تبلیغات

نمایشگر Ultra Retina XDR اپل چیست ؟

What-is-Apple’s-Ultra-Retina-XDR-display

یکی از جدید ترین  ویژگی هایی که در تبلت و تلفن های هوشمند شرکت اپل دیده می شود، قابلیتی با نام Ultra Retina XDR نام دارد. نمایشگری که به گفته اپل، بر پایه Retina XDR ساخته شده است و می تواند کنتراست، روشنایی و جزئیات تصاویر را بهبود ببخشد. بنابراین، بیایید با توجه به جدید بودن این قابلیت به بررسی نمایشگر های شرکت اپل از نوع Ultra Retina XDR بپردازیم.

نمایشگر Ultra Retina XDR اپل چیست ؟

ایپد 2024 شرکت اپل که از قابلیت اولترا رتینا بهره می برد

اپل، بالاخره برای اولین بار از فناوری با نام Ultra Retina XDR در مراسم معرفه ماه می سال 2024 میلادی خود رونمایی کرد. نمایشگری که بر پایه Retina XDR عرضه شده است و، این بار می تواند تصاویر و ویدیو های باکیفیی را در دستگاه های استفاده شده ارائه کند.

با این موارد، Ultra Retina XDR چیست چه مزایایی را ارائه می دهد؟ در جواب به این سوال، باید چند مورد از ویژگی های ارائه شده را به تفکیک مورد بررسی قرار دهیم.

عنوان Retina، درواقع همان صفحه نمایش های OLED و یا LCD مختص اپل هستند که با تراکم پیکسلی زیاد سعی دارند تا چشمان شما قادر به تشخیص تک تک پیکسل ها یا رنگ های تشکیل درهنده تصویر نباشد. صفحه نمایش های Retina XDR نیز کمک می کنند تا محدوده داینامیکی زیادی را در تصاویر به همراه داشته باشد.

حال که با مفهوم این تعاریف آشنا شده اید، اکنون وقت آن است که به فناوری Ultra Retina XDR بپردازیم. این تکنولوژی از فناوری دو پنل OLED کنار هم بهره می برد تا روشنایی صفحه را دوچندان کند. به عنوان مثال، این بار در محتواهای مربوط به SDR نمایشگر قادر خواهد بود تا روشنایی را از 600 به 1000 نیت افزایش دهد، اگرچه درمورد HDR همچنان 1600 نیت پابرجا است.

Ultra Retina XDR چه ویژگی هایی دارد

محدوده داینامیکی بالا: با استفاده از این ویژگی، نسبت کنتراست بیشتری را در روشن ترین و تاریک ترین بخش تصویر مشاهده خواهید کرد. در واقع این فرایند باعث می شود تصویر، با عمق بیشتری از رنگ های سیاه و روشن به نمایش گذاشته شود.

رنگ های غنی و دقیق: فناوری Ultra Retina XDR دارای طیف وسیعی از رنگ ها است که می تواند یک تصویر با رنگ های واقعی تر را به نمایش بگذارد.

بازتاب بسیار کم: برای افزایش قابلیت استفاده در محیط های روشن، اپل سعی کرده است صفحه نمایش Ultra Retina XDR را با پوششی مناسب مهندسی کند.

فناوری Ultra Retina XDR چه تفاوتی با سایر نمایشگر های رتینا دارد ؟

آی پد پرو مشکی رنگ که به صفحه کلید متصل شده است و بر روی یک میز چوبی قرار دارد

اگر صاحب یک نمایشگر با فناوری Liquid Retina XDR باشید، ممکن است هنگام خواندن متن های سفید در زمینه سیاه، با مشکل Blooming یا همان دیدن حاله ای از نور سفید در اطراف آن مواجه شوید. این فرایند عموما در صفحه های با کنتراست بالا رخ می دهد. با این حال، در نمایشگر هایی با فناوری Ultra Retina XDR وجود ندارد. پیکسل ها به طور فزاینده ای کنترل شده و در صحنه های تاریک کنتراست بیشتری را با تصاویر روشن نر ایجاد می کنند.

همچنین بخوانید  دلایلی که نشان می دهد رم سیستم ما مشکل پیدا کرده

نمایشگر های Ultra Retina XDR ارتقاء دیگری را نیز دریافت کرده اند که این بار نرخ رفرش داینامیک را از 24 هرتز به 10 هرتز رسانده است تا میزان مصرف باتری کاهش پیدا کند.

آیا Ultra Retina XDR بهتر از Super Retina XDR خواهد بود ؟

از نظر تئوری فناوری Ultra Retina XDR در مقابل سایر نمایشگر های رتینا کارآمد تر ظاهر می شود و می تواند تجربه پیکسل سوختگی را نسبت به سایر موارد مشابه کاهش دهد. این بیشتر برای آن است که هر دو نمایشگر با ولتاژ پایی تری کار می کنند و می توانند روشنایی یکسانی را ارائه دهند، و درواقع مدت زمان استفاده از نمایشگر را بهبود ببخشند.

با این تفاسیر، اگرچه استفاده از صفحه نمایش هایی با ویژگی Ultra Retina XDR می تواند فرایند دیدن را برای شما راحت تر کند، اما همچنان می بایست به این نکته نیز توجه داشت که استفاده از این تکنولوژی به تازگی در محصولات شرکت اپل قرار گرفته است و شاید با توجه به تفاوتی زیادی که با سایر موارد ایجاد نمی کند، بهتر است کمی با بررسی و وسواس بیشتری برای خرید این محصولات اقدام کرد.

Ultra Retina XDR معجزه ای برای کاربران اپل

فناوری Ultra Retina XDR درواقع جهش بزرگی در تولید صفحه نمایش های محصولات اپل خواهد بود. تکنولوژی جدیدی که با روشنایی زیاد، طیف روشنایی گسترده و کنتراست بالا تجربه تماشای بی نظیری را برای حرفه ای ها و کاربرانی که می خواهند همواره بهترین را داشته باشند ارائه می دهد. با این حال، اگرچه این فناوری مختص به آخرین نسخه از iPad Pro است اما انتظار می رود در دستگاه های آتی این شرکت نیز بتوان از این فناوری بهره برد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *