تبلیغات

تبلیغات

چرا S95B بهترین تلویزیون سامسونگ 2023 لقب گرفته است؟

samsung2023
اگرچه محصولاتی که ذکر شدند تولید سال 2022 هستند اما به دلیل اینکه اکنون در ابتدای سال 2023 هستیم و این یعنی تا چندین ماه دیگر محصولات سال جدید وارد بازار ایران نمی‌شوند، پس در حال حاضر باید سراغ بهترین نمایشگرهای سال ۲۰۲۲ برویم که در بین آن‌ها به ترتیب کیو دی اولد، نئو کیولد و کیولد حرف اول را می‌زنند.

اگر کمی با بازار رقابتی تلویزیون‌ها آشنایی داشته باشید می‌دانید که سامسونگ امسال با معرفی اولین تلویزیون QD-OLED آتش به پا کرد. تلویزیون سامسونگ S95B https://afralland.com/product/s95b/ اولین اولد با روشنایی انقلابی است که تمام ضعف‌های فناوری OLED را پوشش می‌دهد و در همان حال تمامی نقاط قوت‌ آن‌ها را هم دارد، در کنار این محصول تلویزیون های سری Neo QLED نمایشگر دیگری هستند که با روشنایی بالا و طراحی بسیار شیک جزو باکلاس‌ترین محصولات این برند هستند. در ادامه می‌خواهیم در مورد نماینده خلاقیت و اصالت سامسونگ بیشتر بدانیم و ببینیم که آیا بهترین تلویزیون های سامسونگ سال 2023 می‌توانند رقبای جهانی همچون ال جی و سونی را به حاشیه بکاشنند یا خیر؟!

اگرچه محصولاتی که ذکر شدند تولید سال 2022 هستند اما به دلیل اینکه اکنون در ابتدای سال 2023 هستیم و این یعنی تا چندین ماه دیگر محصولات سال جدید وارد بازار ایران نمی‌شوند، پس در حال حاضر باید سراغ بهترین نمایشگرهای سال ۲۰۲۲ برویم که در بین آن‌ها به ترتیب کیو دی اولد، نئو کیولد و کیولد حرف اول را می‌زنند.

نگاهی به فناوری انقلابی QD-OLED

نام فناوری QD-OLED در سال 2022 در بازار همه‌گیر شد و مدعی این بود که فناوری متحول کننده است که بقای تلویزیون های اولد با روشنایی محدود را به خطر می‌اندازد. این تکنولوژی با تغیر نوردهی به جای رنگ سفید و تجزیه آن به سه رنگ اصلی در ابتدا نور آبی را تولید و به سه رنگ اصلی تبدیل می‌کند و با افزودن یک لایه از فناوری Quantum Dot می‌تواند به روشنایی حدود 1200 نیت دست پیدا کند. این میزان روشنایی برای اولدهای معمولی عملاً غیر ممکن است و همین خود راه را برای پیش‌روی کیو دی اولد فراهم می‌کند.

تلویزیون Neo QLED خدای روشنایی نمایشگرها

علاوه‌بر فناوری اولد کوانتم، سری Neo QLED هم جزو نمایشگرهای بالارده و گران قیمت سامسونگ به حساب می‌آیند که به دلیل توانایی‌شان در ارائه روشنایی بسیار بالا معروف شدند. تلویزیون سامسونگ QN90B می‌تواند روشنایی تا 2000 نیت تولید کند و در سال 2023 روشنایی این محصولات تا 4000 نیت هم می‌رسد که قادرند در اتاق‌هایی با نور بسیار زیاد هم بهترین کیفیت ممکن را ارائه دهند. از دیگر مشخصات بسیار جذاب این محصولات می‌توان به قابلیت Gaming و سرعت عمل بالای‌شان اشاره کرد.

همچنین بخوانید  با یک ایده رنگ فقر را از زندگی ام پاک کردم

رقابت بر سر ضخامت میلی‌متری

علاوه‌بر رقابت در بخش تصویر، موضوع رقابتی دیگری که باید به آن توجه شود بحث طراحی تلویزیون‌های سامسونگ است. ما نمایشگرهای اولد را با طراحی فوق باریک‌شان می‌شناسیم و ظرافت بینظیرشان تحسین‌برانگیز است. ال جی به عنوان معروف‌ترین تولید کننده اولد تلویزیون ال جی C2 و G2 را تولید کرده است که بسیار باریک و خوش طرح هستند اما در مقایسه شانه به شانه با تلویزیون سامسونگ S95B می‌توان گفت که این مدل سامسونگ باریک‌تر از آن‌ها است. یکی از مزیت‌های رقابتی Samsung این است که حتی محصولات ارزان‌ قیمت آن هم طراحی بسیار باریک و جذاب دارند و در مقایسه با برندهای دیگر واقعاً با کلاس‌تر و ظریف‌تر هستند.

تلویزیون سامسونگ 2023

 

قدرت بینظیر سیستم صوتی

هرچند بیشتر تلویزیون‌های اقتصادی با مشکل توان صوتی ناکافی و متوسط مواجه هستند اما در تلویزیون‌های گران قیمت سیستم صوتی باید وضوح و پرتاب صدای عالی داشته باشد. سامسونگ در تلویزیون‌های کیولد به بالا (شامل QLED/ Neo QLED/ QD-OLED) از توان صوتی بالاتر بهره برده است که از 60 وات تا 90 وات را در برمی‌گیرد. فناوری ردیابی صدای اشیاء در صفحه «OTS Plus» تاثیر بسزایی در ۳ بعدی کردن اصوات دارد و با نشستن در روبروی تلویزیون غرق در دنیای آن خواهید شد، لازم به ذکر است که صدا در گوشه‌های تلویزیون هم با کیفیت است اما آن‌چنان حال و هوای 3 بعدی همچون مرکز آن را ندارد.

عملکرد گیمینگ فوق‌العاده سریع

شاید مهم‌ترین بخش برای تلویزیون بعد از وضوح تصویر و روشنایی، مربوط به عملکرد گیمینگ آن باشد چرا که سامسونگ تمام تلاشش را کرده است تا بهترین تلویزیون گیمینگ ال جی یعنی OLED C2 را دست به سر کند و بتواند از آن پیشی بگیرد. رفرش ریت 120 هرتز و پشتیبانی از پورت‌های HDMI 2.1تنها نقطه شروعی برای رقابت گیمینگ حرفه‌ای نمایشگرها هستند و وقتی بحث بر سر تاخیرهای 1 میلی‌ثانیه‌ای بالاتر می‌گیرد تک تک ثانیه‌ها هم ارزشمند خواهند شد؛ به همین دلیل QD-OLED S95B در حال حاضر بهترین نمایشگر گیمینگ اولد است که روشنایی بسیار عالی هم ارائه می‌دهد ولی صادقانه OLED C2 نیز آن‌چنان در بحث Gaming عالی است که نمی‌توان به راحتی از آن گذشت.

علاوه‌بر مدل کیو دی اولد سامسونگ، تلویزیون QN90B نیز یکی از جذاب‌ترین نمایشگرهای گیمینگ این برند است که با بالارده‌های ال جی رقابت می‌کند. تنوه محصولات سامسونگ زیاد است و همین باعث می‌شود بتوانید حتی در گروه نمایشگرهای اقتصادی هم تلویزیون مناسبی برای بازی پیدا کنید، مثلاً تلویزیون سامسونگ Q70B اقتصادی‌ترین تلویزیون مخصوص گیم است که تصویر بسیار عالی هم دارد.

همچنین بخوانید  کنترل تک

تلویزیون سامسونگ 2023

 

مقایسه تلویزیون سامسونگ با رقبا

در جدول زیر می‌خواهیم موارد مهم محصولات بالارده را با هم مقایسه کنیم و ببینیم در یک مقایسه تخصی کدام یک بهتر ظاهر شده است. ما در ادامه تلویزیون S95B را به نئوکیولد سامسونگ QN95B و همچنین با اولد ال جی G2 مقایسه می‌کنیم. تلویزیون سونی A95K نیز به دلیل داشتن پنل QD-OLED می‌تواند رقیبی دیگر برای این محصولات باشد اما در حال حاضر در ایران موجود نیست و قیمت نجومی آن بحث رقابت را به حاشیه می‌کشاند. این‌ مدل‌های جزو بالارده‌ترین محصولات هر برند هستند و بالاترین امکانات را در کوله‌بار خود دارند. شما می‌توانید برای بررسی و مقایسه تخصصی انواع تلویزیون ها به وبسایت افرالند مراجعه کنید و امتیازات و مشخصات کامل هر مدل را مشاهده کنید.

ویژگیمدل

S95B

QN95B

A95K

OLED G2

برند

سامسونگ

سامسونگ

سونی

ال جی

سال تولید

2022

2022

2022

2022

سایز (اینچ)

55، 65

55، 65،‌ 75

55، 65، 77

65، 77،‌ 83

سیستم عامل

Tizen

Tizen

Google TV

WebOS

پردازنده

Neural Quantum

Neural Quantum

XR

Alpha 9 Gen 5

نوع پنل

QD-OLED

Neo QLED

WOLED

OLED Evo

رفرش ریت

120Hz

144Hz

120Hz

120Hz

زمان پاسخگویی (ms)

1

4.3

1

1

روشنایی (نیت)

1300

2000

1000

900

امتیاز کلی

9.1

9.0

9.0

9.0

کلام پایانی خرید تلویزیون سامسونگ

اگر به تلویزیون‌های بالا دقت داشته باشید می‌بینید که ما پیشرفته‌ترین تلویزیون‌ها را با هم مقایسه کرده‌ایم اما ممکن است شما بخواهید کمی پس‌انداز کنید و تلویزیون‌های میان رده یا کمی پیشرفته‌تر را انتخاب کنید. در این صورت تلویزیون‌های سامسونگ با داشتن تنوع بسیار بالا می‌توانند برای انواع کاربری و هدف شما گزینه عالی پیشنهاد دهند. در صورتی که خیلی با مدل‌های سامسونگ آشنایی ندارید، پیشنهاد می‌کنیم به فروشگاه اینترنتی افرالند مراجعه کنید و ویدیو‌ها و مقالات کاربردی آن را مطالعه کنید یا با کارشناسان فروش آن ها در تماس باشید و در خصوص خرید تلویزیون سامسونگ راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید.

منبعافرالند

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *