تبلیغات

تبلیغات

نگاهی به اخذ ویزای فرانسه در سال 2023

akhzvisa

فرانسه یکی از کشورهای جذاب و پرطرفدار اروپایی برای سفر محسوب می‌شود؛ سرزمینی که به هنر، زیبایی و کافه‌هایش شهرت دارد. سپری کردن یک سفر توریستی در این کشور می‌تواند جزو خاطره‌انگیزترین سفرهای شما باشد اما چه مراحلی را باید برای اخذ ویزای فرانسه به‌صورت توریستی طی کنید و چه مواردی را باید در نظر داشته باشید؟

 

شرایط ویزای فرانسه برای سفر توریستی

برای اخذ ویزای فرانسه، ابتدا لازم است تا از سفارت درخواست وقت کنید. سفارت‌ کشورهای مختلف روش‌های مختلفی را برای این‌کار تعیین می‌کنند و این کشور هم وب‌سایت شرکت VFS را برای تعیین وقت سفارت فرانسه معین کرده است. پس از ثبت در وب‌سایت، زمانی حدود یک تا دو هفته طول می‌کشد تا نوبت شما برای رفتن به سفارت برسد. در این زمان باید با مدارک لازم و همراه داشتن مبلغ لازم برای درخواست ویزا، به سفارت فرانسه مراجعه کنید. گفتنی است که برای درخواست ویزای توریستی، باید ابتدا مبلغ 60 یورو (بدون احتساب 9 درصد مالیات) به‌صورت نقدی همراه داشته باشید تا به سفارت بپردازید. بعد از آن هم بین 3 تا 10 روز کاری، درخواست شما مورد بررسی قرار می‌گیرد.

یک روش دیگر برای سفر به این کشور، اخذ ویزای شینگن است که به شما اجازه می‌دهد در کنار سفر به فرانسه، به دیگر کشورهای عضو پیمان شینگن هم سفر کنید؛ بنابراین اگر تنها قصد دارید به فرانسه بروید، احتمالا ویزای شینگن مناسب شما نیست.

این نوع ویزا، کوتاه‌مدت به‌حساب می‌آید و برای سفرهای تفریحی یا دریافت خدمات پزشکی به‌صورت کوتاه‌مدت مناسب است. می‌توان ویزای توریستی سفر به فرانسه بدون دعوتنامه هم اخذ کرد اما روند آن طولانی‌تر خواهد شد؛ بنابراین اگر قصد دارید تا سریع‌تر ویزا را بگیرید و امکان آن را هم دارید، پیشنهاد می‌کنیم تا از طریق دعوتنامه اقدام کنید.

 

مدارک لازم برای سفر توریستی به فرانسه

برای سفر توریستی به این کشور زیبا و بی‌نظیر، طبعا لازم است تا مدارکی را به سفارت فرانسه ارائه کنید. نکته اینجاست که برای داشتن چنین سفری به این کشور فوق‌العاده، نیازی به ارائه ترجمه فرانسوی مدارک ندارید و تنها ترجمه انگلیسی مدارک کافی است؛ با این حال از جمله مدارکی که باید به این سفارت ارائه کنید، می‌توان به اصل گذرنامه (با حداقل 6 ماه اعتبار)، دو قطعه عکس، ترجمه تمام صفحات شناسنامه به همراه اصل مدرک، گواهی سه ماهه از حساب بانکی به همراه مهر و امضا از بانک به زبان انگلیسی و حداقل 70 میلیون تومان سپرده در حساب بانکی اشاره کرد. درصورتی که بدون دعوتنامه برای سفر اقدام می‌کنید، باید به سفارت مدارک سکونتی خود را در کشور مقصد ارائه کنید. (برای مثال مدرک رزرو هتل یا محل اقامت)

همچنین بخوانید  شرکت کفساب پلاس ارائه دهنده خدمات پیچ و رولپلاک نمای ساختمان، نماشویی و کفسابی در تهران

 

بهترین زمان برای درخواست اخذ ویزای فرانسه

برای اینکه درخواست ویزا بدهید، لازم است از حدود یک ماه و نیم قبل از سفر درخواست خود را به سفارت ارائه بدهید. توجه داشته باشید که اگر مدارک دچار کمبود یا نقص باشد، این زمان می‌تواند حتی بین 1 تا 6 ماه طول بکشد؛ پس مدارک را کامل و صحیح به سفارت تحویل بدهید.

برای کسب اطلاعات درباره اخذ ویزای ایتالیا و ویزای مولتی کانادا کلیک کنید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *