تبلیغات

تبلیغات

دانلود مستند با کیفیت بالا

mostanadd

اگر مایل به دانلود مستندهای متفاوت هستید پیشنهاد می‌کنیم از سایت tvmostanad بازدید کنید تا فیلم مورد نظرتان را دانلود نمایید. فیلم مستند نوعی از اثر تصویری است که در آن مواردی مثل رؤیاپردازی و درام تأثیر خیلی زیادی ندارند. در این گونه از فیلم‌ها تمام حوادث یا کاملاً واقعی هستند یا ریشه در واقعیات دارند. واقعی بودن باعث شده که مستند به طور کلی روی ذهن مخاطب بیشتر مؤثر باشد و باورپذیری آن هم بسیار بالاتر برود.

فرقهایی که برای این‌گونه از فیلم‌ها بیان کردیم منجر به جدا شدن فیلم مستند از سایر شاخه‌های سینما شده است. به دلیل موارد مهمی که در فیلم مستند وجود دارد اکثر مردم جهان مایل هستند انواع متفاوت فیلم مستند مثل مستندهای علمی، هنری، خبری، آموزشی، اجتماعی، جنگی، تاریخی، جنگی، تبلیغاتی، صنعتی و حیات وحش را تماشا کنند. امروزه مستندها به جز سرگرمی جنبه‌های متفاوت بیشتری هم پیدا کرده‌اند. در این متن می‌خواهیم مدل‌های مختلفی از مستند را توضیح بدهیم و در انتها یک منبع برای دانلود مستند باکیفیت و ارزان را معرفی نماییم.

 دانلود مستند

یکی از دلایل تأثیر بالای مستند این است که به واقعیت نزدیکی بیشتری دارد.

دلیل تأثیرگذاری بالای فیلم‌های مستند

همان‌طور که قبل از این ذکر شد مدیوم مستند به طور کلی نیروی خود را برای تأثیرگذاری از واقعیت می‌گیرد. همه‌ی جنبه‌های زندگی انسان‌ها می‌تواند موضوع یک فیلم مستند قرار بگیرد. از جمله مسائلی که سوژه‌ی ساخت مستند قرار می‌گیرند می‌شود به زندگی یک سیاستمدار، داستان ساخت یک ساختمان، روش پیشرفت یک برند معروف و بسیاری از موارد دیگر را نام برد. معمولاً موضوعاتی که در مستند به آنها پرداخته می‌شود انطباق بیشتری با واقعیت دارند. مستندها در دنیای امروز راجع به مسائل متفاوتی ساخته می‌شوند که سوژه‌ی آنها برخی اوقات شما را شگفت زده می‌کنند.

در ساخت یک مستند هر مقدار که از واقعیات موجود فاصله گرفته شود به همان میزان از تأثیرگذاری مستند کم خواهد شد. نوعی که فیلم‌های مستند فیلم‌برداری می‌شوند تفاوت زیادی به سایر فیلم‌ها دارد. در فیلم‌برداری یک مستند به خصوص اگر از نوع مستند حیات وحش باشد چالش‌های زیادی برای انجام کار وجود دارد. در فیلم‌های مستندی که از گونه‌ی وحشت هستند از پایه‌ی دوربین استفاده نمی‌شود تا تأثیر آن بیشتر شود. در این نوع از مستند امکان کارگردانی هم وجود ندارد. نحوه‌ی ساخت مستند و پروسه‌ی آن به طور کلی تفاوت زیادی با فیلم سینمایی دارد.

 دانلود مستند

تی‌وی مستند یک مرجع عظیم برای دانلود مستندهای مختلف است.

موضوعات مستندها

مدلی که مستند فیلم‌برداری می‌شود موجب خواهد شد که بیننده حتی با چند ثانیه نگاه کردن به آن متوجه تفاوتش با یک فیلم سینمایی بشود. در فیلم‌های مستند اغلب اوقات از دوربین روی دست استفاده می‌شود. به دلیل استفاده از دوربین روی دست لرزش‌های نما باعث باورپذیری بیشتر می‌شود. می‌توان ادعا کرد که یک فیلم سینمایی با یک مستند حیات وحش از لحاظ مراحل ساخت و نتیجه‌ی نهایی تفاوت‌های بسیاری از لحاظ تکنیکی دارد.

همچنین بخوانید  ۱۰ حقیقت شگفت‌انگیز درباره آمازون

در شرایط امروز مستندهایی تولید می‌شوند که به اندازه‌ی یک فیلم سینمایی اعتبار دارند. بعضی از فیلم‌های مستند به حدی موفق می‌شوند که در صورت اکران سالن‌های سینما را پر می‌کنند. مستندها از لحاظ موضوعی به چند دسته‌ی متفاوت تقسیم می‌شوند. موضوعات فیلم‌های مستند از جمله: مردم شناسی، تبلیغاتی، معماری، تاریخی، حیات وحش، بیوگرافی، شاعرانه، سیاسی، صنعتی، آموزشی، خبری و علمی هستند. در ادامه توضیحات بیشتری راجع به دنیای مستند به شما می‌دهیم.

تفاوت فیلم مستند با سایر فیلم‌ها

در زمانی که شما مستند اجتماعی را تماشا می‌کنید احتمال دارد شاهد موضوعات مختلفی مانند: مشکل بیکاری، مسکن، فقر، خشونت، سرقت، اعتیاد و… باشید. فرق مدیوم مستند با یک گزارش خبری این است که می‌تواند بقای بیشتری داشته باشد. خبرها اکثرا بعد از یک مدت فایده‌ی خود را از دست می‌دهند. فیلم‌های مستند به دلیل نحوه‌ی ساخت اصولی‌تر و فکر شده‌تری که دارند بیشتر در ذهن‌ها باقی می‌مانند و تأثیر طولانی مدتی دارند. دانلود مستند به جز تأمین آگاهی و بالا بردن اطلاعات‌تان می‌تواند باعث بیشتر سرگرم شدن شما هم بشود. در مستندها از عناصر متفاوت نمایشی مثل صدا، عکس، تصاویر آرشیوی و انواع دیگر ابزارها استفاده می‌گردد تا رضایت مخاطب تأمین بشود.

ممکن است مشاهده کرده باشید که فیلم‌های مستند علمی چگونه یک بحث علمی دشوار را به صورت خیلی ساده مطرح می‌کنند. به دلیل علاقه‌ی ایرانیان به مستندهایی که بر اساس واقعیت ساخته می‌شوند اکثر مستندهای تولید شده در کشورمان هم نزدیک به  سبک واقع گرا هستند. مستندهای واقع گرا یک مسئله‌ی اجتماعی یا فرهنگی را دنبال می‌کنند. مستندهای اجتماعی گاهی می‌توانند باعث رفع یک مشکل اجتماعی بشنود. در ادامه چند شبکه‌ی قدرتمند در زمینه‌ی تولید مستند را به شما معرفی نماییم.  

 دانلود مستند و تماشای آن امروزه یک روش برای افزایش آگاهی در مورد یک موضوع مشخص است.

شبکه‌های پخش فیلم مستند

شبکه‌ی بی‌بی‌سی در واقع مخفف عبارت انگلیسی British Broadcasting Corporatio می‌باشد که ترجمه‌ی آن هم عبارت بنگاه خبرپراکنی بریتانیا است. شبکه بی‌بی‌سی با تولید مستندهای پربیننده توانسته که اعتبار زیادی را در صنعت مستندسازی کسب کند. اگر مستندهایی که در بی‌بی‌سی تولید شده‌اند را مرور کنید خواهید دید که نوع آنها اغلب مستند سیاسی، حیات وحش، معماری، هنری، علمی، ورزشی و… می‌باشد. مستندهای این شبکه یا توسط خود این مجموعه ساخته شده یا فقط از بی‌بی‌سی پخش می‌شود.

یکی از اولین شبکه‌هایی که سایت تی‌وی مستند اقدام به جمع‌آوری تولیدات آن کرد شبکه‌ی من وتو بود. اولین برنامه‌ای که در شبکه‌ی من وتو پخش شد مستندهای سرگرمی و تفریحی بود. شبکه‌ی من وتو از سال 1390 اقدام به تأسیس یک شبکه‌ی تخصصی برای مستند کرد. از گونه‌های مستندی که من وتو آن را پخش می‌کند می‌توان به: گردشگری، حیات وحش، تاریخی، علمی، سیاسی و… اشاره نمود. در ادامه یک شبکه‌ی حرفه‌ای تولید مستند حیات وحش را به شما معرفی می‌کنیم.

همچنین بخوانید  مشاغلی که می توانید با سرمایه کم راه اندازی کنید

شبکه‌ی نشنال جئوگرافیک از باسابقه‌ترین تولیدکنندگان مستند حیات وحش است. شبکه‌ی Geographic National با سابقه‌ی 120 ساله‌ای که دارد یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان مستند به شمار می‌رود. این شبکه به دلیل تخصص بالایی که در تولید این نوع از فیلم‌ها دارد محبوبیت زیادی در بین مخاطبان دارد. شبکه‌ی نشنال جئوگرافیک عکس‌ها و فیلم‌های متفاوتی که یک سطح کیفی بالا دارند ارائه می‌کند.

شبکه‌ی نشنال جئوگرافیک توانسته آثار خوبی در زمینه‌ی محیط زیست، تاریخی، جنگ‌های جهانی، باستان شناسی، علوم پزشکی، فنون نظامی و… تولید کند. تولیدات این شبکه موجب شده است در جشنواره‌های مختلف جوایز زیادی را از طرف داوران دریافت کند. نفوذی که تولیدات این شبکه بین علاقه‌مندان به فیلم‌های مستند دارد خیلی بالا است.

کامل ترین آرشیو مستند دوبله فارسی بدون سانسور

یکی از دلایل اینکه مستندها به عنوان مرجع کسب اطلاعات محسوب می‌شوند این است که محتوا به صورت مستقیم به مخاطب منتقل می‌شود. مستند قادر است موضوعات متفاوت را به آسانی منتقل نماید. یکی از منابعی که محققان امروزه از آن برای افزایش عمق آگاهی خود راجع به یک مسئله استفاده می‌کنند فیلم مستند است. یکی از مشکلات که برای دانلود مستند پیش می‌آید این است که یک مرجع خوب جهت دانلود مستند مورد علاقه‌ی خود بیابید.

دانلود مستند

آرشیو تی‌وی مستند می‌تواند امکان انتخاب و دانلود مستندهای متفاوت را در اختیار شما بگذارد.

سایت تی‌وی مستند با توجه به سابقه‌ی بالایی که دارد توانسته امکانات دانلود مستند را به راحتی فراهم کند. اگر شما برای کسب آگاهی در مورد یک موضوع نیاز به یک منبع دارید، سایت تی‌وی مستند می‌تواند کمک بسیاری به شما بکند. آثار مختلفی که این سایت مستند منتشر می‌کند باعث می‌شود انتخاب‌های گسترده‌ای در اختیار شما باشد. Tvmostanad تجربه‌ی ۱۲ساله‌ای در زمینه‌ی عرضه‌ی مستند به روش‌های مختلف دارد. این سایت مستندها را با دوبله فارسی و زیرنویس در اختیار شما می‌گذارد. 

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *