تبلیغات

تبلیغات

سرور مجازی خارج از کجا بخریم؟

f277ba3c-f8e5-43e8-b163-d007677b89d0

انتخاب یک سرور مجازی می‌تواند تاثیر قابل توجهی بر حضور آنلاین شما داشته باشد. برای انتخاب یک ارائه‌دهنده سرور مجازی مناسب باید جنبه‌های مختلفی را بررسی کنید تا مطمئن شوید سرور مجازی انتخابی با نیازهای شخصی، وب‌سایت یا اپلیکیشن شما مطابقت دارد. برای پیدا کردن بهترین سرور مجازی خارج باید عواملی مانند عملکرد، قابلیت اطمینان و مقیاس‌پذیری را در نظر بگیرید.

چه قصد میزبانی یک فروشگاه اینترنتی را داشته باشید و چه قرار است یک وبلاگ پربازدید را راه‌اندازی کنید و یا برای ترید کردن به‌دنبال یک راه‌حل مقرون‌به‌صرفه هستید، سرور مجازی خارج یکی از بهترین گزینه‌های شماست. هنگام انتخاب سرور مجازی باید مطمئن شوید که ارائه‌دهنده پهنای باند کافی و ویژگی‌های امنیتی قوی را برای محافظت از وب‌سایت شما فراهم می‌کند. علاوه‌براین، باید در مورد کیفیت پشتیبانی مشتری و آپتایم نیز تحقیق کنید.

چگونه تشخیص دهید یک ارائه‌دهنده VPS قابل اعتماد است؟

هنگام جست‌وجوی ارائه‌دهندگان سرور مجازی، باید به مولفه‌ها و نشانه‌های زیر به‌دقت توجه کنید:

قابلیت اطمینان آپتایم

آپتایم مهم‌ترین شاخص یک ارائه‌دهنده سرور مجازی قابل اعتماد است. معمولا این شاخص به‌صورت درصدی نمایش داده می‌شود. مثلا اگر شرکتی آپتایم 99 درصدی را اعلام کرد، یعنی سرور آن در در هر ماه مجموعا هفت ساعت یا کم‌تر (به‌طور متوسط) از کار می‌افتد. هر چه زمان آپتایم یک ارائه‌دهنده بیش‌تر باشد، می‌توانید قابلیت اطمینان بیش‌تری را انتظار داشته باشید. این یعنی احتمال از کار افتادن وب‌سایت یا اپلیکیشن شما کم‌تر خواهد بود.

سرور مجازی مدیریت‌شده و مدیریت‌نشده

پیکربندی و استفاده از VPS ممکن است برای برخی کاربرانی که دانش کافی ندارند در ابتدا دشوار باشد. به‌همین‌دلیل است که ارائه‌دهندگام سرور مجازی معمولا دو نوع مدیریت‌شده و مدیریت‌نشده را ارائه می‌دهند. اگر می‌خواهید کنترل بیش‌تری بر روی سایت و اپلیکیشن خود داشته باشید، پلن‌های مدیریت‌نشده گزینه بهتری است. اما اگر می‌خواهید در سریع‌ترین زمان استفاده از سرور مجازی خریداری‌شده را شروع کنید، بهتر است یک پلن مدیریت‌شده را انتخاب کنید.

سرعت سرور

سرعت سرور نباید با سرعت صفحه اشتباه گرفته شود؛ سرعت سرور یعنی مدت زمانی که طول می‌کشد تا سرور به درخواست‌های ورودی پاسخ بدهد. این سرعت نشان‌دهنده کیفیت خدماتی است که توسط ارائه‌دهنده فراهم شده است.

سرعت یک عامل کلیدی در رتبه‌بندی سئو سایت شما محسوب می‌شود. شما می‌توانید وب‌سایت خود را برای بهبود سرعت بارگذاری صفحه بهینه کنید، اما نمی‌توانید این کار را برای وب سرور انجام دهید. این سرعت کاملا به ارائه‌دهنده سرور مجازی بستگی دارد.

بکاپ‌گیری از داده‌ها

یک سیستم بکاپ‌گیری کارآمد مزیت بزرگی محسوب می‌شود. بنابراین، مطمئن شوید که ارائه‌دهنده سرور مجازی خارج از چنین سیستمی برخوردار است. شاید همه ارائه‌دهندگان، به قابلیت بکاپ‌گیری اشاره کنند اما در عمل فقط برخی از آن‌ها به‌طور موثر و مستمر این کار را انجام می‌دهند.

همچنین بخوانید  درب کابینت: دروازه ای به سبکی متفاوت در آشپزخانه!

قیمت

به‌طور کلی در حال حاضر می‌توانید با قیمت‌های مقرون‌به‌‌صرفه‌ای یک سرور مجازی تهیه کنید. برای مثال خرید سرور مجازی هلند ارزان است و می‌توانید برای کاربردهای مختلفی از آن استفاده کنید. اما توجه کنید، ارزانی بیش‌ازحد هیچ‌وقت بی‌دلیل نیست و نباید در این دام بیفتد. تمام تلاش‌تان را به‌کار ببرید تا پلنی را انتخاب کنید که نسبت به هزینه پرداختی ارزش خرید بالایی را ارائه دهد و مقیا‌س‌پذیر باشد.

تهدیدات امنیتی

اگرچه سرور مجازی از نظر امنیت به‌مراتب وضعیت بهتری نسبت به یک هاست اشتراکی دارد، اما این مزیت تا حد زیادی به ارائه‌دهنده سرور مجازی بستگی دارد. هنگام انتخاب سرور مجازی خارج خود باید دقت کنید تا پلن‌ انتخابی از فایروال‌ها و راهکارهای موثری برای مقابله با حملات سایبری بهره ببرد.

برای مثال، سرور مجازی هتزنر آلمان توسط دیتاسنتر HETZNER در فرانکفورت ارائه می‌شود که یکی از بهترین دیتاسنترهای موجود در اروپا و جهان است. این دیتاسنتر برای تامین امنیت داده‌ها از فایروال قدرتمند و ابزارهای مقابله با حملات DDoS بهره می‌برد و به‌روزرسانی‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری را به‌طور منظم انجام می‌دهد.

خدمات مشتری

پشتیبانی نقش مهمی در تجربه مشتری شما دارد. احتمالا نمی‌خواهید ساعت‌ها در حالت بلاتکلیفی بمانید، درحالی‌که هر بار با ارائه‌دهنده تماس می‌گیرید باید مدت‌ها در صف منتظر باشید. به‌همین‌دلیل است که قبل از خرید یک سرور مجازی، بهتر است با ارائه‌دهنده تماس بگیرید و بررسی کنید با چه کیفیتی پاسخ‌گوی سوالات شما هستند.

برای مثال قبل از خرید سرور از مبین هاست می‌توانید با تیم پشتیبانی این ارائه‌دهنده تماس بگیرید و سوالات خود را مطرح کنید. پشتیبانی مبین هاست قبل از خرید، پس از خرید و حین استفاده ارائه می‌شود که کمک می‌کند با کم‌ترین دردسر وب‌سایت یا اپلیکیشن خود را بر روی سرور مجازی خارج میزبانی کنید و یا برای ترید کردن و فعالیت‌های فریلنسری از آن استفاده کنید.

خرید سرور مجازی خارج از مبین هاست

مبین هاست یکی از بهترین ارائه‌دهنده‌های سرور مجازی و اختصاصی در ایران است که می‌توانید سرورهای مجازی در لوکیشن‌های مختلف را خریداری کنید. همه سرورهای ارائه‌شده توسط مبین هاست از آی‌پی ثابت و اختصاصی، آپتایم بالا، مقیاس‌پذیری بالا و پشتیبانی عالی برخوردارند.

در اکثر پلن‌های سرور مجازی ارائه‌شده توسط مبین هاست می‌توانید به روت دسترسی داشته باشید و همچنین امکان انتخاب و نصب سیستم‌عامل موردنظرتان (انواع نسخه‌های ویندوز و توزیع‌های محبوب لینوکس) در اختیارتان قرار دارد.

سرور مجازی آلمان مبین هاست توسط دیتاسنترهای HETZNER و OVH ارائه می‌شود که جزو بهترین دیتاسنترهای دنیا محسوب می‌شوند. امکان خرید پلن‌های متنوع با منابع سخت‌افزاری قدرتمند و فضای ذخیره‌سازی مبتنی‌بر اس‌اس‌دی‌های پرسرعت NVMe وجود دارد. پشتیبانی عالی، سرعت بالا و آپتایم 99.9 درصدی به‌همراه پهنای باند پایدار 1 گیگابیتی و ترافیک تا 16 ترابایت امکان میزبانی از وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها را فراهم می‌کند.

همچنین بخوانید  حمل بار از چین

همچنین، کاربرانی که در پلتفرم‌های بین‌المللی به‌صورت فریلنسری فعالیت می‌کنند و یا قصد استفاده از صرافی‌های معتبر مانند بایننس را دارند، می‌توانند از پلن‌های اقتصادی سرور مجازی آلمان استفاده کنند.

سرور مجازی هلند یکی دیگر از راهکارهای محبوب و پرطرفدار مبین هاست محسوب می‌شود که پینگ عالی و سرعت بسیار خوبی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. به‌همین‌دلیل، سرور مجازی هلند برای میزبانی وب‌سایت و اپلیکیشن و همین‌طور بازی‌های آنلاین و ترید در فارکس گزینه بسیار خوبی محسوب می‌شود.

آپتایم 99.9 درصدی VPS هلند و فایروال قدرتمند با توانایی بالا در جلوگیری از حملات DDoS باعث می‌شود تا تجربه بسیار خوبی را کسب کنید. این سرور مجازی توسط دیتاسنتر Worldstream واقع در شهر آمستردام ارائه می‌شود و امکان دسترسی به آی‌پی اختصاصی هلند را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. به‌این‌ترتیب، می‌توانید درست مانند یک شهروند هلندی از اینترنت استفاده کنید و به تمامی پلتفرم‌ها و سرویس‌های جهانی دسترسی داشته باشید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *