تبلیغات

تبلیغات

بررسی هوشمندانه صرافی نوبیتکس و Bingx بینگ ایکس

bingnubitex

صرافی Bingx از صرافی‌های خارجی بسیار معروف است که در بین کاربران ایرانی، طرفداران بسیاری را به خود اختصاص داده است و اما صرافی نوبیتکس هم از سال 1396 به عنوان اولین صرافی ارز دیجیتال داخلی در حال فعالیت است و کاربران بسیار زیادی دارد. خدمات هر دو صرافی، تقریبا مشابه یکدیگر هستند اما در برخی از موارد، تفاوت‌های اساسی با هم دارند و همین امر منجر شده تا طرفداران هر کدام از این دو صرافی، یکی را برای معاملات خود انتخاب کنند.

برخی از کاربران نیز برای نقل و انتقالات و معاملات خود در Bingx به خاطر عدم پشتیبانی این صرافی از ریال، از نوبیتکس و آدرس کیف پول آن، استفاده می‌کنند.

اگر دوست دارید تفاوت‌های مهم میان صرافی Bingx و نوبیتکس را بدانید، بهتر است تا انتهای این مطلب، همراه ما باشید. ما در اینجا قصد داریم برای شما از مقایسه صرافی نوبیتکس و Bingx صحبت کنیم. همچنین، از امکانات و کارمزد این دو صرافی، صحبت خواهیم کرد. بر همین اساس، چند پرسش کلیدی و مهم مطرح کرده‌ایم که شامل موارد زیر هستند:

1.  امکانات صرافی Bingx در مقابل صرافی نوبیتکس کدام است و چه امکاناتی از هردو، بولد و شاخص‌تر هستند؟

2.     تفاوت احراز هویت در Bingx و نوبیتکس چیست؟

3.     کم کارمزدترین صرافی ایرانی ارز دیجیتال در مقابل Bingx، کدام است؟

4.  چرا استفاده از صرافی Bingx در مقابل صرافی نوبیتکس و سایر صرافی‌های داخلی و خارجی، راحت‌تر است؟

امکانات صرافی Bingx در مقابل صرافی نوبیتکس

وقتی در سال 2018 در کشور آسیایی سنگاپور، شرکت Bingbon تاسیس می‌شد، شاید کسی فکر نمی‌کرد که با گذشت تنها 4 سال از تاسیس آن، این همه کاربر در دنیا، وارد این صرافی شوند و حساب کاربری ایجاد کنند. اما این اتفاق افتاد و صرافی Bingx در مدت زمان کمی توانست، بیش از 5 میلیون کاربر در دنیا داشته باشد.

از آنجا که ظهور دنیای کریپتوکارنسی و حوزه‌ی بلاک چین تقریبا همه گیر شده و بسیاری از کشورها به آن ورود کرده‌اند، ایران هم از این قاعده مستثنی نبوده و توانسته است چندین صرافی معتبر و خوشنام داخلی تاسیس کند. بدون شک، صرافی نوبیتکس، اولین و یکی از خوش‌نام‌ترین‌های این حوزه است.

 فارغ از هرگونه قضاوت در خوب یا بد بودن صرافی‌های ایرانی، باید گفت که گاهی وقت‌ها، همین صرافی‌های داخلی می‌توانند بسیار کار راه انداز باشند و بتوان با آن‌ها، برخی از تحریم‌های بین المللی را به راحتی دور زد. مثلا، استفاده از کیف پول نوبیتکس برای برداشت یا واریز ارز به حساب کاربری Bingx، یکی از همین اتفاقات جالبی است که بسیار صورت می‌گسرد.

همچنین بخوانید  طراحی سازه های فولادی – آموزش رایگان و به زبان ساده

در صرافی نوبیتکس، شما با دو نوع سفارش، روبرو هستید و می‌توانید معاملات خود را در بستر دو نوع سفارش سریع و سفارش محدود، انجام دهید.

در سفارش سریع، شما می‌توانید حجم مورد نظر ارزی که می‌خواهید معامله کنید را انتخاب کرده و با بهترین قیمت بازار، معامله کنید. این کار برای زمانی است که شما برای معاملات خود، عجله دارید. اما در سفارش محدود، شما می‌توانید میزان قیمت و حجم را خودتان تعیین کنید.

در نوبیتکس، شما احتمالا با کندی هسته‌ی معاملاتی و پردازشگر سیستمی مواجه نخواهید بود اما باید بدانید که قدرت پردازش تعداد سفارشات در هر ثانیه در نوبیتکس، اصلا با صرافی Bingx قابل قیاس نیست. در صرافی bingx شما با سفارشات بسیار زیاد در سطح بین المللی مواجه هستید. این سفارشات، گاهی به چند صد هزار در ثانیه می‌رسد. صرافی Bingx تمامی این سفارشتان را زیر یک ثانیه، به انجام می‌رساند.

در صرافی نوبیتکس، پشتیبانی از جفت ارزهای پشتیبانی شده و همچنین معاملات، کمی محدود است. البته صرافی نوبیتکس در بین صرافی‌های داخلی، از رتبه و امکانات بالایی برخوردار است اما وقتی امکانات آن را با صرافی Bingx مقایسه می‌کنید، می‌بینید که تعداد ارزهای دیجیتال و جفت ارزهای پشتیبانی شده در صرافی Bingx اصلا با نوبیتکس، قابل قیاس نیست. Bingx چیزی بالغ بر 350 هزار ارز مختلف را پشتیبانی می‌کند.

سایر امکاناتی که در صرافی Bingx وجود دارد و نمی‌توان مصداقی برای آن در نوبیتکس پیدا کرد، شامل موارد زیر است که Bingx را بسیار محبوب‌تر و حرفه‌ای تر جلوه می‌دهد:

  •  کپی تریدینگ copy trading
  •  اتصال به تریدینگ ویو
  •  معاملات اهرم بالا
  • تعداد ارز خیلی زیاد
  • قابلیت اتصال به متاتریدر 5
  • بروکر بودن علاوه بر صرافی بودن
  • پشتیبانی از سهام ها و کالاها و شاخص ها
  • قابلیت اتصال به ربات ترید

و برخی از امکانات دیگر. البته لازم به ذکر است که قیاس بین این دو صرافی، هرگز به معنای کوباندن یکی و بالا بردن دیگری نیست. اما باید پذیرفت که هنوز، صرافی‌های داخلی، جای بسیار زیادی برای کار دارند و می‌توانند با کمی خلاقیت، کمبودها را جبران کند.

تفاوت احراز هویت در Bingx و نوبیتکس

 

صرافی نوبیتکس و Bingx

پروسه‌ی احراز هویت و وریفیکیشن در صرافی‌ها، قصه‌ی درازی دارد. در برخی از صرافی‌ها، به هنگام ورود برای اولین بار و حتی پیش از انجام اولین معامله، شما را احراز هویت می‌کنند. اما برخی از صرافی‌ها برعکس بوده و برای انجام معاملات، شما را احراز هویت نمی‌کنند. البته این کار برای معاملات تا سقف خاص، انجام می‌شود. بالاتر از سقف مجاز، نیازمند احراز هویت است.

همچنین بخوانید  بیمتال چیست و چگونه عمل میکند + فیلم آموزش طراحی رله بیمتال

اگر وارد سایت صرافی نوبیتکس شوید، بعد از انجام ثبت نام، با سه سطح احراز هویتی، مواجه هستید. سطح کاربر 1، سطح کاربر 2 و سطح کاربر 3، از سطوح مختلف احراز هویت در این صرافی است. احراز هویت در هر سه سطح کاربری اجباری است.

همانطور که مشاهده می‌کنید، نوبیتکس اجازه‌ی هیچ معامله‌ای حتی بسیار ناچیز را بدون احراز هویت اولیه به شما نمی‌دهد. این کار، الزاما ارتباطی به حفظ امنیت سرمایه‌ی شما ندارد. زیرا لایه‌های امنیتی و حفاظتی یک صرافی، بحثی کاملا جداست. بسیاری از صرافی‌های با امنیت بالا در دنیا، نیاز به احراز هویت سطح اولیه ندارند و شما می‌توانید تا 1 الی 2 و گاهی چند بیت کوین در روز، برداشت و واریز داشته باشید.

صرافی Bing یکی از صرافی‌های بسیار امن و معتبر بین المللی است که به هنگام ثبت نام در آن، نیازی به احراز هویت ندارید. شما می‌توانید در این صرافی، حساب کاربری داشته باشید و معاملات ود را تا سقف تعیین شده، به راحتی و بدون نیاز به احراز هویت، انجام دهید. اما توصیه می‌کنیم برای حفظ سرمایه و ترید در ارقام بالا، حتما پروسه‌ی احراز هویت در Bingx را طی کنید.

کم کارمزدترین صرافی ایرانی ارز دیجیتال در مقابل Bingx

یکی از صرافی‌های معروف ایرانی که نسبت به برخی از صرافی‌های مشابه، کارمزد پایینی دریافت می‌کند، صرافی نوبیتکس است. این صرافی کارمزد اولیه را برابر با 0.35 درصد از هر معامله دریافت می‌کند. البته صرافی‌های با کارمزد پایین‌تری نیز در بین صرافی‌های ایرانی، وجود دارد که نوبیتکس در مقایسه با آن‌ها، تقریبا کارمزد بالاتری دریافت می‌کند.

صرافی Bingx برای کارمزد معاملات خود، به دو شیوه این کار را انجام می‌دهد. در واقع کارمزدهای این صرافی، روی معاملات فیوچرز و اسپات، متفاوت است. کارمزد معاملات اسپات و فیوچرز در این صرافی، به نسبت maker بودن یا taker، کاملا متفاوت است. بسیاری از کاربران ایرانی به خاطر همین تفاوت داشتن کارمزد معاملات در سطح میکر و تیکر بودن، ترجیح می‌دهند از این صرافی استفاده کنند.

در معاملات اسپات، به ازای هر سفارش، 0.05 درصد کارمزد دریافت می‌شود. کارمزد maker تنها 0.02 درصد است. نرخ جهانی کارمزد در صرافی‌های مختلف به ازای maker و taker بودن، بالاتر از نرخ Bingx است و به همین خاطر، هزینه کارمزد معاملات اسپات در صرافی Bingx خیلی مناسب‌تر است.

در معاملات فیوچرز این صرافی نیز، کارمزدهای معقولی دریافت می‌گردد. نرخ کارمزد معاملات فیوچرز برای maker، 0.02 درصد و به ازای taker، 0.04 درصد است..

طبیعی است که با این سیستم دقیق کارمزدی در صرافی Bingx، کاربران این بازار، جذب این صرافی شوند و معاملات خود را در بینگ ایکس انجام دهند.

همچنین بخوانید  گوشی های آیفون / آیپد ساخت چه کشوری هستند؟
Bingx راحت ترین صرافی ارز دیجیتال خارجی در مقابل نوبیتکس یا هر صرافی ایرانی یا بین المللی

 

صرافی نوبیتکس و Bingx

ورود به دنیای ارز دیجیتال، اگر در زمان مناسب و پلتفرم مناسب انجام شود، مطمئنا کاربران را تشویق به ماند و انجام معاملات بیشتر می‌کند. اگر به هنگام ورود به یک صرافی، با لیست محدود ارزها مواجه شوید و یا ببینید که بدون احراز هویت، نمی‌توانید معامله‌ای انجام دهید، به احتمال زیاد توی ذوق شما می‌خورد و صرافی مورد نظر را ترک می‌کنید.

صرافی Bingx یکی از پلتفرم‌های جهانی در دنیای بلاک چین است که حتی در همان لحظه‌ی ورود، می‌توانید بدون هیچ‌گونه دردسری، به انجام معامله بپردازید و در ضمن منوها و امکانات این صرافی، راحت و قابل دسترس است. همین امر، خود، دلیلی روشن و واضح بر جذب بالای کاربر در این صرافی است.

و کلام آخر

صرافی Bingx در مقایسه با نوبیتکس ایرانی، حرف‌های بهتر و بیشتری برای گفتن دارد. البته کاربران فعلی صرافی نوبیتکس، هم کم نیستند اما با شرایط و خدمات فوق العاده ای که صرافی بینگ ایکس فارسی دارد، در عین جهانی بودن و هم صرافی و هم بروکر بودن و هم پشتیبانی از زبان فارسی و خرید با تومان میتواند بهترین انتخاب برای ایرانیان باشد.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *