تبلیغات

تبلیغات

چرا از اینورتر در دستگاه های صنعتی استفاده می کنیم؟

inverter

یکی از دستگاه هایی که می توان با استفاده از آن، دور موتور الکتریکی را کنترل و آن را تنظیم کرد، اینورتر است. اینورترها امروزه استفاده زیادی در صنایع مختلف دارند و شما می توانید انواع آن را در دستگاه های متفاوتی مشاهده نمایید. اگر برای دانستن کاربردهای متفاوت اینورتر کنجکاو هستید و قصد دارید تا با انواع آن آشنا شوید، تا بتوانید یک مدل مناسب و باکیفیت را خریداری نمایید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

 

اینورتر چیست؟

اگر قصد خرید اینورتر را دارید، احتمالا با کاربرد آن آشنا هستید، اما ما به توضیح مختصری از این دستگاه می پردازیم. استفاده اصلی از این لوازم در زمینه کنترل دور موتور، در موتورهای الکتریک خواهد بود. اینورتورها در اصل نوعی مبدل هستند که قابلیت تبدیل سطح ولتاژ تبدیلی به سطح ولتاژ مورد علاقه شما را خواهند داشت. این لوازم می توانند ویژگی های ابتدایی دستگاه را به خواست شما تغییر داده و کارایی مد نظر شما را از ابزار مختلف طلب کنند.
برق خروجی اینورترها به شکل AC خواهد بود و شما می توانید با استفاده از این برق، انواع موتورها و سیستم های صنعتی AC را مدیریت و هدایت نمایید. اینورترها اسامی زیادی دارند و بسیاری از افراد این دستگاه را با نام هایی همچون کنترل کننده دور موتور، درایو، درایو فرکانس متغیر و غیره می شناسند. از اینورتر در واقع برای کاهش ولتاژ و فرکانس با توجه به بار روی موتور استفاده می شود. همچنین این دستگاه می تواند به راحتی سرعت گردش موتور را تغییر دهند و به میزان دلخواه برسانند.

اینورتر در دستگاه های صنعتی

کاربردهای اینورتر

اینورترها دستگاه هایی چند جانبه هستند؛ بدین منظور که می توان بیش از یک نوع استفاده از آن ها داشت و می توانند با روش های مختلفی به مصرف کنندگان، سود رسانی کنند.
از اینورترها در صنایع مختلفی مانند صنایع تجاری، صنایع تاسیساتی و موتورهای الکتریکی استفاده می کنند. یکی از استفاده های اصلی از این دستگاه، در موتورهای الکتریکی پمپ آب خلاصه می شود. شما می توانید با استفاده از اینورتر در پمپ های آب، باعث صرفه جویی در مصرف آب شده و مدیریت آب را بسیار ساده تر کنید. توجه داشته باشید که برای استفاده صحیح از اینورتر، ابتدا باید اینورتر مناسب خود را پیدا کرده و پس از خریداری کردن آن، اقدام به استفاده از آن نمایید.

برخی دیگر از کاربردهای درایو فرکانس متغیر عبارتند از:

همچنین بخوانید  چند ایده فوق‌العاده برای افزایش فروش از طریق واتس اپ

انواع اینورتر

کارایی بالا و درخواست زیاد مشتریان، سبب شده تا انواع مختلفی از اینورترها در بازار وجود داشته باشد و شما بتوانید به راحت ترین شیوه ممکن، از این لوازم استفاده نمایید.
اولین مرحله در دسته بندی این لوازم، مشخص کردن نوع برق آن خواهد بود و شما باید مشخص کنید که به دنبال دستگاهی تک فاز یا سه فاز هستید.
دسته بندی های مختلف دیگری از اینورترها وجود دارد که هر کدام از این طبقه بندی ها، بر روی بخش خاصی از این دستگاه تمرکز کرده و قصد پرداخت به آن را خواهد داشت. به عنوان مثال اینورترها از نظر فاز و شکل خروجی به چهار نوع مختلف تقسیم می شوند. شما می توانید با یافتن تقسیم بندی مناسب خود، بهترین اینورتر را از لاین حرکت خریداری کرده و از آن استفاده نمایید.

اینورتر در دستگاه های صنعتی

کاهش مصرف برق با اینورتر

یکی از بهترین مزایا و نکات مثبت درباره اینورترها، کاهش مصرف برق خواهد بود. اینورترها با مدیریت صحیح و تقسیم بندی درست دور موتور، می توانند مصرف برق را تا حد زیادی کاهش داده و مدیریت منابع را برای شما به امری آسان تبدیل کنند.
از آن جا که این لوازم می توانند مصرف انرژی و برق را تا حد زیادی کاهش دهند، برای طبیعت نیز مفید محسوب شده و می توانند به ما در حفظ و نگهداری از منابع طبیعی، کمک شایانی کنند. شما می توانید با استفاده از اینورترها در مزارع خود، مصرف آب را تا حد زیادی کاهش داده و از منظر اقتصادی و محیطی، سود بالایی را برای خود به اختیار بگیرید.

خرید اینورتر صنعتی

اگر تا بدین لحظه برای خرید و استفاده از اینوترها در دستگاه صنعتی خود دو دل بوده اید و به هر دلیلی برای داشتن یکی از آن ها اقدام نکرده اید، اکنون زمان آن رسیده تا با توجه به شناختی که از این وسایل دارید، بهترین نوع آن را برای خود انتخاب و خریداری کنید. نصب یک اینورتر، می تواند تیری باشد که چندین هدف بزرگ را همزمان برای شما محقق می کند.

اگر به دنبال سایر قطعات سی ان سی هستید و می خواهید انواع قطعات همچون بلبرینگ خطی، لینیر گاید، استپ موتور انکودر، شفت پایه دار و …  را با بهترین قیمت و کیفیت خریداری کنید، می توانید به سایت اتوماسیون صنعتی لاین حرکت که بیش از 30 سال است در این زمینه فعالیت می کند، مراجعه نمایید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *