تبلیغات

تبلیغات

آموزش خرید سرور مجازی – صفر تا صد راهنمای خرید سرور مجازی

cef88a98-b6eb-4c3c-8664-1713d6f73774-1

سرور مجازی یا VPS یکی از بهترین گزینه‌های پیش رو برای کسانی است که دنبال سروری قدرتمند، ایمن و درعین‌حال، مقرون‌به‌صرفه هستند. سرور مجازی کاربردهای گسترده‌ای دارد؛ از جمله این کاربردها می‌توانیم به میزبانی وب، تست نرم‌افزار، توسعه اپلیکیشن‌ها و دسترسی به IP ثابت خارجی یا داخلی اشاره کنیم.

شرکت‌های ارائه‌دهنده سرور مجازی، سرویس‌های متنوعی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند؛ همین موضوع باعث شده است که بسیاری از افراد درباره بهترین سرویس VPS اطلاعات کافی نداشته باشند. در ادامه این مطلب قصد داریم با آموزش خرید سرور مجازی، مهم‌ترین نکات در ارتباط با نحوه خرید vps را به شما معرفی کنیم. با در نظر گرفتن نکات مطرح در این مقاله، می‌توانید بهترین سرویس VPS را متناسب با نیاز خود خریداری کنید.

بررسی نیازها؛ اولین نکته در آموزش خرید سرور مجازی

اولین نکته‌ای که در مبحث آموزش خرید سرور مجازی باید به آن اشاره کنیم، بررسی نیازهای کاربر از خرید VPS است. در اولین قدم باید نیازها و هدف خود از خرید سرور مجازی را تعیین کنید. این موضوع به شما کمک می‌کند تا میزان پهنای باند، تعداد هسته پردازنده، میزان رم، ظرفیت فضای ذخیره‌سازی و سرعت شبکه را متناسب با نیاز اصلی خود خریداری کنید.

مثلا اگر قصد خرید سرور ovh را دارید، باید بدانید که این سرور با قابلیت‌ها، فضای دیسک، پهنای باند و تعداد پردازنده‌های مختلف در پلن‌های کاربردی عرضه می‌شود؛ بنابراین پیش از هرگونه اقدام، توصیه می‌کنیم درباره نیازهای کسب‌وکار خود تحقیق کنید و سپس بر اساس آن برای خرید سرور مجازی اقدامات لازم را انجام دهید. برای انتخاب بهترین سرور مجازی متناسب با کسب‌وکارتان نیز می‌توانید از متخصصان XVPS مشورت و راهنمایی بخواهید.

امکان انعطاف‌پذیری منابع سرور مجازی را در نظر بگیرید

درست است که در اولین مرحله باید نیازهای خود را تعیین کرده و سپس بر اساس آن برای خرید سرور مجازی اقدام کنید، ولی هنگام خرید vps با ip ثابت حتما به انعطاف‌پذیری سرویس موردنظر توجه داشته باشید. انعطاف‌پذیری و قابلیت شخصی‌سازی و ارتقای سرور مجازی به شما کمک می‌کند تا در صورت لزوم، منابع سرور را بر اساس نیازهای جدید ارتقا دهید.

به‌این‌ترتیب می‌توانید از شرکت ارائه‌دهنده سرور مجازی درخواست کنید تا منابع سخت‌افزاری مانند رم، پردازنده و فضای هارد دیسک را بر اساس نیازهای جدید شما تغییر دهند. توصیه می‌کنیم حتما پیش از نهایی کردن سفارش خود درباره ظرفیت منابع و امکان ارتقا آن اطلاعات لازم را کسب کنید.

نوع سیستم‌عامل؛ سرور مجازی لینوکس یا ویندوز؟

یکی دیگر از مهم‌ترین مواردی که در آموزش خرید سرور مجازی باید به آن بپردازیم، بررسی نوع سیستم‌عامل VPS است. اگر درباره نحوه خرید وی پی اس اطلاعات کافی داشته باشید، حتما می‌دانید که سرورهای مجازی با سیستم‌عامل‌های مختلف ارائه می‌شوند. ویندوز، لینوکس و میکروتیک از محبوب‌ترین سیستم‌عامل‌ها برای عرضه سرورهای مجازی محسوب می‌شوند.

همچنین بخوانید  خدمات طراحی حرفه ای در مجموعه تهران پرینت

تفاوت‌های بسیاری بین سرور مجازی لینوکس و ویندوز وجود دارد و هرکدام از آن‌ها برای اهداف خاصی مورداستفاده قرار می‌گیرند؛ به‌عنوان مثال، خرید سرور مجازی لینوکس به افرادی که از زبان‌های برنامه‌نویسی C، C++، Perl یا PHP استفاده می‌کنند، توصیه می‌شود؛ درصورتی‌که سرور مجازی ویندوز با زبان برنامه‌نویسی NET و ASP سازگاری بیشتری دارد. البته امکان تغییر سیستم‌عامل سرور از ویندوز به لینوکس و برعکس در بسیاری از موارد وجود دارد.

هنگام خرید vps ویژگی‌های سخت‌افزاری سرور را بررسی کنید

در ادامه آموزش خرید سرور مجازی باید ویژگی‌های سخت‌افزاری سرور را به‌خوبی موردبررسی قرار دهید. ویژگی‌های سخت‌افزاری VPS، نقش بسزایی در عملکرد و سرعت سرور مجازی دارند. مهم‌ترین نکاتی که در راهنمای خرید vps باید به آن‌ها اشاره کنیم،‌ عبارت‌اند از:

  • فضای رم و نسل آن (DDR3، DDR4 یا DDR5)
  • قدرت پردازنده، نوع و بنچ‌مارک آن
  • میزان پهنای باند
  • ظرفیت هارد دیسک
  • نوع هارد دیسک (HDD یا SSD)

همه موارد بالا تاثیر مستقیم بر عملکرد سرور مجازی دارند. هرچقدر کسب‌وکار بزرگ‌تری داشته باشید، به فضای رم، ظرفیت هارد دیسک، پردازنده قوی‌تر و پهنای باند بیشتری نیاز خواهید داشت.

موقعیت مکانی سرور؛ نکته‌ای حائزاهمیت در خرید سرور مجازی

بعد از آشنایی با نحوه خرید سرور مجازی، متوجه خواهید شد که انواع VPS موقعیت مکانی متفاوتی دارند؛ مثلا بعضی از سرورهای مجازی برای آلمان و بعضی از آن‌ها برای انگلیس، ایران یا سایر کشورها هستند. انتخاب سرور مجازی بیشتر به این موضوع ارتباط دارد که بیشترین کاربران پلتفرم شما در چه موقعیت مکانی قرار دارند.

در مواردی هم برای ورود به بعضی از سایت‌ها و استفاده از برنامه‌ها، به IP کشورهای دیگر نیاز دارید. در چنین شرایطی متناسب با نیاز خود برای خرید vps اقدام کنید.

پیش از خرید از امنیت سرور مجازی اطمینان پیدا کنید

امنیت سرورهای مجازی تا بخش قابل‌توجهی توسط شرکت ارائه‌دهنده تامین می‌شود. شرکت‌های ارائه‌دهنده VPS، باید برخی از تنظیمات حفاظتی را از طریق فایروال یا روش‌های امنیتی دیگر فراهم کنند. اهمیت این موضوع برای کسب‌وکارها و فعالیت‌هایی که به حفاظت از اطلاعات نیاز دارند، بیشتر خواهد بود.

پشتیبانی؛ یکی از ویژگی‌های اصلی معتبرترین ارائه‌دهندگان VPS

یکی دیگر از نکات مهم که در نحوه خرید سرور مجازی به آن اشاره می‌شود، مسئله پشتیبانی است. زمانی که برای خرید VPS اقدام می‌کنید، باید از وجود خدمات پشتیبانی توسط شرکت ارائه‌دهنده اطمینان داشته باشید. برای اطمینان خاطر باید خرید خود را از مجموعه‌های معتبری مانند XVPS انجام دهید که به‌صورت شبانه‌روزی در کلیه روزهای هفته، خدمات پشتیبانی را در اختیار شما قرار می‌دهند.

همچنین بخوانید  داستان بازی    assassins creed syndicate

بهترین سرویس‌های سرور مجازی را از XVPS خریداری کنید

در این مطلب با بررسی مهم‌ترین نکات هنگام خرید vps،‌ به آموزش خرید سرور مجازی پرداختیم. مهم‌ترین قدمی که در ابتدای خرید سرور مجازی باید بردارید، تعیین نیاز و هدف از خرید است؛ در ادامه بر اساس آن می‌توانید بهترین نوع سرور مجازی را متناسب با نوع کسب‌وکار و فعالیت خود تهیه کنید.

علاوه‌براین، حتما باید سرور مجازی را از شرکتی معتبر و شناخته‌شده خریداری کنید. مجموعه XVPS یکی از معتبرترین شرکت‌هایی است که در زمینه عرضه انواع سرورهای مجازی داخلی و خارجی به شما خدمات می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره پلن‌های این مجموعه، دریافت مشاوره تخصصی رایگان و سفارش سرور مجازی، به سایت xvps.ir سر بزنید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *