تبلیغات

بررسی اسپیکر JBL charge 5 : دستگاهی که همچنان ارزش خرید دارد

JBL-charge-5-speaker-review-a-device-that-is-still-worth-buying

در این مقاله سعی کرده ایم به بررسی اسپیکر JBL Chagre 5 بپردازیم. دستگاهی یکی از جدید ترین محصولات قابل حمل شرکت JBL است و می تواند به لطف کیفیت صدای عالی، طراحی ضد آب و اتصال همه کاره، استفاده از آن را در هر شرایطی امکان پذیر کند. بنابراین، اگر شما نیز قصد خرید چنین دستگاهی را دارید، توصیه می کنیم قبل از آن ویژگی های آن را مورد بررسی قرار دهید.

قیمت و در زمان عرضه JBL Charge 5

JBL Charge 5 در سال 2021 به عناون آخرین نسخه از اسپیکر های قابل حمل شرکت JBL معروف به Charge عرضه شد. اما همچنان به عنوان یکی از بهترین پخش کننده های موسیقی قابل حمل شناخته می شود. دستگاهی که قیمتی برابر با 130دلار دارد و همچنان می تواند درکنار یک دستگاه مقرون به صرفه ویژگی های خاصی چون ضد آب بودن، پخش صدای با کیفیت و نحوه اتصالات متفاوت را نیز ارائه دهد.

طراحی JBL Charge 5

دکمه های اسپیکر JBL charge 5

طراحی اسپیکر JBL Charge 5 از نسخه های قبلی خود الهام گرفته است. شکلی استوانه ای که این بار یک نماد JBL بزرگ در بخش جلویی دستگاه دیده می شود

جنس اصلی این دستگاه از یک نوع پارچه با بافت خاصی استفاده شده است، همان چیزی که در نسخه های قبلی از آن شاهد بودیم. در بخش پایینی و دو سمت راست و چپ دستگاه، از برخی درپوش های پلاستیکی استفاده می شود که باعث شده علاوه بر زیبا تر شدن آن، اسپیکر حین پخش موزیک در مکان قرار داده شده دچار لرزش و یا حرکت نشود و در همان جا ثابت بماند.

در بخش بالایی دستگاه، JBL Charge 5 می توانید از دکمه های، پاور (برای روشن و خاموش کردن دستگاه)، بلوتوث (برای اتصال به یک دستگاه دیگر)، +/- (برای کنترل صدا) و پلی استفاده کنید. اگر می خواهید یک آهنگی را متوقف و یا پخش مجدد کنید، تنها کافی است کلید مربوط به Play بفشارید. این دکمه همچنین به شما اجازه می دهد تا با دوبار فشار دادن آن به آهنگ بعدی بروید.

از طرفی، همچنان گزینه دیگری نیز با نام PartyBoost وجود دارد که می توان با استفاده از آن، اسپکر را به سایر دستگاه های مشابه متصل و یک موزیک را به صورت همزمان از آنها پخش کرد.

در بخش پشتی، درست زیر یک قاب پلاستیکی، دو درگاه از نوع USB-C و USB-A استفاده شده است که اولی برای اتصال به یک دستگاه برای پخش موزیک و دومی برای شارژ تلفن همراه خواهد بود.

همچنین بخوانید  انواع کابل شارژر - معرفی رایج ترین مدل های کابل شارژر + فیلم آموزش موبایل

JBL Charge 5 دارای 9 رنگ مختلف همچون، مشکی، آبی، قرمز، صورتی، سبز تیره، خاکستری، سبز آبی، سرمه ای و چند رنگ است.

JBL Charge 5 ، اسپکری مقاوم دربرابر آن

اسپیکر JBL charge 5 که قابلیت ضد آب بودن آن را نمایش می دهد

Charge 5 اسپیکری است که از فناوری IP67 پشتیبانی می کند. به این معنی که دستگاه می تواند تا عمق 1 متری و به مدت نیم ساعت در زیر آب بماند و از طرفی، بتواند در برابر گرد و غبار نیز مقاومت است. بنابراین، چه باران ببارد و چه در مکان هایی با شرایط گرد غبار بماند، این دستگاه می تواند شرایط را مدیریت کند.

بررسی اسپیکر JBL Charge 5 : کیفیت صدا

اسپیکر JBL charge 5 که بر روی میز قرار دارد

JBL Charge 5 صدای نسبتا خوبی را به عنوان یک اسپیکر قابل حمل ارائه می دهد. تجربه ای نسبتا غنی که می تواند در تولید صدا های پایین و متوسط بسیار عالی عمل کند. درایور های پویای آن نیز یک فضای صوتی بهبودیافته ارائه می دهند که هر آهنگی را زنده می کند. بنابراین، اگر در محیط های سربسته قرار دارید، این می تواند برای شما بسیار مفید باشد.

این درحالی است که وقتی Charge 5 با صدای بلند پخش می شود، مانند نسخه قبلی خود در صدا های بالا دیستورت دارد. به این معنا که دستگاه نمی تواند کیفیت صدا و بیس مورد نظر را به درستی منتقل کند. این عموما در صدا های بالا تر از 70 یا 75 شروع می شود و می تواند در مقدار بیشتر صدایی خشن و غیر واقعی داشته باشد.

بنابراین، توصیه می کنیم برای دریافت بهترین کیفیت، صدا را حداکثر در بین محدوده 50 الی 70 نگه دارید. زمانی باید از این مقدار فراتر بروید که صدای محیط آنقدر زیاد است که کیفیت در اولویت نیست.

Charge 5 : بررسی میزان مصرف باتری

JBL Charge 5 از یک باتری با حجم 7,500 میل آمپر بهره می برد که به گفته خود شرکت، می تواند تا 20 ساعت به پخش مداوم موسیقی ادامه دهد. این درحالی است که از دستگاه به عنوان شارژر تلفن هوشمند خود استفاده نکنید. زیرا به طبع می تواندبسیاری از میزان حجم باتری را گرفته و زمان استفاده از دستگاه کوتاه تر کند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *