تبلیغات

چجوری اکانت اینستاگرام رو برگردونیم – آموزش گام به گام بازیابی اکانت اینستاگرام

bargardondan-insta

اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های رسانه اجتماعی در جهان است و از دست دادن دسترسی به حساب کاربری می‌تواند یک کابوس برای بسیاری از کاربران باشد. جدا شدن از دوستان و جامعه یک چیز است، اما از دست دادن چندین سال عکس و ویدیو می‌تواند بسیار ناراحت کننده باشد. خوشبختانه، در بسیاری از موارد بازیابی اکانت اینستاگرام چندان دشوار نیست. برای کمک به شما در این فرآیند، ما این راهنمای مفید را برای بازگرداندن حساب اینستاگرام غیرفعال، هک شده یا حذف شده ایجاد کرده‌ایم. بازیابی حساب بسته به شرایط شما ممکن است چند روز یا چند هفته طول بکشد. در صورتی که تمایل دارید یکبار برای همیشه به این سوال پاسخ دهید که چجوری اکانت اینستاگرام رو برگردونیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید. قبل از اینکه به سراغ ادامه مقاله برویم مایلم مجموعه آموزش اینستاگرام فرادرس را به شما معرفی کنم؛ برای دریافت این مجموعه آموزشی ارزشمند روی لینک زیر کلیک کنید:

دلیل غیر فعال شدن اکانت اینستاگرام

دلایل زیادی برای غیرفعال شدن حساب اینستاگرام وجود دارد. می‌دانید که حساب شما غیرفعال شده است زیرا دفعه بعد که سعی می‌کنید وارد شوید، یک پیام پاپ آپ به شما اطلاع می‌دهد که حساب شما غیر فعال شده است. توجه داشته باشید که این به معنای نداشتن رمز عبور/نام کاربری صحیح برای حساب کاربری شما («گذرواژه یا نام کاربری نادرست») نیست. در این صورت، با وارد کردن آدرس ایمیل یا شماره تلفن و بازنشانی رمز عبور باید مشکل را در چند دقیقه برطرف کنید، مگر اینکه هک شده باشید، که ما در این مطلب به آن خواهیم رسید. اینستاگرام راهنمایی دقیقی برای علت غیرفعال شدن حساب‌ها ارائه نمی‌کند، اما می‌گوید که ناشی از نقض دستورالعمل‌های انجمن یا شرایط استفاده است. خبر خوب این است که اگر اکانت اینستاگرام به اشتباه غیرفعال شده باشد، بازگرداندن آن چندان پیچیده نیست. ممکن است چند روز طول بکشد، اما این در مقایسه با ماه‌ها یا سال‌ها عکس‌های موجود در حساب شما چیزی نیست.

چگونه اکانت غیرفعال شده اینستاگرام را بازیابی کنیم

اگر از روش حذف موقت برای غیر فعال کردن اکانت اینستاگرام استفاده کرده باشید می‌توانید به صورت مجدد با همان رمز و نام کاربری اکانت خود را بازیابی کنید. در ابتدا شما وارد صفحه لاگین می‌شوید و نام کاربری و رمز خود را وارد می‌کنید. اگر رمز عبور خود را فراموش کرده باشید باید یک سری مراحلی که در زیر آمده را برای بازیابی رمز عبورتان طی کنید.

بازیابی رمز اینستاگرام از طریق ایمیل

اگر رمز اکانت اینستاگرام خود را فراموش کرده‌اید ولی ایمیل و رمز ایمیل خود را که با آن حساب کاربری اینستاگرام خود را فعال کرده‌اید به یاد دارید می‌توانید از طریق ایمیل بازیابی اکانت اینستاگرام خود را انجام دهید.

1) وارد برنامه اینستاگرام شوید.

2) بر روی عبارت Get help signing in ضربه بزنید.

 

بازیابی اکانت اینستاگرام

3) در کادر مشخص شده ایمیل و نام کاربری خود را وارد کنید.

 

بازیابی اکانت اینستاگرام

4)در این مرحله گزینه Send an Email را لمس کنید و سپس اینستاگرام، ایمیل بازیابی رمز را برای شما ارسال خواهد کرد.

بازیابی اکانت اینستاگرام

 

5)ایمیل خود را چک کنید. ایمیلی را که از طرف اینستاگرام ارسال شده را باز کنید. (اگر این چنین ایمیلی در inbox خود نداشتید حتماً پوشه spam را چک کنید.

 

بازیابی اکانت اینستاگرام

6) در داخل این ایمیل یک لینک آبی شامل عبارت reset your instagram password here موجود است روی آن کلیک کنید.

بازیابی اکانت اینستاگرام

 

7) وارد اینستاگرام می‌شوید و رمز خود را تغییر می‌دهید. سپس بازیابی اکانت شما پایان پذیرفته است.

بازیابی اکانت اینستاگرام با شماره تلفن

یکی از گزینه‌هایی که می‌تواند برای بازیابی اکانت اینستاگرام در زمانی که ایمیل و رمز خود را فراموش کرده‌اید مورد استفاده قرار گیرد بازیابی رمز با شماره تلفن است. شما می‌توانید این کار را با شماره‌ای که در اکانت اینستاگرامتان ثبت کرده‌اید انجام دهید.

1) وارد اینستاگرام خود شوید و سپس Get help signing in را انتخاب کنید.

بازیابی اکانت اینستاگرام

 

2) Send an SMS را لمس کنید.

بازیابی اکانت اینستاگرام

 

3) شماره ای که در زمان ثبت اکانت اینستاگرام ثبت کرده اید را وارد کنید.

 

بازیابی اکانت اینستاگرام

4) پیامی را که از طرف اینستاگرام برای شما ارسال شده را باز کنید.

 

بازیابی اکانت اینستاگرام

5) لینک داخل پیامک را باز کنید.

 

بازیابی اکانت اینستاگرام

6) در این مرحله داخل کادر باید پسورد دلخواه خود را وارد کنید و در تکرار رمز عبورتان دقت کنید. و گزینه Reset password را انتخاب کنید.

7) سپس با نام کاربری قبلی و پسورد جدید وارد اکانت اینستاگرام خود شوید.

چگونه اکانت اینستاگرام غیر فعال شده را برگردانیم؟

هنگامی که پیام اکانت غیرفعال را دریافت می‌کنید، اولین کاری که برنامه از شما می‌خواهد را انجام دهید. این کار کم و بیش شما را در فرآیند بازگرداندن اکانت غیرفعال شده اینستاگرام خود راهنمایی می‌کند، اگرچه چند ترفند دیگر وجود دارد که به آنها خواهیم پرداخت. دستورات موجود در برنامه را اجرا کنید، اما به خاطر داشته باشید که برای بازیابی اکانت اینستاگرام خود، باید مراحل تجدید نظر را پشت سر بگذارید. مکان دیگری که می‌توانید درخواست تجدید نظر ارسال کنید، این صفحه تماس رسمی (this official contact page) است.

فیلدهای مورد نیاز را پر کنید و روی ارسال کلیک کنید تا پرونده شما بررسی شود. باز هم از عذرخواهی بپرهیزید زیرا این به این معنی است که شما مقصر بوده‌اید. ممکن است در مرحله‌ای از فرآیند از شما خواسته شود که یک سلفی به عنوان تأیید صحت، ارسال کنید. می‌توانید فرآیند تجدید نظر را هر چند وقت یک بار که دوست دارید تکرار کنید تا زمانی که ناظر ملایم‌تری پیدا کنید. با فرض اینکه شما عمداً هیچ قانون اساسی را زیر پا نگذاشته‌اید، دریافت پاسخ نباید بیش از چند روز طول بکشد. از پایداری نترسید و در نهایت ممکن است خوش شانس باشید. با این حال، توجه داشته باشید که این فرآیند می‌تواند مدت زیادی طول بکشد.

اکانت های اینستاگرام هدف مکرر هکرها هستند. آن‌ها می‌توانند به دنبال دسترسی به حساب‌های خصوصی، تلاش برای فروش نام کاربری شما، یا قصد سرقت اطلاعات شخصی شما برای سایر اقدامات شرورانه را داشته باشند. بنابراین، محافظت از گوشی شما باید همیشه در اولویت باشد. اگر مشکوک هستید اکانت اینستاگرام شما هک شده است، باید در اسرع وقت اقدام کنید. هرچه هکرها مدت بیشتری به حساب شما دسترسی داشته باشند، آسیب بیشتری می‌توانند به حریم خصوصی و اعتبار آنلاین شما وارد کنند.

اولین کاری که باید انجام دهید این است که ایمیلی از اینستاگرام مبنی بر تغییر ایمیل مرتبط با حساب کاربری شما بررسی کنید. این ساده‌ترین راه برای هکرها برای کنترل حساب شما است. با این حال، اگر بتوانید ایمیل را پیدا کنید، می‌توانید فوراً عمل را معکوس کنید. اگر نمی‌توانید ایمیل را پیدا کنید، یک گزینه دیگر برای رفع آن قبل از اینکه خیلی دیر شود وجود دارد. شما می‌توانید به جای آدرس ایمیل هکر، یک لینک ورود به شماره تلفن خود را درخواست کنید. طبق مراحل بالا پسورد خود را بر اساس شماره تلفن تغییر دهید و بلافاصله رمز ایمیل خود را نیز تغییر دهید.

در یک حالت دیگر وقتی اکانت اینستاگرام شما هک می‌شود و شما می‌خواهید اکانت اینستاگرام را بازیابی کنید و هکر هنوز ایمیل اکانت شما را تغییر نداده است شما می‌توانید از طریق ایمیل پسورد حساب کاربری خود را تغییر دهید. در مرحله بعد پسورد ایمیل خود را نیز تغییر دهید. در صورتی که این روش برای شما جوابگو نبود و هکر سریعاً ایمیل شما را تغییر داده بود در ابتدای کار مراحل بازگرداندن اکانت اینستاگرام را که در بالا گفته شد را انجام دهید. در مرحله بعدی بر روی عبارت Need more help کلیک کنید. اکنون وارد صفحه‌ای می‌شوید که باید به اینستاگرام گزارش هک شدن پیج خود را بدهید.

در ادامه در کادر اول باید ایمیلی را وارد کنید که هنگام ثبت نام از آن استفاده کرده‌اید و در کادر دوم یک ایمیل دیگر را وارد کنید. سپس عبارت Personal accounts with photos of me را انتخاب کنید. در این صورت ممکن است از شما بخواهند تصویری از خود را بفرستید. اگر صفحه شما حاوی تصاویر شما نباشد باید گزینه Personal accounts without photos of me را انتخاب کنید. اگر صفحه شما متعلق به شرکت یا محصول است باید گزینه Personal accounts without photos of me را انتخاب کنید تا بتوانید پیج خود را برگردانید. بعد از این که اکانت اینستاگرام خود را برگرداندید باید در اسرع وقت تنظیمات امنیت اینستاگرام و تأیید هویت دو مرحله‌ای را فعال کنید.

 

بازیابی اکانت اینستاگرام

نکاتی در مورد بازیابی اکانت اینستاگرام

اکانت اینستاگرامی که پاک شود چه توسط شما و چه شخصی که اطلاعات حساب شما را در اختیار دارد دیگر نمی‌توانید آن را بازیابی کنید. تمامی فایل‌ها و تصاویرتان از دست می‌رود و دیگر با آن نام کاربری نمی‌توانید اکانت اینستاگرام داشته باشید. به همین دلیل، باید در به اشتراک گذاری اطلاعات ورود به سیستم خود با دوستان و خانواده بسیار مراقب باشید. اگر ایمیلی در مورد فعالیت مشکوک دریافت کردید، آن را بسیار جدی بگیرید و رمز عبور خود را تغییر دهید. اگرچه نمی‌توانید حساب حذف شده اینستاگرام را بازگردانید، اما می‌توانید با استفاده از همان آدرس ایمیل یا شماره تلفن یک حساب کاربری جدید ایجاد کنید. شما نمی‌توانید از همان نام کاربری استفاده کنید، و همچنین نمی‌توانید فالورها یا تصاویر ارسال شده را بازیابی کنید.

مواردی در گذشته وجود داشته است که هکرها با نام اینستاگرام و از جانب اینستاگرام، پیام‌های مستقیمی را برای افراد ارسال کرده‌اند. این پیام‌ها به کاربر اکانت اینستاگرام می‌گوید که روی یک لینک کلیک کند و این راه را برای ورود هکر به حساب اینستاگرام فراهم می‌کند. بهترین راه برای جلوگیری از این امر این است که به سادگی روی هیچ پیوندی در یک پیام مستقیم کلیک نکنید، مگر اینکه فرد را بشناسید و به او اعتماد داشته باشید.

درخواست بررسی مستقیم به اینستاگرام

اگر پس از انجام تمام این مراحل نتوانستید به اکانت اینستاگرام خود دسترسی پیدا کنید، بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که مستقیماً با اینستاگرام تماس بگیرید تا بدانید چه خبر است. از طریق راه‌های زیر می‌توانید با آنها در ارتباط باشید:

در اینترنت وارد مرکز راهنمایی اینستاگرام شوید (Enter Instagram’s Help Center from the Internet): می‌توانید مواردی را که در آن مشکل داشتید را در اینجا گزارش دهید، دستورالعمل‌ها را بیابید یا حساب‌هایی را گزارش کنید که قوانین اینستاگرام را نقض می‌کنند. از حساب کاربری خود می‌توانید روی گزینه “someth’s not working” ضربه بزنید. اگر نمی‌توانید وارد حساب خود شوید، روی «I can’t log in» کلیک کنید تا دستورالعمل‌های بازیابی حساب خود را پیدا کنید. با دسترسی به مرکز حریم خصوصی و ایمنی و کلیک بر روی گزینه “Report Something” می‌توانید مشکل را با سایر کاربران یا اکانت اینستاگرام خود گزارش دهید. صفحه اینستاگرام فیسبوک را باز کنید. می‌توانید به www.facebook.com/instagramEnglish بروید. این بهترین راه برای ارسال پیام مستقیم است، زیرا هیچ ایمیل پشتیبانی وجود ندارد.

چگونه از حساب اینستاگرام خود محافظت کنیم؟

اینستاگرام به شما کمک می‌کند از حساب خود در برابر هک یا فیشینگ محافظت کنید. این نکات از شبکه اجتماعی به شما کمک می‌کند تا امنیت حساب خود را افزایش دهید.

  • احراز هویت دو مرحله‌ای را فعال کنید.
  • داده‌های خود را به روز کنید: برای بازیابی اکانت اینستاگرام خود در سریع‌ترین زمان ممکن، مهم است که ایمیل و شماره حساب مرتبط با دستگاه خود را به روز کرده باشید. این کار روند بازیابی حساب را سرعت می‌بخشد.
  • مراقب پیام‌های مشکوک باشید: اینستاگرام هرگز از طریق پیام خصوصی با شما تماس نخواهد گرفت که اطلاعات حساب شما را درخواست کند. اگر چنین پیام‌هایی دریافت کردید، مراقب آنها باشید. علاوه بر این، اگر صفحه، پروفایل یا محتوای مشکوکی در اینستاگرام پیدا کردید، به خاطر داشته باشید که آن را به شبکه اجتماعی گزارش دهید.
  • یک رمز عبور امن انتخاب کنید: یک توصیه معمول اما نه به این دلیل ضروری است که آن را به خاطر بسپارید. انتخاب یک رمز عبور قوی اولین قدم برای داشتن امنیت در اکانت اینستاگرام است. رمز عبوری را انتخاب کنید که شامل حروف، اعداد و نمادهایی باشد که حدس زدن آنها دشوار است.

کلام آخر در مورد چجوری اکانت اینستاگرام رو برگردونیم

اینستاگرام یکی از شبکه‌های اجتماعی بسیار محبوب در بین مردم است. از دست دادن و و یا هک شدن یک حساب کاربری اینستاگرام می‌تواند برای یک شخص بسیار گران تمام شود. مهم‌ترین نکته حفظ امنیت اطلاعات در شبکه‌های اجتماعی اعتماد نکردن به هر پیامی است. امیدوارم این مقاله با عنوان چجوری اکانت اینستاگرام رو برگردونیم برای شما مفید واقع شده باشد. در پایان مایلم آموزش اصول ساخت تصویر اینستاگرام فرادرس را به شما معرفی کنم؛ برای دریافت این آموزش روی لینک زیر کلیک کنید:

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *