تبلیغات

تبلیغات

بررسی گوشی Honor Magic 5 Pro

Honor-Magic-5-Pro-phone-review

به تازگی، یکی از زیر مجموعه های شرکت هواوی از گوشی پرچمدار خود با نام هانر مجیک 5 پرو در کنگره جهانی موبایل MWC 2023 رونمایی کرد. تلفن هوشمندی که دارای پردازنده مرکزی Snapdragon 8 Gen 2، رم و حافظه داخلی 12/512 گیگابایت و صفحه نمایش 6.81 اینچی مجهز شده است، که به گفته مدیران ارشد آن تا چند ماه آینده در دسترس عموم قرار می گیرد.

در این مقاله، تمام مواردی که باید در مورد هانر مجیک 5 پرو بدانید را لیست کرده ایم. به این ترتیب، اگر شما نیز علاقه مند به خرید این سری از گوشی های هوشمند چینی هستید، خواندن این مقاله می تواند به شما در کسب اطلاعات بیشتر کمک کند.

بررسی کلی

به گفته جورج ژائو مدیر عامل آنر “اگر مجیک 5 پرو را با سایر دستگاه های پرچمدار مقایسه کنید، متوجه این موضوع خواهید شد که عملکرد بهتری را نسبت به آنها ارائه می دهد. با اطمینان خواهیم گفت که هیچ یک از تلفن های هوشمند توان رقابتی با ما را نخواهند داشت.”

اگرچه تنها در گذر زمان صحت این سخن مشخص می شود، اما نباید از این نکته نیز غافل شد که نسخه Honor Magic 4 Pro به عنوان یک دستگاه منحصر به فرد، و پر از ویژگی های عالی خود را ثابت کرده است. از این رو، می توان این انتظار را داشت تا نسخه به روزشده آن چیزی فراتر از حد معمول و دارای عملکردی بهتر نسبت به رقبای هم تراز خود داشته باشد.

بررسی قیمت و دسترسی گوشی هانر مجیک 5 پرو

تلفن هوشمند هانر

  • موجود در آسیا و اروپا
  • 1199 یورو

بالاخره Honor Magic 5 در نمایشگاه MWC 2023 رونمایی شد. تلفن هوشمندی که قرار است به عنوان پرچمدار جدید گوشی های هانر معرفی و در سه ماهه دوم سال 2023 در دسترس عموم قرار بگیرد. (پیشبینی می شود هواوی همانند عرضه مجیک 4 پرو، محصول جدیدش را نیز در ماه می سال جاری عرضه کند.) این دستگاه در آسیا، اروپا و مکزیک در دسترسی عموم قرار خواهد گرفت، که با حافظه داخلی 512 و رم 12 گیگابایتی خود قیمتی بالغ بر 1199 یورو (1270دلار) دارد.

همانطور که انتظار می رفت Magic 5 Pro حداقل برای شروع خرید در ایالات متحده در دسترس نخواهد بود. هواوی آنر را در سال 2020 فروخت تا نبیند که زیر برند آن قربانی محدودیت های واردات ایالات متحده آمریکا شوند. با این حال، آنر همچنان عرضه این گوشی را در آمریکا تایید نکرده است و پیشبینی می شود عرضه آن در کشور استرالیا نیز به همین منوال پیش برود.

همچنین بخوانید  معرفی و بررسی گوشی جدید گوگل پیکسل 4 و پیکسل XL 4

بررسی مشخصات HONOR MAGIC 5 PRO

Honor Magic 5 نیز همانند سایر گوشی های پرچمدار از مشخصات سخت افزاری قابل توجهی برخوردار است. در ادامه می توانید برخی از آنها را مشاهده کنید:

  • ابعاد (Dimensions): 76.7 * 162.9 * 8.77 میلیمتر
  • نسخه سیستم عامل (OS): MagicOS 7.1
  • ابعاد صفحه نمایش (Screen size): 6.81 اینچ
  • کیفیت صفحه نمایش (Resolution): 1312 * 2848 پیکسل
  • پردازنده مرکزی (CPU): اسنپ دراگون 8 نسخه 2
  • حافظه داخلی (Storage): 512 گیگابایت
  • رم (RAM): 12 گیگابایت
  • دوربین اصلی (Rear Cameras): 50/50/50 مگاپیکسل
  • دوربین سلفی (Front Camera): 12 مگاپیکسل
  • باتری (Battery): 5100 میلی آمپر

طراحی هانر مجیک 5 پرو

قاب پشتی هانر مجیک 5 پرو

  • طراحی زیبا با لنز سه گانه

آنر مجیک 5 پرو با ابعاد 76.7 * 162.9 * 8.77 میلیمتری و وزنی بالغ بر 219 گرم تمامی موارد نسل قبلی خود را پوشش داده است، با این تفاوت که آرایه دوربین اصلی آن بسیار زیبا و چشم نوازتر شده است. “به جای لنز چهارگانه از یک فضای دایره ای با لنز سه گانه بهره می برد که در قاب پشتی گوشی چیزی که هانر آن را Gaudi Curve می نامد قرار گرفته است.”

یکی از نقاط ضعف هانر مجیک 5 پرو گرفتن آن با یک دست می باشد که در حین استفاده انگشت اشاره به لبه برآمدگی Gaudi Curve برخورد می کند. این اتفاق زمانی که با دو دست خود استفاده می کنید، مشکلی خاصی را به وجود نمی آورد (زیرا در این شرایط دست ها کمی پایین تر از حد معمول قرار می گیرند)، با این حال، می توان تصور کرد که افرادی که دست بزرگ تری دارند لکه هایی را در لنز عقب ایجاد کنند.

Magic 5 Pro در دو رنگ سبز و مشکی به همراه پنل پشتی مات در دسترس قرار خواهد گرفت که برای عدم ماندگاری اثر انگشت در آن کمک می کند. همچنین هانر مجیک 5 دارای ویژگی IP68 است، که نشان دهنده مقاومت آن در برابر آب و گرد و غبار است.

صفحه نمایش هانر مجیک 5 پرو

صفحه نمایش هانر مجیک 5 پرو

  • صفحه نمایش 6.81 اینچی با فناوری OLED
  • حداکثر روشنایی 1800 نیت

هانر مجیک 5 پرو از یک صفحه نمایش 6.81 اینچی با فناوری OLED بهره می برد که امکان حداکثر روشنایی 1800 نیت را فراهم می کند. همچنین، وضوح تصویری آن 1312 * 2848 پیکسل و نرخ تازه سازی 120 است که باعث می شود تصاویر و ویدیو ها کاملا صاف و با کیفیت بالاتری نمایش داده شوند.

تمامی اینها در کنار تراکم پیکسلی 460، نسبت تصویر 19.5:9 (چیزی در حدود ~91.0 درصد نسبت بدنه به نمایشگر) و استفاده از تکنولوژی شیشه – آلومینوسیلیکات، این امکان را برای کاربران خود فراهم می کند که علاوه بر اجرای تصاویر، ویدیو و بازی با کیفیت، ایمنی صفحه نمایش را نیز در ضربه های وارد شده به آن حفظ کند.

همچنین بخوانید  گلکسی نوت 10 در مقابل آیفون 10 : مبارزه اپل با پرچمدار سامسونگ

بررسی عملکرد دوربین هانر مجیک 5 پرو

دوربین هانر مجیک 5 پرو

  • 3 عدد لنز 50 مگاپیکسلی
  • زوم فوق العاده
  • ویژگی های متعدد عکاسی

هانر براس سری جدید تلفن هوشمند خود تصمیم گرفته است از سه لنز دوربین شرکت سامسونگ بهره بگیرد. این مجموعه از یک لنز 50 مگاپیکسلی f/1.6 از نوع واید، یک لنز فوق عریض 50 مگاپیکسلی f/2.0 و در نهایت یک لنز تله فوتو 50 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 3.5 برابری تشکیل شده است که در قاب پشتی آن و در جایی به نام Gaudi Curve قرار دارد.

سنسور اصلی مجیک 5 پرو 35% بزرگتر از سنسور آیفون 14 پرو مکس و گلکسی اس 12 اولترا است. این بدان معنا است که حداقل روی کاغذ می تواند مقدار نور بیشتری را نسبت به آنها دریافت و در نهایت تصویر باکیفیت تری را ارائه دهد. اگرچه بالا بودن کیفیت تصاویر شاید در حد یک نظریه باشد، اما به گفته جورج ژائو، “این یکی از بهترین دوربینی هایی است که در گوشی های هوشمند امروزی قرار داده شده است، به گونه ای که می تواند کاربران را شگفت زده کند”.

بررسی سخت افزار و عملکرد کلی هانر مجیک 5 پرو

چیپست اسنپدراگون 8

  • چیپست اسنپدراگون 8 نسل 2
  • حافظه داخلی 512 و رم 12 گیگابایتی

شاید یکی از نقاط قوت هانر سخت افزار داخلی آن باشد. جایی که از چیپست قدرتمند اسنپدراگون 8 نسل 2 بعلاوه پردازنده گرافیکی Adreno 740 بهره می برد و با استفاده از رم 12 گیگابایتی خود امکان اجرای چندین وظیفه را به صورت همزمان امکان پذیر می کند.

Honor همچنین از یک فضای داخلی 512 گیگابایتی از نوع UFS 4.0 بهره می برد که به کاربران اجازه می دهد در طول سال ها جمع آوری اطلاعات همچنان بدون نزدیک شدن به هشدار low-storage به کار خود ادامه دهند. با این حال، ذکر این نکته خالی از لطف نیست که مجیک 5 پرو از اسلات کارت حافظه پشتیبانی نمی کند و کاربران آنها تنهای می بایست به حافظه داخلی آن اکتفا کنند.

بررسی عمر باتری هانر مجیک 5 پرو

  • ظرفیت باتری 5100 میلی آمپری
  • شارژ سیمی 66 وات

اگرچه اطلاعات دقیقی از عمر باتری مجیک 5 پرو وجود ندارد، اما به نظر می رسد با توجه به افزایش ظرفیت 5100 میلی آمپری آن، بتواند در استفاده های سنگین چیزی بیش از 12 ساعت دوام بی آورد. با این حال، شارژ سیمی 66 و بی سیم 55 واتی را دریافت خواهید کرد که چیزی کمتر از شارژ سیمی 100 واتی ارائه شده در Magic 4 Pro است، اما همچنان منطقی به نظر می رسد.

 

همچنین بخوانید  چه ویژگی هایی را می توان از آیفون 14 پرو انتظار داشت؟

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *