مهم است ، زیرا هر معامله ای که من از آدرس بیت کویین صادر می کنم باید با کلید خصوصی من “امضا شود” . برای انجام این کار ، من هم کلید خصوصی و هم جزئیات معامله (چند بیت کوین که می خواهم بفرستم و برای چه کسی هست) را در نرم افزار bitcoin روی سیستم یا تلفن هوشمند خود قرار دادم .

با این اطلاعات ، این برنامه امضای دیجیتالی را امتحان می کند ، که برای اعتبارسنجی به شبکه ارسال می شود . این معامله قابل تأیید است ، یعنی می توان تأیید کرد که من مالک بیت کوین هستم که به شما منتقل می کنم و اینکه قبلاً آن را برای شخص دیگری ارسال نکرده ام . با وصل کردن امضا و کلید عمومی من (که همه می دانند) به برنامه بیت کوین .

این یکی از بخش های نبوغ بیت کوین است: اگر امضا با کلید خصوصی که با آن کلید عمومی مطابقت دارد ، انجام می شود ، این برنامه بدون اطلاع از کلید خصوصی ، معامله را اعتبار می دهد( بسیار باهوش ) .

سپس شبکه تأیید می کند که من قبلاً بیت کوین را با گذراندن تاریخچه آدرس خود صرف نکرده ام ، که می تواند انجام دهد زیرا آدرس من را می شناسد (کلید عمومی من) ، و به این دلیل که همه معاملات در دفترچه بیت کوین عمومی هستند .

معاملات پیچیده Bitcoin :

پس از تأیید اعتبار معامله من ، به همراه تعداد دیگری از معاملات وارد “بلوک” می شوید . هر بلوک ، به عنوان بخشی از داده های خود ، هشی از بلوک قبلی را در بر می گیرد . این همان چیزی است که آن را به بخشی از یک زنجیره تبدیل می کند ، از این رو اصطلاح “blockchain” است . بنابراین ، اگر یک قسمت کوچک از بلوک قبلی با مشکل مواجه شد ، هش بلوک فعلی باید تغییر کند (یک تغییر کوچک در ورودی هش عملکرد تغییر خروجی است).

بنابراین اگر می خواهید در بلوک قبلی چیزی را تغییر دهید ، باید در بلوک فعلی نیز چیزی (هش) را تغییر دهید ، زیرا موردی که در حال حاضر گنجانده شده دیگر صحیح نیست ، انجام این کار بسیار دشوار است .

معاملات پیچیده بیت کوین با هش کردن

هش چیست ؟

یک هش توسط “تابع هش” تولید می شود ، که یک معادله ریاضی پیچیده است و باعث کاهش مقدار متن یا داده به رشته های 64 کارکتری می شود . این عبارت تصادفی نیست ، هر بار که داده خاص را از طریق عملکرد هش تنظیم می کنید ، همان رشته 64 کاراکتر را دریافت خواهید کرد . اما اگر هش را به اندازه کاما تغییر دهید ، یک رشته 64 کاراکتر کاملاً متفاوت دریافت خواهید کرد.

این همان چیزی است که باعث می شود بیت کوین عملاً ضدحمله شود. من واقعاً می گویم چون غیرممکن نیست ، بسیار بسیار ، بسیار ، بسیار دشوار است و بنابراین بعید هم نیست .

ارزش و قیمت بیت کویین

ارزش و قیمت بیت کویین

تنها در سال 2017 ، قیمت بیت کوین از 1000 دلار در ابتدای سال و نزدیک به 19000 دلار افزایش یافت و در پایان سال بیش از 1400٪ افزایش یافت . اخیراً ، cryptocurrency در ارزش کاهش یافته است و کم و بیش پلاک خورده است ، از اکتبر سال 2019 ، به نظر می رسد که بیت کوین نقطه قیمتی جدید را در بازه 8000 تا 9000 دلار پیدا کرده است.

قیمت بیت کوین کاملاً به اندازه شبکه استخراج ماینرBitcoin آن بستگی دارد ، از آنجا که هرچه این شبکه بزرگتر باشد ، تولید بیت کویین های جدید دشوارتر و در نتیجه پرهزینه تر است . در نتیجه ، با افزایش هزینه تولید ، قیمت بیت کوین نیز افزایش می یابد .

قدرت پردازش کل شبکه ماینر بیت کوین با عنوان “میزان هش” شناخته می شود که با اشاره به تعداد دفعات در ثانیه شبکه می تواند تلاش کند تا یک معمای هش کردن را قبل از افزودن یک بلوک به بلاک چین تکمیل کند . از 23 اکتبر سال 2019 ، این شبکه به رکورد بالایی 114 کوینتیلیون (1 با 18 تا صفر) در ثانیه رسید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *