تبلیغات

تبلیغات

بررسی گوشی Samsung Galaxy S23: یکی از موفقیت های سامسونگ

s23ultraa

گوشی های هوشمند پرچمدار اغلب برای نوآوری سالانه چالش برانگیز هستند، با این حال سامسونگ توانسته است یک بار دیگر با Galaxy S23 Ultra این کار را انجام دهد. پرچمدار جدید با نقاط قوت خود در صفحه نمایش و دوربین، ویژگی های فراوانی را ارائه می دهد که اشتباه کردن آن را سخت می کند.

بررسی مشخصات  Samsung Galaxy S23در نگاه اول

مشخصات: 6.8 اینچی Dynamic AMOLED 2X، 3088 x 1440 (Edge Quad HD+)،

 نرخ تازه سازی 120 هرتز، محافظ Gorilla Glass Victus 2، IP 68، Qualcomm Snapdragon Gen 2 سفارشی سازی شده،

حافظه داخلی 12GB RAM/1GBT، 1GBBT, 25GB و 163.4

x78.1×8.9mm، 234 گرم

رنگ: مشکی فانتوم، کرم، سبز و اسطوخودوس.

در جعبه: Samsung Galaxy S23 Ultra، کابل Type-C

طراحی جذاب و بی نظیر اس 23 اولترا

طراحی گلکسی اس 23 اولترا یادآور مدل قبلی خود یعنی گلکسی اس 23 اولترا است. در بدنه آلومینیومی قرار گرفته است، جلوی آن تمام صفحه است، در حالی که S-Pen، گریل بلندگو، درگاه شارژ و سینی سیم در لبه پایینی قرار دارد. به جای ماژول دوربین برجسته در عقب، سامسونگ آن را با لنزهای دوربین به صورت جداگانه (کمی برجسته) در بدنه ساده نگه داشته است.

این طراحی منجر به صفحه نمایش مسطح تر شده است، به این معنی که صفحه نمایش بیشتری برای ورودی لمسی یا S-Pen است. صرف نظر از اندازه بزرگ (163.4 x 78.1 x 8.9 میلی‌متر)، انحنای نرم روی لبه‌ها باعث می‌شود گرفتن آن آسان‌تر و لغزنده‌تر در دست گرفتن باشد. در حالی که سامسونگ Corning Gorilla Glass Victus 2 را برای محافظت در برابر خط و خش اضافه کرده است، اضافه کردن روکش توصیه می شود. و اگر نگران آسیب آب هستید، این گوشی دارای استاندارد IP68 است، به این معنی که می تواند تا عمق 1.5 متری آب تا 30 دقیقه دوام بیاورد.

نمایشگر فوق العاده گوشی سامسونگ s23

سامسونگ هرگز با نمایشگر گوشی های هوشمند خود اشتباه نکرده است و S23 Ultra نیز از این قاعده مستثنی نیست. این پرچمدار جدید دارای صفحه نمایشی در سطح جهانی است که حتی در نور شدید خورشید هیچ مشکلی در خوانایی ندارد.

گوشی Samsung Galaxy S23

با توجه به جزئیات، این گوشی دارای صفحه نمایش بزرگ 6.8 اینچی Dynamic AMOLED 2X با رزولوشن 3088 x 1440 (Edge Quad HD+) و نرخ به روز رسانی 120 هرتز است. نسبت کنتراست فوق‌العاده است، با رنگ‌های سیاه عمیق و سفید روشن که تجربه تماشا را بهبود می‌بخشد. در استفاده واقعی، صفحه نمایش فوق‌العاده روشن و واضح است، با دقت رنگ عالی، و استفاده از آن لذت بخش است. انجام بازی‌ها، مرور وب، پخش محتوا از پلتفرم‌هایی مانند Netflix، Amazon Prime Video و Disney Hotstar یا حتی ویرایش عکس‌ها در این صفحه لذت بخش است.

همچنین بخوانید  از کجا مودم بخرم؟ معرفی فروشگاه آنلاین خرید مودم همراه و ثابت

S23 Ultra می تواند به حداکثر روشنایی تا 1750 نیت برسد که خواندن آن را حتی در نور مستقیم خورشید آسان می کند. علاوه بر کیفیت صفحه نمایش عالی، این گوشی همچنین دارای صفحه نمایش همیشه روشن است که اعلان ها، زمان و سایر اطلاعات ضروری را حتی زمانی که گوشی قفل است نشان می دهد. اسکنر اثر انگشت تعبیه شده در زیر نمایشگر به سرعت قفل دستگاه را باز می کند.

دوربین فوق العاده حرفه ای

S23 Ultra دارای یک سنسور دوربین 200 مگاپیکسلی است که آن را به بهترین حالت در تجارت تبدیل می کند و تصاویر خیره کننده ای را در نور روز و در شب ثبت می کند. این دوربین حتی بهترین جزئیات، مانند رگبرگ، گرده گل و تار عنکبوت را ثبت می کند. تصویربرداری در نور کم، حتی بدون حالت شب، فوق‌العاده است و ستاره‌های آسمان را بدون نویز قابل توجهی ثبت می‌کند. تصاویر به طور پیش‌فرض با وضوح 16 مگاپیکسل گرفته می‌شوند که از binning پیکسل استفاده می‌کند، اما گزینه‌ای برای انتخاب رزولوشن 50 مگاپیکسلی یا حتی 200 مگاپیکسلی وجود دارد. هنگامی که از Nokia PureView 808 استفاده کردم، عکاسی با وضوح 200 مگاپیکسل، من را در مسیر حافظه قرار داد. می‌توانستم یک بار دیگر روی تصویر زوم کنم و قطعات را بدون کاهش جزئیات یا کیفیت برش دهم.

گوشی Samsung Galaxy S23

علاوه بر لنز اصلی 200 مگاپیکسلی، دو لنز تله فوتو 10 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 3 و 10 برابر، زوم دیجیتال 30 برابر و زوم فضایی 100 برابر وجود دارد. زوم فضایی 100 برابری باعث ایجاد تصاویر نویزدار و لرزان می شود، اما اگر هنگام نصب روی سه پایه استفاده شود، می تواند نتایج مناسبی به دست آورد. با این حال، به طور گسترده ای از زوم (تا 70 برابر) برای گرفتن شورت تیم های کریکت هند و استرالیا در طول مسابقه آزمایشی اخیر جایزه Border–Gavaskar در دهلی نو میتوان استفاده کرد و نتایج چشمگیر بود. از نظر تعداد مگاپیکسل، دوربین جلو از دوربین 40 مگاپیکسلی در S22 Ultra به دوربین 12 مگاپیکسلی جدید، S23 Ultra کاهش یافته است، اما سلفی های بهبود یافته در نور کم را ثبت می کند.

قابلیت‌های فیلم‌برداری نیز در S23 Ultra بهبود یافته‌اند، با لنز عقبی که می‌تواند فیلم‌های پایدار با سرعت 8k 30 فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کند. این باعث می شود آن را برای ضبط ویدیوهای با کیفیت بالا برای رسانه های اجتماعی یا استفاده شخصی عالی کنید.

به طور کلی، دوربین Samsung Galaxy S23 Ultra استثنایی است و استاندارد جدیدی را برای عکاسی با گوشی های هوشمند تعیین می کند. چه یک عکاس حرفه ای باشید یا صرفاً به دنبال ثبت خاطرات در حال حرکت باشید، دوربین این دستگاه ناامید نخواهد شد.

همچنین بخوانید  طراحی وب سایت اقساطی در وب کاران

عملکرد پرقدرت سامسونگ s 23 ultra

امسال، سامسونگ یک تراشه Snapdragon 8Gen 2 سفارشی شده (عمدتاً اورکلاک شده) را به S23 Ultra اضافه کرده است که به طور موثر کارهای پرقدرت مانند ویرایش ویدیوی 4k و بازی را انجام می دهد. نرم افزار جدید One UI 5.1 برای Galaxy S23 Ultra روی اندروید 13 اجرا می شود. سامسونگ ادعا می کند که دستگاه دارای محفظه خنک کننده بخار بزرگتر است که در نتیجه گرمای کمتری دارد. این یک ادعای نادرست نبود، زیرا حتی پس از استفاده طولانی مدت از دوربین و بازی. دستگاه گرم نشد.

گوشی Samsung Galaxy S23

قلم جادویی s23

اما چیزی که بیشتر از همه در مورد S23 Ultra دوست دارم S-Pen است. ضربات دقیق فقط برای امضای اسناد، یادداشت برداری، برجسته کردن اسناد، یا حتی طراحی و نقاشی عالی بود.

باتری با دوام اس 23 اولترا

حتی با همان ظرفیت باتری 5000 میلی آمپر ساعتی باتری S22 Ultra، S23 Ultra دوام بیشتری دارد. این به راحتی یک روز دوام آورد – از اوایل صبح شروع شد وتا  نیمه شب تقریبا شارژ دارد.

* زمان شارژ بسته به آداپتور مورد استفاده متفاوت است، زیرا جعبه آداپتور ندارد.

کلام آخر

گلکسی اس 23 اولترا یک دستگاه فوق‌العاده دوست داشتنی است. سامسونگ از صفحه نمایش چشمگیر گرفته تا قلم اس و دوربین خیره کننده تا قدرت و باتری بادوامش، دستگاهی استثنایی ارائه کرده است که به سختی می توان آن را تقصیر کرد. قیمتی که از 5700000 میلیون شروع می‌شود، ممکن است برای برخی بالا به نظر برسد، اما برای کسانی که به دنبال دستگاهی ممتاز با ویژگی‌های برتر هستند، Galaxy S23 Ultra ارزش سرمایه‌گذاری را دارد.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *