تبلیغات

تبلیغات

علائم بارداری پسر در ماه اول بارداری

bardaripesar

به شما تبریک میگوییم که وارد دوران شیرین بارداری شده اید. اگر به دنبال تعیین جنسیت هستید، در ابتدا بگوییم که تعیین جنسیت در ماه های اول بارداری کمی زود و غیرقابل استناد است. با این حال، ما در این مقاله به بررسی علائم بارداری پسر در ماه اول و 7 هفته اول بارداری خواهیم پرداخت.

در ماه اول بارداری، جنین هنوز به طور کامل شکل نگرفته است و فقط یک سلول کوچک می باشد. از این مرحله به بعد، جنین شروع به تشکیل قلب، کبد و کلیه و سایز اعضای بدن میکند. بهترین زمان برای تعیین جنسیت، ماه سوم بارداری به بعد خواهد بود. علائم بارداری در ماه اول برای جنین پسر و دختر یکسان است و می توان به این علائم اشاره کرد:

  • افزایش دمای بدن و گرگرفتی

  • تغییر در سایز سینه و حساس شدن احیه پستان

  • عدم عادت ماهانه

  • نفخ شدید شکم

  • تغییرات خلق و خویی و افسردگی به دلیل ترشح هورمون های بارداری

  • ترش غیرعادی و زیاد واژینال

  • تکرر ادرار

  • حالت تهوع و استفراغ

  • بیحالی و سردرد

البته این علائم به تنهایی به معنای باردار بودن شما نیست و برای اینکه به صورت قطعی متوجه باردار بودن یا نبودن خود شوید، بهتر است از آزمایش خون و کیت های بیبی چک استفاده کنید.

آیا وجود لکه بینی در بارداری نشانه پسر بودن جنین است؟

وجود لکه بینی در بارداری و تشخیص نوع جنسیت از روی آن، یکی از باورهای غلطی است که در بین مردم رواج پیدا کرده است. هیچ مدرک قطعی دال بر اینکه وجود لکه بینی در بارداری نشانه پسر یا دختر بودن جنین است وجود ندارد.

برخی از افراد براین باورند که لکه بینی هایی به رنگ قهوه ای و تیره نشانه پسر بودن جنین و لکه بینی سفید و رنگ روشن نشانه دختر بودن جنین است. اما این باورها اساس علمی و درستی ندارد.

در واقع بین لکه بینی و تعیین جنسیت هیچ رابطه ای وجود ندارد و لکه بینی در بارداری به دلیل تغییرات هورمونی و رشد رحم اتفاق میافتد. و بسیاری از خانم ها این اتفاق را در دوران بارداری خود مشاهده می کنند. برای تعیین جنسیت جنین خود، بهتر است از طریق سونوگرافی در هفته بیستم بارداری اقدام کنید.

علائم بارداری پسر در هفته هفتم چیست؟

در هفته هفتم بارداری اندازه جنین شما، اندازه یک آجیل کوچک است و به صورت کامل رشد نکرده و اعضای او رشد کاملی نداشته است. در این هفته جنین شما، شروع به شکل گیری دست و پاها و سایر اندام ها میکند. حال اگر جنین شما پسر باشد؛ غدد دستگاه تناسلی آن تازه شروع به شکل گیری میکند. در نتیجه در این هفته نمیتوان به صورت دقیق تعیین جنسیت کرد.

همچنین بخوانید  از قله ثروت با خوراکی بالا رفتم

در هفته هفتم بارداری شما علائم دیگری مانند خستگی بیشتر، احساس تهوع و استفراغ، بی اشتهایی و تغییرات خلقی را بیشتر احساس خواهید کرد.

در صورتی که با مشکلاتی مانند خروج خون از ناحیه واژن، درد شدید شکمی، تب و استفراغ مواجه شدید حتما با پزشک خود مشورت کنید.

علائم واضح جنین پسر در ماه دوم بارداری

در ماه دوم بارداری جنین شما اندازه یک انگشت بزرگ شده است. در صورتی که جنین شما پسر باشد، در این ماه شروع به تولید تستوسترون میکند. در نتیجه علائم بارداری پسر در این ماه با جنین دختر متفاوت خواهد شد. برخی از این علائم (علائم واضح جنین پسر) به شرح زیر می باشد:

  • تغییرات پوستی: خانم هایی که دارای جنین پسر هستند، به دلیل تولید بیشتر تستوسترون پوستی چرب تری را احساس خواهند کرد.
  • تغییرات در سایز سینه: خانم هایی که پسر حامله هستند، افزایش سینه را بیشتر احساس میکنند.
  • تغییر و افزایش میزان اشتها: خانمهای بارداری که جنین پسر دارند، تمایل به دریافت کالری بیشتری دارند. افزایش اشتها، تمایل به مصرف غذاهای سنگین یکی از نشانه های بارداری پسر است.
  • با این حال، برای انکه بتوانید جنسیت جنین خود را به اطمینان تشخیص دهید کمی صبر کنید تا به سونوگرافی هفته بیستم بارداری برسید.

علائم بارداری پسر در ماه چهارم چیست؟

در صورتی که جنین شما پسر باشد علائم زیر را در بارداری خود احساس خواهید کرد:

  • تغییرات پوستی: در ماه های قبل پوستتان چرب تر شده بود. اما حالا دارای پوستی زبرتر و خشک تر خواهید شد.
  • تغییرات در خلق و خو: به دلیل افزایش تستوسترون تولیدی توسط جنین، خانم در این ماه ها کمی خشن تر و تحریک پذیرتر می شوند.
  • حرکت قوی تر جنین: خانم هایی که دارای جنین پسر هستند، حرکت های جنین خود را بیشتر حس میکنند.

در پایان باید به این نکته اشاره کنیم که هیچ کدام از این علائم و دلایل نمی تواند برای شما تعیین جنسیترا به صورت قطعی مشخص کند. بهترین و قابل اعتمادترین روش برای تعیین جنسیت جنین و اطمینان از پسر بودن آن، رفتن به سونوگرافی و انجام سونو تعیین جنسیت است.

بهترین زمان برای انجام این سونو هفته بیستم بارداری خواهد بود.

منبع

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *