تبلیغات

تفاوت افترافکت و پریمیر پرو – کدامیک برای شما مناسب تر است ؟

The-difference-between-After-Effects-and-Premiere-Pro-which-one-is-more-suitable-for-you

در دنیای امروزی که تولید محتوای ویدیویی به عنوان یکی از عوامل اصلی در ارتباط میان افراد تبدیل شده است، استفاده از ابزار های ویرایشی به عنوان ابزار های حیاتی برای تولید کنندگان محتوا و فیلم سازان محسوب می شوند. در این میان برنامه هایی چون افترافکت و پریمیر پرو دو ابزار برجسته شرکت ادوبی هستند که هر کدام می توانند ویژگی ها و قابلیت های خاصی را ارائه دهند. در این مقاله، سعی شده است تا به بررسی تفاوت افترافکت و پریمیر پرو پرداخته شود تا بتوانید گزینه مناسب را انتخاب کنید.

تفاوت افترافکت و پریمیر پرو

اگرچه، افترافکت و پریمیر پرو، هر دو از جمله نرم افزار های محبوب در صنعت تولید و ویرایش فایل های ویدیویی محسوب می شوند، اما همچنان تفاوت هایی بین این دو وجود دارند که می بایست در نظر گرفته شوند تا بتوانید انتخاب بهتری را داشته باشید.

در ادامه مقاله سعی کرده ایم علاوه بر تفاوت های کلی این دو، موارد استفاده آنها را نیز مورد بررسی قرار دهیم:

  • پرمیر پرو: به طور کلی، برنامه پرمیر پرو، برای ویرایش و تدوین ویدیو در نظر گرفته شده است. این نرم افزار، طیف وسیعی از ابزار ها را برای برش، کات زدن، افزودن افکت و ویرایش صدا و نور ارائه می دهد. پریمیر پرو عملا برای ویدو های کوتاه، یوتیوب و آموزشی بسیار مناسب است.
  • افترافکت: افترافکت، عملا بر روی ایجاد جلوه های بصری و تولید انیمیشن های دو بعدی تمرکز دارد و همچنان می تواند بر روی ساخت تیزر تبلیغاتی، موشن گرافیک و اکولایزر ها نیز استفاده شود.

از افترافکت برای چه مواردی می توان استفاده کرد ؟

محیط کاربری افترافکت

افتر افکت یک نرم افزار حرفه ای در دنیای موشن گرافیک و جلوه های بصری محصوب می شود که از طیف وسیعی از ابزار ها و پلاگین ها برای اجرای تفکرات شما بهره می برد. از انیمیشن های دوبعدی خیره کننده گرفته تا ترکیب بندی های پیچیده و ایجاد جلوه های ویژه که می تواند طیف متنوعی از تصاویر و ویدیو های گرافیکی را ارائه دهد. در ادامه می توانید برخی از موارد استفاده افترافکت را مورد بررسی قرار دهید:

  • ساخت انیمیشن: افتر افکت، یکی از بهترین نرم افزار ها در حیطه ساخت انیمیشن ها دوبعدی محسوب می شود. می توانید از آن به همراه قدرت تصویر سازی Illustrator ترکیب کرده و سپس با استفاده از ابزار های متحرک سازی تصاویر را به حرکت در بیاورید و در واقع یک ویدیو انیمیشن هر چند مبتدی بسازید.
  • پرده سبز: ترکیب دو یا چند ویدیو با هم یکی از ویژگی های جذاب برنامه افتر افکت است. پرده سبز، بله قابلیتی که می توان دو یا چندین ویدیو و تصویر را با هم ادغام کرد. بنابراین، پس زمینه ویدیو شما چه یک تصویر باشد و یا یک فیلم دیگر، ترکیب صحنه ها می تواند بسیار جذاب باشد. البته که برای انجام آن نیاز به یادیگیری خواهید داشت.
  • موشن گرافیک: موشن گرافیک، درواقع همان متحرک سازی سازاه های گرافیکی است. احتمالا ویدیو هایی را دیده باشید که در حین پخش، لوگو یا تایپوگرافی خاصی در صفحه ظاهر می شود. یا زمانی که فیلمی را مشاهده می کنید و در پایین صفحه نوشته های متحرکی از سمتی به سمت دیگر می روند. این فرایند درواقع با استفاده از برنامه افترافکت صورت می پذیرد.
  • ایجاد جلوه های ویژه: با استفاده از افترافکت می توانید به تصاویر و یا ویدیو های خود مواردی چون، آتش، انفجار، باران و یا حتی برف را نیز اضافه کرده و آن را به یک اثر متحرک تبدیل کنید. به عنوان مثال، ویدیویی را در اختیار دارید که در یک روز آفتابی گرفته شده است که شما می توانید به ویدیوی خود جلوه باران را بدهید.
  • اکولایزر: اکولایزر ها، یکی دیگر از قابلیت هایی هستند که می توان در نرم افزار افترافکت طراحی کرد. اگر از این ویژگی نمی دایند باید بگوییم که اکولایزر درواقع همان امواج صوتی است که هنگام پخش موسیقی (تصویری) حرکت می کنند.
همچنین بخوانید  معرفی بهترین نرم افزار های ساخت موشن گرافیک

از پریمیر برای چه مواردی می توان استفاده کرد ؟

ویرایش ویدیو در برنامه پریمیر پرو

ادوبی پریمیر پرو، یکی از بهترین نرم افزار ها در حیطه ویرایش ویدیو است که با قابلیت و ویژگی های گسترده خود این امکان را به کاربران می دهد تا یک ویدیو حرفه ای تولید کنند. از فیلم سازان حرفه ای، یوتوبر ها و حتی کسانی که به این رشته علاقه مند هستند، پریمیر پرو، می تواند در این زمینه بهترین باشد.

کارهای زیادی وجود دارد که پریمیر پرو می تواند عملکردی بهتر از افترافکت داشته باشد. در ادامه به برخی از این موارد اشاره کرده ایم:

  • ویرایش و مونتاژ ویدیو: پریمیر پرو، داری عنوان اصلی ویرایش گر فیلم و ویدیو شناخته می شود که می تواند مجموعه کاملی از ابزار ها برای برش، ادغام و چیدن کلیپ های ویدیویی ارائه دهد. رابط کاربری این برنامه باعث شده تا فرایند مونتاژ ویدیو ها به سرعت و آسانی پیش برود.
  • پخش بیدرنگ: هرزمان که نیاز به پخش فیلم داشته باشید، می توانید درپرمیر پرو، از قابلیت پخش بی درنگ استفاده کنید. این دقیقا نقطه مقابل برنامه افتر افکت است که از مقدار رم زیادی برای اجرای مجدد ویدیو استفاده می کند و باعث می شود تا زمان بیشتری برای انجام این فرایند طی شود.
  • درجه بندی و تصحیح رنگ: از آنجایی که این ابزار برای ویرایش و مونتاژ فایل های ویدیویی طراحی شده است، این امکان برای شما فراهم می شود که بتوانید با توجه به ابزار های آن و مطابق با استاندارد های صنعتی که در سراسر جهان وجود دارد، به طور کامل رنگ و صدای ویدیوی خود را ویرایش و یا آنها را حذف کنید.
  • ویرایش چند دوربینی: ویدیو و یا فیلم هایی که توسط شرکت های بزرگ تولید می شوند، معمولا با استفاده از چندین دوربین صورت می گیرد. وقتی نوبت به ویرایش آنها می رسد شاید کمی گیج کننده به نظر برسد. در این شرایط، پریمیر پرو، ویژگی جدیدی را با نام ویرایش چند دوربینی معرفی کرده است که می توان با نام گذاری هر یک از آنها گردش کار را بهبود ببخشید.
  • جلوه های ویژه: پریمیر پرو، نیز همانند افترافکت دارای برخی از ویژگی های صوتی و تصویری است که می تواند به ویرایشگر در تدوین یک فیلم کمک کند.

کدام ویرایشگر ویدیویی را تهیه کنیم؟

انتخاب بین افترافکت و پرمیر پرو، کاملا به نوع نیاز شما بستگی دارد. به عنوان مثال، اگر به دنبال خلق تصاویر متحرک، جلوه های ویژه و یا طراحی انیمیشن هستید، افتر افکت، ابزاری قدرتمند برای شما خواهد بود، با این حال، اگر به دنبال یک نرم افزار با قابلیت ویرایش و تدوین ویدیو هستید، قطعا ابزار پریمیر پرو برای شما مناسب تر خواهد بود.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *