تبلیغات

تبلیغات

پروژه بلاکچین کلایتون چیست؟

klaytn

کلایتون (klaytn) یکی از پلتفرم‌های محبوب و پرطرفدار است که اهداف بزرگی را دنبال می‌کند. این پلتفرم نسبتاً جدید در سال ۲۰۱۹ راه‌اندازی شد و در همین مدت کوتاه توانست محبوبیت بسیار زیادی به‌دست آورد. بلاکچین Klaytn با این هدف راه‌اندازی شده است که یک بستر امن و مناسب فراهم کند تا میلیون‌ها نفر بتوانند از خدمات بلاکچین استفاده کنند. در واقع Klaytn یکی از کاربردی‌ترین و جذاب‌ترین پروژه های بلاکچین است که توسط شرکت‌ها و سازمان‌های زیادی پشتیبانی می‌شود. با توجه به عملکرد عالی کلایتون در سال گذشته، شاهد رشد فوق‌العاده توکن KLAY بودیم. این موضوع سبب شد که افراد بیشتری با کلایتون و ارز بومی آن آشنا شوند. در این مقاله پروژه Klaytn را به‌طور کامل مورد بررسی قرار خواهیم داد.

معرفی پروژه Klaytn

کلایتون (Klaytn) یک بلاکچین عمومی است که به‌طور رسمی در سال ۲۰۱۹ راه‌اندازی شد. فعالیت این پلتفرم ابتدا به کشور کره جنوبی محدود بود اما اکنون از پایگاه بین‌المللی خود در سنگاپور خدمات خود را به‌صورت گسترده به سراسر دنیا ارائه می‌دهد. Klaytn یک بلاکچین عمومی و در عین حال بسیار قدرتمند است که روی سه حوزه متاورس، Gamefi و علم اقتصاد (creator economy) تمرکز کرده است.

 

کلایتون یک پلتفرم سازمان‌دهی شده است که با هدف ایجاد تعامل گسترده و کاربرپسند بلاکچین برای افراد بیشتر راه‌اندازی شد. بلاکچین Klaytn توسط سه سرمایه‌گذار بزرگ یعنی Crescendo Equity Partners، Translink Capital و IDG Capital حمایت می‌شود. این پروژه از الگوریتم اجماع تحمل خطای بیزانس استانبول (IBFT) بر اساس اثبات سهام (PoS) استفاده می‌کند. در حالت کلی Klaytn تصمیم دارد که با شرکت‌ها و برندهای سراسر جهان همکاری کند تا خدمات بلاکچین را به میلیون‌ها نفر ارائه دهد.

بلاکچین کلایتون

بنیان‌گذاران Klaytn

پروژه Klaytn در ژوئن سال ۲۰۱۹ توسط جایسن هان (Jaesun Han) راه‌اندازی شده است. هان بنیان‌گذار و مدیر عامل شرکت Ground X نیز هست. این شرکت به‌عنوان شرکت مادر و پشتیبانی‌کننده اصلی Klaytn شناخته می‌شود. جایسن هان، فارغ‌التحصیل دکترای مهندسی برق و علوم کامپیوتر است و تحصیلات خود را در موسسه علوم و فناوری پیشرفته کره (KAIST) گذرانده است.

Jaesun Han اولین فعالیت خود را به‌عنوان یک محقق در KAIST آغاز کرد که در شروع، به تحقیقات گسترده درباره محاسبات توزیع مشغول بود. هان در سال ۲۰۰۷، اولین استارتاپ فناوری داده‌های بزرگ و محاسبات ابری کره را با نام NexR تاسیس کرد. او در ادامه به‌عنوان رئیس هیأت تحقیقاتی محاسبات ابری انتخاب شد و از سال ۲۰۱۸ مدیر عاملی شرکت Ground X را بر عهده گرفت.

 

هدف از ایجاد پروژه klaytn

هدف اصلی پروژه klaytn افزایش سازگاری بلاکچین با ابزارهای داده است تا بتواند عملیات برنامه بلاکچین را سریع‌تر و با بهره‌وری بیشتر برای طیف گسترده‌ای از مخاطبان ارائه دهد. به‌عبارتی این پروژه با بهره‌مندی از ویژگی‌های منحصر‌به‌فردی همچون کاهش زمان پاسخگویی شبکه، مقیاس‌پذیری بالا، انجام سریع تراکنش‌ها و کاهش هزینه‌های مربوط به تراکنش‌ها قصد دارد که تجربه بهتری برای کاربران فراهم کند.

همچنین بخوانید  معرفی المنت‌های حرارتی 3 فاز و مخزنی

 

نحوه عملکرد بلاکچین کلایتون

بلاکچین Klaytn به‌صورت سازمانی و با دقت بالایی طراحی شده است که هدف آن، آسان‌تر کردن فرآیند استفاده از بلاکچین و همچنین بهبود تجربه کاربری راه‌اندازی است. کلایتون از مکانیزم اجماع تحمل بیزانس استانبول (IBFT) برای پیشبرد اهداف خود استفاده می‌کند. این ویژگی سبب می‌شود که بلاک چین Klaytn بتواند به‌راحتی با سازمان‌هایی که حجم تراکنش بالایی دارد همکاری کند.

این پلتفرم به لطف بهره‌مندی از ساختار حکومتی قدرتمند خود و همچنین مکانیزم اجماع IBFT قادر است که ۴۰۰۰ تراکنش در ثانیه (TPS) را با قطعیت یک ثانیه‌ای ( ۱second deterministic finality) برای تراکنش‌های آنی پردازش کند. در این شبکه همه فرآیندها بر اساس سرعت و راحتی انجام می‌شود. بلاکچین Klaytn قادر است تراکنش‌ها را با سرعت بالاتر و با کارمزد بسیار ناچیز انجام دهد. مقیاس‌پذیری بالای کلایتون در کنار انجام تراکنش‌های سریع و کم هزینه سبب شده است که این پلتفرم محبوبیت زیادی در سطح بین‌المللی به دست آورد.

 

ارز دیجیتال KLAY چیست؟

KLAY یکی از ارزهای دیجیتال محبوب و پرطرفدار در بازار کریپتو است. در واقع توکن KLAY همان ارز بومی پروژه Klaytn است. در حال حاضر حدود ۲.۶ میلیارد توکن KLAY در گردش است. از این توکن برای پرداخت درون شبکه‌ای کلایتون، پرداخت هزینه‌های مربوط به تراکنش‌ها و همچنین در برنامه‌هایی که روی بستر Klaytn ساخته شده‌اند، استفاده می‌شوند.

بلاکچین کلایتون

پیش بینی آینده ارز دیجیتال KLAY

KLAY ارز دیجیتال بومی پروژه klaytn است که کاربرد بسیار زیادی دارد. این ارز در حال حاضر با قیمت ۰.۲۰ دلار معامله می‌شود و رتبه ۷۴ کریپتو کارنسی را به خودش اختصاص داده است. ارز دیجیتال KLAY دارای مارکت کپ بیش از ۶۳۷ میلیون دلار بوده و حجم معاملات روزانه آن ۶۷ میلیون دلار است. بلاکچین کلایتون اهداف بزرگ و بلند مدتی دارد و این موضوع سبب می‌شود که KLAY همیشه در معرض توجه قرار بگیرد. این ارز محبوب در چند سالی که از پیدایش آن می‌گذرد، رشد بسیار خوبی را تجربه کرده است. اگر پروژه klaytn بتواند اهداف خود را عملی کند آینده درخشانی در انتظار ارز دیجیتال KLAY خواهد بود. بنابراین بهتر است این ارز منحصر‌به‌فرد را در واچ لیست خود قرار دهید و در فرصت‌های مناسب برای خرید و سرمایه‌گذاری روی klay اقدام کنید. همچنین می‌توانید در والکس بیشتر درباره این موضوع بخوانید.

تبلیغات

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *