تبلیغات

معرفی بهترین برنامه خنک کننده گوشی برای اندروید

colling-temp-cpu

تعداد زیادی برنامه خنک کننده گوشی یا سرد کننده سی‌پی‌یو، در سطع نت وجود دارد. ما در این مطلب از سایت تک تیپ قصد داریم تا بهترین و مناسب‌ترین برنامه‌‌ها را با توجه به برند و مدل گوشی معرفی کنیم. پس در ادامه با این مطلب همراه ما باشید.

برنامه خنک کننده گوشی هنگام بازی، مخصوصا بازی های سنگین مانند فورتنایت، کال آف دیوتی، آسفالت و … بسیار کاربرد دارد و با کاهش دمای دستگاه از خرابی های احتمالی و همچنین در هنگام کارهای سنگین از داغ شدن مکرر دست ها جلوگیری می‌کند. همانطور که می‌دانید افزایش دمای گوشی بر عمر باتری تأثیر می گذارد و خنک کردن گوشی برای جلوگیری از آسیب به سخت افزار ضروری است.
علت های افزایش دما در گوشی، گسترده بوده ولی از متداول‌ترین علل‌ها می‌توانیم به استفاده از گوشی در حین شارژ، بازی‌های سنگین، کارهای گرافیکی و استفاده از ابزارهای رندرینگ اشاره کرد. که با بهترین خنک کننده گوشی که در این مطلب معرفی می‌کنیم می توانید تا حد امکان این دما را در گوشی تحت کنترل داشته باشید.

بهترین برنامه‌های خنک کننده گوشی

در ادامه چند برنامه مفید و کاربردی را معرفی می‌کنیم تا بر اساس نوع گوشی بتوانید از آن‌ها بهره‌مند شوید.

کاهش دما با Phone Cooler CPU Cooler Master

یکی از کاربردی ترین نرم افزارهای خنک کننده گوشی که توسط شرکت وی لبس ارائه شده Phone Cooler CPU Cooler Master می باشد که یک برنامه رایگان برای خنک کردن سریع و حرفه‌ای پردازنده گوشی‌های اندرویدی به شمار می‌رود.

این برنامه به صورت هوشمند می تواند دمای سی‌پی‌یو گوشی شما را بررسی کرده و با کاهش منابع مصرفی، آن را کنترل نماید و به خنک ماندن گوشی هنگام بازی های سنگین کمک کند.

رابط کاربری این برنامه به زیبایی طراحی شده و دارای ویژگی های مفید و تجربه کاربری لذت بخش، هنگام استفاده از نرم افزار خنک کننده گوشی است. با استفاده از این برنامه دیگر نگران داغ شدن بیش از حد گوشی خود هنگام بازی، تماشای فیلم یا وبگردی نخواهید بود. هنگامی که دمای گوشی بالا می رود، Phone Cooler CPU هشدار داده و حالت خنک کردن سی‌پی‌یو را فعال می‌کند که در عرض چند ثانیه تاثیر خود را می‌گذارد.

اپلیکیشن Cooler Master – Clean Booster

اپلیکیشن کولرمستر – کلین بوستر ، یک برنامه حرفه‌ای برای نظارت و کنترل دمای گوشی است. این برنامه با شناسایی و بستن برنامه‌های پرمصرف، به کاهش مصرف CPU و خنک کردن گوشی کمک می کند. Cooler Master با بهینه سازی عملکرد دستگاه، به عنوان بهترین خنک کننده CPU گوشی، پاک کننده حرفه ای و افزاینده سرعت، عمل می‌کند. این برنامه با خنک کردن هوشمندانه دستگاه اندرویدی، عملکرد کلی آن را نیز بهبود می بخشد.

همچنین بخوانید  چگونه مایکروسافت اج را روی اندروید نصب کنیم ؟ نصب مایکروسافت اج در اندروید

اپلیکیشن Cooler Master - Clean Booster

ویژگی‌های برنامه

  • پاک کردن حافظه کش
  • آزاد سازی فضای اشغال شده رم
  • نظارت بر دما را به صورت real-time
  • بهینه کردن گوشی و افزایش سرعت آن

استفاده از این برنامه ساده بوده و با یک ضربه می‌توانید برنامه‌های پر مصرف را ببندید و دمای سی‌پی‌یو را کاهش دهید. استفاده مداوم از این برنامه باعث کاهش دمای میانگین گوشی شده و از مصرف بی رویه باتری جلوگیری می‌کند که همین امر نیز باعث افزایش عملکرد باتری و در نتیجه افزایش عمر باتری گوشی می شود.

Cool Down Phone: خنک کننده حرفه ای گوشی (برنامه خنک کننده CPU)

آیا گوشی شما اغلب در هنگام انجام چند کار با هم داغ می‌شود؟ با کاهش مصرف CPU و بهبود عمر باتری، گوشی خود را خنک کنید.

Cool Down Phone یک برنامه خنک کننده پیشرفته و حرفه‌ای است که به خنک کردن گوشی، کاهش مصرف CPU و خنک کردن آن در عرض چند ثانیه کمک می‌کند.

یک برنامه حرفه‌ای برای نظارت و کنترل دما که با کاهش مصرف CPU، پاک کردن رم، پایین آوردن دمای گوشی و خنک کردن CPU گوشی به شما کمک می‌کند. با خنک کننده خودکار CPU، عملکرد داغ شدن برنامه‌ها و مشکل دمای بالای گوشی‌های اندرویدی را کنترل و برطرف می‌کند و دمای CPU گوشی را پایین می آورد.

خنک کننده CPU – Cool Down Phone برنامه‌های پرمصرف را شناسایی و می‌بندد تا مصرف CPU، GPU، رم را کاهش دهد و گوشی را در زمان واقعی خنک کند و دمای آن را پایین بیاورد.

اپلیکیشن Battery Doctor

Battery Doctor (صرفه جوی باتری) ابزاری است که به صرفه جویی در مصرف باتری و اطلاع از میزان شارژ باقی مانده باتری کمک می‌کند. این برنامه با استفاده از ویژگی های مختلف، به شما امکان می‌دهد تا عمر باتری را افزایش دهید.

اپلیکیشن Battery Doctor

اپلیکیشن دکتر باتری، برنامه‌های در حال اجرا در پس زمینه را حذف می‌کند که باعث صرفه جوی باتری می شود. همچنین با ویژگی‌های جدید، امکان کاهش دمای سی‌پی‌یو گوشی را می‌دهد.

خنک کردن گوشی با All-In-One Toolbox: Cleaner

All-In-One Toolbox یک جعبه ابزار واقعی برای اندروید است. این برنامه با تنها 29 ابزار مختلف به شما کمک می کند تا عملکرد گوشی اندرویدی خود را در وضعیت مطلوب نگه دارید.

All-In-One Toolbox: Cleaner

مهمترین ابزارهای موجود در این برنامه عبارتند از:

  • پاک کردن کش: این ویژگی به شما امکان می‌دهد از شر فایل های اضافی و غیر ضروری در حافظه اندروید خلاص شوید تا سرعت گوشی افزایش یابد.
  • پاک کردن تاریخچه مرور: با استفاده از این ابزار می‌توانید سابقه تمام مرورگر موجود در گوشی را با یک دکمه اک کنید.
  • پاک کننده حرفه‌ای: با حذف فایل‌های نصب برنامه‌های حذف شده (فایل‌ها با پسوند apk که نصبشان کامل شده است)، فضای کارت حافظه و گوشی را افزایش می‌دهد.
همچنین بخوانید  چگونه نوار ابزار اسکرین شات در گلکسی اس 20 را غیرفعال کنیم

All-In-One Toolbox همچنین شامل ابزارهایی کاربردی برای مدیریت بهتر باتری دستگاه است. با استفاده از این ابزارها می‌توانید سطح باتری گوشی را بهتر کنترل کنید و ببینید که هر درصد از باتری صرف چه کاری می‌شود.

All-In-One Toolbox مجموعه ای از ابزارهای مفید و کاربردی دارد که به شما کمک می‌کند تا همیشه بهترین عملکرد را از گوشی اندرویدی خود دریافت کنید.

برنامه‌های ایرانی کاهش دمای گوشی

شاید به نظر شما برنامه‌های ایرانی چندان کارایی نداشته اما این چند برنامه که معرفی کرده‌ایم هم رایگان هستند و هم در برخی از گوشی‌های اندرویدی موفق عمل کرده‌اند، می‌توانید این برنامه ها را به صورت رایگان تست کنید.

خنک کننده گوشی هوشمند ( پر پرواز )

خنک کننده گوشی هوشمند

این برنامه که در بازار اندروید هم وجود دارد به صورت رایگان قابل نصب است و با یک جست‌وجو ساده می توانید در بازار آن را دانلود کنید.

این برنامه امکانات زیادی نداشته و استفاده از آن بسیار آسان است و فقط با راه‌اندازی برنامه و زدن دکمه “خنک کن” می توانید دمای گوشی خود را کاهش دهید.
اگرجه تعداد نصب برنامه پایین است اما هزینه 30 هزار تومنی آن معقول است و می‌توانید با هزینه بسیار پایین از یک برنامه کاهش دمای گوشی بهره‌مند شوید.

خنک کننده سریع گوشی ( مایکت )

خنک کننده سریع گوشی

در فروشگاه مایکت نیز یک برنامه به صورت رایگان برای کاهش دمای گوشی وجود دارد که استفاده از آن نیز می‌تواند کمک کننده باشد. اگر از گوشی‌های اندرویدی شیاومی یا سامسونگ استفاده می‌کنید. این برنامه رایگان را نیز تست کنید. در برخی از گوشی‌های برند سامسونگ و شیاومی بسیار عملکرد مناسبی دارد.

از مهم‌ترین ویژگی‌های این اپلیکیشن خنک کننده سی‌پی‌یو می‌توان به طراحی جذاب و تجربه کاربری ساده آن اشاره نمود.

این برنامه با کاهش پردازش‌های محوله به سی‌پی‌یو باعث کاهش دمای گوشی می‌شود و از افزایش دمای غیر متعارف آن جلوگیری می‌نماید.

استفاده از این برنامه رایگان بسیار راحت بوده و فقط با یک لمس ساده می توانید دمای گوشی را کاهش داده و دمای لحظه‌ای آن را مشاهده کنید.

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *