تبلیغات

تبلیغات

استیون هاوکینگ چه کسی بود و زندگی نامه او چیست؟

Stephen_Hawking_TechTip

استیون هاوکنیگ فیزیکدان و کیهان شناس ، طبق بیانیه ای که خانوادش دادند ، امروز صبح در خانه اش در سن 76 سالگی در گذشت.

 

زندگی نامه استیون هاوکینگ Stephen Hawking

 

استیون هاوکینگ (استیون ویلیام هاوکینگ) که در سال 1942 و روز 4 ام ماه ژانویه در شهر آکسفورد انگلستان به دنیا آمد. استیون هاوکینگ یکی از بزرگترین دانشمندان ، فیزیک دارن نظری و کیهان شناس برجسته ی بریتانیایی بود. پروفسور استیون هاوکینگ مدیر تحقیقات مرکز کیهان‌شناسی نظری در دانشگاه کمبریج بود. مادر اون خانه دار و پدرش زیست شناس بودند. بعد از مدت ها در 21 سالگی در سال 1963 متوجه شدند که پروفسور استیون هاوکینگ نشانه هایی از بیماری ALS (اسکلروز جانبی آمیوتروفیک) دارد ، در این بیماری باعث شد استیون هاوکینگ به مرور زمان فلج شود و توانایی های خود را در راه رفتن ، نشستن ، تکان دادن دست و تکان دادن پاهای خود را از دست بدهد.

او با داشتن چنین وضعیتی توانست در سال 1965 دکترای خود را بگیرد ، در همین سال ها بود که دکترها به اون بوند تنها چند ماه زنده است و بعد از آن دار فانی را وداع خواهد گفت. استیون هاوکینگ که سال های سال با این مبارزه جنگید در رابطه با مرگ جمله ای را گفت :

من هیچوقت و هیچگاه از مردن و مرگ نمی ترسم و هیچ عجله ای برای آن ندارم. من هنوز برنامه ها و کارهای زیادی برای انجام دادن دارم.

استیون هاوکینگ

این فرد چنان مشهور شده بود که شخصیتش را در سریال انیمیشنی “سیمپسون ها (SimpSons)” ببینید و فیملی ساخته شده که زندگی نامه او بود (تئوری همه چیز).

نوجوانی و عاشق شدن استیون هاوکینگ

پیش از اینکه متوجه بیماری خود شود و دکترها به خانواده ی وی اطلاع دهند ، استیون هاوکینگ با دختری به نام جین وایلد در زمانی که دانشجوی دوره کارشناسی رشته زبان بود ازدواج کرد. سالی که ازدواج کردند در سال 1965 بود و در سال 1995 با طلاق به پایان رسید ، بعد از آن در سپتامبر 1995 با پرستارش (الین میسون) ازدواج کرد که بعد از مدت ها هم این ازدواج نتیجه ی طلاق داشت و از یکدیگر جدا شدند.

استیون هاوکینگ | ازدواج

پروفسور استیون هاوکینگ در سال 1985 عمل جراحی باعث شد نای شکافی صدایش را از دست بدهد و نتواند صبحت کنید ، اما خوشبختانه با وجود دستگاه های کامپیوتری از چنین امری جلوگیری شد و او توانست به صحبت کردنش ادامه دهد.

مرگ استیون هاوکینگ

پس از گذشت سال ها ، او در 76 سالگی در تاریخ 14 مارس 2018 در خانه ی خود دار فانی را وداع گفت که وابستگان آن مرگش را طی یک بیانیه تایید کردند :

“همه ی ما از درگذشت پدر عزیزمان اندوه گین هستیم ، او دانشمندی بزرگ و انسانی قدرتمند/فوق العاده بود که آثار و موفقیت هایش در چندین سال بین مردم خواهند ماند. شخصیتی و وضعیت جسمانی ای که او داشت باعث شد برای خیلی از مردم درس عبرتی شود. ما برای همیشه به یاد او خواهیم بود.”

سفر به فضا

در 2007 بود که توانست در 65 سالگی فضای بدون جاذبه را تجربه کند. پروفسور استیون هاوکینگ در رابطه با فضا و تجربه اش اینگونه برای مردم گفت :

“زندگی کردن روی کره ی زمین هر روز خطرش افزایش می یابد. مانند جنگ های هسته ، گرم شدن بیش از حد زمین ، ویروس های جهش ژنتیکی مدیریت شده دارند و خطر های بیشتری که برای بقای نسل انسان باید جدی گرفت. من فکر میکنم که اگر انسان ها نتوانند سفر به فضا یا زندگی خارج از زمین را فراهم نکنند ، انسان ها به زودی از بین خواهند رفت ، به همین دلیل است که من مردم را برای سرمایه گذاری و تفکر بیشتر روی برنامه های فضایی تشویق میکنم.”

استیون هاوکینگ | سفر به فضا

صدای رباتی استیون هاوکینگ

وی به دلیل بیماری ALS همانطور که گفته شد توانایی تحرک داشتن را نداشت ، با پیشرفت روز افزون توانستند دستگاهی برای او داشته باشند که توسط هوش مصنوعی بتواند آن را برای صحبت کردن استفاده کند. او از این وضعیت راضی بود و از اینکه صدای ربات مانند دارد هیچ اعتراضی نداشت بلکه می خواست همین گونه بماند تا اینکه یک صدای طبیعی بریتانیایی باشد.

همچنین بخوانید  انویدیا 19 بازی جدید ، برای GeForce NOW اعلام کرد

استیون هاوکینگ | صدای رباتی

برخی از آثار استیون هاوکینگ

  • تاریخچه مختصر زمان
  • سیاه چاله ها و جهان کودکان
  • نگاه به جهان بطور کلی
  • بر شانه ی غول ها
  • خدا اعداد صحیح را خلق کرد
  • تاریخچه ی مختصر من
  • جهان در پوست گردو

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *