تبلیغات

تبلیغات

چگونه سریال نامبر Serial Number لپ تاپ یا کامپیوتر خود را بدست آوریم؟

Find_Latop_Serial_Number

سریال نامبر چیست و به چه دردی می خورد؟

تمامی لپ تاپ ها و کامپیوترها بدون در نظر گرفتن سازنده ، دارای یک Serial Number هستند. تمامی این سریال نامبرها در هر سری ساخت متفاوت اند. سریال نامبر بطور کلی برای لپ تاپ ها و کامپیوتر ساخته شده است تا قابل شناسایی باشند. سریال نامبر ها زمانی بکار می رود که شما لپ تاپ خود را برای تعمیر برده باشید یا زمانی که بخواهید درایور برای ویندوز خود نصب کنید.

معمولا ، سریال نامبر هر لپ تاپ در قسمت پشتی و پایین لپ تاپ قرار دارد یا در بعضی از لپ تاپ ماندد HP شما باید باتری را از لپ تاپ دربیاورید تا بتوانید سریال نامبر را مشاهده کرده. سریال نامبر ها همچنین در حالت برچسب ، استیکر و یا حک شده بر روی لپ تاپ یا کامپیوتر شما قرار دارند. همانطور که می دانید برچسب ها بعد از مدتی محو شده و از روی لپ تاپ شما کنده خواهند شد. اگر می خواهید Serial Number  لپ تاپ یا کامپیوتر خود را پیدا کنید ، ما در این مقاله به شما یک راه بسیار آسان که تنها با یک کد در PowerShell نوشته می شود آموزش خواهیم داد ، با تک تیپ همراه باشید.

آموزش پیدا کردن سریال نامبر لپ تاپ و کامپیوتر

1- وارد Windows PowerShell شوید.

پیدا کردن سریال نامبر Serial Number

2- بعد از وارد شدن به ویندوز پاور شل حالا کد زیر را کپی کرده و پیست کنید ( یا بنویسید ).

gwmi win32_bios | fl SerialNumber

خروجی این قطعه کد ، سریال نامبر لپ تاپ یا کامپیوتر شما خواهد بود. ( مانند شکل ) ، خروجی ممکن است تنها عدد باشد و یا ترکیبی از هر دو یعنی عدد و حروف که تمامی این ها بستگی به نوع و مدل لپ تاپ شما دارد که چه سریال نامبری داشته باشد. همچنین برای سریال نامبر طول و اندازه ی معینی مشخص نشده است ، این بدان معناست که که هر سریال نامبر کاملا با دیگری متفاوت است.

پیدا کردن سریال نامبر Serial Number

همچنین شما می توانید از روی لپ تاپ خود همانطور که گفته شد ، در پشت لپ تاپ خود سریال نامبر  وجود دارد ، اما روشی که گفته شد شما از داخل خود ویندوز می توانید سریال نامبر لب تاب رو مشاهده کنید ، بلکه برای مواقعی استفاده می شود که برچسب مورد نظر پاک یا محو شده باشد.

پیدا کردن سریال نامبر Serial Number

به غیر از کد بالا شما توانید توسط کد های زیر سریال نامبر سیستم خود را مشاهده کنید :

wmic bios get serialnumber

همچنین بخوانید  فیلترشکن یا VPN چیست ؟ فیلتر شکن چگونه کار می کند ؟

wmic csproduct get name, identifyingnumber

تبلیغات

دیدگاه ها

  • سینا دی 2, 1400 :: 07:43

    سلام وقت بخیر. لپ تاپ من رو دزدیدن و شماره سریالش رو هم ندارم،راهی برای بدست آوردن شماره سریالش هست؟واسه ردیابی میخوام

    • حمید نوری دی 2, 1400 :: 13:37

      بهتره از طریق پلیس پیگیری کنید. ، البته شاید از طریق جعبه لپ تاپ بشه کاری کرد

  • Saghar دی 16, 1399 :: 15:52

    سلام
    من لپتاپم lenovo هستش نمیدونم سریال نامبرش چیه هرکاریم میکنم پیدا نمیکنم نه پشت لپتاپ چیزی نوشته نه خود جبعشو دارم این کاراییم ک گفتینو نمیدونم اصا همچین گزینه هایی تو لپتاپم نیس اخرین اپدیتم هست چیکار کنم؟

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *