تبلیغات

تبلیغات

هر آنچه درباره کابل شارژر بدانیم

14d62ee8-2e99-4d2f-ae0c-ef2e3f1a7c6e

کابل شارژر جزء لوازم جانبی ضروری گوشی است همه­ی ما برای شارژ کردن گوشی­مان به آن نیاز داریم. استفاده از کابل با کیفیت علاوه بر اینکه باتری گوشی را با سرعت و کیفیت بالاتری شارژ می­کند ضامن سلامتی باتری هم خواهد بود. کابل یا سیم شارژ بی­کیفیت در مدت کمی به باتری آسیب می­رساند و حتی ممکن است موجب باد کردن گوشی یا مشکلات دیگری شود. داغ کردن گوشی یکی دیگر از مشکلاتی است که در اثر استفاده از کابل بی کیفیت با آن مواجه می­شویم. پس انتخاب و خرید کابل شارژر مرغوب و باکیفیت در درجه‌ی اول اهمیت قرار دارد.

چرا باید در انتخاب کابل شارژر گوشی وسواس به خرج دهیم؟

شما باید از کابل باکیفیت استفاده کنید و اصلی‌ترین دلیل آن حفظ سلامتی و امنیت لوازم دیجیتال ازجمله تلفن همراه و پاوربانک شماست. احتمالا قبلا هم این تجربه را داشته‌اید که باتری شما خیلی سریع شارژش خالی می‌شود و مجبور می‌شوید زود به زود آن را شارژ کنید یا اینکه مدت زمان خیلی زیادی طول می‌کشد تا باتری فول‌شارژ شود و شما باید ساعت‌ها منتظر پر شدن شارژ گوشی‌تان باشید. دلیل اصلی این مشکلات آسیب دیدن باتری در اثر استفاده از کابل‌های بی‌کیفیت است. اگر از یک کابل مرغوب و مطمئن استفاده کنید کمتر شاهد این اتفاقات خواهید بود. البته امنیت گوشی هم بسیار مهم است. اگر کابل شارژر شما جریان و ولتاژ بیشتری را از خودش عبور دهد و یا نوسانات آن زیاد باشد ممکن است قسمت پورت گوشی یا برد اصلی آن آسیب ببیند. وقتی گوشی شما حین شارژ بیش از حد داغ می‌شود احتمال منفجر شدن آن هم وجود دارد.کابل باکیفیت از این جهت هم بسیار اهمیت دارد.

کابل‌هایی که توسط برندهای معتبر تولید می‌شوند معمولا چندین گواهی استاندارد دریافت می‌کنند و خطرات ناشی از آن‌ها به طور کامل بررسی می‌شوند و اگر مشکلی در طراحی آن وجود داشته باشد مجوز ورود به بازار را پیدا نمی‌کنند. گواهی‌هایی نظیر CE و RHOS و MFI برای کابل شارژر بسیار مهم‌اند.

نکته مهم بعدی که در راهنمای خرید کابل شارژر گوشی باید به آن توجه داشته باشید دوام کابل است. مطمئنا یک کابل ارزان و بی‌کیفیت عمر کمتری دارد. در حالی که یک کابل باکیفیت و مرغوب طول عمر بسیار بیشتری دارد و می‌توانید تا مدت‌ها بدون مشکل از آن استفاده کنید. طراحی کابل‌های باکیفیت هم به گونه‌ای است که در برابر شکستن، پارگی و … مقاومت بسیار بالایی دارند و حتی آسیب‌های محیطی احتمالی هم تاثیر چندانی روی کیفیت شارژ کابل ندارند.

همچنین بخوانید  ترون چیست؟ خرید رمزارز TRX چگونه است؟

کابل شارژر ارزان نخرید!

با توجه به پیشرفت تکنولوژی به­ویژه در زمینه شارژ دستگاه­های الکترونیکی( موبایل، تبلت و …) باید با دقت بیشتری هنگام خرید لوازم جانبی به خرج داد. ارزان بودن گزینه مناسبی جهت انتخاب کالا نیست زیرا ممکن است بدون آگاهی و صرفا جهت ارزان خریدن آسیب جدی به دستگاه‌های گران­قیمت خود وارد کنیم و هزینه­های سربار دیگری را به خود تحمیل نماییم.

برند کینگ استار با توجه به اهمیت این موضوع در گروه کالایی متفاوت مخصوصا کابل شارژر، محصولات با کیفیت برای مشتریان عرضه کرده است.

کابل شارژر و انتقال اطلاعات K360i/c

کابل مدلK360 کینگ استار در مدل­های K360i و K360c عرضه شده است که برای گوشی­هایی با سیستم عامل آیفون و اندروید با رابط تایپ سی(Type-c) بسیار مناسب است.

اگر بخواهیم این مدل کابل را در 3 کلمه خلاصه کنیم می‎توانیم بگوییم : ایمن ، بادوام ، فست شارژ

مشخصات کابل K360 کینگ استار

کابل K360 کینگ استار از جنس کنفی به طول 120 سانتی متر و سوکت این کابل دارای دو قسمت PVCدنباله دار و قسمت اتصال فلزی می­باشد. خروجی این کابل برند کینگ استار 3 آمپر بوده و امکان انتقال اطلاعات تا سرعت 480MB/S را فراهم می­کند. وزن کلی کابل نیز 35گرم است.

دقت به ساختار کابل شارژ

در این مدل کابل کینگ استار دارای رابط PVC دنباله دار بعد از سوکت است که موجب افزایش طول عمر کابل و جلوگیری از پارگی و قطع شدن رشته‌های کابل می­گردد. همچنین این خصوصیت باعث ایجاد انعطاف چرخشی کابل در هنگام شارژ خواهد شد و داشتن روکش کنفی این کابل، ساختار با دوامی به کابل شما می­دهد که از گره خوردگی آن نیز جلوگیری می کند.

خروجی 3 آمپر این کابل بدلیل وجود رشته‌های مسی، بزرگترین حسن کابل محسوب می­گردد. در مدل کابل K360 کینگ استار با توجه به ساختار درونی کابل که متشکل از 162 رشته مسی ضخیم است شما می­توانید تا میزان 3 آمپر از این کابل خروجی دریافت کنید. خاطر نشان می­گردد توجه به این نکته که همیشه از کالاهای اورجینال برای شارژ دستگاه­های خود استفاده کنید که دارای استانداردهای لازم جهت شارژ باشند شما فقط با کمک کابل شارژ اورجینال امکان دریافت خروجی واقعی و فست شارژ بودن را دارید.

فناوری های به کار رفته در کابل های شارژر

در برخی کابل‌ها از فناوری‌های محافظتی مختلفی استفاده می‌شود که می‌تواند از گوشی شما هنگام مواجه شدن با نوسان برق یا شارژ شدن بیش از حد محافظت کند. یکی از این فناوری‌ها، فناوری پاور دلیوری (Power Delivery) است که یک استاندارد جهانی برای شارژ سریع دستگاه‌ها محسوب می‌شود. هرچند نام این فناوری در برخی گوشی‌های اندرویدی می‌تواند متفاوت باشد، اما در آیفون‌ها از پاور دلیوری استفاده می‌شود.

همچنین بخوانید  سفر در معاملات بازار فارکس - چه چیزهایی برای موفقیت نیاز دارید؟

انتقال همزمان اطلاعات و جریان برق

شماری از کابل‌هایی که در بازار وجود دارند، صرفا قابلیت شارژ کردن دستگاه شما را دارند و چنان‌چه شما بخواهید فایل‌هایتان را از طریق آن‌ها از گجتی به گجت دیگر منتقل کنید، شما را ناامید می‌کنند؛ در مقابل، کابل‌های دیگری هم موجود هستند که به اصطلاح دوکاره هستند و قادرند هم داده و هم جریان برق را از خودشان عبور بدهند. چنین کابل‌هایی را می‌توان هم برای انتقال اطلاعات و هم برای شارژ گوشی مورد استفاده قرار داد.

جنس کابل شارژر

نکته‌ای که اهمیت بسیار زیادی دارد ولی توسط اکثر کاربران نادیده گرفته می‌شود، جنس کابل شارژی است که مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر از کابل شارژ خود در محیط‌های کاری مثل کارگاه‌ها استفاده می‌کنید، حتماً باید از کابل‌هایی استفاده کنید که با روکش‌های مخصوصی پوشیده شده‌اند تا در برابر ساییدگی و خراش، مقاومت بالایی داشته باشند. این درحالیست که برای کاربران خانگی، کابل‌هایی با روکش پلاستیکی ساده هم مناسب است.

طول کابل شارژر

کابل‌های شارژر با طول متفاوتی تولید می‌شوند و شما باید بسته به محیطی که قرار است از آن استفاده کنید، اقدام به خرید کنید. به فرض مثال اگر می‌خواهید گوشی‌تان را روی میز کار خود قرار دهید، نیازی نیست طول کابل شارژ شما بلند باشد؛ ولی اگر فاصله محلی که گوشی قرار می‌گیرد با شارژر و پریز برق زیاد است، حتماً باید کابلی را تهیه کنید که طول بیشتر از ۱ متر داشته باشد.

شرکت داده پرداز رایانه متین با برند کینگ استار خود در این زمینه امکان ارائه کابل­های اورجینال و با کیفیت را فراهم ساخته که شما کاربران می­توانید استفاده­های لازم را داشته باشید همچنین خدمات پس از فروش و گارانتی در 16 استان کشور نیز پاسخگوی همیشگی شماست. ما به شما اطمینان خرید با کیفیت می دهیم.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *